Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu
Kvaak.fi
:n
mediatietoihin
.
Uutiset:
Sarjakuva-Finlandia Ville Tietäväiselle
(04.05.2012 klo 11:38:30)
Tervetuloa,
Vieras
. Ole hyvä ja
kirjaudu
tai
rekisteröidy
.
Jäikö
aktivointi sähköposti
saamatta?
27.05.2012, klo 03:00:46
1 tunti
1 päivä
1 viikko
1 kuukausi
Ikuisesti
Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:
Tarkempi haku
355626
viestiä
8529
aihetta kirjoittanut
6032
jäsentä. Uusin jäsen:
salamanterinainen
Lue lisää
pikkuilmoituksesta
.
Etusivu
|
Ohjeet
|
Haku
|
Jäsenet
|
Galleria
|
Ylläpito ja toimitus
|
Kirjaudu
|
Rekisteröidy
Kvaak.fi - keskustelu
Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
Kritiikki ja sarjakuva mediassa
Sarjakuvia muualla
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
« edellinen
seuraava »
Sivuja:
[
1
]
2
|
Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja
Aihe: Sarjakuvia muualla (Luettu 4274 kertaa)
Veli Loponen
Isoveli
Ylläpitäjä
Poissa
Sukupuoli:
<><
Sarjakuvia muualla
«
:
06.06.2003, klo 11:11:37 »
Taas on aika antaa muiden ketjujen olla ja pohtia asiaa laajemmin. Elokuvat ja tietokonepelit eivät ole ainoita, joissa sarjakuvahahmoja yms. on käsitelty.
ihan Broadwayllakin on ollut Teräsmies -näytelmä (olisiko ollut musikaali?) ja Batmanistähän ollaan tekemässä musikaalia (Tim Burtonin suosiollisella ohjauksella, jos en väärin muista).
Myöskin meillä koto-Suomessa sarjakuvahahmot ovat näyttämöllä vilahdelleet. Ainakin Viivi ja Wagner.
Onko kukaan itse asiassa ikinä nähnyt mitään näistä sarjakuvasovituksista? Ja kuinka paljon niitä loppujen lopuksi on tehty?
Eli eiköhän kerätä tähän sekä paras näytelmä/musikaalisovitus sarjakuvasta ja yleensäkin kattava lista sarjakuvasovituksista näyttämötaiteen piirissä?
tallennettu
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva
Otto Sinisalo
Ylläpitäjä
Poissa
Sukupuoli:
Re:Sarjakuvia muualla
«
Vastaus #1 :
06.06.2003, klo 11:44:26 »
Kanadalainen Purple 9 Productions on tehnyt musikaalin G.I.Joe -sarjakuvan / animaatiosarjan pahishahmoista. Musikaalin tarinassa naamioitujen terroristien rahat loppuvat ja sitä koitetaan tienata... pistämällä pystyyn teatteriesitys.
MINÄ EN PILAILE.
Yo, Joe!
«
Viimeksi muokattu: 06.06.2003, klo 12:03:54 kirjoittanut Otto Sinisalo
»
tallennettu
Timo Ronkainen
professionaali amatööri
Toimittaja
Poissa
Sukupuoli:
"Ja rangaistus on greippi!"
«
Vastaus #2 :
06.06.2003, klo 12:12:18 »
Kotoisesta Mämmilästä on ollut kesäteatteriesitys jossain päin Suomea. En ole nähnyt.
Mustanaamiosta tehtiin musikaali Ruotsissa joskus 80-luvulla. Tintistäkin on ollut Belgiassa musikaaliversio Auringon temppeli -alpparista ihan vuosi pari sitten.
Mihinkähän ihme muotoihin sarjakuva mahtaa taipua? Kännyköissäkin on sarjakuvaa nähty. Joku vuosi sitten sai ladattua (jos halusi) Tintti Tiibetissä kirjan kännyyn. Lienee ollut aika mahdoton tapaus lukea...
Sittenhän on ollut sarjakuvabiisejä. Snoopy and the Red Baron tulee mieleen heti... Mitähän muita lie?
timo
tallennettu
Amerikkalainen sanakirjamääritelmä 1950-luvulta.
http://suttuvihko.vuodatus.net/
VesaK
Toimittaja
Poissa
Sukupuoli:
Oh, Santo cielo!
«
Vastaus #3 :
10.06.2003, klo 11:37:49 »
You´re a good man, Charlie Brown on USAn esitetyin musikaali kaikkine kouluteatteriversioineen. Näytelmänä(kin) Joakim Pirisen Socker-Conny eli Sokeri-Sakari oli suuri menestys Tukholmassa, ja sitä esitettiin myös Kemissä. Eikä pidä unohtaa Aarne Ankkaa, joka toimi kuin tauti Virus-teatterissa, vaikka olikin ruåtsinkielinen.
Sarjakuvabiisejä pitäisi muuten ryhtyä keräämään ensi vuoden Kemin festivaalia varten, jolloin teemana on Sarjakuva ja musiikki!
tallennettu
En nyt aio kysyä miten se on sinne joutunut.
FreakyMike
Taideseppä
Jäsen
Poissa
Sukupuoli:
weird bastard..
«
Vastaus #4 :
10.06.2003, klo 21:49:15 »
Näin vuosi sitten jossakin lehdessä maininnan yhdestä Comésin sarjakuvasta ideansa saaneesta näytelmästä, a se oli saanut oikeasti ihan hyvää palautetta kriitikoiltakin.
En kyllä muista minkä albumin mukaan se oli tehty.. Oiskohan ollut "Lumikko" tai "Eva"
«
Viimeksi muokattu: 11.06.2003, klo 01:31:20 kirjoittanut FreakyMike
»
tallennettu
Sarjakuvat: [
http://koti.mbnet.fi/~zuge/comixfreak
] - Kuvataide/esineet: [
http://mbnet.fi/wfan
]
Timo Ronkainen
professionaali amatööri
Toimittaja
Poissa
Sukupuoli:
"Ja rangaistus on greippi!"
«
Vastaus #5 :
10.06.2003, klo 23:29:17 »
Niin ja juu, Joensuun ylioppilasteatteri teki joskus version tästä Bézianin Adam Sarlechista.
Timo
tallennettu
Amerikkalainen sanakirjamääritelmä 1950-luvulta.
http://suttuvihko.vuodatus.net/
milk
Uusi jäsen
Poissa
Sukupuoli:
pimpelipom
«
Vastaus #6 :
11.06.2003, klo 18:55:43 »
ainoa sarjisjuttu jonka olen näyttämöllä nähnyt oli 2001 espoolaisen tanssiteatteri Glims&Glomsin Sikabaletti. ja oli muuten ainoa kerta kun olen espoossakin käynyt. hmm!
tykkäsin ihan hulluna, tietenkin, mutta Sika onkin mun jumala. julia vuori oli itse käsiksen kirjoittamisessa mukana joten sarjakuvan henki oli säilynyt tanssiteoksessa erinomaisesti: samaa surumielistä ihanuutta. itku melkein tuli simmuun! yleisössä oli enimmäkseen (tietenkin) lapsia, olin vähintäänkin yhtä ihastuksissani kuin hekin.
tallennettu
Foxtrot
Kansan edustaja
Jäsen
Poissa
Sukupuoli:
«
Vastaus #7 :
12.06.2003, klo 04:44:55 »
Muistaakseni Lätsästä tehtiin joskus 80-luvun lopulla tai 90-luvun alussa teatteriesitys.
tallennettu
Eläin on aina oikeassa.
Jukka Laine
Maestro
Ylläpitäjä
Poissa
Sukupuoli:
«
Vastaus #8 :
12.06.2003, klo 07:42:21 »
Olen nähnyt 70-luvun alussa Helsingin Kaupunginteatterissa Tenavat-näytelmän. En oikein muista siitä mitään mutta Ressu oli kiva.
Teräsmies-musikaalin aikaan ilmestyneessä Legion of Super-Heroes -sarjakuvassa (Avaruussankarit, Teräslegioona) Kosmospoika kuunteli näytelmän musiikkia tuhannen vuoden päässä. Joten täytyy olla kestävää tavaraa.
Sitäpaitsi hän kuunteli sitä kelanauhurilla! Retroa!
tallennettu
"I, Jukka, will tell you what you wish to know" -rigeliläinen mutantti, Thor # 218, Dec. 1973-
Jukka Laine
Maestro
Ylläpitäjä
Poissa
Sukupuoli:
«
Vastaus #9 :
12.06.2003, klo 07:47:27 »
Lainaus käyttäjältä: timoro - 06.06.2003, klo 12:12:18
Sittenhän on ollut sarjakuvabiisejä. Snoopy and the Red Baron tulee mieleen heti... Mitähän muita lie?
timo
Tästä keskusteltiin CBR:n foorumilla muutama vuosi sitten. Kerroin heille suomalaisistakin sarjakuvabiiseistä.
Snoopy and the Red Baronilla oli muuten kolme jatko-osaakin. Australialainen Royal Guardsmen oli niiden takana. Kontra teki kaksi ensimmäistä suomeksi. Käsittääkseni Moog oli kääntänyt kaksi muutakin, mutta niitä ei levytetty. Ne olivatkin heikompia.
Kontran versiot saa "kovimmat iskut" -CD:llä. Royal Guardsmenin verisoita tuskin levynä löytää helposti, mutta itse sain ne Kazaata hyväksikäyttäen.
tallennettu
"I, Jukka, will tell you what you wish to know" -rigeliläinen mutantti, Thor # 218, Dec. 1973-
mikko jylhä
Vieras
«
Vastaus #10 :
17.06.2003, klo 10:04:09 »
Eikös B.E.M.iä tullut oopperana ihan pari vuotta sitten. Marsin mestarilaulajat? Kuka näki ja miten koki?
Aihetta sivuten; käykääpä kuikkaamassa Finnconinissa Frodo Horror Show. olen nähnyt ja se oli aika söpö.
tallennettu
Foxtrot
Kansan edustaja
Jäsen
Poissa
Sukupuoli:
«
Vastaus #11 :
23.06.2003, klo 22:23:29 »
Turussa Tehdas Teatterin eräällä Zaum-klubilla jokunen vuosi sitten nähtiin näyttämöversiona Hulkin syntytarina. Siinä sai pahvilaatikko-kerrostalot kyytiä, kun Bruce Banner muuttui raivoavaksi vihreäksi hirviöksi
tallennettu
Eläin on aina oikeassa.
Rac
Jäsen
Poissa
Sukupuoli:
«
Vastaus #12 :
29.06.2003, klo 14:20:55 »
Lainaus käyttäjältä: timoro - 06.06.2003, klo 12:12:18
timo
Klamydialla on "Aku Ankka -laulu". Siinähän lauletaan että "Pieleen menee mun maanantai jos ei Aku Ankkaa tuu" ja jotain että sodatkin jää toiseksi jos Aku ei tuu ajoissa. Hieno piisi. Mutta onko Aku ilmestynyt joskus maanantaisin? Ainakin tiistaisin on joskus.
tallennettu
"Excuse me. Have you ever danced with the devil by the pale moonlight?" -Batman
Jukka Laine
Maestro
Ylläpitäjä
Poissa
Sukupuoli:
«
Vastaus #13 :
30.06.2003, klo 08:00:45 »
Lainaus käyttäjältä: Rac - 29.06.2003, klo 14:20:55
Klamydialla on "Aku Ankka -laulu". Siinähän lauletaan että "Pieleen menee mun maanantai jos ei Aku Ankkaa tuu" ja jotain että sodatkin jää toiseksi jos Aku ei tuu ajoissa. Hieno piisi. Mutta onko Aku ilmestynyt joskus maanantaisin? Ainakin tiistaisin on joskus.
Klamydian Vesku väitti kivenkovaan että Ankka tulee Vaasassa jo maanantaina.
Lapsuudessani se tuli aina tiistaisin ja tilaustauon jälkeen se on tullut aina keskiviikkoisin. Omassa nurkassa muistaakseni joskus mainittiin että viikolla viimeistään keskiviikkona se tulee kaikille tilaajille.
Rehtoreiden Ankka Linnassa on minusta parempi.
tallennettu
Justus
Jäsen
Poissa
Sukupuoli:
Ralf on Kuningas
«
Vastaus #14 :
14.09.2003, klo 20:57:19 »
Nightwishillä on hieno versio jouluisin esitettävästä Lumiukko-animaatiosta. Eihän se ole sarjakuva mutta piirretty tarina kuitenkin.
Minulla on Tintti-pöytäkalenteri ja kännykän kuoret. Sain sen kun olin firmassa töissä joka teki niitä Tintti-kuoria. Heillä oli tosiaan musikaali menossa. Samoin minulla on myös Muumi-kuoret ja Muumi -kahvikuppi ja kirjoja. Lapsillamme on Muumipehmoja ja tietysti Disneyn hahmoja, Aku ja Mikki löytyy. Onko kellään sitä klassista Mikki-kelloa?
Olen nähnyt myös Mikki-tietokonehiiren.
(Kappas, luin vain otsikon, en kokonaan aloitustekstiä. Siksi siis vähän harhainen viesti)
«
Viimeksi muokattu: 14.09.2003, klo 21:02:21 kirjoittanut Stormy
»
tallennettu
Sivuja:
[
1
]
2
|
Siirry ylös
Tulostusversio