En haluaisi leikkiä paholaisen asianajajaa, mutta piirustustaito ei ole vielä tae siitä että osaa piirtää sarjakuvia. Olen nähnyt piirrettyjä kuvia (*köhGregLandköh*) jotka yksittäisinä näyttävät oikein kivoilta, mutta sarjana tekee mieli oksentaa.
Samoin kirja>sarjakuva-adaptiot eivät läheskään aina toimi. Mieleen tulee Wheel of Time: New Spring, jossa oli pitkään alalla ollut käsikirjoittaja (Chuck Dixon) ja piirtäjä jonka julisteen ostaisin minä tahansa viikon päivänä (Mike S. Miller), mutta kokonaisuus on aika puuduttava ja tylsä - paikoin jopa vaivaannuttama, koska kirjassa kuvailtiin paljon enemmän paljasta pintaa kuin sarjakuvassa voi näyttää ilman K18-tagia.
Ja sarjakuvaan muokatessa tarvitaan kyllä käsikirjoittajaa, ei se ole että "piirrä vain kuviksi". Sarjakuva on tekstin ja kuvan symbioosi, kun kirja taas painottuu tunnelmaan ja tunteisiin. Mikään ei ota päähän niinkuin huonosti tehty sivusommittelu tai surkean ajoituksen omaava puhekupla tai dialogilaatikko.
Galleriaa katsoessa; sieltä löytyvät työt näyttävät todella hienoilta hahmokonsepteilta (kuten voi odottaa ihmiseltä joka sitä työkseen tekee), mutta jäi vähän kuva että ongelmia ihmishahmon piirtämisen kanssa ja varjot / sommittelu ei oikein toimi;
linkki,
linkki,
linkki.
Tosiaan näkee että peleihin tai novelleihin kuvitusta; juuri tuollaista jälkeä niihin itsekin tekisin. Sarjakuvalta vain vaaditaan visuaalisesti hieman erillaista ilmettä. Muuten tulee GregLändejä.
Väritetyt kuvat näyttävät paremmilta tasapainon suhteen, vaikka edelleen tulee kuva että on tehty lassolla ja 256-värin paletilla. Kaiken kaikkiaan kuvat ovat sellaista jälkeä että tietää että ne ovat visuaalisia apuja itse piirtäjälle/animaattorille, ei loppukäyttöä varten. Ja jos oikein sivulta arvaan, niin juuri sitä varten ne on tehty.
Anteeksi epäkohteliaisuus. Huono päivä ja puran näköjään piirtäjään. Joku joka oikeasti tietää tästä asiasta enemmän kuin minä saattaa olla erimieltä.