Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
14.12.2017, klo 15:22:11

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
461018 viestiä 10218 aihetta kirjoittanut 7213 jäsentä. Uusin jäsen: timotonttu59
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Toimintasankarit
| | |-+  Flash Gordon
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Flash Gordon  (Luettu 21880 kertaa)
Shimo
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #90 : 18.10.2012, klo 16:40:48 »

Avaruuden rauhanlietsojan kaksi ekaa tarinaa olivat hyvinkin hilpeää menoa, kaksi seuraavaa sitten sitä perushutumpaa.

http://routakoto.com/2012/10/18/flash-gordon-avaruuden-rauhanlietsoja/
tallennettu

- Shimo Suntila, http://routakoto.com/ nyt myös Facebookissa: http://www.facebook.com/Routakoto
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Paikalla

Sukupuoli: mies

« Vastaus #91 : 18.10.2012, klo 16:56:24 »

On muuten myynnissä Suomalaisissa Kirjakaupoissa

Tuon on pakko olla vitsi. Olen täällä jo aikaisemmin valittanut pikkukaupungin Suomalaisesta kirjakaupasta. Siellä pantiin nyt sarjakuvaosasto uusiksi. Melkein pelkkää Disneytä ja vitsikirjoja. Loputkin taitavat olla vanhaa varastoa.
tallennettu

MTT
Jäsen
Poissa

« Vastaus #92 : 29.10.2012, klo 13:52:31 »

Tuon on pakko olla vitsi. Olen täällä jo aikaisemmin valittanut pikkukaupungin Suomalaisesta kirjakaupasta. Siellä pantiin nyt sarjakuvaosasto uusiksi. Melkein pelkkää Disneytä ja vitsikirjoja. Loputkin taitavat olla vanhaa varastoa.

Olen pistänyt saman merkille myös Tampereen suunnalla, keskustan pari Suomalaista ovat laittaneet (vielä viime keväänä) loistavat sarjishyllyt pakettiin ja tilalle on tullut muutamia kirjoja ja Aku Ankkoja.

Meinasin ostaa joitain kirjoja mutta jätin sitten kaikki tolta ostamatta kun olivat tuollaisen tempun tehneet. Menen sitten ennemmin vaikka Akateemiseen.
tallennettu
MTT
Jäsen
Poissa

« Vastaus #93 : 04.01.2013, klo 20:45:49 »

Viimeinkin sain Titan Booksin Flash Gordon kirjan postissa. Viivästyi kun ensimmäinen painos romutettiin jonkun painovirheen vuoksi ja toimittaja odotti korjattua versiota. Olisi kiva tietää mikä tuo painovirhe oli jos jollain tuo virhelaitos sattuisi olemaan.

On täysin erilainen kuin IDW:n kirja. Itse Flash sivu on lähes yhtä suuri kummassakin (ehkä n. 1cm pienempi sivun kuva ala tässä Titanin kirjassa). Sen lisäksi koko on käteen sopiva ja kirjaa on helppo lukea.

Kun IDW:n kirjassa sunnuntaisivut oli korjattu niin väreiltään kuin kunnoltaan on Titanin versiossa Peter Marescan huikea restaurointi, ei täydellinen mutta niin tuttu Little Nemo ja Krazy Kat kirjoista. Tykkään itse kun "pohjavärinä" on sanomalehtimainen "keltaisuus" eikä kaikkea ole pyritty liikaa korjaamaan.

Ja sen lisäksi on toive että tässä sarjassa saataisiin myös Raymondin jälkeiset sarjat.
tallennettu
Curtvile
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #94 : 20.01.2014, klo 20:38:15 »

Flash Gordon palaa huhtikuussa 2014 Dynamite entertainmentin toimesta jatkuvana lehtenä.
mm.Kings Watchia kirjoittanut Jeff Parker vastaa käsikirjoituksesta ja kynäilystä vastaa Evan "Doc" Shaner. Jordie Bellaire värittää.
Lafkan mukaan Dale Arden, Ming ja Zarkov ovat myös mukana kuvioissa.

Itse koen tämän positiivisena asiana.
tallennettu
Sampsa Kuukasjärvi
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #95 : 22.01.2014, klo 16:15:57 »

Flash Gordon palaa huhtikuussa 2014 Dynamite entertainmentin toimesta jatkuvana lehtenä.
mm.Kings Watchia kirjoittanut Jeff Parker vastaa käsikirjoituksesta ja kynäilystä vastaa Evan "Doc" Shaner. Jordie Bellaire värittää.
Lafkan mukaan Dale Arden, Ming ja Zarkov ovat myös mukana kuvioissa.

Itse koen tämän positiivisena asiana.

Jatkuvana ilmestyvä lehti, edes toistaiseksi, on tietty positiivinen uutinen. Dynamiten hiljattain julkaisema 10-osainen Flash Gordon: Zeitgeist oli vain maksisarja.

En ole juurikaan tutustunut Dynamiten julkaisuihin, mutta sellainen käsitys minulla on, että yhtiön tarinoissa retroillaan tyylitajuisesti ikonisten pulp-sankarien ja -pahisten kanssa. Usein lehdissä piirrosjälki vain on minusta muovisen oloista, hengetöntä.
tallennettu
Janne
Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
Valvoja
Poissa

Hornan kekäleet!

« Vastaus #96 : 21.01.2015, klo 17:53:59 »

Pikkuvinkiksi Flash Gordonin faneille, että Helsingissä, Kampintorin divarissa on kaksi kerrassaan upeaa Flash Gordon -julkaisua, joihin on koostettu Alex Raymondin sunnuntaisarjoja 40-luvulta. Aika erikoinen ulkoasultaan, leveyttä peräti 39 cm, kannessa isolla italiankielinen otsikko ja toinen otsikko pienemmällä fontilla englanniksi. Sisäsivuilla teksti on ihan englanniksi. Värijulkaisu, ja on painettu Italiassa 70-luvulla. kansikuvat ovat kyllä huomiotaherättävän komeita, jopa siinä määrin, että minä, joka en erityisesti fanita Gordonia, ostin yhden sellaisen lätyskän. Hinta oli 25 euroa, ja kaksi jäljelle jäänyttä ovat saman hintaisia.
tallennettu

"Tex-tieteen yli-morisco"
Curtvile
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #97 : 16.11.2015, klo 11:59:54 »

Toisaalla kvaakissa kävi ilmi että os Flash Gordon, Blixt Gordon även på svenska ja Iskevä Salama/Salama Gordon on
Myös Flash Gordon on Jens. Jens Lyn.

Hiltusen Flash Gordon parodia poliittisessa korrektiudessaan on toki hulppeaa menoa mutta tuoreempikin dynamiten Flash Gordon on kerrassaan hienoa menoa.

Tämän tyylistä klassisemman linjan scifi- avaruusseikkailuakin kaipaisi enemmän. Todennäköisimpänä pidän silti että jos jotain suomennetaan se lienee Flash Gordonista sarjanumeroinnin pois viilannut Millarin ja Parlovin Starlight kuin tuo tuoreempi itse alkuperäinen artikkeli.
Täytynee sekin kyllä lukea uudestaanStarlight, ensikerralla kun se loppu löi aika pahasti päätä seinään.
tallennettu
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Paikalla

« Vastaus #98 : 18.11.2015, klo 19:52:49 »

Ei siinä mitään että tanskalainen Seriemagasinet julkaisi Jens Lyniä noin eri asentoon käännettävässä muodossa. Mutta se vähän häiritsee että Poeten og Lillemor (Lilli ja runoilija) oli joka sivulla toiseen suuntaan luettava. Eivätkä nuo oikein yhteen sopineet.

Seriemagasinet nr. 196, 1976, muuten mainio julkaisu.

* 51.jpg (371.69 kilotavua, 784x1175 - tarkasteltu 162 kertaa.)
tallennettu

Jukka Laine
Ylläpitäjä
Paikalla

« Vastaus #99 : 19.12.2015, klo 19:39:26 »

Apu-lehti julkaisi Iskevää Salamaa vuonna 1966. Piirtäjä on tuttu Dan Barry.

* 002.jpg (248.08 kilotavua, 561x772 - tarkasteltu 219 kertaa.)
tallennettu

Sampsa Kuukasjärvi
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #100 : 19.12.2015, klo 20:35:53 »

Kiva nähdä lehtien vanhoja seikkailustrippejä. Mutta tuo on Mac Raboyn jälkeä. Hän piirsi sunnuntaisarjaa vuoteen 1967 saakka. Dan Barry toki tuli päivästrippeihin jo 50-luvun alussa ja vastasi sitten Raboyn ajan jälkeen myös sunnuntaiversiosta.
tallennettu
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Paikalla

« Vastaus #101 : 19.12.2015, klo 20:54:06 »

Tää vaan nayttää ihan Dan Barryltä. Mulla on Mac Raboyn sarjoista se eka kooste, ja se on hänenlaistaan stuffia.
tallennettu

Curtvile
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #102 : 07.01.2016, klo 21:12:43 »

Tammikun 7. 1934 tekijältään Alex Raymondilta alkaa ilmestyä  sarjakuva tällä stripillä:

no pröystäillään ja laitetaan vielä se väritetty versio

Hyvää syntymäpäivää vetreälle 82 vuotiaalle Iskevälle Salamalle os. Flash Gordon
tallennettu
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Paikalla

« Vastaus #103 : 30.12.2016, klo 15:33:05 »

Viime vuonna ilmestynyt Alter Ego # 131 kertoo että Dan Barryn entinen apulainen Jan Sand asuu nykyisin Helsingissä. Tunteeko joku?
tallennettu

Lurker
Valvoja
Poissa

« Vastaus #104 : 27.09.2017, klo 21:41:07 »

Viime vuonna ilmestynyt Alter Ego # 131 kertoo että Dan Barryn entinen apulainen Jan Sand asuu nykyisin Helsingissä. Tunteeko joku?

Onko tämä sama Jan Sand?
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: