Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Artikkelit ja henkilökuvat: 1959 / 100 – Välskärin kertomuksia (03.03.2018 klo 22:57:16)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
15.12.2018, klo 05:38:19

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
469603 viestiä 10441 aihetta kirjoittanut 7341 jäsentä. Uusin jäsen: levonmar
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Alternative ja omakustanteet
| | |-+  MAD
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 7 8 9 10 11 [12] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: MAD  (Luettu 62489 kertaa)
Miqz
Avustava Slemmy
Avustava toimittaja
*
Poissa

Sukupuoli: mies

Riipivä jännityspommi!

« Vastaus #165 : 04.03.2018, klo 12:31:49 »

Sarjahan oli kooste kauhuleffojen kliseistä, ja se tehtiin selväksi itse sarjassakin. Oltiin vaan totuttu parodiohin jotka olivat aina yhtä ja samaa leffaa käsitteleviä.

Goreinta Jack Davisia sitten EC-aikojen.

Satutko muistamaan tai muistaisiko joku missä numerossa/julkaisuss tuo julkaistiin? Näistä MADin parhaista kooste tekisi terää, en panisi pahakseni myöskään näkkäreitä. Taitaa olla kylläkin sellaisten toteutuminen toiveunta.
tallennettu

"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #166 : 04.03.2018, klo 12:36:39 »

En muista kuin että Suomen MADin alkutaipaleella se oli. Itse olin tuolloin kauhuvideoiden suurkuluttaja, ja iski todella nauruhermoon.
tallennettu

Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #167 : 04.03.2018, klo 12:41:30 »

Löytyihän se pähkäilyn jälkeen kokonaan netistä englanniksi.
http://andeverythingelsetoo.blogspot.fi/2015/10/the-ultimate-horror-movie-arbor-day.html

Alkuperäisjulkaisu on MAD # 227 (1981)
tallennettu

Miqz
Avustava Slemmy
Avustava toimittaja
*
Poissa

Riipivä jännityspommi!

« Vastaus #168 : 04.03.2018, klo 17:24:10 »

En muista kuin että Suomen MADin alkutaipaleella se oli. Itse olin tuolloin kauhuvideoiden suurkuluttaja, ja iski todella nauruhermoon.

Samoin, tuli harrastettua bootleg skeneä kun videolaki saksi vuokraamoleffat piloille. MADin videolaki- ja kauhuspesiaalit iski kyllä aina.
tallennettu

"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"
Pässi
Nukkuja
Jäsen
Poissa

« Vastaus #169 : 04.03.2018, klo 18:35:20 »

Videosensuuria vastustava väkivaltainen Mad-spesiaali saa isot propsit (eli kaikki kiitos epäilemättä The Metsäselle), koska "Videovuokraamon oppaassa" namecheckattiin Lucio Fulcin New York Ripper.
tallennettu

Hei, kuulittekstota? Ton torven torvi panee "bää bää"!
VesaK
Avustava toimittaja
*
Poissa

Onpa tässä outo juttu.

« Vastaus #170 : 14.03.2018, klo 16:54:38 »

Hurraa taittelutehtävien ja nokkelien vastausten mestari Al Jaffeelle! Täytti eilen 13.3. peräti 97 vuotta. Edelleen aktiivinen MAD-man!
tallennettu

“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #171 : 27.03.2018, klo 15:53:26 »

MAD aloittaa alusta numerosta yksi. Kesäkuu 2018.

* DZPjb8FU8AAma6k.jpg (134.58 kilotavua, 750x931 - tarkasteltu 123 kertaa.)
tallennettu

Ördög
Jäsen
Poissa

« Vastaus #172 : 01.06.2018, klo 18:44:57 »

Löytyihän se pähkäilyn jälkeen kokonaan netistä englanniksi.
http://andeverythingelsetoo.blogspot.fi/2015/10/the-ultimate-horror-movie-arbor-day.html

Alkuperäisjulkaisu on MAD # 227 (1981)

Jutun viimeisessä ruudussa ohjaaja Gore Gruesome (Suomen MADissa hän taisi olla Väinö Veripalttu) ilmoittaa seuraavan kauhuleffansa nimeksi Ground Hog Day. Aika hupaisa yksityiskohta - samanniminen elokuvahan lähti valloittamaan maailmaa kaksitoista vuotta tuon MAD-pläjäyksen jälkeen! Kovin kauhupainotteinen se ei kylläkään ole.

https://en.wikipedia.org/wiki/Groundhog_Day_(film)

Siitä on jo vuosikymmeniä, kun muuton yhteydessä tai kaljarahan puutteessa vein  kaikki 80-luvulla hankkimani Suomen MADit divariin. Ja sitä olen jälkeenpäin harmitellut. Olisi joskus mielenkiintoista tutkia miten  jenkki-MADin kaikkia viittauksia Yhdysvaltain yhteiskuntaan ja kulttuuriin "muokattiin" suomalaista lukijakuntaa ajatellen. Tuon kauhuleffajutun nimihän on Arbor Day, ja sen nimistä päivää on USA:ssa vietetty 1800-luvulta alkaen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Arbor_Day

Oliko tuolloin Suomessa kukaan kuullut puunistutuspäivästä? Kun juttu julkaistiin Suomen MADissä (6/1983), sen otsikkona / filmin nimenä oli Sunnuntai. Ei kai nimi sinänsä sarjaa pahentanut, mutta ei myöskään selitä miksi nuo Jack Davisin mimmit päättivät lähteä metsään istuttamaan puuntaimia.

Onko kenelläkään tallessa Suomen MAD 5/1983 (lehti jossa on Don Martinin palomiehet kansikuvassa)? Siinä on julkaistu Stan Hartin ja George Woodbridgen juttu The Model Majority Manual joka oli ilmestynyt USA:ssa vuotta aikaisemmin (MAD # 230 April '82). Sarja oli melko rienaava satiiri juuri noina vuosina voimissaan olleesta Moral Majoritysta ja sen arvomaailmasta.

https://en.wikipedia.org/wiki/Moral_Majority

Juttu aiheutti varsinaisen palautetulvan MAD Magazinelle. Muistan että  lehti julkaisi aimo kasan lukijain leperryksiä, sekä kiitoskirjeitä että erittäin sapekkaita kommentteja.

Suomessa ei ollut tuolloin (eikä toivottavasti ole nytkään) mitään Moral Majorityyn verrattavaa. Periamerikkalaisuudestaan huolimatta juttu julkaistiin kuitenkin Suomen MADissä otsikolla Hiljaisen [sic! ]enemmistön keskeistä sanastoa. Minulla ei ole käännöksestä minkäänlaista muistikuvaa. Mahtoikohan moni suomalainen lukija edes ymmärtää mitä sarjassa irvailtiin?
« Viimeksi muokattu: 17.11.2018, klo 22:34:11 kirjoittanut Ördög » tallennettu
Sivuja: 1 ... 7 8 9 10 11 [12] | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: