Minä taasen en pidä suunnasta mihin Marvel on viime aikoina vienyt Marvelia.
Olemme käyneet tämän keskustelun läpi jo monesti, mutta käydään se nyt uudestaan, mutta jälleen eritavalla.
No, minä en myöskään pidä monestakaan asiasta Marvelin nykyisessä sarjakuvalinjassa. Mutta minä pyrin mielummin olemaan sopeutuva luonne. Yritän siis kuitenkin löytää jotain positiivista risukasankin keskellä. Olen aiemminkin huomannut, että näissä pidemmissä juoksuissa on joku toisenlainen pointti kuin aluksi näyttää. Esimerkiksi Morrisonin Batmanit ja X-Menit olivat kyllä alussakin ihan hyviä, mutta loppuun päästessä tarina suorastaan räjähti kuin raketit.
Bendisin edellisetkin juonikuviotkin räjähtivät kuin raketit Avengers vs. X-Menissä, jossa tarinan viimeisetkin solmut aukesivat. Ja siitä alkoi aivan uudet juonikuviot. Ainoastaan Wolverine ei ole palautunut siksi hahmoksi, joka oli ennen House of M:ää. Ja pelkään että Age of Ultron tekee juuri sen. Kaikki muu on palannut täsmälleen niin kuin oli kun Daredevil alkoi. Bendis on muutoksillaan ja pitkän kaavan tarinoillaan luonut pohjan hyville tarinoille. Wolverine Origins, X-Men: Messiah Complex, Bendisin New Avengers juoksu, Daredevil, Alias, Secret War...voisin luetella koko yön. Bendisin tarinat kestävät 8 vuotta, ja niiden mukana tulee aina hyviä tarinoita muilta tekijöiltä. Bendis tökkäsee Marvel Universumia, ja tämä tökkäsy saa aikaan ketjureaktion. Piti itse Bendisistä tai ei, niin on takuuvarmaa, että jostakin hänen ketjureaktiosta syntyneestä tarinasta pidät varmasti. Bendis tekee yhteistyötä kaikkien Marvelin tekijöiden kanssa. Edes Quesadalla ei ole niin paljon valtaa Marvel Universumiin kuin Bendisillä. Bendis on ollut Marvel jo 8 vuotta. Quesadan ja Bensdisin väliset keskustelut noiden 8 vuoden aikana puhuttavat yhä ihmisiä. Quesada ehkä tekee päätöksen, mutta Bendisin suusta se päätös tulee. Ja minusta Quesadan viisain päätös on kuunnella Bendistä. Ne tarinat jotka ovat syntyneet tämän 8 vuoden aikana Bendisin kepin heilautuksella, ovat jo nyt klassikoita.
Sinun pitää Lönkkä ajatella laajemmin. Ei metsääkään synny, ellei istuta puita.
Seuratkaa Bendistä tarkkaan. Vaikka ette lukisi hänen tarinoitaan, lukekaa hänen synnyttämiään tarinoita.
Ja nyt palataan kysymykseen:
Mistä sinä et pidä Marvelilla? Mistä sinä pidit?