Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Arvostelut: Kuka ajattelisi tarjoilijaa? (14.10.2017 klo 08:44:36)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
24.10.2017, klo 05:21:21

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
459921 viestiä 10207 aihetta kirjoittanut 7204 jäsentä. Uusin jäsen: LariP
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Kvaak.fi
| |-+  Palaute & uudistukset
| | |-+  Kvaakin porukka ja sisältö
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 3 4 5 6 7 [8] 9 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kvaakin porukka ja sisältö  (Luettu 26835 kertaa)
Keuhko
Jäsen
Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #105 : 24.08.2016, klo 15:55:47 »

Muutamia aiemmin aktiivisia käyttäjiä toki minäkin kaipaan.

Suurin syy, miksi meikäläinen tähän foorumiin koukuttui joskus vuonna 2010 olivat käyttäjänimimerkki Koninkauluksen kirjoitukset. Edelleen on pakko ihailla sitä Disney-tietämyksen ja omistatumisen määrää, mikä ilmeisen nuorella miehellä oli. Sekään ei haitannut, että mielipiteet olivat aika lailla yksi yhteen omieni kanssa.
Sittemminhän kaveri katosi foorumilta jäljettömiin, ja ainakin Aku Ankka -osion kannalta kyseessä oli melkoinen menetys. Onneksi muutama suhteellisen aktiivinen kirjoittaja jaksaa vielä tuottaa sisältöä tuohonkin osioon.
tallennettu
hdc
Architectus urbis caelestis
Jäsen
Poissa

« Vastaus #106 : 24.08.2016, klo 16:27:12 »

Olen kanssa joskus hämmästellyt että niitä kävijöitä tuntuu kuitenkin riittävän täällä aika paljon, hiljaisemmissakin keskusteluissa, kun en ole niin paljoa edes huomannut muualla linkittelyjä Kvaakiin (tai ehkä ne sarjakuvatekijät FB-piireissään linkittelee ahkerasti pilkallisella naurulla tai ilman).   
Osa tietysti hakukonebotteja tms mutta silti, taitaa lurkkaajia olla ihan kohtalaisesti mutta sitten on joku kynnys kirjoittaa...

Kiitos muuten hdc että olet jaksanut kertoa sivukaupalla mielipiteitäsi eri sarjakuvista, vaikka ne kaikki eivät olekaan entuudestaan tuttuja. Taisi projekti lähteä viimeisimmästä Kvaakin tilaa arvioivasta keskustelusta. Moni olisi jäänyt mainitsematta ihan vaan sen vuoksi ettei sen suurempaa keskustelua (ehkä) synny.

Kiitos kiinnostuksesta Smiley jotain tuollaista lukupäiväkirjaa oli ollut mielessä koota jossain muodossa jonnekin mutta kirjablogiin ei oikein sopinut, tämä foorumiformaatti on just hyvä tuollaiseen.
Pitäisi varmaan myös laittaa noista lainauksia niihin ketjuihin joita löytyy, että sarjaan liittyviä viestejä on samassa ketjussa. Mutta ei niistä kaikista jaksa uusia ketjuja aloittaa (ja osa tosiaan sopii aika huonosti Kvaakin jaotteluun, Telgemeier olisi "alternative ja omakustanteet" ja ne Marvelin julkaisemat Jane Austen -sarjikset sitten varmaan "toimintasankareita").
tallennettu
1978 villiä metsää
Jäsen
Poissa

« Vastaus #107 : 24.08.2016, klo 16:47:22 »

Lähestyin Jari Lehtistä sähköpostitse ja ainakin
hän vahvisti Kaiketsun tulkinnan yksi yhteen.

En väitä että osaisin kertoa Lehtisen puolesta mikä hänelle on ihanteellinen sananvapauden salliva tila, mutta alkuperäinen netikettihän on kirjoitettu jo 2005. Viime talvena ylläpito teki yhdenlaisen ratkaisun vaikeassa tilanteessa, mutta käsittääkseni se oli hetkellinen ratkaisu ja ainakin Jukka Laine on vihjannut että tiettyihin kiistanalaisiin ketjuihinkin saa nykyään kirjoittaa vapaasti se joka uskaltaa.

Yleinen konsensus taitaa silti olla että sarjakuvista pitäisi lähinnä puhua, olisihan se hyvä ettei niiden suhteen ainakaan liikaa jännitettäisi. Ovatko besserwisserit jonkinlaisia koiria vai mitä?  Smiley
tallennettu
Miqz
Avustava Slemmy
Avustava toimittaja
*
Poissa

Riipivä jännityspommi!

« Vastaus #108 : 24.08.2016, klo 22:06:45 »

Muutamia aiemmin aktiivisia käyttäjiä toki minäkin kaipaan. Henendo ja Jari Lehtinen tulevat ensimmäisinä mieleen.

Henendon juttuja voi lueskella Ankkalinnakkeesta, jos ikävä iskee: http://ankkalinnake.blogspot.fi
tallennettu

"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"
1978 villiä metsää
Jäsen
Poissa

« Vastaus #109 : 25.08.2016, klo 18:11:00 »

Kirjoittelisin ummet ja lammet monestakin aiheesta joita täällä pyörii, mutta huomaan mielenkiintoiset aiheet liian myöhään jolloin kaikki mitä itse haluaisin sanoa on jo sanottu... silloin en enää viitsi kommentoida

Heh, aikalaiskommentti tästä ketjusta vuodelta 2004!

Muistan minäkin kun oli kiire sanoa jotain, ettei joku toinen ehdi ensin. Mutta nähtävästi "kaikki on jo sanottu" on sekä jonkinlainen illuusio että kaikkina aikoina totta.
tallennettu
Darzee
Valistunut arvailija
Avustava toimittaja
*
Poissa

Me likes prairie dogs!

« Vastaus #110 : 25.08.2016, klo 18:12:50 »

Suurin syy, miksi meikäläinen tähän foorumiin koukuttui joskus vuonna 2010 olivat käyttäjänimimerkki Koninkauluksen kirjoitukset. Edelleen on pakko ihailla sitä Disney-tietämyksen ja omistatumisen määrää, mikä ilmeisen nuorella miehellä oli.

Koninkauluksen äkillinen katoaminen foorumilta kieltämättä harmittaa minuakin. Selasin joutessani hänen viimeisimmät viestinsä, eikä niissä mitenkään viitata siihen, että tänne kirjoittaminen olisi alkanut tympiä. Toivottavasti hän vielä joskus tekee paluun.
tallennettu
Miqz
Avustava Slemmy
Avustava toimittaja
*
Poissa

Riipivä jännityspommi!

« Vastaus #111 : 25.08.2016, klo 20:36:32 »

Koninkauluksen äkillinen katoaminen foorumilta kieltämättä harmittaa minuakin. Selasin joutessani hänen viimeisimmät viestinsä, eikä niissä mitenkään viitata siihen, että tänne kirjoittaminen olisi alkanut tympiä. Toivottavasti hän vielä joskus tekee paluun.

Kyllä hän varmaan joskus palaa.

Nimim. "Meni armeijaan, "aikuistui", löysi naiset, paheet ja viihde-elämän, osti auton, opiskeli, alkoi töihin, sai lapsia, ja löysi sarjakuvat uudelleen."

Vastaukset tämän palstan kautta.  Tongue
tallennettu

"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"
hdc
Architectus urbis caelestis
Jäsen
Poissa

« Vastaus #112 : 25.08.2016, klo 20:45:05 »

Jep, äkillisiä elämäntilanteen muutoksia jotka radikaalisti muuttavat netinkäyttöä tapahtuu ihmisillä eikä niille oikein mitään voi eivätkä sinänsä johdu käytetyistä areenoista (on nettituttuja ihan äkisti kuollutkin).
Koninkaulusta ja Henendoa kaipaillaan ankkapuolelle ja muutamaa muuta muualle...
tallennettu
Jiksi
Toimittaja
**
Paikalla

« Vastaus #113 : 25.08.2016, klo 22:09:17 »

Joku sen muotoili takavuosina niin, että että Kvaakin vakioväki mielletään "hifisteiksi".

Niin se varmasti on, että kirjoituskynnys nousee mikäli kuvitellaan, että pitäisi käyttää hifi-termistöä.

