Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Arvostelut: Feeniksin vuosi (20.05.2012 klo 12:00:00)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
27.05.2012, klo 05:06:53

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
355629 viestiä 8529 aihetta kirjoittanut 6032 jäsentä. Uusin jäsen: salamanterinainen
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Manga ja anime
| | |-+  Onko mangasuomennoksia jo liikaa?
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Äänestys
Kysymys: Pitääkö mangojen määrää
pitää ennallaan - 3 (4.4%)
vähentää nykyisestä, rahat ei riitä - 0 (0%)
lisätä nykyisestä, ostan kaikki - 3 (4.4%)
harkita tarkemmin uutuuksia - 14 (20.6%)
sarjojen päättyessä ei heti tuoda uutta tilalle - 1 (1.5%)
monipuolisempaa kaivataan lisää, ei aina tätä samaa - 43 (63.2%)
ihan sama, en lue mangaa - 4 (5.9%)
Äänestäjiä yhteensä: 65

Sivuja: 1 2 [3] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Onko mangasuomennoksia jo liikaa?  (Luettu 5072 kertaa)
Jukka Laine
Maestro
Ylläpitäjä
Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #30 : 14.07.2008, klo 07:10:49 »

Kvaakissa ei ole myöskään liikaa mangasta, ainakaan nuoremmille suunnatusta, kiinnostuneita arvostelijoita. Sellaisia kaivattaisiin edelleen.
tallennettu

"I, Jukka, will tell you what you wish to know" -rigeliläinen mutantti, Thor # 218, Dec. 1973-
Jiksi
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #31 : 14.07.2008, klo 11:38:54 »

Minä olen valmis arvostelemaan minkä tahansa mangan, mitä tarjotaan. Jos työkiireet painavat, voin välittää pyynnön eteenpäin Kvaakin sisällä.

Kustantajista notkeimmat voisivat siis kääntää asian niin päin, että tarjoavat arvosteltavaa aktiivisesti itse.

Arvosteleminen itsessään kestää muutamasta päivästä viikkoon, tapauksesta riippuen. Muilla arvostelijoilla on sitten omat aikataulunsa, mutta melko riuskaa toimintaa tuo yleisesti ottaen näyttää olevan.
tallennettu
Antti Valkama
Jäsen
Poissa

« Vastaus #32 : 14.07.2008, klo 11:54:54 »

Notkeudessa on se vika, että pitäisi muistaa olla notkea... Ja kun arvostelusta kiinnostuneita tahoja varmasti on useita mutta arvosteluja tekeviä vähemmän, ei jaksa eikä viitsi nähdä vaivaa ihan varmuuden vuoksi, jos joku sitten sattuisi jotain joskus tekemään. Muutenkin tarttee itse pitää huolta melkein kaikesta mangaan liittyvästä. (Haluaako joku palkattomaksi assistentiksi?)

Mutta laita, Jiksi, yksityisviestiä, tai meilaa saman tien työpostiini antti.valkama(ät)tammi.fi ja kerro postiosoite sekä mieluiten myös sarja tai sarjoja, jotka edes jossain määrin kiinnostavat. Tämän vuoden puolella alkaneita on Naruto, Sugar Sugar Rune ja Trinity Blood. Syksymmällä tulee Fruits Basket sekä sitä ennen puolikas Mega Manga -piirustusopasta (toinen puoli vuodenvaihteen jälkeen). Ja vanhat sarjat ovat toki nekin arvostelun arvoisia aina. Esim. One Piece on mielestäni sisällöllisesti ehdoton ykkönen kaikista Suomessa ilmestyvistä ja ilmestyneistä mangasarjoista, vaikka ei olekaan sitä myynnillisesti. Ykkösosaa puitiin muinoin täällä Reima-sedän toimesta, nyt voisi olla laajemman tarkastelun paikka... Tai jotain. Mutta miksei yhtä hyvin Yu-gi-oh!, Tokyo MewMew taikka Emma.

tallennettu
Lurker
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #33 : 14.07.2008, klo 12:10:08 »

Manga on tosiaankin melkein kuollut kulma Kvaakissa vaikka se juuri nyt onkin sarjakuvan hot spot. Ilmeisesti pelkkään mangaan ja pseudomangaan keskittyneet keskustelupalstat ja portaalit ovat imuroineet mangan harrastajat omiensa joukkoon.

Mitä itse otsikkoon tulee, mangaa ei voi olla liikaa. Sehän on teollisuutta, joka tuottaa hyödykkeitä massoille. Oopiumia kansalle.
tallennettu

echramath
Oberschtroumpfbannführer
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #34 : 14.07.2008, klo 12:17:59 »

Pidän kysymystä osittain omituisena, kirjankustantaminen on ymmärtääkseni täysin vapaa ja säännöstelemätön ala (toisin kuin vaikkapa taksiliikenne). Eikö jonkun kustantajan liiallinen "uutuuksien harkitseminen" johda pian siihen, että kilpailija tuuppaa markkinat täyteen omia nimikkeitään?
tallennettu

I've got 99 problems, but luftballons ain't one. // comixblag
Jiksi
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #35 : 14.07.2008, klo 12:59:09 »

Muutenkin tarttee itse pitää huolta melkein kaikesta mangaan liittyvästä.

Ymmärrän kyllä ongelmasi. Minun kanssani yhteistyö on yksinkertaista: jos olet sopinut kanssani arvostelusta, minä sen myös teen. Työsi ei siis mene Kvaakin kanssa hukkaan.

Lähetin työosoitteeseesi viestin, asiasta tarkemmin siellä. Koska Soneralla joskus posti pätkii, tavoitat minut myös täällä yksityisviestin avulla, jos tuntuu ettei vastausta kuulu.

EDIT: Ajatus jäi vajaaksi. Siis yksinkertaista myös siitä syystä, että minulla yleensä ei ole syytä kieltäytyä arvostelemasta alkavia sarjoja tai sarjoja joita ei Kvaakissa vielä ole huomioitu. Muutkin pääsääntöisesti onnistuvat.
« Viimeksi muokattu: 14.07.2008, klo 17:12:25 kirjoittanut Jiksi » tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: