Aika kiva yhdistelmä on kanssa akvarellivärit (isoille pinnoille) ja päälle puuväriä (yksityiskohtiin, varjostuksiin jne.).
Bilal ja ehkä Pradokin käyttävät sekatekniikoita ja eivät tee mustia eri paperille. Näistä oli semmoinen näyttelykin joka kiersi maailman festivaaleja, itse näin sen Barcelonassa. Näyttely sai nimensä tekniikasta: Couleur Directe. Eli kyllä sitä väriä vaan voi suoraankin plätkiä, sitten vaan pitää skannauksessa ja printissä olla ammattilainen asialla värierotteluissa ja muissa.
Mutta jos tekee perinteisempään malliin lähinnä suuria yhtenäisiä väripintoja + mustaa piirustusviivaa päälle, tuo eri paperi metodi pitää viivat skarppeina (kunhan muistaa skannata tarpeeksi isolla resoluutiolla).
Musta ja väri eri paperille onnistuu joko
-valopöydällä kahdelle eri paperille, värityspaperin on syytä olla jotain kunnollista esim. akvarellipaprua (tekniikasta riippuen)
-saman paperin eri puolille (ainakin Otsamon Pentillä olen nähnyt tällaisia originaaleja) valopöydästä on apua tässäkin, tai
-tussaamalla piirustusmuoville/kuultopaperille.
Tuukan mainitsemat asemointiongelmat tulevat oman havaintoni mukaan käsityövaiheessa