Kirjoittaja Aihe: Roope-setä -lehti  (Luettu 214703 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Roope-setä -lehti
« Vastaus #390 : 05.01.2012 klo 14:21:45 »
Mä en kyllä nyt oikein tykkää tästä koon muutoksesta ja hinnan noususta. Tässä maistuu nyt rahastuksen maku.
En usko, että toi koon lisääminen kovinkaan paljon lisää valmistuskustannuksia. Saavathan vain hyvän syyn nostaa hintaa. Olisivat mieluimmin paksuntaneet kirjaa.
Ei näytä hyvältä hyllyssä nyt normaalit Roope-sedät ja sitten nää ylisyötetyt Roopet yhdessä.
Nurinaa!!! Marinaaa!!!  Murinaaa!!!  Taidan olla ainainen vastarannakiiski, mutta ylpeä sellainen!
Mikäs taskukirja toi enää on...ei mahdu ainakaan meikäläisen takin taskuun. Hehtaari-Roopeksi mä tätä haukun! Seuraavaksi varmaan Aku Ankan taskukirja muuttuu tuplakokoiseksi. No onneksi en enää kerää sitä.
Olihan aika järkytys käydä postiluukulla hakee tänään toi Roope. Voi kun sais elää vielä ihanaa 70-90-lukua. Silloin kaikki oli paremmin. PYHÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!! SNIIFFFF....SNIIIFFFF!!!
« Viimeksi muokattu: 05.01.2012 klo 14:26:45 kirjoittanut Darth Mika »
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Kääk13

• Jäsen
  • Tripla Kääk!
« Vastaus #391 : 05.01.2012 klo 15:46:29 »
Olenkos erottavinani selkämyskuvan alkamisen tuoreimman Roope-sedän selustasta..?
Kääk13-kirjoittaa!

AnttiS

• Vieras
« Vastaus #392 : 05.01.2012 klo 15:50:38 »
Olenkos erottavinani selkämyskuvan alkamisen tuoreimman Roope-sedän selustasta..?

Et ole ainut!

Nelirivisiä tarinoita ei tullut, vaikka se nyt olisi ollut mahdollista. Hinnan nousu ei haittaa, rahat kyllä riittävät.
Sisältö vaikuttaa hyvältä.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #393 : 05.01.2012 klo 16:53:07 »
Tarinoista pistivät silmään ainoastaan vanhempi Massimo DeVitan Roope-tarina sekä, yllätys yllätys, Jannen toivoman Chierchinin pitkä Mikki-seikkailu, joka toi mieleen klassikko-romaani-sovitukset. Tarinan nimi ei kiireessä jäänyt mieleen. Toivottavasti tämä tulee päivän postin mukana kotiin, muuten on pakko käydä ostamassa viikonloppulukemiseksi.
Olihan tuolla myös yksi Paolo Motturan tarina, sekä uusi palsta Päivän Pamaus, jonka perusteella harvinaisempia mestaripiirtäjiä on lupa odottaa myös jatkossa kuukausittain. Nyt siis esittelyssä oli Chierchini. Keräilykuvat ovat häipyneet. Uusi koko vastaa Italian Paperino Mese-lehteä Topolinon sijaan, onko siitä kenelläkään havaintoa?
« Viimeksi muokattu: 05.01.2012 klo 16:55:27 kirjoittanut Miqz »
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Henendo

• Jäsen
  • Kunnia myös hiirimestareille!
« Vastaus #394 : 05.01.2012 klo 17:05:20 »
Uusi koko vastaa Italian Paperino Mese-lehteä Topolinon sijaan, onko siitä kenelläkään havaintoa?

coa.inducks.org/publication.php?c=it/PM

Ilmeisesti Paperino Mese ja Paperino, joka ainakin minulle on tutuhko julkaisu juuri Ropsun (vuosien takaisten) esittelyjen ansiosta, ovat yksi ja sama julkaisu.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #395 : 05.01.2012 klo 17:06:52 »
Et ole ainut!

Nelirivisiä tarinoita ei tullut, vaikka se nyt olisi ollut mahdollista. Hinnan nousu ei haittaa, rahat kyllä riittävät.
Sisältö vaikuttaa hyvältä.
Eiihhhhhh!!!
Inhoon näitä palapeliselkämyksiä. Nää näyttää niin tyhmiltä sillisalaateilta kirjahyllyssä.
Nyt alkaa kyllä olla harkinnassa Roope-sedän tilauksen lopetus.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Kreach

• Jäsen
« Vastaus #396 : 05.01.2012 klo 18:14:57 »
Eiihhhhhh!!!
Inhoon näitä palapeliselkämyksiä. Nää näyttää niin tyhmiltä sillisalaateilta kirjahyllyssä.

Okei, lopetat tilauksen koska Roope-setä -lehti ei näytä enää hyvältä hyllyssä? Pitäisikö itsekin aloittaa tämmöinen koristelu? Eiku jäh, ei tää uusi Roope-setä ollutkaan hyvä sarjakuvalehti siihen hommaan :(

Hei haloo! Tarinoiden takiahan näitä tilataan. Hommaa taulu tilalle jos et kestä sillisalaattia huoneessasi. Itse pidän uudistusta vähintään mukavana. En näe siinä oikeastaan mitään haittaa, tosin vielä ei näkynyt uusimmassa lehdessä mitään plussaominaisuuttakaan.

Barksi

• Jäsen
« Vastaus #397 : 05.01.2012 klo 18:26:17 »
Hei haloo! Tarinoiden takiahan näitä tilataan. Hommaa taulu tilalle jos et kestä sillisalaattia huoneessasi. Itse pidän uudistusta vähintään mukavana. En näe siinä oikeastaan mitään haittaa, tosin vielä ei näkynyt uusimmassa lehdessä mitään plussaominaisuuttakaan.

Tarinoiden takia, toki. Mutta pitäähän ne julkaisut jonnekin säilöäkin. Taskarini aikoinaan jouduin sullomaan kaappiin, jottei niitä tarvitsisi vahingossakaan katsoa. Ei ne sisustuselementteinä mitään järin nokkelia ole, vaikka muistan kyllä kuinka hauska oli aikoinaan kerätä "kylkikuva" valmiiksi. Lisäähän tuo varmaan hieman irtonumeroiden myyntiä (kun on sen yhden lehden ostanut, pitää ostaa loputkin että saa kuvan valmiiksi), mutta ei ne hyllyssä välttämättä hyvältä näytä. Ymmärrän siis täysin Darth Mikan kannan. Saahan noita lehtiä kirjastoistakin, ei tarvitse niitä omaan kirjahyllyyn tunkea ja rahaakin säästyy.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #398 : 05.01.2012 klo 18:34:35 »
Eiihhhhhh!!!

Eikös tämän uudistuksen yksi syy ollut myös että erotutaan enemmän taskareista... :)
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Barksi

• Jäsen
« Vastaus #399 : 05.01.2012 klo 18:35:50 »
Eikös tämän uudistuksen yksi syy ollut myös että erotutaan enemmän taskareista... :)

Hyvä pointti...  ;D

Luvattiinko lehdessä mitään muuta mullistavaa uudelle vuodelle? Itse kun otin ja menin lopettamaan tilauksen ja tyydyn jatkossa vain irtonumeroihin...
« Viimeksi muokattu: 05.01.2012 klo 18:38:05 kirjoittanut Barksi »

fiat126

• Jäsen
« Vastaus #400 : 05.01.2012 klo 20:36:54 »
tosin vielä ei näkynyt uusimmassa lehdessä mitään plussaominaisuuttakaan.
Eikä varmaan tule näkymäänkään.Automalleissakin tämmöiset "faceliftit" enteilevät mallin lopetusta.Minitaskarihan jo lopetti tarinansa ja eiköhän niitä muitakin sarjakuvalehtikuolemia tämän vuoden aikana nähdä.Mitenkään tätä foorumia sen enempää mittarina käyttäen voi vain todeta yhä useamman lopettaneen perus Akun tai Ropsun tilauksen.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #401 : 05.01.2012 klo 21:32:03 »
Okei, lopetat tilauksen koska Roope-setä -lehti ei näytä enää hyvältä hyllyssä? Pitäisikö itsekin aloittaa tämmöinen koristelu? Eiku jäh, ei tää uusi Roope-setä ollutkaan hyvä sarjakuvalehti siihen hommaan :(

Siis ulkoasu, koko, tarinat, sivumäärä ja hinta on koko paketti. Kaikki on tärkeitä. Mutta liian paljon muutkosia on nyt tullut. Olisivat jättäneet muutokset tohon kirja koon kasvattamiseen, eikä ruvennut enää noihin selkämyksiin työntää jotain kuvia, jotka näyttää ihan kaameilta.
Yksi syy, että lopetin Aku Ankan taskukirjojen ostamisen oli, että selkämys muuttui. Se on musta tyhmintä mitä Sanomat voi taskukirjoille tehdä. Okei olen ehkä vanhakantainen sarjakuvanlukija, ainainen valittaja, mutta toi närästää meikäläistä nyt todella paljon. Luulin, että Roope-setä on niin ohut, ettei ikinä siihen tule noita keräilykuvia...luulin näköjään väärin.
Ihmettelen miksi näitä muutoksia tehdään...alkaako Roope-setä lehdellä menemään huonosti. En usko, että tämmöisillä muutoksilla saadaan myyntiä kasvatettua...lähtee loputkin tilaajat veke, kun lehti alkaa näyttämään tivolisirkukselta.
Tarinoita paremmiksi...julkaistaan semmoisia tarinoita joita asiakkaat oikeesti haluavat lukevat ja joista ne pitävät...vai eikö niitä ole tarjolla. Onko tarinoiden laatu menossa surkeaksi, kun alkaa vanhat mestari kuolla saappaat jalassa.
Kun katselen myös tätä etukantta, niin Roope on isolla ja setä pistetty tohon ylösalaisin pienellä...tarkoittaako tämä sitä, että kohta myös Roope-setä lehden nimikin vaihtuu vain Roopeksi...Voihan rapistuneen kuusen neulaset takapyllyssä, mitä huttua!

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #402 : 05.01.2012 klo 22:57:32 »
Pakko on todeta, että toi vinkuminen jostain lehden selkämyksestä on jo hakemalla haettua purnausta, sillä ei ole mitään väliä Roopen kaltaisessa lehdessä.

Todella naurettavaa pelleilyä!

Ja ei tossa ole muuta varsinaista muutosta kuin tuo koko, joten turha on itkeä turhasta.

Jos se selkämys niin vaivaa niin vetäkää vaikka se teipillä piiloon tai suitaiskaa tussilla.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Kujis

• Varastomies
  • Jäsen
  • Elämme kovia aikoja ystävä hyvä!
« Vastaus #403 : 05.01.2012 klo 23:06:06 »
Minusta tuo kokomuutos oli jopa ihan hyväkin. Kun tuota opusta selailin, niin se vain vaikutti (näin aluksi) paljon paremmalta.

Suomalaiset on kaavoihin kangistuneita jääräpääpökkelöitä, että pienikin muutos aiheuttaa närää.  25 % ihmisistä on joka asiassa vastahankaan 8]

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #404 : 06.01.2012 klo 05:15:04 »
Pakko on todeta, että toi vinkuminen jostain lehden selkämyksestä on jo hakemalla haettua purnausta, sillä ei ole mitään väliä Roopen kaltaisessa lehdessä.

Todella naurettavaa pelleilyä!

Ja ei tossa ole muuta varsinaista muutosta kuin tuo koko, joten turha on itkeä turhasta.

Jos se selkämys niin vaivaa niin vetäkää vaikka se teipillä piiloon tai suitaiskaa tussilla.
Ei ole hakemalla haettua purnausta. Ne selkämykset on vain aivan hirveitä.
Et sinäkään varmaan ostais autoa, jossa olis vaaleanpunainen takaspoileri tai jotain muuta kamalaa. Sanon vaan, että en pidä tästä hommasta...kai nyt mielipiteensä saa sanoa.

Kyllä olen hieman valittaja luonne ja olen kaavoihin kangistunut...niin me kaikki keski-ikäiset äijänköriläät ollaan. Ei sille voi mitään. On täällä purnattu paljon tyhjänpäiväisemmistäkin asioista, joten jokainen tavallaan.

Ja on parempi, että asioista antaa kritiikkiä, muutenhan Sanomat tekee vieläkin älyttömämpiä juttuja. Odotan vain kauhulla mitä ne seuraavaksi keksii!