Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu
Kvaak.fi
:n
mediatietoihin
.
Kolumnit ja matkaraportit:
Angoulême 2012
(19.02.2012 klo 17:49:00)
Tervetuloa,
Vieras
. Ole hyvä ja
kirjaudu
tai
rekisteröidy
.
Jäikö
aktivointi sähköposti
saamatta?
26.05.2012, klo 19:44:19
1 tunti
1 päivä
1 viikko
1 kuukausi
Ikuisesti
Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:
Tarkempi haku
355612
viestiä
8528
aihetta kirjoittanut
6032
jäsentä. Uusin jäsen:
salamanterinainen
Lue lisää
pikkuilmoituksesta
.
Etusivu
|
Ohjeet
|
Haku
|
Jäsenet
|
Galleria
|
Ylläpito ja toimitus
|
Kirjaudu
|
Rekisteröidy
Kvaak.fi - keskustelu
Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
Sarjakuvaelokuvat, -TV-sarjat ja animaatiot
Vanhat piirretyt ja muut nostalgiset lastenohjelmat
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
« edellinen
seuraava »
Sivuja:
1
2
3
4
5
[
6
]
7
8
9
10
11
...
54
|
Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja
Aihe: Vanhat piirretyt ja muut nostalgiset lastenohjelmat (Luettu 155392 kertaa)
Jari Lehtinen
Avustava toimittaja
Poissa
Sukupuoli:
Itsevalaiseva myyrä joka selvittelee kurkkuaan
Re:Kössi Kenguru
«
Vastaus #75 :
14.02.2005, klo 23:39:27 »
Toinen samaa kaavaa noudattunut poliittisen korrekti sankarimme oli tietysti Rune Andreassenin Maailman vahvin nalle. Lomaparatiisimaassa elelevä köyhä poika murtautuu hotellin kylmiöön saadakseen syötävää. (kasvattavia malleja nuorille) Koska hotellissa on niin paljon ruokaa, että turistit eivät jaksa syödä kaikkea, poika kantaa ne kotikyläänsä. Viimeisessä ruudussa eläinsankarit moralisoivat "Kun me menemme etelään, me otamme omat eväät mukaan!" ja "Niinpä niin, niinpä niin, moni asia on maailmassa nurinniskoin."
Ainakin viimeisestä repliikistä voi olla yhtä mieltä aina.
tallennettu
”Yhdysvalloissa vuosittain julkaistaan 720 miljoonaa kappaletta »C o m i c s» sarjakuvia … joista ei vain puutu kaikki kasvatuksellinen arvo, vaan jotka ovat suorastaan vahingollisia.” Lastemme puolesta, Kansainvälisen lastensuojelukonferenssin Suomen päätoimikunta 1952.
Kivik
Paha Kissa
Jäsen
Poissa
Sukupuoli:
«
Vastaus #76 :
15.02.2005, klo 00:07:56 »
Vahvimman Nallen 9 / 1988 numerossa alkavassa "Suden surullinen lapsuus" tarinassa on kuitenkin aika stydisti heti avaukseksi vanhempien kuolema metsäpalossa. (Omituisesti muksu pannaan veden myötä pelastumaan, mutta vanhemmat yrittävät itse tarpoa palavan metsän kautta). Sitten orpolapsi ajautuu kolmen kaljaa juovan heittiön hoiviin. Se mm. sidotaan ja kapuloidaan tuoliin ja sitä lyödään kun se kaataa kaljapullon - "Näin teki minun isäni kun olin huolimaton. Se kasvatti minusta miehen". Lopussa susitaapero sotketaan tekoverellä. Sille on luvattu makkara palkaksi houkutuslintuna toimimisesta. Uudet "isät" rullaavat sillä aikaa kioskin tyhjäksi. "Kotona röttelössä juhlivat kumppanukset syöden makeisia, munkkeja, limsaa" - ja jotta pahennus olisi täydellistä tämä tapahtuu "lukien sarjakuvalehtiä". Valitettavasti minulla ei ole seuraavaa jaksoa. Tämä on jo sarjakuvaa eikä pelkkää kuvasarjaa.
tallennettu
"Sata taiteilijaa aikoo kiertää kymmenen päivää ympäri maata puhumassa rauhan puolesta. Jos siinä junassa säilyy rauha ja kaikki sata tulevat elävinä takaisin,ei kenenkään pitäisi enää epäillä rauhan mahdollisuutta."
(Henrik Tikkanen:Henrikinkatu)
Izzy
Jäsen
Poissa
Sukupuoli:
iip
«
Vastaus #77 :
26.02.2005, klo 01:08:18 »
Lainaus käyttäjältä: Psychic - 11.04.2004, klo 21:58:03
Itsekin olen yrittänyt jäljittää piirrettyä mikä tuli ykköseltä sunnuntai-aamuisin joskus
aivan 90-luvun alussa tai 80-luvun lopussa.
Pikku-tiikeri jolla on mukanaan laukku, seikkailee omituisessa kartanossa.
Pihalla puutarhalabyrintti ....
Voi!
Minä olen yrittänyt hakea tuota sarjaa ja kysellä ihmisiltä.
Pari muistaa, suurin osa ei.
Valitettavasti sama tilanne täällä päässä eli ei mitään havaintoa
sarjasta, muistikuvaa nimestä jne...
Pienenä melkein pelkäsin sarjaa omituisuuden takia,
mutta juuri siksi se olikin niin kiehtova. Loppujen lopuksi
sitä oli pakko katsoa aina kun sattui huomaamaan sen tulevan.
KUULUTUS
tuon sarjan tietojen perään multakin!
tallennettu
What? No! We can't stop here! This is
Bat Country
!
OlliH
Luopio
Jäsen
Poissa
«
Vastaus #78 :
26.02.2005, klo 04:02:51 »
Vastaankin omaan kysymyykseeni, eli löytyihän se biisi internetin ihmemaailmasta. Täältä voi napata nimellä Where the Rainbow Ends:
http://www.whistlingrecords.com/whistling_albums/whistl
ing_albums.htm
Kyllä siitä vähän tuli nostalgia-aaltoja, joskin olisi kaivannut kaveriksi kökköä animaatiota näyttöpäätteen sijasta. Oli myös iloisempi biisi kuin mitä muistin, mistä myös pienet miinukset.
Mitä tiikerisarjaan tulee, niin ei nyt yhtäkkiä tule mitään mieleen noilla tunnusmerkeillä. Tuosta ylempänä mainitusta Luukkaasta löytyi kuva, joka oli minulle kyllä tuntematon:
http://www.yle.fi/cgi-mod/tallennemyynti/tm.pl?page=tallenne&id=339
Yksi tiikeriaiheinen juttuhan on Janoschin Tiikeri ja Nalle, joista on kai useampiakin piirrettyjä. Hyvää linkkiä en löytänyt, mutta laittakaa googlen kuvahakuun Janosch.
Pelottaa kyllä että jos on jo alle kolmikymppisenä nostalgikko, niin mikähän tilanne on 30 vuoden kuluttua...
tallennettu
Izzy
Jäsen
Poissa
Sukupuoli:
iip
«
Vastaus #79 :
26.02.2005, klo 13:13:03 »
Äh, kappas...
Jäi tietysti jotenkin silmät ristissä huomaamatta tuo ylempi Luukas-maininta.
Sehän se on.
Mukavanhintainen tallenne!
tallennettu
What? No! We can't stop here! This is
Bat Country
!
Pilli
Uusi jäsen
Poissa
Re: Vanhat piirretyt ja muut nostalgiset lastenohjelmat
«
Vastaus #80 :
28.02.2005, klo 20:56:36 »
Sattuukohan joku teistä muistamaan sellaisen lastenohjelma (tuli muistaakseni yleltä aamuisin joskus 80-luvul), joka alkoi aina sillai, et siihen kuvaruutuun asteli puiden väliin möreä-ääninen karhu..se oli piirretty hieman rosoisesti.
siinä esiintyi myös kani ja kai muitakin eläimiä..
oon miettinyt tätä ohjelmaa jo kauan kavereiden kans, mut kukaan ei tunnu muistavan sarjan nimeä, olisin kiitollinen, jos joku teistä infoais mua pikaisesti
[/color]
tallennettu
Lurker
Vieras
«
Vastaus #81 :
01.03.2005, klo 20:09:14 »
Joskus tosi kaua-a-an sitten oli lasten tv-sarja, jossa joku kavari meni naamiaispukuliikkeeseen ja joutui sovituskopista aina tämän puvun mukaiseen maailmaan (kuten merirosvojen laivalle tms.).
Kerran törmäsin Judge Dredd tarinaan, jossa tämä kaveri oli eksynyt Megacityn maisemiin (huono pukuvalinta!). Judge taisi pistää kylmäksi tai jotain.
tallennettu
Hakku
Ylin perämies
Uusi jäsen
Poissa
Sukupuoli:
Re: Hukatut piirretyt
«
Vastaus #82 :
03.03.2005, klo 00:33:45 »
Hmm, minulla tuli nyt mieleen sellainen piirretty joka tuli kauan sitten, kun minä olin ihan pieni. Sen nimeä en muista, mutta siinä seikkaili joku merirosvo tiikeri/leijona
Se oli kyllä ihan paras minun mielestä sillon
Tietysti myös Alfred. J. Kvakin ohella.
tallennettu
JR
Jäsen
Poissa
Sukupuoli:
-
«
Vastaus #83 :
03.03.2005, klo 07:10:09 »
Lainaus käyttäjältä: Halis - 03.03.2005, klo 00:33:45
Hmm, minulla tuli nyt mieleen sellainen piirretty joka tuli kauan sitten, kun minä olin ihan pieni. Sen nimeä en muista, mutta siinä seikkaili joku merirosvo tiikeri/leijona
Soli varmaan Sandokan. Muistan hyvin:
http://www.casablanca.fi/shop/products.php?p=281d96&PHPSESSID=66a10b9bc36f7661e42e6ffa7e1f772f
Kapteeni Planeetta ja Bambukarhut ovat niin tuoreita tapauksia, että kyllä ne muistaa. Pätkisten kohdalla alkaa sitten jo muisti pätkiä. Mitäs kaikkia piirrettyjä siinä tulikaan? Smurffeja muistan ainakin pätkiksistä katsoneeni.
tallennettu
Jukka Laine
Maestro
Ylläpitäjä
Poissa
Sukupuoli:
«
Vastaus #84 :
03.03.2005, klo 12:02:40 »
Pätkiksessä tuli Looney Tuneseja ja Disney-lyhäreitä enimmäkseen. Sitten tulivat S#@!!&it ja veivät puolet ohjelma-ajasta.
tallennettu
"I, Jukka, will tell you what you wish to know" -rigeliläinen mutantti, Thor # 218, Dec. 1973-
tirol
Vieras
Re:Vanhat piirretyt ja muut nostalgiset lastenohjelmat
«
Vastaus #85 :
05.03.2005, klo 21:03:15 »
Lainaus käyttäjältä: Axuz - 15.04.2004, klo 18:41:56
Tietääkö kukaan muuten mikä oli nimeltään (saattoi olla tuossa listassakin, mut ku en muista nimeä...) sellainen vaha-animaatiosarja, joka sijoittui jonnekin kivikautiseen ympäristöön? Siinä ei taidettu paljoakaan puhua, mutta sitäkin enemmän murahdella. Tuli tuossa muistaakseni vielä vuosi sitten töllöstä. Oiskohan sekin ollu uusinta, mut ite ainakin tykkäsin ja inisen nyt sen perään...
Heikon muistikuvan mukaan nimi oli Saviset.
tallennettu
tirol
Vieras
«
Vastaus #86 :
05.03.2005, klo 21:17:46 »
Kaihosti muistelen katselleeni Lupin kolmatta ja James Bond Jr:ää innolla.
Ensinnä mainittua olen hankkinut sikäli kuin se on ollut mahdollista.
tallennettu
tompelo
Jäsen
Poissa
Sukupuoli:
Fakta on vain jähmeä mielipide.
«
Vastaus #87 :
07.03.2005, klo 00:09:40 »
Nikke Knakkerton on niin hyvä, että löytyy kaikki jaksot koneelta. Lastenohjelma se ei taida oikeen edes olla... einakaan pienille lapsille sitä en laittais pyörimään. Loistavaa huumoria ja hyvää animaatiota.
Pokemon-sukupolvella on taas astetta tylsempää tarjontaa. Itsekin suhteellisen äskettäin piirrettyjen katsomisen lopettaneena kuitenkin huomaa, että on noissa muutosta tapahtunu... Ei niitä jaksa kattoa vaikka makaisi kuumeessa sängyssä.
tallennettu
Tuuk42
Jäsen
Poissa
"En pidä minään"
«
Vastaus #88 :
07.03.2005, klo 10:26:11 »
Lainaus käyttäjältä: Lauri - 05.03.2005, klo 21:17:46
Kaihosti muistelen katselleeni Lupin kolmatta ja James Bond Jr:ää innolla.
Ensinnä mainittua olen hankkinut sikäli kuin se on ollut mahdollista.
Jos asut pääkaupunkiseudulla niin kannattaa käydä
Pienessä Leffakaupassa
katsomassa. Ainakin DVD:llä löytyy Lupin III:a. Muutama VHS:kin on aina välillä näkynyt. Näyttävät avanneen Turkuunkin liikkeen. Olen nähnyt Lupinia VHS:inä melkein kaikissa videoita myyvissä divareissa, eli ei muuta kuin etsimään.
Tompelolle: Samaan huomioon olen minäkin päätynyt, vaikka nyt paremman puutteessa katson niitäkin piirrettyjä mitä nykyisin tulee. Toivoa on vielä kuitenkin olemassa sillä monesta vanhasta klassikkopiirretystä on nyt tehty uusinta versiot. Ainakin Turtles, He-Man, Transformers, Inspector Gadget (!) ja Yogi-karhu ovat kääntyneet uudisversioiksi. Sarjojen taso ei ole ehkä aivan sama kuin silloin alkuperäissarjojen aikoihin. Ei pidä ajatella niin että taas tämäkin klassikko on raiskattu puolijauhoisella uudisversiolla, vaan niin että jos lapset pitävät näistä sarjoista, niin on hyvät mahdollisuudet että alkuperäisversiotkin vielä uusitaan.
Cowabunga!
tallennettu
"Art Kills Creativity." - Douglas Adams
Paint it Black!
Tuu-Tikki
Uusi jäsen
Poissa
Sukupuoli:
«
Vastaus #89 :
12.03.2005, klo 16:13:44 »
Onko jollain tietoa onko legendaarista maailman ympäri 80 päivässä -sarjaa tulossa dvd:lle tai vhs:lle lähiaikoina? Paljon on tullut tohtori sykeröitä sun muita ja lähetinkin vähän aikaa sitten Pan Visionille sähköpostia asiasta, mutta vastausta ei ole kuulunut...
itselläni on jo sarjan englanninkieliset versiot, mutta parempihan se tietenkin suomeksi on. Ehkä jonain kauniina päivänä ne ymmärtää pistää Phileas Foggin seikkailut myös suomenkielisenä dvd:lle....
tallennettu
Sivuja:
1
2
3
4
5
[
6
]
7
8