Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Artikkelit ja henkilökuvat: Tarzan – viidakon valtias 1/2 (01.02.2012 klo 10:00:00)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
27.05.2012, klo 00:59:16

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
355624 viestiä 8529 aihetta kirjoittanut 6032 jäsentä. Uusin jäsen: salamanterinainen
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Sarjakuvien ostaminen ja keräily
| | |-+  Oletko hullu sarjakuvien varjelija?
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Oletko hullu sarjakuvien varjelija?  (Luettu 4861 kertaa)
Jyrki Vainio
Mielikuvittelija
Avustava toimittaja
*
Poissa

Sukupuoli: mies

Kvaak!

« Vastaus #15 : 04.03.2006, klo 19:52:40 »

Minulla on muovipusseissa vain nimmaroidut sarjakuvalehdet. Siinä on semmoinen yksinkertainen syy, että nimmarit on niihin pläästitty (=kaunis murresana) kanteen, joten en halua niiden suttaantuvan. Muuten en muovipusseista oikein pidä.

Ja kyllä: joissain Amerikasta tulleissa kirjoissa on ollut muovikuori kansipaperien päällä, niinkuin dustjacketin dustjacket tai jotain. En tiedä mistä semmoisia saa, olen tainnut heittää pois ne mitä minulla on ollut.
tallennettu

"Comic strips are like a public utility, they're supposed to be there 365 days a year" - G. B. Trudeau
Tuuk42
Jäsen
Poissa

"En pidä minään"

« Vastaus #16 : 16.03.2006, klo 21:06:08 »

Minulla on Don Martinit, Suomalaiset Madit, Kalmat, Urho Epäonnensoturit, suomennetut Sandmanit ja muutamia muita muovipusseissa, mukaan lukien jenkkilehdet, joissa tosin muovitaskut yleensä tulevat kaupan päälle. Syy on käytännöllisyydessä, kun lehdet/albumit ovat muovipusseissa, ne saa helposti mahtumaan pahvikoteloihin, ilman että tarvitsee ylettömästi varoa esim. hiirenkorvien syntymistä.
     Etenkin kun hyllytilaa on rajatusti, on huomattavati kätevämpää laittaa lehdet muoveissa koteloihin. Muovipussit ovat kuitenkin niin liukkaita, että selaaminen on nopeaa, vaikka kotelossa olisi vähän enemmänkin lehtiä kuin siihen mahtuisi.

Ei tietenkään jokaisen Aku Ankka-lehden pussittamisessa ole mitään järkeä, mutta pahvikotelosäilytyksessä muovipussit ovat taivaan lahja. Ei niitä lehtiä kuitenkaan niin tiuhaan tule hyllystä poimittua etteikö pölyä hieman hyllynreunalle kerääntyisi. Ja harvemminpa sitä lukee montaa lehteä samaan aikaan, joten kovin suureksi vaivaksi en ole ainakaan itse kokenut lehtien pusseista poimimista ja uudelleen pussittamista lukemisen jälkeen.
     Niinkuin Grezen tuossa mainitsikin, niin sarjakuvat ovat lukemista varten ja mukavampihan on lukea hyväkuntoista ja siistiä teosta, kuin sellaista johon on heitelty tikkaa (hyi hel.. pelkkä ajatuskin moisesta sarjakuvien turmelemisesta saa voimaan pahoin) tai piirretty kirkkoveneitä.

Mylar, My Love.   Cool
tallennettu

"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!
Brutus
Valloittaja
Jäsen
Poissa

« Vastaus #17 : 16.03.2006, klo 21:13:05 »

Syy on käytännöllisyydessä, kun lehdet/albumit ovat muovipusseissa, ne saa helposti mahtumaan pahvikoteloihin, ilman että tarvitsee ylettömästi varoa esim. hiirenkorvien syntymistä.

Ja minä kun pidin postimerkkien keräilijöitä hulluina
tallennettu
Antti Vainio
Karpaattien nero
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #18 : 16.03.2006, klo 22:16:34 »

Ymmärrän kyllä sen, että joku haluaa varjella sarjakuviaan varsin vaivalloisillakin keinoilla.

En välttämättä ymmärrä. Tuohan se juuri on isoin ero postimerkkeihin  verrattuna, sarjakuvat on tarkoitettu luettaviksi eikä  sellofaaniin käärityiksi kaukaa ihailtaviksi reliikeiksi. Originaalipiirros on sitten jo vähän toinen asia
tallennettu

"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".
Brutus
Valloittaja
Jäsen
Poissa

« Vastaus #19 : 17.03.2006, klo 08:13:54 »

En välttämättä ymmärrä. Tuohan se juuri on isoin ero postimerkkeihin  verrattuna, sarjakuvat on tarkoitettu luettaviksi eikä  sellofaaniin käärityiksi kaukaa ihailtaviksi reliikeiksi. Originaalipiirros on sitten jo vähän toinen asia

Tuntuu vähän siltä että sarjista luetaan aika vähän jos se muoveissa ja pelätään että sen reuna taittuu.
Postimerkkeilijät taas pelkää että postimerkeistä taittuu hammastus.

Yhtä hulluja kaikki Grin
tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: