Pentelin tekemään jälkeen en aivan täysin luota vieläkään, sillä se haalistuu kumittamalla. Mutta toisaalta niin tekee myös siveltimellä vedetty (ja taatusti valonkestävä) pullotussi. Kun tekee kuvapäivistä olisi kiva että voisi olla varma siitä että jälki säilyy myös vuosikymmenen päähän. Tussipulloa on hankala roudata ympäriinsä...
Pitäis kokeilla, miten GFKP toimis, kun sen mustekasetin täyttää jollain pullomusteella. En ole viitsinyt.
Viime aikoina mä olen kokeillut Pentelin Aquash-sutien täyttämistä pullomusteilla. (Pentel Aquash:ia myydään Englannissa nimellä Pentel Aqua Brush.) Kuva Aquash:ista vaikka mun vanhassa viestissä:
http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php?topic=5700.msg57968#msg57968Noita myydään vesiväripuuhasteluun, mutta noihin voi helposti laittaa mitä vaan nestettä sisälle. Esim kuuluisaa hippiruskeeta.
Mut siis, mä olen laittanut Aquash:eihin Talens Indian Inkkiä, Speedball Super Black India Inkkiä, Lefranc & Bourgeois Nan-Kingiä ja Higgins
Black Magiccia Black Indiaa. Talens toimi heti nätisti, ja niin tais L&B:kin.
Higgins tai Speedball eivät ensi yrittämällä menneet edes läpi sudista, kärki jäi kuivaksi. Laitoin sitten sutiin ensin tipan vettä, joka tietysti meni sudin läpi. Sitten torppasin Higginsin märkään sutiin, ja johon alkoi mustakin tulla läpi.
L&B on (kuivuttuaan) harmainta. Talens jo sangen mustaa ja Higgins mustinta.
Sudit eivät ole jämähtäneet vielä. Vesiliukosta ruskeeta on sudissa ollut kuukausia. Näitä oikeita musteita viikosta muutamaan viikkoon tähän mennessä. En ole vielä jättänyt suteja käyttämättömiksi muutamaa päivää pitemmiksi ajoiksi, sillä seisomisella eivät ole menneet pahoiksi.
Jep jep, tollasia käyttämällä saa oikean musteen kulkemaan mukana. Voipa tuollaisen ruuvata auki ja kaataa mustetta hiukan johonkin pullonkorkkiin, jä käyttää vaikka terän kanssa.
Lisäys: Noilla piirtäminen on ihan jees hommaa.
Muokkaus: Higginsin muste oli väärin