Todellisuudessa se on niin, että (meillä) vakioväellä ei ole kirjoituskynnystä lainkaan, eli kaikki mieleen juolahtava siirtyy näppäimistölle. Smiley
tallennettu
echramath
Oberschtroumpfbannführer
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #114 : 25.08.2016, klo 22:49:55 »

Mietin pitäisikö foorumi "resetoida" ja siirtää vanhat viestit arkistoksi. On vähän iso kynnys ehkä lähteä kirjoittamaan mistään mitään, jos Aku Ankasta on 200-sivuinen säie, joka alkaa vuodelta 2006 ja jossa vääntävät tyypit, joita ei ole nähty foorumilla sitten vuoden 2011.

Facebook-ryhmät... en pidä niitä korvikkeena, niitä on hankalampi seurata, niistä on vaikeampi etsiä ja sitäpaitsi minä luulen, että monet tykkäävät tästä formaatista, jossa keskustelu on julkista, mutta halutessaan voi piilottaa identiteettinsä.
tallennettu

I've got 99 problems, but luftballons ain't one. // comixblag
J-Viilee
Jäsen
Poissa

Painajaismaista!

« Vastaus #115 : 26.08.2016, klo 22:20:39 »

Kirjoitan tähänkin jotain kun mielenkiintoiseksi menee.
Lukaisin ketjun alusta loppuun ja minusta ei todellakaan kannata arkistoja perustaa, samat jutut vain sitten joku kirjoittaa uusiksi..
Hauskaa porukkaahän täällä on noin kolmen ja puolen kuukauden jäsenyyden perusteella vaikka joitain mielenkiintoisia tyyppejä joukosta on poistunutkin.
En kyllä itse tunne yhtään tyyppiä livenä joka tänne ois rekisteröitynyt ja se onkin hyvä hyvä homma. Enimmäkseen kirjoittelen itse tänne pikku kaljapäissään kun tallissa olen tekemässä ™remonttia™
Ja jotkut siitä joskus on huomauttaneetkin.. Mut enimmäkseen lueskelen, sivistän itseäni ja kulutan aikaa täällä.
tallennettu

Tilulilulii.
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #116 : 26.08.2016, klo 22:42:32 »

Mainostakaa Kvaak.fi -foorumia somessa ohimennen. Kyllä ne tänne löytävät.
tallennettu

stork
Jäsen
Poissa

« Vastaus #117 : 27.08.2016, klo 09:22:49 »

Mainostakaa Kvaak.fi -foorumia somessa ohimennen. Kyllä ne tänne löytävät.

Moniko tulee toisen kerran?

Kaveria kiinnostaa sarjakuvan tekeminen, ja kyseli multa mistä kannattais aloittaa. Kerroin et tsekkaa Kvaak. Seuraavana päivänä kaveri sanoi ettei tule tänne enää ikinä.

En ihmettele. Täällä on muutama tyyppi jotka tekee keskustelusta vastenmielistä ja pilaa koko homman. Tuntuvat olevan ylläpidon suojeluksessa ja osa on (käsittääkseni) ylläpitoa.

Virtahepo olohuoneessa.
tallennettu
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #118 : 27.08.2016, klo 09:41:59 »

Ollaanpas nyt me ikäviä ihmisiä. Valittaa voi tarkemminkin mistä kiikastaa, vaikka yksärillä. Ratkaisuja voidaan lähteä etsimään.
tallennettu

tertsi
Vieras
« Vastaus #119 : 27.08.2016, klo 10:18:35 »

Toi sarjakuvan tekeminen -aihepiiri on uuden tulokkaan kannalta ongelmallinen osa-alue.
Kvaakissa on vuosien varrella käsitelty aihetta monelta kantilta. Ja jopa hyvin moneen kertaan. Ainakaan itse en jaksa innostua yhtään, jos joku uusi tyyppi ilmoittaa haluavansa oppia tekemään sarjakuvaa. Deja vu.
Hyvin pitkälti kaikki hänen tarvitsemansa/hakemansa tieto löytyy foorumilta, mutta tuo tieto saattaa olla hyvin hankalasti löydettävissä. Muistaakseni joskus hain sitä kikkaa jolla kolmen pisteen perspektiivin pystyy piirtämään helposti ja nopeasti, kun olin hukannut printtaamani muistilapun. Ei ollut helppo homma! Muistaakseni.

Sarjakuvan tekemisessä kiinnostavinta keskusteltavaa saaattaisi löytyä eri sarjakuvanpiirustussoftien vertailusta. Ehkä.
« Viimeksi muokattu: 27.08.2016, klo 10:20:17 kirjoittanut Tertsi » tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 5 6 7 [8] 9 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: