Kirjoittaja Aihe: Brushpen?  (Luettu 111260 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tertsi

• Vieras
Re: Brushpen?
« Vastaus #150 : 12.05.2006 klo 13:35:17 »
Aika masentava asenne. Eläessäkin tietää että kuolee kuitenkin joskus... :D

Mä nyt oon vaan tämmönen tunneihminen.

MarkZero

• Jäsen
« Vastaus #151 : 12.05.2006 klo 14:14:36 »
Ei kyllä suoraan sanottuna aivan itkettämään silti ala vaikka tuon Pentelin valmistuksen olisivat päättäneet lopettaakin, on se sen verran luttauskynä ettei sillä mitään pikkutarkkaa voi tehdä. Ja itsekin on täälä tullut mainostettua parempia kyniä, muttei viesti mene perille.. ;)
Aika karkeasti yli ja ohiammuttu kommentti ettei sovi pikkutarkkaan tekemiseen. ;)
Mutta noista mainostamastasi "paremmista" kynistä, tutkailin tuossa tovin nettiä mistä noita voisi tilata ja lopputulos oli, ei mistään. Onkos itselläsi siis tiedossa jotain osoitetta, vai onko Japanin-matka ainoa vaihtoehto?

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #152 : 12.05.2006 klo 18:33:01 »
Se joka epäili että valmistuksen lopettaminen on väärinkäsitys, oli oikeassa.

Temperasta sain taas meilin, että "Sain Pentelin luettelon 2006 käsiini ja siellä se on:
GFKP Pocket Brush."

Eli maahantuoja mokailee? No, huoh.

Ja Huitula: pruspenillä tekee yhdenkarvan viivaa enkä enempää pyydä. Ohempaa karvaa ei Instrun laseilla näkisi. Tää keltainen Akashiya ei ole ihan niin terävä. Ehkä kehno yksilö? Kokeilin paperinpalalle äkkiä:

Monitor

• Jäsen
« Vastaus #153 : 14.05.2006 klo 21:32:58 »
Se joka epäili että valmistuksen lopettaminen on väärinkäsitys, oli oikeassa.

No tuota vähän arvelinkin. Pentel on iso firma ja näitä GFKP-kyniä käyttää varmaan maailmassa aika moni, joten kovin helposti tuskin lopettavat valmistamista. Tai sitten tyrkkäävät jotain vastaavanlaista kynää tilalle.

Mutta hyvä juttu jos sitä vaan saa suhteellisen helposti jatkossakin. On se hyvä kynä ja mukavan monipuolista jälkeä tekevä.

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #154 : 15.05.2006 klo 08:42:57 »
Ja Huitula: pruspenillä tekee yhdenkarvan viivaa enkä enempää pyydä. Ohempaa karvaa ei Instrun laseilla näkisi. Tää keltainen Akashiya ei ole ihan niin terävä. Ehkä kehno yksilö?

Meinaatko että Pentele olisi kuitenkin se parempi? (Mikäli siis kyseessä ei ole kehno yksilö.) Ois kiva silti päästä kokeilemaan joskus. Ja sitä toista kynää kanssa.

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #155 : 15.05.2006 klo 08:48:55 »
Meinaatko että Pentele olisi kuitenkin se parempi? (Mikäli siis kyseessä ei ole kehno yksilö.) Ois kiva silti päästä kokeilemaan joskus. Ja sitä toista kynää kanssa.
Tuutko Kemmii?

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #156 : 15.05.2006 klo 10:37:00 »
Tuutko Kemmii?

En. Ei oo rahaa/aikaa/jne.

Tietääkö joku mistä noita kahta "vaihtoehto-kynää" saa, vai onko niin että pitää tilata kortilla jostain maapallon toiselta puolelta?

Pekka Salonen

• pekak
  • Jäsen
  • Ottiatuota
« Vastaus #157 : 25.05.2006 klo 14:49:09 »
Pentelin tekemään jälkeen en aivan täysin luota vieläkään, sillä se haalistuu kumittamalla. Mutta toisaalta niin tekee myös siveltimellä vedetty (ja taatusti valonkestävä) pullotussi. Kun tekee kuvapäivistä olisi kiva että voisi olla varma siitä että jälki säilyy myös vuosikymmenen päähän. Tussipulloa on hankala roudata ympäriinsä...

Pitäis kokeilla, miten GFKP toimis, kun sen mustekasetin täyttää jollain pullomusteella. En ole viitsinyt.

Viime aikoina mä olen kokeillut Pentelin Aquash-sutien täyttämistä pullomusteilla. (Pentel Aquash:ia myydään Englannissa nimellä Pentel Aqua Brush.) Kuva Aquash:ista vaikka mun vanhassa viestissä: http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php?topic=5700.msg57968#msg57968

Noita myydään vesiväripuuhasteluun, mutta noihin voi helposti laittaa mitä vaan nestettä sisälle. Esim kuuluisaa hippiruskeeta.

Mut siis, mä olen laittanut Aquash:eihin Talens Indian Inkkiä, Speedball Super Black India Inkkiä, Lefranc & Bourgeois Nan-Kingiä ja Higgins Black Magiccia Black Indiaa. Talens toimi heti nätisti, ja niin tais L&B:kin.

Higgins tai Speedball eivät ensi yrittämällä menneet edes läpi sudista, kärki jäi kuivaksi. Laitoin sitten sutiin ensin tipan vettä, joka tietysti meni sudin läpi. Sitten torppasin Higginsin märkään sutiin, ja johon alkoi mustakin tulla läpi.

L&B on (kuivuttuaan) harmainta. Talens jo sangen mustaa ja Higgins mustinta.

Sudit eivät ole jämähtäneet vielä. Vesiliukosta ruskeeta on sudissa ollut kuukausia. Näitä oikeita musteita viikosta muutamaan viikkoon tähän mennessä. En ole vielä jättänyt suteja käyttämättömiksi muutamaa päivää pitemmiksi ajoiksi, sillä seisomisella eivät ole menneet pahoiksi.

Jep jep, tollasia käyttämällä saa oikean musteen kulkemaan mukana. Voipa tuollaisen ruuvata auki ja kaataa mustetta hiukan johonkin pullonkorkkiin, jä käyttää vaikka terän kanssa.

Lisäys: Noilla piirtäminen on ihan jees hommaa.

Muokkaus: Higginsin muste oli väärin
« Viimeksi muokattu: 27.05.2006 klo 19:23:14 kirjoittanut pekak »

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #158 : 25.05.2006 klo 15:58:06 »
Viime aikoina mä olen kokeillut Pentelin Aquash-sutien täyttämistä pullomusteilla. (Pentel Aquash:ia myydään Englannissa nimellä Pentel Aqua Brush.) Kuva Aquash:ista vaikka mun vanhassa viestissä: http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php?topic=5700.msg57968#msg57968

Mielenkiintoista. Olis kiva kokeilla... etsiskelin yhdessä vaiheessa täytettäviä kyniä, mutta eihän niitä tahtonut löytyä. Noitakaan ei taida saada Temperasta. Ottaa päähän kun ei ole korttia.

Pekka Salonen

• pekak
  • Jäsen
  • Ottiatuota
« Vastaus #159 : 25.05.2006 klo 18:10:57 »
Olis kiva kokeilla

Repäse ittes joskus Helsingin sarjakuvatapaamisiin.

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #160 : 25.05.2006 klo 18:25:22 »
Repäse ittes joskus Helsingin sarjakuvatapaamisiin.

Opiskelen nykyään Tampereella... Eikä täälläkään ole tullut käytyä tapaamisissa montaakaan kertaa. :-\ Ehkä voisi hankkia jonkun tutun kautta. Ensimmäisen Brushpenin ostin käydessä Limingassa. Sitten piti korkata uusi sillä vanhan kärki meni pilalle. Ehkä tökkäsin sen epähuomiossa tai vastaavaa...?

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #161 : 25.05.2006 klo 18:55:51 »
Ehkä voisi hankkia jonkun tutun kautta. Ensimmäisen Brushpenin ostin käydessä Limingassa.
Okei okei, hommataan sulle tuommoinen. Kärsivällisyyttä.

Ja kiitos Pekak, kun sai kokeillakki. Asiallista kokeilutoimintaa. Järkeviä vehkeitä.
« Viimeksi muokattu: 25.05.2006 klo 19:09:48 kirjoittanut keijoahlqvist »

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #162 : 26.05.2006 klo 12:28:16 »
Okei okei, hommataan sulle tuommoinen. Kärsivällisyyttä.

Jeee, kiitos!

tertsi

• Vieras
« Vastaus #163 : 04.06.2006 klo 14:20:59 »
Helsingissä, Uudenmaankadun Temperassa näytti olevan viime perjantaina brushpenejä ja säiliöitä myytävänä .

Sinne siis.

Tuukka Saturi

• Sosiaalilehmä
  • Jäsen
  • "That's a fact Jack!"
« Vastaus #164 : 04.06.2006 klo 15:41:18 »
Tuli kokeiltua tuollais Sakuran Pigma Brushpeniä. En tiedä onko kovin laadukkaimmasta päästä, mutta ihan kiva sillä oli suihkia ja vielä paremmin kuin edellisellä sivellinpäisellä tussilla, jota nykyään käytän korkeintaan isojen mustien alueiden värittämiseen.