Aika laimee juttu. Moni alternative-tyyppi ois saanu tosta paljo purevamman. Hähä. Itseironia onki yleensä hauskempaa ku katkera tilitys mikä tostakin vähä paisto läpi.
Mutta mitäs tämä alternative oikeastaan on?
Tää vois olla just hyvä ketju pohtia näitä asioita. Manga-puolellahan vastaavaa keskusteluu hiukan on käyty ja paljo muuallaki mut kukapa niitä kaikkia jaksaa kaivella.
Ite oon aina pyrkiny tekemään mahdollisimman helposti lähestyttäviä ja viihdyttäviä, perinteisiin rakenteisiin turvautuvia juttuja mut silti mä joudun aina luokittelemaan itseni alternativeksi. Pienlehtiä tekemällä ja antologioihin osallistumalla on vaikea löytää isompaa yleisöä. Strippiformaatti ei innosta, eikä novellimittaisia juttuja julkaista oikein missään. Albumeitakaan ei Suomessa ihan kauheasti myydä. Tietenkin voisi ajatella että tarpeeksi hyvää tekemällä mikä tahansa (myös kömpelöhkö ihmissuhteisiin painottuva sarjakuva) menee kaupaksi mut mun käsitys hyvästä tuntuu olevan niin ristiriidassa ostavan yleisön mielipiteen kanssa ettei sekään taida niin yksioikoista olla.
Itse löydän itseäni kiinnostavat tekijät yleensä vaihtoehtoisemman sarjakuvan parista eikä mulla oo mielestäni mitenkää huono maku eikä mulla oo mitään tarvetta olla jotenkin
erikoinen. Yleisesti ottaen maanläheiset jutut ihmisten välisistä suhteista vain kiinnostavat enemmän kuin lähikioskin hyllyltä löytyvä toimintasarjakuva tai huumori.
Ja lisäksi tulee muistaa että 90% KAIKESTA on luonnonlannoitetta.
Viimeisten mittausten mukaan 95 %.