Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Kolumnit ja matkaraportit: Jopen juhlanäyttely (04.07.2017 klo 21:42:34)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
23.11.2017, klo 20:27:31

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
460329 viestiä 10197 aihetta kirjoittanut 7210 jäsentä. Uusin jäsen: kuak
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Sarjakuvaelokuvat, -TV-sarjat ja animaatiot
| | |-+  Vanhat piirretyt ja muut nostalgiset lastenohjelmat
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 ... 62 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Vanhat piirretyt ja muut nostalgiset lastenohjelmat  (Luettu 371292 kertaa)
Hanna
Jäsen
Poissa

Sukupuoli: nainen

« : 12.03.2004, klo 15:56:46 »

YP-lisäys 11 vuotta myöhemmin: Lapsuusmuistelua-blogin osio
http://lapsuusmuistelua.vuodatus.net/sivut/lastenohjelmat
Kannattaa katsoa tuoltakin löytyisikö etsimäsi nostalginen lastenohjelma sieltä.

Joo, tulihan sitä lapsena katsottua Pikku Kakkosesta Kössiä. Mieleen on jäänyt erityisesti juuri tuo psykedeelinen avaruusjakso. Lempihahmoni oli kyllä Kössin kaveri Masa Myyrä.

Viime aikoina 70-l. syntyneiden ikäluokkaa vaivannut nostalgia on jyllännyt myös mun kaveripiirissä, kun on muisteltu lapsuuden ihania piirrettyjä, joita haluttais nyt nähdä uudelleen. Omia suuria suosikkeja olivat Barbapapat, Nils Holgersson eli Peukaloinen ja ehkä suurimpana kaikista Tao Tao. Kovasti diggasin myös Pikku Kakkosen nukkeanimaatiosta Nalle Luppakorva (oi, kaikki ne kivat hahmot: Iso Jussi, Pikkupuput, Pyllerö, Nöfnöf-täti, Luppis, ...).
Ai niin, meinas unohtua klassinen Käytöskukka --> Hinku ja Vinku rulaa! Pidin tosin eniten Suursyömäristä, kato nyt vaikka avatarianikin.
« Viimeksi muokattu: 16.04.2015, klo 19:57:52 kirjoittanut Jukka Laine » tallennettu

Klik klik --> Sarjisblogini
Janne Kuusinen
Jäsen
Poissa

Sukupuoli: mies

I.L.S.J.K.P.(R)

« Vastaus #1 : 21.03.2004, klo 23:07:51 »

Mutta kinkkisin jäljitettävä lienee kuitenkin Ihmelintu Wattoo-Wattoo: kun olen jopa ikätovereilleni kuvaillut ulkomuistista sarjan siittönomaisia, lentäviä mikkihiiriä, jotka lisääntyvät ilmassa jakautumalla ja pelastavat maailmaa pahoilta ankoilta, olen saanut katseita alta kulmain'!

Eikö kukaan muu muista tuota?
tallennettu

Timo Ronkainen
professionaali amatööri
Toimittaja
**
Poissa

"Ja rangaistus on greippi!"

« Vastaus #2 : 22.03.2004, klo 00:28:06 »

Kun on netti mikään ei ole kaukana, Wattoo Wattoo:
http://www.emissions.ca/click.asp?Url=http%3A%2F%2Fwww%2Eibelgique%2Ecom%2Fwattoowattoo%2F

Timo
« Viimeksi muokattu: 22.03.2004, klo 00:28:31 kirjoittanut Timo Ronkainen » tallennettu

Avalkis
Valveunessa
Jäsen
Poissa

« Vastaus #3 : 11.04.2004, klo 21:58:03 »

Itsekin olen yrittänyt jäljittää piirrettyä mikä tuli ykköseltä sunnuntai-aamuisin joskus aivan 90-luvun alussa tai 80-luvun lopussa.
Pikku-tiikeri jolla on mukanaan laukku, seikkailee omituisessa kartanossa. Pihalla puutarhalabyrintti.
Omituinen tunnelma ja musiikki.
Olisiko leijonakin siinä ollut.
Esitettiin myös joku vuosi sitten Ruotsin SVT:llä.

Onko mitään havaintoa?
Ei oikein guugletuskaan auta kun ei ole mitään nimitietoja.

Entä muistavatko muut sarjan 'Jaki, vuoriston karhu' ("Jaki ja Nuka")?
http://koti.mbnet.fi/psychic/pics/temp/jaki&nuka_kansi.jpg
Koko sarja on saatavilla DVD-pakettinakin:
http://www.amazon.fr/exec/obidos/asin/b0000wnl9u/402-6956248-8054513%26lp%3Dfr%5Fen/402-6956248-8054513
tallennettu

http://www.jukkaeronen.com - Suomen luonnosta inspiroituneita fantasiasarjakuvia ja scifi-elokuvia & ambient-musiikkia
FreakyMike
Taideseppä
Jäsen
Poissa

weird bastard..

« Vastaus #4 : 15.04.2004, klo 18:11:53 »

Kahdella muulla käyttämälläni boardilla on ollut viime aikoina keskustelua käyttäjien suosikkiohjelmista lapsena, ja sain kerättyä niistä aika pitkän listan kaikkia nimiä jotka olin ehtinyt jo unohtamaan tähän mennessä. Eli katsotaampaas jos täältä löytyisi lisää nimiä jotka tuovat kivoja muistoja. Sarjisfriikit pitävät tietääkseni aika paljon myös animaatioista. Smiley Omat suosikkini ovat lähinnä 80-luvulta, koska olin otollisimmassa iässä juuri siihen aikaan. http://www.80scartoons.net

Olipa kerran elämä/ihminen/keksijä/Amerikka/avaruus/tutkimusmatkaaja
Peukaloisen Retket
Maija Mehiläinen
Tao Tao
Barbapapa
Muori Pippuri
Tohtori Sykerö
Liisan seikkailut ihmemaassa / Liisa ihmemaassa
Kummikarhut
Halinallet
My Little Pony
Transformers
He-Man
BraveStarr
M.A.S.K.
Rasmusnalle
Smurffit
Snorkkelit
Eetu Nalle (The adventures of Teddy Ruxpin)
Wuzzles
Lelutiikeri Luukas (Tygtigern Lukas)
Kolme muskettikoiraa
Jaki ja Nuka
Denver the Last Dinosaur
Kapteeni planeetta
Nikke Knatterton
Matka maailman ympäri 80 päivässä / Matka maailman ympäri
Hinku ja Vinku / Käytöskukka
Kössi Kenguru
Droidit
Karhuherra Paddington
Professori Balthazar
Maailman vahvin nalle
Tom and Jerry
Disneyn pätkikset
Tex Averyn pätkikset
Warner Brothersin pätkikset
Scooby-Doo
Jetsons
Kipparikalle
Kiviset ja Soraset
Lurppa (Droopy)
Tenavat
Ville Vallaton
Katti-Matti
Alf

-Hieman uudemmat:

Karvinen
Teini-ikäiset mutanttininjakilpikonnat
Tiku & Taku - pelastuspartio (Rescue Rangers)
Biker Mice from Mars
Ankronikka
Ewoks
James Bond Jr.
Alfred J. Kwak
Pilipalipilotit
Lucky Luke
Darkwing Duck
Babar

-Nukkeanimaatiot etc:

Myyrä
Postman Pat
Nalle Luppakorva
Nukkumatti
Histamiini
Pat ja Mat
Muppets
Fragglit

Osasta on kaksi eri nimivaihtoehtoa, jos en löytänyt virallista nimitystä mistään. Ja tähän loppuun vielä linkki vanhempaan threadiin joka käsitteli yksittäisiä piirroselokuvia. http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php?board=11;action=display;threadid=191
tallennettu

Sarjakuvat: [ www.saunalahti.fi/~wfan/comixfreak ] - Kuvataide/esineet: [ http://astalo.deviantart.com ]
Axuz
Jäsen
Poissa

Kvaak!

« Vastaus #5 : 15.04.2004, klo 18:18:01 »

Oi kiitos FreakyMike! Kyynel tulee silmään, kun monia noista muistelee! Mikä ihme siinä on, ettei edes pientä osaa noista saada uusintoina takaisin aikana, jolloin töllöstä ei muuta tulekaan kuin uusintoja?!!! Ehkä ne on liian hyviä. Ehkä ne on liian sivistäviä ja kasvattavia. Ehkä ne tekisivät liian paljon hyvää lapsillemme ja nuorillemme. Ehkä sitä pidettäisiin liian pehmeänä ja tylsänä... mutta voi niitä aikoja! Peukaloinen... Maija Mehiläinen... TaoTao... Barbapapa... jne...jne... noissa sitä vasta jotain oli...  Cry
tallennettu
Jari Lehtinen
Avustava toimittaja
*
Poissa

Itsevalaiseva myyrä joka selvittelee kurkkuaan

« Vastaus #6 : 15.04.2004, klo 18:32:58 »

Kun nyt listassa kerran animea oli Peukaloisen retkistä alkaen ja aiheesta kuulemma jotakin tiedän, niin muistiin merkittäköön Yleisradion virallinen vastaus nettisivullaan kysyville: Maija Mehiläistä (Mitsubachi Maaya no bouken) ei enää esitetä, koska "sarja on vanhentunut". Itse tahtoisin nähdä Pikku Heidin uusiksi, ja jos se vanhentuneisuus yhtään voitaisiin ravistella kappaleiksi, niin sellainenkin euroopankuulu sarja kuin Kerokko Demetan odottaa edelleen ensiesitystään Suomessa. Puhumattakaan Jungle Taiteista.

PS: Missäs on Rosvo-Rudolf, Professori Balthasar, Filopat ja Patafil? Ai niin, olen wanha pieru.  Grin

PPS: Eihän Myyrä joka sai housut ollut nukkeanimaatio.  Shocked
« Viimeksi muokattu: 15.04.2004, klo 18:34:00 kirjoittanut Jari Lehtinen » tallennettu

”Yhdysvalloissa vuosittain julkaistaan 720 miljoonaa kappaletta »C o m i c s» sarjakuvia … joista ei vain puutu kaikki kasvatuksellinen arvo, vaan jotka ovat suorastaan vahingollisia.” Lastemme puolesta, Kansainvälisen lastensuojelukonferenssin Suomen päätoimikunta 1952.
ana
Jäsen
Poissa

« Vastaus #7 : 15.04.2004, klo 18:36:40 »

huh, erityisesti mieleen palaa tuo James Bond jr, muistan sen varmaan siitä että mummoni ei antanut koskaan minun katsoa sitä, tiedä sitten miksi. muistan kyllä elävästi tunnarin sarjasta Smiley
monet noista kyllä sais tulla uusintana. varsinkin Denver ja Turtles(ja nimenomaan se vanha versio) Smiley
huokaus, tulee kieltämäti tippa linssiin...
voisiko kukaan äkkiä selventää minkälainen ohjelma oli kummikarhut? nimi kyllä tuttu, mutta muuta muistikuvaa ei ole.
tallennettu

Axuz
Jäsen
Poissa

Kvaak!

« Vastaus #8 : 15.04.2004, klo 18:41:56 »

Tietääkö kukaan muuten mikä oli nimeltään (saattoi olla tuossa listassakin, mut ku en muista nimeä...) sellainen vaha-animaatiosarja, joka sijoittui jonnekin kivikautiseen ympäristöön? Siinä ei taidettu paljoakaan puhua, mutta sitäkin enemmän murahdella. Tuli tuossa muistaakseni vielä vuosi sitten töllöstä. Oiskohan sekin ollu uusinta, mut ite ainakin tykkäsin ja inisen nyt sen perään...

Ja muistaako joku (aiheesta viidenteenkymmenenteen... ja Wilpuri ehkä saattais tietää...) miltä kanavalta aikoinaan tuli sellainen sarja kuin She-Wolf of London? En edes muista, onko se edes hyvä sarja, mutta ainakin teininä siitä diggasin ja koska nykyinen puolisoni katsoi sitä tuolloin myös olisi kiva lätkäistä kanavaa toivomuksella, jotta voisi taas kyynel silmässä ja ehkä vielä joskus mahdollisesti saada tilaisuuden nostalgisoida ja muistella "vanhoja hyviä aikoja"...  Smiley
« Viimeksi muokattu: 15.04.2004, klo 18:43:38 kirjoittanut Axuz » tallennettu
Hanna
Jäsen
Poissa

« Vastaus #9 : 15.04.2004, klo 18:54:06 »

Olipa kerran elämä
Peukaloisen Retket
Maija Mehiläinen
Tao Tao
Barbapapa
Matka maailman ympäri 80 päivässä  
Hinku ja Vinku / Käytöskukka
Karhuherra Paddington
Myyrä
Postman Pat
Nalle Luppakorva
Nukkumatti
Muppets

Meinas käydä näin Cry kun bongasin nuo nimet listalta. Siinähän tulikin suurin piirtein kaikki mun lapsuuden sankarit Robin Hoodia lukuunottamatta. Aivan erityisesti haluaisin nähdä uusintana Tao Taon. Muuten, mulla on parilla muulla forumilla avatareina Nalle Luppakorva ja Nils Holgersson Wink

PikkuKakkosessa tuli joskus 80-l. semmonen piirretty kuin Yakari, kertoi jostakin intiaanipojasta. Vieläkö joku muistaa?... Olin ihan lääpällään siihen sarjaan ja erityisesti sen tunnariin (ja ehkä vähän Yakariin itseensäkin, he he).  
tallennettu

Klik klik --> Sarjisblogini
FreakyMike
Taideseppä
Jäsen
Poissa

weird bastard..

« Vastaus #10 : 15.04.2004, klo 19:02:53 »

Onhan siitä Yakarista sarjakuvakin, ja vieläpä aika mainio sarja muistini mukaan Smiley
tallennettu

Sarjakuvat: [ www.saunalahti.fi/~wfan/comixfreak ] - Kuvataide/esineet: [ http://astalo.deviantart.com ]
Kapteeni Kenguru
Groupie
Jäsen
Poissa

¿Cuándo se come, aquí?

« Vastaus #11 : 15.04.2004, klo 19:11:58 »

Pätkis oli ihan huippusarja!
Tuli telkasta 80 -luvun ensivuosina, siinä oli muistaakseni Disney -piirrettyjä - ainakin eräässä aikakauden Aku Ankassa Aku kehaisee Roopelle, että "Moi setä, tulehan katsomaan Pätkistä, siinä on menoa ja meininkiä."
Tuskinpa moinen kommentti olisi mennyt läpi mikäli Warnerin hahmot olisivat siinä seikkailleet - tosin muistan että samaan aikaan todellakin tuli Nakke Nakuttajaa jostakin... ei kai siihen aikaan ole voitu niin radikaaleja olla, että Aku ja Nakke olisi hyväksytty samaan ohjelmaan? Huh

Sitten tässä samalla toivoisin opetus(?)piirrossarjaa "Olipa kerran elämä/avaruus/ihminen/ties mikä" uusittavaksi ja kysyisin että muistaako kukaan enää joskus 70 -luvun lopulla tullutta animaatiosarjaa, jonka tunnarissa astronauttijänis tippui avaruussukkulalla mereen..? Vai untako lienen nähnyt, mutta voimakas on muistikuva kyseisestä sarjasta että kaipa joku sellainen on aikanaan sitten ollut.
tallennettu

POLKU PYÖRÄ VARKAAT KURIIN!!1

http://www.youtube.com/user/Satelliittifillari
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #12 : 15.04.2004, klo 19:14:38 »

Sarjisfriikit pitävät tietääkseni aika paljon myös animaatioista. Smiley Omat suosikkini ovat lähinnä 80-luvulta, koska olin otollisimmassa iässä juuri siihen aikaan.

Minä olen aina digannut myös animaatioista ja 80-luvulla tsekkasin noista lähes kaikista osan.

Olin vain liian vanha noille ja tuomitsin kaikki täydeksi paskaksi jo silloin. Listan loppupuolella alkoi näkymään pätkiksiä joita keräsin videolle ahkeraan silloin ja jotka ovat yhä tallella. Ne ovat hyvejä. Annetaan armo nyt Nick Knattertonille, joka ei suinkaan ollut lasten kamaa.

Noita kolmikymppisten mieltymystä tuohon roskaan ei voi selittää muulla kuin lapsuusmuistoilla. Minun lapsuudessani TV:stä näkyivät Hanna-Barberan piirretyt joista hohkaa tietty nostalgia, mutta yhtä huonoja nekin ovat kuin nuo kasarit. Cartoon Networkilta on näkynyt ja YLE näytti 90-luvulla aika suuren osan.

Mutta Kössi Kenguru on rautaa. Koska saa DVD:nä?
tallennettu

Timo Ronkainen
professionaali amatööri
Toimittaja
**
Poissa

"Ja rangaistus on greippi!"

« Vastaus #13 : 15.04.2004, klo 19:47:59 »

Jossain toisessa topicissa mainittu ihmelintu Wattoo Wattoo taisi jäädä tuosta pois? Ja Olipa kerran taisi tulla uusintana jossain vaiheessa. Katsoin vain huomatakseni, ettei se enää purrut. Höpsöä törmäily-slapstick-humööriä oli kimittävine Pekka Autiovuorineen. Ja Kössikin oli vähän tylsä hidastempoisuutensa takia. Kaikkeen sitä on alistunut lapsena. Parhaimpana aikana en saanut Disney-animaatioita, telkkarissa oli vaan neukkupiirrettyjä ja suomalaisia paperinpala-animaatioita. Pätkiksen tullessa olin jo vähän isompi, mutta toki ne piti katsoa ja osa on yhä nauhalla.
Tohtori Sykerön muistan hassuna.

Timo
tallennettu

Canard
Jäsen
Poissa

Der Zorn Gottes

« Vastaus #14 : 15.04.2004, klo 20:25:19 »

Nostalgia herää uudemmistakin piirretyistä: Samurai Jack näyttää aivan 70 - luvun neukku- tai tsekkianimaatiolta.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 ... 62 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: