Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Artikkelit ja henkilökuvat: 1919 / 100 - Kerberos (13.10.2017 klo 23:58:01)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
22.10.2017, klo 02:02:03

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
459830 viestiä 10206 aihetta kirjoittanut 7204 jäsentä. Uusin jäsen: LariP
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Kvaak.fi
| |-+  Palaute & uudistukset
| | |-+  Kvaakin porukka ja sisältö
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 ... 9 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kvaakin porukka ja sisältö  (Luettu 26817 kertaa)
Hege
väsähtänyt
Jäsen
Poissa

Sukupuoli: mies

« : 01.03.2004, klo 21:51:42 »

Lainaus

Mua on aina ihmetyttänyt tämä miten nopeasti sinänsä kaikille avoimille nettifoorumeille muodostuu omat porukkansa ja sisältönsä. Hmm.

Ylläoleva Rojun kirjoitus (esittele itsesi- thread) sai minutkin pohtimaan ko. asiaa.

Kvaakin porukka on yhä kasvamassa, joten sen muodostuminen on yhä kesken. Mutta täälläkin on joukko muita aktiivisempia kävijöitä ja kirjoittajia.
Ja se mitä minä yritän sanoa on:

Olipa kerran apinoita häkissä, häkin keskellä oli puu.
Puun oksalle laitettiin banaani. Aina kun jokin apinoista lähti hakemaan banaania muita ruiskutettiin kylmällä vedellä. Tämän seurauksena muut apinat kävivät puuhun menijän kimppuun. Lopulta kukaan ei mennyt puuhun vaikka siellä olikin banaani, sillä siitä seurasi sakinhivutusta. Sitten Apinoita poistettiin häkistä yksi kerrallaan ja tuotiin uusi sisään. Uusi apina koetti tietysti hakea banaanin ja sai turpiinsa. Lopulta paikalla ei ollut enää yhtäkään alkuperäistä vedellä kasteltua apinaa. Taas häkkiin tuli uusi apina, se meni puun luo ja sai turpiinsa. Kysyessään muilta apinoilta minkä takia, se sai vastauksen: "Se nyt vaan on tämän paikan kulttuuri".

Eli aktiivisin porukka avaa keskustelut ja määrittää aiheet, seuraavat tulijat jatkavat siltä pohjalta kun eivät muusta tiedä tai viitsi koettaa kepillä jäätä.
Keski-iän mataluuden, harrastukseen vihkiytymisen ollessa useilla vielä aika alussa ja toisaalta suomenkielisen sarjakuvatarjonnan rajoittuneisuus vaikuttanevat keskusteluaiheisiin osaltaan.
Tosin olen tyytyväinen nykytilanteessa siihen, että 98%:sti ymmärrän mistä puhutaan. Toista ääripäätä edustaa muusikoiden.net foorumi klassisesta musiikista jossa ymmärsin keskusteluista keskimäärin kappaleiden nimet, kaikki muu meni niin yli että juttujen lukeminen oli jo hauskaa. "Mitäköhän se nyt yrittää sanoa"-tyylin hubaa siis.

Sisällöstä on näillä sivuilla keskusteltu ennenkin, tosin suurempaa vaikutusta sisältöön en muista niillä olleeni. Itselläni ei ole tietoa aloittaa kovinkaan henkeviä keskusteluja sarjakuviin liittyen. Ne joilla on tietoa voivat alistua paikan kulttuuriin. Tapahtuuko näin? Miten sitä voitaisiin estää? Missä ne henkevät keskusteluaiheet ovat? Onko sarjakuvista edes mahdollista keskustella kovin henkevästi?

Saikohan tästä nyt mitään tolkkua?
tallennettu

But pride -  where there is a real superiority of mind, pride will be always under good regulation.
tertsi
Vieras
« Vastaus #1 : 01.03.2004, klo 22:03:47 »

Minusta täällä on ihan mukava kulttuuri. Saa sanoa asiallisesti (mielellään kirjautuneena) mitä huvittaa. Minkälainen olisi parempi kulttuuri?

Tervetuloa uusi parempi kulttuuri!!!
tallennettu
Hazart
Jäsen
Poissa

YARRRR!

« Vastaus #2 : 01.03.2004, klo 22:18:39 »

Itse olen kovin yllättynyt keskustelujen asiallisuudesta. Ehkä sarjakuvistit ovat jotenkin valiojoukkoa Wink

Muusikoiden netissä on joskus sellaista "kyllä heviä vaan kuunnellaan kerpele! Eipäs ku hiphoppii senkin juntti!". Ei täällä sellasta ole. - - - paitsi joskus... Viivi ja Wagner-keskustelussa jouduin tosiaan laskemaan kymmeneen ja sitomaan itseni tuoliin, että en kirjoittanut jotain, mitä olisi katunut jälkeen päin. Ja lopulta sekin keskustelu löysi kohtuu asiallisen uomansa. Onneksi.

Etenkin nuoret kvaakkaajat ovat käsittämättömän älykkäitä... paitsi ne (yleensä ei rekisteröityneet), jotka kirjoittaa, että super män on paras! Eikä mitään muuta. Miten siitä sitten voi jatkaa... Eipäs oo, ku Bät man...

Hävettää joskus, kun oon ite niin yliaktiivinen...  Embarrassed

8)
tallennettu

Jarmo
tyhmä nilkki
Avustava toimittaja
*
Poissa

Varokaa metaforista deformaatiota.

« Vastaus #3 : 01.03.2004, klo 22:24:24 »

Onhan tämä paikka tosiaan aika urautunut sarjakuvakeskusteluihin. Harmin paikka.

Nyt vaan joku alottamaan keskustelut Irakista ja ruuanlaitosta. Aina parempi jos aiheet saa yhdistettyä.
tallennettu
tertsi
Vieras
« Vastaus #4 : 01.03.2004, klo 22:27:43 »

Eipäs oo, ku Bät man...

Eipäs, kun Fran kän...

Hyvä, että täällä on teitä aktiivisia! Eihän tänne viitsisi tulla kurkkimaan, jos viestiketjuissa ei tapahtuisi muutoksia. Totta kai se joskus on sellaista small talkia.

Ja sarjakuvakentän edustavuudesta Kvaakissa:
Soisin että täällä olisi enemmän nuoria sekä niitä jotka ostavat kannattavimpia julkaisuja Suomessa: Myrkkyä, Taskareita ja mitä niitä nyt onkaan...

Nythän täällä on meitä piirtäjiksi haaveilevia aika joukko.
Snobismi on asia, jota haluan välttää. Joten tervetuloa kommentoimaan, te sarjakuvan suurkuluttajat, lukijat, jos teitä yleensä on.
kaikki kai pelaa vaan tietsikkapelejä.
tallennettu
Wilpuri
Vellihousu
Jäsen
Poissa

Jaa kuka?

« Vastaus #5 : 01.03.2004, klo 22:28:12 »

Itse olen kovin yllättynyt keskustelujen asiallisuudesta.

Eiväthän siivot sarjakuvailijat kirjoittele asiattomuuksia... 8)

Lainaus
Viivi ja Wagner-keskustelussa jouduin tosiaan laskemaan kymmeneen ja sitomaan itseni tuoliin, että en kirjoittanut jotain, mitä olisi katunut jälkeen päin.

Jostain syystä tuollaiset joutavat jutut saavat aikaan usein kovimman porun.

Lainaus
Etenkin nuoret kvaakkaajat ovat käsittämättömän älykkäitä...

Voimme siis todeta, että sarjakuvat ovat kehittävää viihdettä.

Lainaus

Meitäkin hävettää, kun sinä pursuat positiivista energiaa ja kiitätä ja kehut, kun me muut sanotaan vaan Blöö. Tongue
tallennettu

"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern
Korsto-Mikko
Jäsen
Poissa

Huisin kärniqåglimölnikkiä - vai mitä, ihmiset?

« Vastaus #6 : 01.03.2004, klo 23:07:01 »

Joo, kerpele! Ihan liian hyviä kirjoittajia te ootte!

Eihän täällä koskaan viitsi mitään omia mielipiteitä julki tuoda, kun kaikki ala-asteikäisetkin artikuloi mua selvemmin ja viisaammin (kattokaa vaikka tuota mun viestien määrää...)

Vai johtuuko se vain enemmän siitä että jo pienestä pitäen olen tottunut siihen ettei ketään kiinnosta, mitä pidin vintiltä löytyneestä Lassiesta tai kirjastosta lainaamastani sarjakuvasta, ja sama ajatusmalli hengailee vielä nykyäänkin mun takaraivossani?

Tai sitten sarjikset on aina ollut se mun "oma juttuni", reviiri, jolle kukaan muu ei ollut päässyt (eikä kyllä itse asiassa halunnutkaan), ja nyt olenkin saanut selville, etten olekaan yksin, maailmassa on minuakin hullumpia ihmisiä, jotka sullovat aivojensa jokaisen nurkan täyteen loppujen lopuksi täysin hyödytöntä tietoa...

Nyyh! En olekaan enää mitään, te veitte minulta minun erityisyyteni, ennen olin omalla tavallani outo, nyt olen vain yksi outo muiden outojen joukossa... Cry

Tjaa, meniköhän jotensakin aiheen ohi? No okei, palatekseni aiheeseen:

teräs mies on paljon enemmän hyvempi kuin bät män!!!
tallennettu

Kaverini väittävät, että kaikki kirjat eivät sisältäisi peräkkäisiä kuvasarjoja, mutta en ole koskaan uskaltanut ottaa asiasta selvää.
Tuuk42
Jäsen
Poissa

"En pidä minään"

« Vastaus #7 : 01.03.2004, klo 23:13:13 »

Itse olen kovin yllättynyt keskustelujen asiallisuudesta.
Lainaus
Eiväthän siivot sarjakuvailijat kirjoittele asiattomuuksia... 8)

Ei niin, me piirrämme ne paperille. Grin

Lainaus
Viivi ja Wagner-keskustelussa jouduin tosiaan laskemaan kymmeneen ja sitomaan itseni tuoliin, että en kirjoittanut jotain, mitä olisi katunut jälkeen päin.

Lainaus
Lainaus

tai kaikki eivät vielä ole lukeneet niin paljon että olisivat ehtineet turmeltua..

Lainaus

Meitäkin hävettää, kun sinä pursuat positiivista energiaa ja kiitätä ja kehut, kun me muut sanotaan vaan Blöö. Tongue
Grin

Tähän en keksinyt mitään näsäviisastelua.. höh.

tallennettu

"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!
J.Salo
Valvoja
Poissa

..ja valmis!

« Vastaus #8 : 02.03.2004, klo 00:17:44 »

Lainaus

Asiaa sivuten, mikä on foorumin keski-ikä, ja miten ikäryhmä on jakautunut? Kvaakin irkkanavalla keski-ikä on noin 24 vuotta, jolloin näillä yhdeksällätoista tunnen itseni harvinaisen nuoreksi. Täällä foorumeillakin. Usein se ainakin minusta on niin, että ne vanhemmat kirjoittavat enemmän, mutta heitä on vähemmän, ja sitten 14-16 vuotiaat kirjoittavat lopun, jokainen keskimäärin kymmenen viestiä mutta vastaten 90% koko viestimäärästä. Tästä aiheesta olisi kiva nähdä tilastoja. Jotenkin on tunne että Kvaak ei ihan liiku näissä luvuissa Smiley

Miten niin Kvaakissa puhutaan paljon sarjakuvista "valitettavasti"? Minusta on hyvä että on joku paikka missä voi kirjoittaa mitä tahansa sarjiksista ja tietää että joku osaa vastata. Sen sijaan että on yksi iso topic tai alafoorumi jollain isolla paikalla. Juttu on silloin just sitä. Jos haluatte vakuutusta, niin käykääpä Smallville aiheisella KryptonSitellä, jolla on sarjis-alafoorumi. Kovasti siellä pari tyyppiä yrittää pitää hienoa keskustelua yllä, mutta ne tyrehtyy aina siihen että kun joku -- esimerkiksi -- ihmettelee Lex Luthorin taustaa, niin 30 tyyppiä kertoo että "hän on Smallvillessä, ja NIIIN söde", vaivautumatta lukemaan edes loppuun että tässä puhutaan nimenomaan sarjakuvien Lexistä. Kyllä siellä aina ne pari älykästä tyyppiä löytyy, mutta viestit hukkuvat myrskyyn.
Vastakohtana on joku toinen foorumi joka periaatteessa sivuaa animaatiota ja sarjiksia mutta kyseinen foorumi on sitten ihan kuollut, kun kaikkia kiinnostaa vain sen jutusta tehdyn elokuvan miespääosanesittäjän (tai naispääosanesittäjän) hyvä pylly.

Että niin. Kyllähän tämä vähän rantiksi meni, mutta iloinen olen että tämä paikka on olemassa. Tuli todella tarpeeseen. Jos sivustoa yleensä lähtisin parantamaan (en nyt puhu fooruista), niin "pysyvän" infon määrää voisi kasvattaa. Nyt etusivulla ei ole kovinpaljoa mitään pysyvää, jatkuvasti ajankohtaista.
tallennettu
Veli Loponen
Isoveli
Ylläpitäjä
Poissa

<><

« Vastaus #9 : 02.03.2004, klo 00:31:23 »

Asiaa sivuten, mikä on foorumin keski-ikä, ja miten ikäryhmä on jakautunut? Kvaakin irkkanavalla keski-ikä on noin 24 vuotta, jolloin näillä yhdeksällätoista tunnen itseni harvinaisen nuoreksi. Täällä foorumeillakin. Usein se ainakin minusta on niin, että ne vanhemmat kirjoittavat enemmän, mutta heitä on vähemmän, ja sitten 14-16 vuotiaat kirjoittavat lopun, jokainen keskimäärin kymmenen viestiä mutta vastaten 90% koko viestimäärästä. Tästä aiheesta olisi kiva nähdä tilastoja. Jotenkin on tunne että Kvaak ei ihan liiku näissä luvuissa Smiley
Ehkä kuvaavaa on se, että top viitonen foorumin keskustelijoista on kaikki hyvän matkaa yli mainitun 24 vuoden (Hazart ja minä nuorimpina ja muut kolme menevät yli 30 ja ehkä peräti yli 40, top 5:n keskiarvo siis todennäköisesti yli 30 v.).

Mainitaanko vielä, että mainittu viisikko on kirjoittanut n. 26.7% kaikista foorumin viesteistä. Top 10 listalla Leo on ainoa selvästi alle 20 ja Wilpuri taitaa olla rajoilla, Sinisalo on avatarinsa mukaan ihan menneen talven lumia Wink. Ja sanotaanko nyt vielä sekin, että top 10:n viestit muodostavat liki 46% koko foorumin viesteistä.

Mutta ei tilastoja kannata uskoa. Ne valehtelee.
« Viimeksi muokattu: 02.03.2004, klo 00:32:02 kirjoittanut Welzu » tallennettu

Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva
roju
sarjispelle
Toimittaja
**
Poissa

Sukupuoli: nainen

« Vastaus #10 : 02.03.2004, klo 01:21:55 »

kulttuuri".

Sisällöstä on näillä sivuilla keskusteltu ennenkin, tosin suurempaa vaikutusta sisältöön en muista niillä olleeni. Itselläni ei ole tietoa aloittaa kovinkaan henkeviä keskusteluja sarjakuviin liittyen. Ne joilla on tietoa voivat alistua paikan kulttuuriin. 1) Tapahtuuko näin? 2) Miten sitä voitaisiin estää? 3) Missä ne henkevät keskusteluaiheet ovat? 4) Onko sarjakuvista edes mahdollista keskustella kovin henkevästi?

1) Tapahtuu, mä ainaski yritän olla hiljaa. (syitä sivutaan alempana)
2) En tiedä
3) Ei ainakaan täällä. Täällä on muunlaisia hyviä keskusteluja. Mutta ehkä vähän harmittaa kun ei tästä sitten ainakaan sitä mun paikkaa tullut. Jatketaan etsimistä...  
4) ononon!!! niinkuin mistä vaan aiheesta! tosin vierastan tota henkevä-sanaa... mutta vierastan myös sitä että aina ikäänkuin asetetaan kärjistäen vastakkain kaksi asiaa, vaikka nyt "henkevyys" vs. "lulleroinen mainstream". Ehkä tää on muistumaa siitä kun oli pieni ja luki aivan liikaa kirjoja ja vähänkös siitä sai kuulla. En mä usko että kukaan on snobi tahallaan. Jotkut ihan oikeesti lukee ja käyttää vaikka sivistyssanoja, eikä siksi että jollekin muulle tulis siitä sitten tyhmä tai joku olo. Ihan turhaan tulee. Hans tais jossain vaiheessa (kesällä?) marista täällä siitä että kun ei saa rauhassa keskustella "henkeviä", toiset tulee mellastaan. En mäkään tuu häiriköimään keräilythreadeille Wink

Mutta aika harvoja täällä on joilla esim olisi samansuuntainen sarjakuvamaku kuin mulla. Mistäpä siinä sitten keskustelemaan kun ei olla edes luettu samoja kirjoja. :/

Ja mä haluisin jutella vaikka tekemisestä vähän eri lailla... laajemminkin kuin vain lähettämällä privameilejä tyyliin kahden ihmisen kanssa. Laajentaa näkökulmia. Siinä mielessähän tämä foorumi toimii tosi monille. Good for you!

Mitähän mä taas haikailen. En nyt valita kauheen tosissani, ainahan voisin perustaa OMAN foorumini tai jotain. Jokaiselle oma foorumi! Kas kun, yksittäinen asia jota ehkä eniten vihaan suomalaisessa sarjakuvassa, ei, se ei ole eräs yleisesti vihattu sarjakuvakriitikko, ei, se ei ole se toinenkaan sarjakuvakriitikko, ei, se ei itse asiassa ole kukaan YKSI IHMINEN  Shocked vaan tämä yleinen kuppikuntamaisuus. Suomalainen sarjakuvaghetto. Täälläkin ihmiset aina välillä arastellen avaa suunsa ilmoittaen ensin "mä oon vaan tämmönen..." kun ei o vaikka lukenu miljoonaa sarjakuvalehteä. Höh, sarjakuvien lukeminen on ihan normaalia toimintaa. Jos pitää jostain sarjakuvista, se ei tarkoita että tarttis pitää toisenlaisista. Ei niitä tartte dissatakaan. Kyse on aivan eri asiasta!

No niin, en nyt jaksa kirjotella tämmösiä puolivillaisia itsestäänselvyyksiä. Nää samat jutut on sitäpaitsi tulleet jo ilmi tuhat kertaa.
tallennettu

Muista poika, että tämän päivän kapinallinen on huomispäivän pieru.
JR
Jäsen
Poissa

-

« Vastaus #11 : 02.03.2004, klo 07:00:26 »

Aivan totta on mainittu seikka, että tässä verkkokeskustelussa sävy on yllättävän asiallinen. Suomalaiset keskustelut nyt yleensä ottaen ovatkin ulkomaisia kollegojaan asiallisempia, mutta kyllä Kvaak taitaa olla siellä kärjessä. Onhan niitä "turhiakin" viestejä (mikään viesti ei toki ole turha, koska sen lähettäneellä on ollut tarve ilmaista itseään) Kvaakissakin, mutta ei ylenmäärin. Mutta keskustelun asiallisuuden voipi varmaan todeta olevan yleisesti hyvällä asteella, mikä on hyvä.

Ja aivan normaalisti menee sekin seikka, että suurimman osan tekstistä tuottaa rekisteröityneiden käyttäjien määrään suhteutettuna pienehkö vähemmistö. Kvaakissa tämä ilmiö nyt vaan korostuu, koska melko pienestä verkkokeskustelusta kuitenkin on kyse, keskusteluaiheen erityisluonteen takia, joten se pieni aktiivikeskusteloiden määrä on jokaisen havaittavissa (yleensähän ihminenhän pystyy hahmottamaan joukon suuruuden tiedostomatta seitsemään asti:). Tämän seikan luulisi korjaantuvan käyttäjämäärän kasvaessa. Toisaalta eihän se käyttäjämääräkään voi äärettömiin kasvaa, koska vaikka yli miljoona suomalaista joka viikko ainakin sitä yhtä sarjakuvalehteä lukeekin, niin eivät he kaikki sarjakuvaharrastajia ole. Vaikka tilastot toki aina valehtelevatkin, olisi mielenkiintoista nähdä käppyrä, josta selviää, miten rekisteröityjen käyttäjien määrä on kehittynyt/kasvanut. Liekö kasvu jo hidastunut/tasaantunut/pysähtynyt. Toivottavasti se aktiivimäärä kasvaisi, jotta nykyiset aktiivit eivät tule puhuneeksi itseään tyhjiksi.

Kvaakissa on itseäni ihmetyttänyt se, että keskusteluaiheet painottuvat paljolti sarjakuvan tekemiseen. Lukumääräisestihän Sarjakuvat-yleisketjussa on toki eniten viestejä, mutta sarjakuvien tekeminen -ketju on aivan ylivoimainen lukemalla 22 vastausta aihetta kohti (vrt. Sarjakuvat-ketjun 16/aihe). Olisin luullut, että yleinen sarjakuvakeskustelu eri aiheista herättäisi enemmän keskustelua kuin se sarjakuvan tekeminen. Tämä taitaa sitten kertoa siitä, mihin niiden aktiivisimpien keskustelijoiden mielenkiinto on suuntautunut. Itseäni harmittaa eniten keräily- ja antikvariaattiaiheisten ketjujen loisto poissaolollaan, mutta turha niistä on valittaa, koska jokainen voi vaikuttaa keskusteluaiheisiin aloittamalla niitä itse (mutta kun oon hämäläinen enkä ehdi/en kehtaa/on työkiireitä/muutakin tekemistä:).

Yleensä ottaen voisi pohtia sitä, että onko sarjakuva todella niin laaja käsitealue, että sen alle mahtuu niin monta erilaista kuppikuntaa, ettei yksi verkkokeskustelu riitä kaikille. Minä en tähän usko. Toki kullekin kuppikunnalle voisi luoda oman keskustelun, mutta silloin menetettäisiin se monimuotoisuus, minkä tällainen yhdistelmäkeskustelu tarjoaa. Lähes aina on arvokkaampaa kerätä näkemyksiä laajasta joukosta (vaikka ne muut olisivatkin aina väärässä) kuin jutskata vain oman porukan kesken. Loppujen lopuksi kaikkien tällaisten keskustelun toimivuuden takana ovat ne keskustelevat ihmiset. Aina pitäisi voida vaikuttaa ottamalla osaa itse. Toisaalta on muistettava, että osa ihmisistä vaikuttaa olemalla hiljaa. Jos samat ihmiset ovat aina äänessä, niin silloin voi kyllä alkaa miettimään, onko jotain vikana. En sano, että Kvaakissa olisi mitään vikana, mielestäni nykyinen tilanne mahtuu hyvin normaalien vaihtelurajojen väliin. Ja onhan tämä Kvaak vielä nuori, eiköhän se iän myötä kypsy. Kvaak on hyvä olemassa.
tallennettu
Wilpuri
Vellihousu
Jäsen
Poissa

Jaa kuka?

« Vastaus #12 : 02.03.2004, klo 08:32:57 »

Top 10 listalla Leo on ainoa selvästi alle 20 ja Wilpuri taitaa olla rajoilla

Taitaa olla oikeastaan ihan tasan... Smiley

Kvaakki on kyllä fiksuin foorumi minkä itse tiedän. Kun verratan esim. PELIT-lehden foorumiin, jossa ainakin viestien perusteella pesii hirvittävät päärät elitistejä, leveilijöitä ja muuten vaan ärsyttäviä ja töykeitä tyyppejä, niin Kvaak tuntuu erittäin ystävälliseltä ja miellyttävältä foorumilta.

Täältä ehkä puuttuu sitten nämä henkelvät keskustelut, mutta ainoa keino aloittaa tällaisia keskusteluja on se, että joku pistää sen ensimmäisen viestin. En nyt tosin tiedä, että mikä sitten on sitä älykästä ja henkevää keskustelua. Mielestäni se voi olla ihan vain sitäkin, että toverimme CHaTboy-95 sanoo, että "Oletteko huomanneet, että Enki Bilal piirtää lähes kaikille naisille saman malliset kasvot?" Sitten PaRRtyGIRL vastaa, että "EN ole, mutta nyt kun mainitsit, niin asia näyttää olevan näin. Mistähän tämä johtuu. Mysteeri.". 8)
tallennettu

"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern
tertsi
Vieras
« Vastaus #13 : 02.03.2004, klo 09:09:39 »

kulttuuri".

kaksi asiaa, vaikka nyt "henkevyys" vs. "lulleroinen mainstream".

Mutta aika harvoja täällä on joilla esim olisi samansuuntainen sarjakuvamaku kuin mulla. Mistäpä siinä sitten keskustelemaan kun ei olla edes luettu samoja kirjoja. :/

tosissani, ainahan voisin perustaa OMAN foorumini tai jotain. Jokaiselle oma foorumi! Kas kun, yksittäinen asia jota ehkä eniten vihaan suomalaisessa sarjakuvassa, ei, se ei ole eräs yleisesti vihattu sarjakuvakriitikko, ei, se ei ole se toinenkaan sarjakuvakriitikko, ei, se ei itse asiassa ole kukaan YKSI IHMINEN  Shocked vaan tämä yleinen kuppikuntamaisuus. Suomalainen sarjakuvaghetto.

olisit ehkä voinut käyttää myös sanoja "henkevyys" ja "mainstream". Vai ehkä haluat vain provosoida. (Huh)

Aika harvoja täällä on myöskin ajatellen vastaavuutta mun sarjakuvamakuni  ja kiinnostusten kanssa. Mutta se on kai semmonen asia, jolle ei voi mitään. Tai voihan sitä vaikka suositella toisille omia suosikkeja ja KAS, ehkä joku muukin pitää kyseisistä teoksista.

Minusta tällä palstalla ei ole tietoakaan kuppikuntamaisuudesta, kuten esim noin10 vuotta sitten vallinneissa sarjakuvapiireissä. Yksi tuttu (ihan jees tekijä ja mukava hemmo) yritti päästä piireihin ja valitti, että todella töykeätä ja sisäänpäinlämpiavää sakkia oli tämä eliitti. Tämä on tosin vain toisen käden tietoa.

Ainakin itse olen kokenut, että pääsääntöisesti täällä suhtaudutaan asiallisesti uusiin tulokkaisiin. Muutama poikkeuskin varmaan sopii joukkoon.
tallennettu
Zippo
Lueskelija
Jäsen
Poissa

Sitä muuttuu jänikseksi...

« Vastaus #14 : 02.03.2004, klo 09:59:33 »

NO HALOO  Huh

Kun "ryhmäydytään" niin ryhmään kuuluvat ottavat itselleen jonkun roolin.

Toiset ovat jo luonteeltaan sellaisia valmiita puheenjohtajia/asian eteenpäinviejiä, osa on passiivisempia tuumailijoita, jotka kommentoivat vain silloin kun heillä on mielestään jotain asiaa joka vaikuttaa keskusteluun. Sitten on tietysti näitä "joo joo- henkilöitä" jotka haluavat myötäillä ja miellyttää ja saada viestilukuaan kasvamaan  Wink.

Minun mielestäni on ihan hyvä, että täällä on muutama aktiivisempi kaveri, jotka ns.ohjaavat keskusteluja Grin.

Olen käynyt tällä sivustolla ensimmäisen kerran vuosi sitten ja sen jälkeen tasaisin väliajoin tarkkailemassa, että mitä täällä tapahtuu ja  vasta viime vuoden lopulla päätin kirjautua tänne sisään. Eli täällä olen ajatellut vetää tarkkailijan roolia toistaiseksi.

Reilut kymmennen vuotta sitten olisin kyllä ollut varmaankin keskustelujen aloittaja tai vast ja aina kommentoimassa, mutta ei vanha enää jaksa olla suuna päänä. Ja kun on vietellyt hiljaiseloa sarjakuvarintamalla muutaman vuoden niin huomaa, ettei ole oikein rahkeitakaan kommentoida kaikkea vaikka halua olisikin. Mutta odotelkaa kun vanha käynnistelee konetta ja pääsee vauhtiin.

Ja sitten vielä lisäksi. Kyllä minä näitä eri palstoja käyn selailemassa ja lueskelemassa esim. noita sarjakuvapiirtäjien keskusteluja vaikken itse piirräkään.

Uskon, että täällä on muitakin jotka näin tekee. Tongue

tallennettu

Aamulla kun heräsin otin vitamiinin, pillerin. Katsoin peiliin ja kauhistuin, kun korvat kasvoi ja mä kutistuin...
Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 ... 9 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: