Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Artikkelit ja henkilökuvat: Rodolfo Ciminon kosminen oikeus (06.04.2012 klo 04:30:32)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
27.05.2012, klo 00:37:11

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
355624 viestiä 8529 aihetta kirjoittanut 6032 jäsentä. Uusin jäsen: salamanterinainen
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Kvaak.fi
| |-+  Palaute & uudistukset
| | |-+  Tähdet tähdet
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: [1] 2 3 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Tähdet tähdet  (Luettu 7473 kertaa)
[kivi]
Jäsen
Poissa

Akvaarious.

« : 07.12.2003, klo 21:25:33 »

Häiritseekö ketään toista nuo käyttäjätunnuksen alle ilmaantuvat tähdet? Minulla tökkii ja pahasti - ja hiukan tietenkin häiritsee myös se, että "kokenut konkari"-määreen saa suoltamalla mahdollisimman paljon viestejä, lainkaan viestien sisältöön katsomatta, tunnustan. Se ei siis edes kerro siitä, että olisi ollut paljon sanottavaa, vaan pikemminkin muiden kärsivällisyydestä usein aina vain sitä samaa sisältävien viestien suhteen.

Mutta pääasiassa tökkii käyttäjien arvottaminen sen mukaan, onko kirjoittanut 51, 101 vai 501 viestiä.

Muistan aivan hyvin, kuinka olisin itsekin jaksanut luennoida vaikka pelkille seinille Wsoy:n vanhojen ja Otavan uusien Tintti-albumien eroista tai Aku Ankan eri piirtäjistä, joita tietenkään ei tunnettu nimillä. Kun olin seitsemän vanha, siis. Se kuuluu ikään, ja jälkeenpäin ei voi kuin ihmetellä, kuinka selkeä ja täynnä varmaa tietoa koko maailma oli.

Se Kaltsun ehdottama viestirajoitinkin houkuttaa. Enintään kolme viestiä päivässä on toistaiseksi Kvaakin kysyntään aivan riittävä tarjontamarginaali.
tallennettu
Leo
Valvoja
Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #1 : 07.12.2003, klo 21:29:13 »

Tähtihomma kyllä hairitsee sillä omakin nimikkeeni on "vanha jäsen", vaikka olen ollut mukana menossa vasta 2 viikkoa! Sanottavaa on ollut ehkä hieman liikaa, mutta koetan rajoittaa jatkossa  Embarrassed
tallennettu
Petteri Oja
Juudas itselleen
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #2 : 07.12.2003, klo 22:26:07 »

Joo. Häiritsee. Jos viestimäärät pitää jossain näkyä niin profiilisivu kyllä mielestäni riittäisi.

Kirjoittamisen rajoittamisesta en silti innostu, turha hankaloittaa keskustelemista silloin kun sitä syntyy. Etenkin kun rajoitin oletettavasti koskisi vain kirjautuneita. Vieraiden kirjoittamista on kaiketikin hankalampi säädellä.
tallennettu

Antti Peltola
Jäsen
Poissa

Vol. 2

« Vastaus #3 : 08.12.2003, klo 00:21:46 »

Samantekevää, aika nopeasti jää käyttäjät mieleen ja sen perusteella tietää kunkin juttujen tason.

Mutta eihän noista mitään apuakaan ole. Oma ehdotukseni: kirjautuminen pakolliseksi, status piiloon jollei kyseessä admin/moderaattori, tähdet piiloon, viestimäärä piiloon, ei viestien kirjoittamisrajoituksia. Meno on kuitenkin ollut tähän asti varsin rauhallista ja häiriköitä on näkynyt suhteellisen vähän.
tallennettu

Hazart
Jäsen
Poissa

YARRRR!

« Vastaus #4 : 08.12.2003, klo 00:39:37 »

Ainakaan nuo tähdet eivät kerro mitään mistään. Paitsi viestien määrästä tietenkin. Jos joku respectlista on oltava niin sen pitäisi perustua joihinkin muihin ansioihin. Hups! Kaikki muut taisivatkin sanoa saman. Nooh...
tallennettu

Foxtrot
Kansan edustaja
Jäsen
Poissa

« Vastaus #5 : 08.12.2003, klo 06:27:53 »

Ei nuo tähdet ja muut tilastot varsinaisen julmasti häiritse, mutta on niiden toimintaperiaatetta ja tarkoitusta tullut pohdittua.
tallennettu

Eläin on aina oikeassa.
Justus
Jäsen
Poissa

Ralf on Kuningas

« Vastaus #6 : 08.12.2003, klo 10:00:28 »

Minuakin nuo häiritsivät. Jos joku kirjoittelee maltillisesti viestin silloin, toisen tällöin, hänellä saattaa mennä hyvinkin pitkä aika ennekuin hän pääsee Uusi jäsen -nimikkeestään. Sen sijaan jokin aktiivinen tulokas voi kirjoitella vaikka kuinka paljon ja olla jo "Vanha jäsen" vaikka ollut vähemmän aikaa rekisteröityneenä kuin tämä Maltti-Valtti. Tuon pitäisi siis oikeastaan kertoa jäsenyyden kestosta eikä viestien määrästä. Eihän se tee kokenutta että vastaa jokaiseen ketjuun vaikkei asiaakaan olisi (kuten allekirjoittanut tekee, joskus).  Tietysti periaate on selvä: mitä kauemmin olet ollut Kvaakissa, sitä enemmän olet ehtinyt kirjoittaa. Mutta kun kirjoitustahdit ovat erilaisia ja joku voi pitää taukoakin.

Parempihan olisi ottaa luokitus pois ettei ketään aliarvosteta sen perusteella, onko ns. newbie vai mikä. Ei sitä täällä hirveästi nyt tapahdu, mutta tänne tulee koko ajan erilaisia ihmisiä lisää ja tilanteet ja suhtautumiset muuttuvat.
tallennettu
Leo
Valvoja
Poissa

« Vastaus #7 : 08.12.2003, klo 10:49:22 »

Ei jäsenyyden kestokaan toimi sillä joku voi olla vaikka kolme kuukautta mukana muttei kirjoita yhtään viestiä. Mutta ei tuohon tähti hommaan ole ratkaisua. Ehkä tähdet pitäisi poistaa... Sillä tavalla että viestimäärä näkyisi vain profiilissa
tallennettu
Hege
väsähtänyt
Jäsen
Poissa

« Vastaus #8 : 08.12.2003, klo 11:19:12 »

Eivät ne varsinaisesti häiritse, mutta ei niistä mitään iloakaan ole. Jos ne ja viestilaskuri poistettaisiin näkyvistä saataisiin samalla viestiketjuja tiivistettyä, nythän käy helpostikin niin, että on parin rivin vastaus ja 10 riviä tyhjää. Tähän vaikuttaa tietysti myös avatarin koko. (OT Onko sen kokoa rajoitettu?)

Se on kyllä hyvä, että oman avatarin saantia ei ole sidottu tuohon viestien määrään, näin on onnistuttu välttämään useampikin turha viestimääränkasvatusketju.

Kirjoitustahtien erilaisuuden takia voimme vielä päätyä tilanteeseen, jossa pääsee keulimaan, "että meikä on ollu newbie jo vuodesta xx, jotta vain harkittuja sanoja olen kirjoitellu".

tallennettu

But pride -  where there is a real superiority of mind, pride will be always under good regulation.
Axuz
Jäsen
Poissa

Kvaak!

« Vastaus #9 : 08.12.2003, klo 13:46:45 »

Tähtihomma kyllä hairitsee sillä omakin nimikkeeni on "vanha jäsen", vaikka olen ollut mukana menossa vasta 2 viikkoa! Sanottavaa on ollut ehkä hieman liikaa, mutta koetan rajoittaa jatkossa  Embarrassed

Piru vie... oli tarkoituksena aloittaa tämä keskustelu itsekin jo viikko sitten, mutta Kivi ehti ensin. Hyvä niin, sillä olis saattanu kuitenkin unohtua koko juttu. En ite olis huomannut koko asiaa ilman Leo Lehtistä, jonka ilmaantuminen lähes samantien vanhana jäsenenä kvaakkiin herätti kummastusta omassa päässäni. Tutkittuani asiaa tulin myös siihen johtopäätökseen, että nämä jäsenyyden arvotustittelit todellakin jakautuvat viestimäärän perusteella eikä jäsenyyden keston perusteella, kuten ehkä pitäisi. Paras olisi saada jokin laskuri, joka laskisi keskiarvon jäsenyyden keston ja viestien määrän ja ehkä myös pituuden perusteella, mutta luultavasti menee liialliseks kikkailuks jo jäsenten puoleltakin...

Paras vaihtoehto olis munkin mielestä poistaa koko tähtirivi ja kirjoitettu status ja laittaa sen tilalle pelkästään vaikka jäsenyyden alkamispäivämäärä. Itselleni se on lopulta sama, vaikka kohdallani lukisi uusi jäsen vielä vuonna 2010, mutta kaikille se tuskin on. Onhan se jännää, että olen itse ollut kvaakin jäsen jo 24.06. lähtien ja esim. Leo 23.11. lähtien. Edellinen on yhä uusi jäsen n. 20 viestillään ja jälkimmäinen vanha jäsen liki 150 viestillään... lähestymässä hyvää vauhtia jo vanhan konkarin statusta! Eikä siinä mitään. Mulle ihan sama ja hyvä, jos jotkut jaksavat olla aktiivisempia kuin minä ja juttua riittää. Pysyy kvaakki vireänä. Itse kyllä olen päivittäin kvaakissa, mutta lähinnä luen muitten kirjoittamia juttuja. Moneen kohtaan olis ollut aihetta kommentoida, mutta aina on riennettävä jonnekin muualle. Ja kun en pelkästään muutamalla lauseella ole tottunut mihinkään vastaamaan, jätän yleensä sikseen tai odottamaan parempaa ajankohtaa. Joka yleensä sitten unohtuu...

Olen kuitenkin havainnut, että osa porukasta on saanut melko kunnioitettavan viestimäärän kerättyä omiin liiveihinsä vain kommentoimalla pääosin muiden viestejä muutaman sanan lauseella tyyliin "joo... mäkin pidin siitä. Hatunnosto tekijälle!" tai " kävin eilen ostamassa ja oli ihan ok!" tai "mulla on ihan sama ongelma..."... ja niin eespäin...

Sitten on niitä, jotka kirjoittavat harvoin, mutta sitten kun he kirjoittavat, monet heidän jutuistaan kuuluisivat ennemmin vaikka tuonne kolumnit-osioon kuin tänne keskusteluun. Nämä ovat niitä, joilla on todella jotain jaettavaa kaikkien muiden kvaakkilaisten kanssa. En nyt mainitse ketään nimeltä, mutta osan kannattaisi ehkä harkita myös sisällöntuotantoon osallistumista, sillä sen verran he tuntuvat olevan aiheisiinsa perehtyneitä. Jos kvaakkia ei seuraa päivittäin, jäävät monet kommentit ja mielipiteet sekä esitetyt faktatiedot unholaan, jonnekin kvaakin syövereihin. Sen sijaan jos kirjoittaja kirjoittaisi jostakin jutusta artikkelin tai kolumnin, se säilyisi huomattavasti pitempään kaikkien löydettävissä etusivulla. Joten kaikki joilla on jotain todellista sanottavaa, jaettavaa tai tuntuu siltä, että nyt on tutkittava ja pengottava jotakin sarjakuva-alan asioita, ottakaa yhteys ylläpitäjiin ja tarjotkaa juttuanne ja/tai ideaanne sinne...
tallennettu
Veli Loponen
Isoveli
Ylläpitäjä
Poissa

<><

« Vastaus #10 : 08.12.2003, klo 13:56:34 »

Mä tykkään tuosta viestimäärän näkymisestä tuossa. Syynä se, että jostain syystä tykkään tilastoista ja tommosista numerotiedoista.
Mutta se ei kuitenkaan tarkoita, että sen pitäisi olla aina näkyvissä.

Mitä tulee tuohon jäsenyyden kestoon, niin joillain foorumeillahan näkyy tuon viestimäärän/avatarin alla myös liittymispäivämäärä.

Toisaalta pidän vähän turhana valituksena tuon viestimäärän näkymistä. Niille, joille se merkitsee jotain, että on kirjoittanut tziljoona viestiä, se merkitsee ja muille se on yks ja sama. Tämähän on keskustelupalsta ja kuka meistä ei ikinä keskustelisi joutavia?

Mutta toi Axuzin huomio todella hyvien viestien piiloonjäämisestä on hyvä ja...no huomion arvoinen. Yksi ratkaisu tilanteeseen olisi ehkä valikoiden julkaista keskustelualueen viestejä myös etusivulla (sellaisia artikkelin mittoihin yltäviä/joissa on yleisestikin annettavaa sisältönsä puolesta). Mutta ehkä liian vaikeuttava...?
tallennettu

Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva
Reima Mäkinen
Jäsen
Poissa

« Vastaus #11 : 08.12.2003, klo 14:11:02 »

Yksi ratkaisu tilanteeseen olisi ehkä valikoiden julkaista keskustelualueen viestejä myös etusivulla (sellaisia artikkelin mittoihin yltäviä/joissa on yleisestikin annettavaa sisältönsä puolesta)
Jokaisen kannattaisi myös huomata, että Kvaakiin on lähes täysin vapaata liittyä myös toimittajaksi/tekijäksi. Kolumni-tyyppistä kirjoittelua voitaisiin tarvittaessa tukea sillä, että niille annettaisiin enemmän tilaa etusivulta. Painaville tai painavahkoille, hauskoille ja oivaltaville, mutta ennen kaikkea mietityille puheenvuoroille on aina tilaa ja tilausta. Ainakin itse näkisin mielelläni juuri tälläisia keskustelun avauksia.

Tähdet ja muu statistiikka lienee kiinni myös käytetystä keskustelumoottorista. Sen moottorin on joku ystävällisesti käyttöömme luovuttanut. Tälläisiin hässäköihin ohjelmoivilla ihmisillä on tapana lisätä kaiken maailman kuorrutusta. Voin hyvin kuvitella keskustelualueita joissa ei moista ominaisuutta ole ollut ja minne sitä on oikein toivottu. Ja sitten jos se on vielä helppo toteuttaa, niin totta kai. Parempi tosiaan jättää viestikentän vasen reuna lukematta ellei sen sisältö miellytä.

Typografisesti ei ole perusteltua taittaa palstoja kovin leveiksi. Tekstin reunassa on siis tilaa turhuuksille vaikka kuinka. Sellaista vaihtoehtoa on vaikea keksiä, millä sivun saisi matalammaksi.

Määrästä vielä sen verran, että toimituksen jäsenten eli ylläpidon ja sisällöntuottajien viestimäärissä näkyvät myös ne viestit joita on kirjoitettu ylläpidon alueelle. Eli vaikka en kirjoittaisi tänne keskusteluun yhtään viestiä, mulla saattais mittari näyttää jo miljoonaa. Että se niistä tähdistä. Termit kuten "vanha jäsen" lienee vain suomennettu jostain yhtä kummallisesta ulkomaankielisestä tittelistä.
« Viimeksi muokattu: 08.12.2003, klo 14:12:11 kirjoittanut Reima Mäkinen » tallennettu
Timo Ronkainen
professionaali amatööri
Toimittaja
**
Poissa

"Ja rangaistus on greippi!"

« Vastaus #12 : 08.12.2003, klo 14:25:27 »

Jaa, joo, en ole kovin paljon noita tähtiä tuolla vasemmalla noteerannu, jossain vaiheessa taisin ihmetellä vähän millä perusteella jäsenestä tulee "vanha" jäsen vaikka olis vasta vähän aikaa ollut liittyneenä, mutta sitten vaan kohauttanut olkaani.
Ehkä osuvampi nimitys olis "aktiivinen" ?
No ei o mulle ollu paljon väliä.

Timo
tallennettu

Amerikkalainen sanakirjamääritelmä 1950-luvulta.
http://suttuvihko.vuodatus.net/
Hazart
Jäsen
Poissa

YARRRR!

« Vastaus #13 : 08.12.2003, klo 14:45:02 »

Paras olisi saada jokin laskuri, joka laskisi keskiarvon jäsenyyden keston ja viestien määrän ja ehkä myös pituuden perusteella, mutta luultavasti menee liialliseks kikkailuks jo jäsenten puoleltakin...

Asiallista tekstiä, mutta yksi kohta hämää. Viestien pituus ei saa mielestäni olla mikään mittari. Itse pidän arvossa lyhyttä selkeää tekstiä, joka pysyy treatin mukaisena. Niitä jaksaa lukeakin.

Tähdet taitavat tosiaan kuulua tähän foorumimoottoriin, joten ei niistä eroon päästä. Nämä viestit pitäisi lähettää moottorin tekijälle.

Olet tähti - muista se!
tallennettu

Leo
Valvoja
Poissa

« Vastaus #14 : 08.12.2003, klo 16:18:39 »

jossain vaiheessa taisin ihmetellä vähän millä perusteella jäsenestä tulee "vanha" jäsen vaikka olis vasta vähän aikaa ollut liittyneenä, mutta sitten vaan kohauttanut olkaani.
Ehkä osuvampi nimitys olis "aktiivinen" ?
No ei o mulle ollu paljon väliä.

Timo

Taisit minuun viitata  Wink tuo Timon "aktiivisuus" juttu oli hyvä, mutta toisaalta muistakaa että kuka on sanonut että nuo tähdet tai "jäsenmittarit" kertoisivat mitään? Seurailkaa viestien tasoa ja niiden tarpeellisuutta - älkää viestimäärää tai tähtiä
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: