Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Arvostelut: Kuka ajattelisi tarjoilijaa? (14.10.2017 klo 08:44:36)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
22.10.2017, klo 11:22:32

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
459839 viestiä 10207 aihetta kirjoittanut 7204 jäsentä. Uusin jäsen: LariP
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Kvaak.fi
| |-+  Palaute & uudistukset
| | |-+  Kvaakin porukka ja sisältö
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 4 5 6 7 8 [9] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kvaakin porukka ja sisältö  (Luettu 26823 kertaa)
Secos-Bill
Galleriataiteilija
Poissa

« Vastaus #120 : 27.08.2016, klo 15:41:47 »

Itse löysin Kvaakin pari vuotta ennen kuin rekisteröidyin ( Wikipedian Tex-artikkelissa oli linkki ) ja yleisesti ottaen keskustelu on minusta ollut asiallista ja kiinnostavaa. Tätä kautta olen saanut tietää sarjakuvauutuuksista ja tekovälineistä, joista en muuten taatusti tietäisi mitään.

En oikein osaa arvata, ketkä täällä ovat niitä kiusaajia ja keskustelun myrkyttäjiä, kun ei ole omalle kohdalle osunut varsinaisesti kuin yksi ja hänkin kirjoittelee harvakseltaan rajallisista aiheista. Netissä on kyllä aika paljon kiinni asenteesta miten ottaa jonkun sanomiset. ( Tai ehkä niitä on supersankaripuolella, kun en sitä seuraa ).

Itse kirjoittelen harvakseltaan, koska en viitsi laittaa mitään tyhjänpäiväisiä yhden lauseen postauksia ja muutenkin joku tuntuu aina sanovan kaiken ennen kuin itse ehdin. Mutta suuri osa nettiajastani kuluu juuri täällä, vaikka en sisään kirjautuisikaan.

Ja Henendoa ja Koninkaulusta tosiaan kaivataan takaisin ( Koninkaulushan muistaakseni piti aiemminkin pitkän tauon, joten toivossa eletään ).

Tutkailin tilastoja ja joka viikko tänne näkyy liittyvän ainakin pari uutta, mutta noin 10 000:sta jäsenestä 3 000 on sellaisia, jotka eivät ole kirjoittaneet yhtään viestiä. Yli puolella on korkeintaan 10 postausta. Pikkuisen on huolestuttanut se, että monet tulokkaat myyvät pitkäaikaista kokoelmaa, lieneekö perintöä...

Vaikka galleriassa onkin vastikään ollut vilkasta, niin muutama vuosi sitten etusivu uudistui suunnilleen viikossa, nykyisin se vie kuukauden. Huono merkki kai sekin. Pitäisi varmaan antaa enemmän palautetta, niin väki viitsii lisäilläkin jotain.

Se, että on satasivuisia ketjuja on pelkästään hyvä asia. Olen monet nettisivut jättänyt ihan sen takia, että kaikki on käyty läpi ja uutta tulee liian harvakseltaan. Kvaakia ei varmaan kukaan lue loppuun ja uutta tulee koko ajan. Itselleni tämä on netin paras sivusto.

tallennettu
Lurker
Valvoja
Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #121 : 27.08.2016, klo 15:46:58 »

-- Itselleni tämä on netin paras sivusto.

Hear, hear!!

Käytännössä kaikkiin muihin netin foorumeihin verrattuna: samaa mieltä.
tallennettu
Darth Mika
Insinööri
Toimittaja
**
Poissa

The Comics be with us...always!

« Vastaus #122 : 27.08.2016, klo 16:03:55 »

Tähän mennessä kuluttamani aika Kvaakissa 49 päivää, 8 tuntia ja 26 minuuttia.

Eli ainakin tuon verran on ollut ajanvietettä eli kyllä tämä on vain ihan hyvä foorumi ja paljon hyviä vinkkejä, apua, kommentteja ja rautaisaa asiaa olen täältä saanut.
Ainakin sarjakuva-harrastukseni pääsi uuteen kasvuun kvaakin myötä sekä monipuolistunut.

tallennettu

"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)
von Iesus
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #123 : 27.08.2016, klo 21:27:00 »

Aku on sitten eri vänkä lehti, eikä sillä ole edes housuja siinä. Toivoo: von Iesus, 33 vuotta.

Enpä tiedä miksei saa aikaiseksi kirjoitettua tänne, kumminkin seurannut keskusteluja melkein päivittäin 2008 alkaen ja viimeiset kolmisen vuotta
joka päivä, useamman kerran päivässä.

Kaipa se on niin, kuin tuossa jo aiemmin mainittiin:
joku on kerennyt jo sanomaan sen ennemmin, eikä viitsi sitten enää sanoa neljännettä-viidennettä samanlaista muutaman sanan kommenttia siihen perään.

En minä ainakaan ole huomannut että täällä olisi kiusaajia. Jos joku joskus jotain semmoiselta vaikuttavaa sanoo, niin eiköhän se ole kumminkin semmoista sarkastista/ironista piruilua enimmäkseen. Eikös se ole vähän niin kuin tapana foorumeilla piruilla uudelle jäsenelle alussa, jotta näkee onko se kuinka tosissaan vai suuttuuko heti ja lähtee pois. Ainakin noin on ollut muilla foorumeilla
jota olen seurannut. Eiköhän se ole ollut täälläkin, vähän niin kuin pääsykokeena vanhojen ukkojen poikakerhoon.

Jospa sitten kun saisi sarjakuvahuoneen valmiiksi, lehdet kunnolla esille ja järjestykseen, niin saisi aikaiseksi luettua ja fiilisteltyä
niitä useammin. Ehkä sitten saisi kirjoitettuakin enemmän foorumille.
tallennettu
echramath
Oberschtroumpfbannführer
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #124 : 27.08.2016, klo 23:27:31 »

Lukaisin ketjun alusta loppuun ja minusta ei todellakaan kannata arkistoja perustaa, samat jutut vain sitten joku kirjoittaa uusiksi..

Näin tietenkin kävisi, mutta monelta osin se olisi eri henkilö, ja sillä voisi olla tiettyjä etuja noin yhteisön kannalta.

Kvaakin IRC-kanava #kvaak.fi (Ircnetissä kuten arvata saattaa) on muuten sekin edelleen olemassa. Hieman on hiljaista kyllä on ollut viime vuosina. Tervetuloa, voimme koittaa olla vähemmän räävittömiä. Vielä kun kiinnostuneile löytyisi simppelit ohjeet IRC:in käyttöön Windows-levykkeenkäyttöjärjestelmässä...
tallennettu

I've got 99 problems, but luftballons ain't one. // comixblag
Jiksi
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #125 : 28.08.2016, klo 06:23:29 »

joku on kerennyt jo sanomaan sen ennemmin, eikä viitsi sitten enää sanoa neljännettä-viidennettä samanlaista muutaman sanan kommenttia siihen perään.

Ei kannata aliarvioida oman mielipiteensä painoarvoa. Kun vaikkapa jotain sarjakuvaa kehaisee kaksi perusjäärää niin se ei oikein herätä huomiota, kun kaikkea muutakin kehaisee saman verran foorumin perusjyriä.

Kun siihen lisäksi pari vähemmän aktiivista irtoaa heruttamaan, niin alkaa jo kiinnostamaan, että pitäisikö sitä jo itsekin lukea.

Moni hyvä juttu on vuosien varrella hautautunut, kun ei ole vain rekisteröinyt mistään.

Kvaakissa lisäpainoarvoa antavat juuri kotimaan syväkurkut, ulkomaan elävillä kun on näppäimistössä sellainen automaattinen hehkutusoikoluku, mihin ajan myötä puutuu.
tallennettu
1978 villiä metsää
Jäsen
Poissa

« Vastaus #126 : 29.08.2016, klo 00:11:20 »

Se, että on satasivuisia ketjuja on pelkästään hyvä asia. Olen monet nettisivut jättänyt ihan sen takia, että kaikki on käyty läpi ja uutta tulee liian harvakseltaan. Kvaakia ei varmaan kukaan lue loppuun ja uutta tulee koko ajan. Itselleni tämä on netin paras sivusto.

Kadehdittava tilanne sinulla, lännensarjoissa näyttäisi olevan edelleen sellainen pidättelemätön jakamisen meininki. Omille innostuneisuuden kohteilleni ei ole vastaavaa ilmapiiriä säästynyt, jos on koskaan ollutkaan. Hetkittäin tulee sellainen olo että on yksin tyhjän kaivon pohjalla, taivas on pimeä ja huutelee ylöspäin "ootteko lukenu tän?". Kunpa edes sataisi, heh.

Toisaalta mikään ei estä innostumasta länkkäreistä, ovathan ne olleet jo pidemmällä tauolla itselläni. On vain niin paljon kaikkea muutakin mikä kiinnostaa. Mutta hyvä että pysytte liikkeessä lännensarjakuvissa.
tallennettu
Mambrinon kypäri
Jäsen
Poissa

Muumiot olivat sympaattisia.

« Vastaus #127 : 31.08.2016, klo 01:32:29 »

Itse vihaan FB:n liiketoimintamallia ja vaikutusta sosiaalisen kanssakäymisen muotoihin internetissä yli kaiken. IRL-tuttuja taas ei sarjakuvat hirveästi kiinnosta. Jos haluaa kuulla uusista eurosarjakuvista jotain, niin jäljelle jää oikeastaan: kvaak.

Toisaalta opiskelijabudjetilla ei hirveästi sarjakuvauutuuksia ostella, ehkä vuoden pari suurinta tapausta, joten aktiiviisiin ketjuihin tulee usein sanomista vasta sitten joskus kun tuolloin ajankohtaisia teoksia löytää vuoden / parin viiveellä kirjastosta. Englanninkielisten nettisarjakuvien (joita taas voi lukea ilman kukkaronnyörien löysäämistä) lukijoilla on oma skenensä, mutta se ei näytä elävän täällä kvaakissa.

'Keskustelupalstakulttuuri' vain keski-ikäisten juttuna on ehkä vähän, öh, keski-ikäisen näkökulma. Olen itse "kakskyt ja jotain". Mun ikäluokassa oli aika paljon ihmisiä jotka kouluiässä juttelivat (jos ei aktiivisesti, niin silloin tällöin kävivät) oman fanituksen / harrastuksen kohteen keskustelufoorumeilla mutta alkoivathan ne tehdä kuolemaa ehkä siinä vuosikymmen sitten. Samaan aikaan ihmiset tuntuivat alkavan viettää aikaa somessa, kai siinä on se syy-yhteys.
tallennettu
Darth Mika
Insinööri
Toimittaja
**
Poissa

The Comics be with us...always!

« Vastaus #128 : 31.08.2016, klo 05:51:30 »

Toisaalta opiskelijabudjetilla ei hirveästi sarjakuvauutuuksia ostella, ehkä vuoden pari suurinta tapausta, joten aktiiviisiin ketjuihin tulee usein sanomista vasta sitten joskus kun tuolloin ajankohtaisia teoksia löytää vuoden / parin viiveellä kirjastosta. Englanninkielisten nettisarjakuvien (joita taas voi lukea ilman kukkaronnyörien löysäämistä) lukijoilla on oma skenensä, mutta se ei näytä elävän täällä kvaakissa.
En tiedä missä päin Suomea asut. Voi hyvinkin olla, että jossa syrjäisessä paikassa kirjastoon tulee 2 vuoden viiveellä sarjakuvia.
Helsingissä olen itse omakohtaisesti huomannut, että sarjakuvia (käännetty ja suomalainen) tulevat aika nopeasti lainattavaksi. Joitakin ongelmia myös täällä päin on muutamissa hassuissa tapauksissa, mutta pääsääntöisesti pystyn lukemaan melkein kaiken sarjakuvan muutamasta viikosta muutamaan kuukauteen kirjakauppoihin tulosta.
Pitää vaan olla nopea ja joka päivä tarkastaa, joskos sinne kirjaston tilattaviin olis tullut päivityksiä. Ne meinaa voi varata etukäteen, vaikka koko sarjakuvaa edes ole missään kirjastossa vielä...no ainakin täällä Stadissa.
tallennettu

"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)
Mambrinon kypäri
Jäsen
Poissa

Muumiot olivat sympaattisia.

« Vastaus #129 : 01.09.2016, klo 10:58:31 »

En tiedä missä päin Suomea asut. Voi hyvinkin olla, että jossa syrjäisessä paikassa kirjastoon tulee 2 vuoden viiveellä sarjakuvia.
Helsingissä olen itse omakohtaisesti huomannut, että sarjakuvia (käännetty ja suomalainen) tulevat aika nopeasti lainattavaksi. Joitakin ongelmia myös täällä päin on muutamissa hassuissa tapauksissa, mutta pääsääntöisesti pystyn lukemaan melkein kaiken sarjakuvan muutamasta viikosta muutamaan kuukauteen kirjakauppoihin tulosta.
Pitää vaan olla nopea ja joka päivä tarkastaa, joskos sinne kirjaston tilattaviin olis tullut päivityksiä. Ne meinaa voi varata etukäteen, vaikka koko sarjakuvaa edes ole missään kirjastossa vielä...no ainakin täällä Stadissa.

Niin katsos kun minä olen vielä niin casual, että huomaan ne uutuudet vasta kun varausjonot hellittävät ja ne ilmestyvät hyllyihin lainattavaksi.
tallennettu
Jiksi
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #130 : 01.09.2016, klo 17:10:54 »

Englanninkielisten nettisarjakuvien (joita taas voi lukea ilman kukkaronnyörien löysäämistä) lukijoilla on oma skenensä, mutta se ei näytä elävän täällä kvaakissa.

Tuosta olisi kiintoisaa lukea. Voihan sinä aloittaa ketjun, jossa listaat vähän perussarjoja ja vaikka kiintoisampia uutuuksia. Siitähän sitten näkee, luetaanko niitä täällä.

Ja toki Kvaakin etusivulle aiheesta kirjoitettu juttu otettaisiin myös innolla vastaan...
tallennettu
J-Viilee
Jäsen
Poissa

Painajaismaista!

« Vastaus #131 : 03.09.2016, klo 12:45:38 »

Laskin tuossa että olen viettänyt elämästäni noin 1.8% Kvaakissa liittymisestäni lähtien... Se ei nyt kuulosta paljolta(mutta on).
Täällä varmaan on huomattavan isommalla prosentilla olevia ihmisiä joiden elämään Kvaak kuuluu olennaisesti, eli tämä on vähän niinkuin heidän takapiha jonne ei haluta ihan ketä vaan kuljeskelemaan ;-) Siksi jyrkkä asenne. Vaikka tämänhän pitäisi olla vain hupaisa keskustelufoorumi jossa pyörähdetään hetki ja lähdetään hyvillä mielin pois. Palatakseen takaisin!
Vois laskea et montako prosenttia elämästä täällä on viettänyt mut se onkin sitten jo ehkä ketjun paikka.
tallennettu

Tilulilulii.
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #132 : 03.09.2016, klo 13:00:53 »

Mulla kertyi alkuaikoina suurin osa Kvaak-ajasta, kun olin duunissa koulussa, jossa huudeltiin koko ajan että Jukka, tuus tänne, mene sinne ja tuo tätä. Selain jäi päälle.

Lisäksi tein koulun lukujärjestystä, ja netin ikkuna oli auki.
tallennettu

J-Viilee
Jäsen
Poissa

Painajaismaista!

« Vastaus #133 : 03.09.2016, klo 13:14:07 »

Mulla kertyi alkuaikoina suurin osa Kvaak-ajasta, kun olin duunissa koulussa, jossa huudeltiin koko ajan että Jukka, tuus tänne, mene sinne ja tuo tätä. Selain jäi päälle.

Lisäksi tein koulun lukujärjestystä, ja netin ikkuna oli auki.

Itsekin idlailin aikoinaan paljon kun junioria hoidin kotona välivuoden. Välillä pyllynpesuun, kvaakkiin sit puuronsyöttöön ja sitten takaisin. Vähän ku poika kasvoi niin pororoa pyörimään ja yhden ketjun kerkes taas lukemaan.
tallennettu

Tilulilulii.
Hannu
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #134 : 28.09.2016, klo 23:09:15 »

On näköjään kulunut 11 vuotta kun Kvaakiin jäseneksi rekisteröidyin. Pitkä aika. Lähinnä seurailen ja osallistun Tex Willer & länkkärikeskusteluihin, ja olenpa muutaman arvostelunkin saanut pykättyä; pari näistä yhteistyössä muiden Kvaakilaisten kanssa; suuret kiitokset siitä heille!

Kyllä minä päivittäin (tai ainakin lähes) tsekkailen mitä tänne kirjoitellaan; kiinnostaa.
Eihän Kvaakia voi edes verrata muihin keskustelupalstoihin, joissa mahdollisesti samoja teemoja tai aiheita käsitellään; se että Kvaakissa on valvojat koko ajan hereillä, tekee tästä keskustelufoorumista aivan huippupaikan!

Myönnän syyllistyneeni joskus jonkin kerran hieman ärtsympään mielipiteen ilmaisuun, mutta hienosti ovat modet maan pinnalle palauttaneet.

Se että joissakin keskusteluosioissa on kovin pitkiä ketjuja, on minusta vain rikkaus; ei missään nimessä pidä siirtää piiloon johonkin arkistoon. Minua itse asiassa häiritsee tietynlainen nykypäivän historiattomuus, kaikki pitää vaan olla "ajantasaista" ja kukaan ei muka ole kiinnostunut siitä, miten tähän on päädytty.

Kiitos ja kummarrus kaikille jotka kvaakia ylläpitävät, ja kiitos siitä, että saan kulkea mukana!  
tallennettu

Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää
Sivuja: 1 ... 4 5 6 7 8 [9] | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: