Kirjoittaja Aihe: Valopöydistä ja piirustuspöydistä  (Luettu 55669 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 043
  • <><
Re:Valopöytä
« Vastaus #30 : 11.01.2005 klo 13:11:15 »
Minkäslaisia nuo hervannan pöydät ovat?

Tuolta työpöydät-keskustelusta löytyy. Tämmöisiä siis:
Noi paperit on aanelosia.
« Viimeksi muokattu: 11.01.2005 klo 13:11:42 kirjoittanut Veli Loponen »
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Noldor

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 1
  • Kvaak!
Re:Valopöytä
« Vastaus #31 : 11.01.2005 klo 13:37:08 »
Onkohan noita Hervannassa vielä jäljellä? Saako noita mitenkään taiteltua tai osiin... ajattelin että saako normaalilla henkilöautolla kuljetettua?

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 043
  • <><
Re:Valopöytä
« Vastaus #32 : 11.01.2005 klo 13:39:43 »
Saako noita mitenkään taiteltua tai osiin... ajattelin että saako normaalilla henkilöautolla kuljetettua?
Ei. Kyllä siihen peräkärry tai pakettiauto tarvitaan. Tai jos on oikein kunnon tila-auto, niin ehkä sitten, mutta epäilen.
Mutta kyllä niitä varmaankin vielä löytyy Hervannasta. Kannattaa kysellä. Yhteystiedot löytyy tuolta aikaisemmasta viestistä.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Tuuk42

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 221
  • "En pidä minään"
Re:Valopöytä
« Vastaus #33 : 11.01.2005 klo 13:50:49 »
Haa! Kiitos kiitos.
Hmm.. Täytyypä miettiä tuota. Nyt on vaan piirustus/tietokonepöytäsellainen comboviritelmä joka on kolmena erillisenä osana. Ei tuota tilaa kumminkaan ole ihan tarpeeksi, mutta varsin kätevän näköinen.
Täytyypä tutkia miten tuo mahtuisi sisään. 8)


"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!

Ulpu

  • Jäsen
  • Viestejä: 43
Re: Valopöytä
« Vastaus #34 : 15.02.2005 klo 17:31:05 »
Voihan pirhuna, nyt minä tämän huomaan! Onkohan niitä pöytiä vielä saatavissa? Täytyy varmaan huomenna soitella. Jos ei, kuka osaisi kertoa minulle, mistä saisin valopöydän, joka olisi 45 %:n kulmassa? Sain yöllä hillittömän ahdisuskohtauksen, kun minulla ei ole kunnon piirustuspöytää ja päädyn piirtämään sängyssä ja sohvalla. Eihän siitä mitään tule! Ei ole wannabe-sarjakuvailijan elämä helppoa, ei!

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 043
  • <><
Re: Valopöytä
« Vastaus #35 : 15.02.2005 klo 20:32:24 »
Kyllä niitä siellä on edelleen, joten soittelemaan vain.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Ulpu

  • Jäsen
  • Viestejä: 43
Re: Valopöytä
« Vastaus #36 : 15.02.2005 klo 21:11:22 »
Jee! Päiväni on pelastettu!

pertti jarla

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 915
Re: Valopöytä
« Vastaus #37 : 21.03.2005 klo 09:23:44 »
  Jos vähänkin viittii nikkaroida, niin on hauskaa tehdä itse. Mulla on puretusta melamiinikirjahyllystä sahaillut boksin reunat, faneeripohja, rautasahan terällä kokoonsa sahattu pleksi, rimaa boksin yläreunan tuntumassa tukemassa pleksiä, sisällä pitkulainen lukulamppu. Olennaista tuossa on heijastimet, eli poistin lampun oman kuvun ja rakensin itte alumiinifolioheijastimet menemään vinosti lampun reunojen kohdalta laatikon reunoja kohden.
  Kalleinta tuossa lienee pleksi, sitä saa jonkinverran vaikka kysymällä multa. Kirkastakin pleksiä tms. voi käyttää, kunhan teippaa sisäpuolelle paperin hajottamaan valoa. Nyt nikkaroimaan ja sormet auki! 
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti

intolainen

  • opiskelija
  • Jäsen
  • Viestejä: 11
  • huah....
Re: Valopöytä
« Vastaus #38 : 21.03.2005 klo 13:41:15 »
minäkin tein puusta valopöydän. lamppu pitää vielä hankkia.
tein sen vino kulmaan itelleni  ja kyllä se ihan yhtä hyvältä tuntuu kuin oikea pöytä.
lamppu vaan ei sais olla lämpöä tuottava  eli se maksaa muut ei mitään .

Arska

  • Klabautermann
  • Jäsen
  • Viestejä: 124
  • Smells like baked Alaska.
Re:Valopöytä
« Vastaus #39 : 29.03.2005 klo 18:48:03 »
Minkälaista pleksiä käytät? Kirkas vai valkoinen? Itse olen pohtinut jonkinlaisen pöydän rakentamista joskus kaukaisessa tulevaisuudessa. Skanneria olen ajetellut käyttää valopöytänä, mutta kansi aukeaa ikävästi vain 90 asteen kulmaan ja on tiellä. Ja aika pieni se olisi valopöydäksi.

Heii! Kiitos kovasti loistavasta ideasta^^  <3 Itse olen tähän mennessä elänyt sillä että tungen lasipöydän alle pöytälampun mutta taidan siirtyä skannerin ääreen läpipiirtämään:3 Minun skannerin kannen kun saa irtikin, en ole turhan herkkä näiden laitteiden kanssa, kriteeri on se että niiden pitää kestää armotonta viskomista,hakkaamista ja heittelyä. ´^^`
Near a tree by a river there's a hole in the ground
Where an old man of Aran goes around and around
And his mind is a beacon in the veil of the night
For a strange kind of fashion there's a wrong and a right

Protek

  • Jäsen
  • Viestejä: 41
Re: Valopöytä
« Vastaus #40 : 06.04.2005 klo 13:40:37 »
lamppu vaan ei sais olla lämpöä tuottava  eli se maksaa muut ei mitään .

Kuinka semmoinen virransäästölamppu toimisi valopöydässä?
Tero

intolainen

  • opiskelija
  • Jäsen
  • Viestejä: 11
  • huah....
Re: Valopöytä
« Vastaus #41 : 07.04.2005 klo 11:43:21 »
Kuinka semmoinen virransäästölamppu toimisi valopöydässä?

En tiedä pitäs varmaan testata tai jotain. Se ainakin kestäis pitkään mut leviäisikö valo tarpeeksi laajalle alueelle?

Arminen

  • Jäsen
  • Viestejä: 125
Re: Valopöytä
« Vastaus #42 : 25.04.2005 klo 00:27:58 »
äääähhh.. hetken innostuin jo tuosta skanneri-hommasta... sitten kun riensin testaamaan, huomasin että siinähän palaa valo vain ihan toisessa reunassa... pettymys.. onneksi olohuoneessa on lasipöytä..

Qrpitza

  • Vieras
Re: Valopöydistä ja piirustuspöydistä
« Vastaus #43 : 20.11.2005 klo 00:46:13 »
Asiat taitaa ollaa niin, että Suomesta loppui kaikki piirustuspöydät. Oon ettinyt joka paikasta.

Voisiko joku antaa vinkkiä, mistä voisin hommata sellaisen? olisin todella kiitollinen. :-*

Nysä

  • Vieras
Re: Valopöydistä ja piirustuspöydistä
« Vastaus #44 : 23.11.2005 klo 10:36:00 »
Minulla on myynnissä erittäin hyväkuntoinen pöytämallinen valopöytä omilla jaloillaan. Pystyy kallistamaan. Pöytäpinta-ala on 70x120 cm, korkeus säädettävissä.
Meilatkaa tarjouksenne ja jättäkää yhteystietonne niin otan yhteyttä.
Käy myös tiffany-harrastajille.