Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Kolumnit ja matkaraportit: Sarjakuvan vajavainen historia (24.05.2017 klo 06:00:00)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
20.10.2017, klo 13:49:39

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
459748 viestiä 10205 aihetta kirjoittanut 7204 jäsentä. Uusin jäsen: LariP
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Kvaak.fi
| |-+  Palaute & uudistukset
| | |-+  Ohjeita toimittajille!
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 [2] 3 4 5 6 7 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Ohjeita toimittajille!  (Luettu 40126 kertaa)
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #15 : 12.03.2007, klo 18:37:18 »

Harva Waden ikäinen pystyy yhtä hyviä arvosteluja tekemään. Kvaakin lukijoina on eri ikäisiä ihmisiä ja arvostelujakin pitää olla eri ikäisiä tekemässä. Ja Waden länkkärituntemus on ainakin parempi kuin minulla.

Sehän ei tietenkään Mämmilä-ketjuun kuulu. Minusta tuntuukin että siirretään koko arvostelijan arvostelu omaan ketjuunsa.
tallennettu

Wade
Toimittaja
Valvoja
Poissa

« Vastaus #16 : 12.03.2007, klo 18:38:10 »

Harva Waden ikäinen pystyy yhtä hyviä arvosteluja tekemään. Kvaakin lukijoina on eri ikäisiä ihmisiä ja arvostelujakin pitää olla eri ikäisiä tekemässä. Ja Waden länkkärituntemus on ainakin parempi kuin minulla.

Kiitos, Jukka!

Kuitenkaan en sääliä kaipaa, "se on kuitenkin vielä sen ikäinen, pitää koittaa ymmärtää". Teitä harrastajia varten tämä on ja näitä tehdään. Ihan suoraan voi pamauttaa, kuten on onneksi ollutkin ja siitä kiitokset.
« Viimeksi muokattu: 12.03.2007, klo 18:41:57 kirjoittanut Wade » tallennettu

Wade Koivurinne
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #17 : 12.03.2007, klo 18:43:08 »

Poistin sen ylimääräisen koodin, ei se kuvatekstistä johtunut, testasin.
tallennettu

Wade
Toimittaja
Valvoja
Poissa

« Vastaus #18 : 12.03.2007, klo 18:44:59 »

Poistin sen ylimääräisen koodin, ei se kuvatekstistä johtunut, testasin.
Jaa, kumma.

Samalla yritin saada noita faktoja (ainoita kai, mitä koko tekstistä löytyy Wink ) , eli tietoja arvosteltavasta tummennettua, muttei onnistunut. Eikä muutaman erisnimen kursivoiminen.

Ennenkin olen noiden kanssa tapellut.
tallennettu

Wade Koivurinne
Wade
Toimittaja
Valvoja
Poissa

« Vastaus #19 : 12.03.2007, klo 18:47:36 »

Just kun olin vastaamassa, ketju muutti tänne, ja se viesti jäi sinne muhimaan täysin irti Mämmilän asiayhteydestä, hih.

Koitan siirtää.
tallennettu

Wade Koivurinne
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #20 : 12.03.2007, klo 18:49:13 »

Minä yhdistin jo, kun eivät ne kerralla siirry ja yhdisty.
tallennettu

Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #21 : 12.03.2007, klo 18:55:54 »

Samalla yritin saada noita faktoja (ainoita kai, mitä koko tekstistä löytyy Wink ) , eli tietoja arvosteltavasta tummennettua, muttei onnistunut. Eikä muutaman erisnimen kursivoiminen.

Ennenkin olen noiden kanssa tapellut.

Kokeile käyttää HMTL-koodeja, eli <b>lihavoitua</b> ja <i>kursivoitua</i>, en onnistu korjaamaan tekstiäsi tuolta osin joten yritä itse.
tallennettu

Wade
Toimittaja
Valvoja
Poissa

« Vastaus #22 : 12.03.2007, klo 18:59:04 »

Kokeile käyttää HMTL-koodeja, eli <b>lihavoitua</b> ja <i>kursivoitua</i>, en onnistu korjaamaan tekstiäsi tuolta osin joten yritä itse.
Siis pitääkö mun muuttaa sieltä alhaalta html- koodeiksi, vai muokkaanko ihan tuollaisenaan?
tallennettu

Wade Koivurinne
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #23 : 12.03.2007, klo 19:01:05 »

Siis pitääkö mun muuttaa sieltä alhaalta html- koodeiksi, vai muokkaanko ihan tuollaisenaan?

En tiedä, mulla ei natsaa yhteen sun tekstisi kanssa. Kokeilemallahan se selviää.

Ehkä turha näistä koodeista jutskata tässä julkisesti kun ei se muita kiinosta kumminkaan.
tallennettu

Wade
Toimittaja
Valvoja
Poissa

« Vastaus #24 : 12.03.2007, klo 19:02:06 »

Ehkä turha näistä koodeista jutskata tässä julkisesti kun ei se muita kiinosta kumminkaan.
Joo, mutta tässä samallahan ne oppii, ettei  kirjoittajaksi kannata alkaa, jos ei halua tapella näistä aina...
tallennettu

Wade Koivurinne
Sampsa Kuukasjärvi
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #25 : 13.03.2007, klo 10:12:18 »

Joo, hyvää jatkoa innokkaalle Wadelle! Mielellään hänen raikkaita arvostelujaan lukee. Minustakin ne ovat olleet kevyempiä kuin muut kritiikit, mutta älköön hän masentuko näistä kommenteista.

Waden toiminnassa huomioni on kiinnittynyt joskus siihen, että hän ei käytä riittävästi nettiä apunaan informaationhaussa. Se syö pohjaa asiantuntemukselta. Arvostelijan pitäisi ensiksi hakea tietoa itse, ennen kuin kysyy muilta, että mitä on julkaistu x:ltä aiemmin ja missä. Etenkin Kubertin Tarzanin arvostelua ennen tuntui, että Wade oli vähän hukassa. Joskus myös olen näkevinäni – ja tämä on tyypillistä nuorille ihmisille – että luullaan, että muutaman vuoden vanha lännensarja on parasta mitä koskaan on julkaistu.

Aivan surkuhupaisa oli eräs Marvelin piirtäjä-äänestyksen aloitus (tämä ei kyllä liity Wadeen), jossa ketjun mahtipontinen aloittaja roiskaisi alkuun muutaman hittipiirtäjän tuntematta genren historiaa edes 90-luvusta taaksepäin ja todellisia mestareita.

Arvostelujen häiritsevä minä-muoto ei ole osunut silmääni.
tallennettu
Doc Lomapäivä
Jäsen
Poissa

Geysers of Titan scifiseikkailu Aces Weeklyssä

« Vastaus #26 : 13.03.2007, klo 11:10:25 »

No, koittakaa hetken vielä kestää, koitan parantaa roimasti (joopa joo...)  Wink
Mulla kesti 10 vuotta ennen kuin pääsin tasolle jossa arvostelut on tasaisesti niin hyviä ettei niitä tarvitse jälkeenpäin hävetä. Vieläkin metsästän Täydellistä arvostelua. Työsarkaa piisaa.

Suomen arvostelijoiden liiton Kritiikin Uutiset-lehdessä on usein hyviä neuvoja kirjoittajille. Löytyy kirjastosta.

Mutta sen haluan sanoa kaikille kustantajille, sekä pienille että isoille: ÄLKÄÄ LÄHETTÄKÖ ARVOSTELUKAPPALEITA PYYTÄMÄTTÄ! Ainakaan yksittäisille kriitikoille, lehtien toimitukset erikseen. Siitä ei ole mitään hyötyä. Kriitikko joutuu usein priorisoimaan rankalla kädellä mitä arvostelee. Jos tahtoo teoksensa arvosteltavan, kannattaa lähettää kriitikolle napakka sähköposti joka sytyttää mielenkiinnon.
tallennettu

Wade
Toimittaja
Valvoja
Poissa

« Vastaus #27 : 13.03.2007, klo 16:23:42 »

Mutta sen haluan sanoa kaikille kustantajille, sekä pienille että isoille: ÄLKÄÄ LÄHETTÄKÖ ARVOSTELUKAPPALEITA PYYTÄMÄTTÄ! Ainakaan yksittäisille kriitikoille, lehtien toimitukset erikseen. Siitä ei ole mitään hyötyä. Kriitikko joutuu usein priorisoimaan rankalla kädellä mitä arvostelee. Jos tahtoo teoksensa arvosteltavan, kannattaa lähettää kriitikolle napakka sähköposti joka sytyttää mielenkiinnon.
Mulla on sillain vähän sama linja, toisaalta, ei kriitikko ole velvollinen arvostelemaan kaikkea, mitä post´laatikosta tungetaan.

Minulle näin ei ole kuitenkaan käynyt, mielelläni kirjoittelen, jos vähän jutskataan puhelimessa tai sähköpostilla ensin, mitä on tulossa.

Satunnainen Kävijä; kiitos vinkeistä.
tallennettu

Wade Koivurinne
Wade
Toimittaja
Valvoja
Poissa

« Vastaus #28 : 13.03.2007, klo 16:57:40 »

Arvostelijoista ja arvosteluista ylipäätään (ettei mene tämä aihe "Ohjeita Wadelle"- säikeeksi (toisaalta, on korvaamatonta saada neuvoja lukijoilta, mutta tarkoitin edellisen lauseeni sitä varten, ettei Kvaak olisi epätasa-arvoinen paikka):

Olen aina ihaillut Sippovillen (Curtvile, eli Sippo) arvosteluita ja kirjoituksia.

Mies on ilmiselvä runoilija, lahjakas henkilö sillä alalla. Tämän kaverin arvostelukin: aivan uskomatonta luettavaa. Yhden lauseen kappaleita. Uskomatonta! Kuinka joku osaa tehdä arvostelun lähes runon muotoon ja vielä luettavaksi. Kiitos, Sippo! Sait minut ruonojen ystäväksi tällä (ja myös kirjoituksillasi).

Eipä millään pahalla, minusta joskus liika asiatieto on raskauttavaakin tai ainakin keskittymistä vaativaa luettavaa. Olin positiivisesti yllättynyt ja iloinen, kun saatiin sisällöntuottajien laajaan sakkiin myös Sippo, jonka jutun ahmin täysillä.

Ei niin,
  etteikö muidenkin
arvostelut olisi luettavia-
    ja loistavia- mutta
erilaisuus ja erilaisuuden kokeminen
 on rikkaus.

Itse halusin tuoda vähän erilaisuutta juttuihin mukaan, mutta haluan myös olla mieliksi lukijoille (niillehän tämä tehdään, eiks?)

Länkkärien ystävät ja niistä keskustelijat ovat kiitelleet jutuistani. Vai onko kyse siitä, etteivät ne halua kertoa karva(i)sta totuutta?

Tongue
tallennettu

Wade Koivurinne
Mr. Font
Jäsen
Poissa

« Vastaus #29 : 13.03.2007, klo 17:22:45 »

Länkkärien ystävät ja niistä keskustelijat ovat kiitelleet jutuistani. Vai onko kyse siitä, etteivät ne halua kertoa karva(i)sta totuutta?

Tongue

Ei, kyse ei ole siitä ettemme halua haukkua lyttyyn, vaan siitä että länkkäri lukijat arvostavat kun joku arvostelee länkkäreitä. Arvosteluissa ei ole ollut mitään vikaa, jatka vaan samaan malliin. Siitä ne kiitokset ovat tulleet ja toivottavasti tulevat vastakin  Wink.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 5 6 7 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: