Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu
Kvaak.fi
:n
mediatietoihin
.
Kolumnit ja matkaraportit:
Suomessa julkaistut Tarzan-sarjakuvalehdet
(25.05.2012 klo 10:00:00)
Tervetuloa,
Vieras
. Ole hyvä ja
kirjaudu
tai
rekisteröidy
.
Jäikö
aktivointi sähköposti
saamatta?
26.05.2012, klo 20:01:56
1 tunti
1 päivä
1 viikko
1 kuukausi
Ikuisesti
Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:
Tarkempi haku
355613
viestiä
8528
aihetta kirjoittanut
6032
jäsentä. Uusin jäsen:
salamanterinainen
Lue lisää
pikkuilmoituksesta
.
Etusivu
|
Ohjeet
|
Haku
|
Jäsenet
|
Galleria
|
Ylläpito ja toimitus
|
Kirjaudu
|
Rekisteröidy
Kvaak.fi - keskustelu
Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
Manga ja anime
Rumiko Takahashi
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
« edellinen
seuraava »
Sivuja:
1
[
2
] |
Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja
Aihe: Rumiko Takahashi (Luettu 5759 kertaa)
paavali-setä
Vieras
Re: Rumiko Takahashi
«
Vastaus #15 :
02.12.2005, klo 21:31:08 »
Lainaus käyttäjältä: Merlin - 08.11.2005, klo 20:21:54
Huomasin muuten Ranmoja ja Inuyashoja lueskellessani, että Ranma ja Inuyasha -jälkimmäinen etenkin sarjan alkupäässä- muistuttavat toisiaan melkoisesti. Ei toki ulkonäöltä, mutta jotenkin molemmat ovat hirmuisen tylyjä ja suorastaan sikamaisen röyhkeitä sarjojen naispuolisille päähahmoille (vrt. Akane ja Kagome - nekin nimet muuten muistuttavat toisiaan....)
Ja piyo piyo-kana tai tipu tai mikälie on aika paljon mukana ainakin Ranmojen ja Maison Ikkokujen hahmojen vaatteissa.
Ranmassa ja Inuyashassako on muka jotain yhteistä? Sarjoina ei ole. Mutta, noh, molemmat henkilöt ovat kyllä usein tylyjä naispuolisille hahmoille, mutta eri syistä.
Ei millään pahalla, mutta nimet Akane ja Kagome eivät muistuta toisiaan ollenkaan. Eikä Maison Ikkokussa taatusti ole piyo-piyo tipua muualla kuin Kyokon esiliinassa. Ranmasta en muista tipuja ollenkaan, vai olisiko Kasumilla ollut välillä samanlainen tipu-essu. Ehkä ne oli alennusmyynnissä Tokion tarjoustalossa 90-luvun vaihteessa.
tallennettu
Merlin
Vieras
«
Vastaus #16 :
08.12.2005, klo 18:37:43 »
Lainaus käyttäjältä: paavali-setä - 02.12.2005, klo 21:31:08
Ranmassa ja Inuyashassako on muka jotain yhteistä? Sarjoina ei ole. Mutta, noh, molemmat henkilöt ovat kyllä usein tylyjä naispuolisille hahmoille, mutta eri syistä.
Ei millään pahalla, mutta nimet Akane ja Kagome eivät muistuta toisiaan ollenkaan. Eikä Maison Ikkokussa taatusti ole piyo-piyo tipua muualla kuin Kyokon esiliinassa. Ranmasta en muista tipuja ollenkaan, vai olisiko Kasumilla ollut välillä samanlainen tipu-essu. Ehkä ne oli alennusmyynnissä Tokion tarjoustalossa 90-luvun vaihteessa.
Ei sarjoina ei, tarkoitin hahmoina (anteeksi sekaannus).
Minusta nimissä Kagome ja Akane on samanlainen loppusointu (KagoME ja AkaNE). Sanokaapa vaikka molempia nimiä vuorotellen, minä ainakin huomasin sen. Vaikka kukaan muu ei tajunnutkaan...
Ranmassa piyo-piyo tipu on kyllä ollut muistellakseni ainakin pokkarissa -oisko ollut- 2, Genma-pandan ruokalapussa
ja kai sitten Kasuminkin essussa. Mutta kyllä se niissä molemmissa on mukana ollut - vaikkakin Maison Ikkokussa vain yhdellä hahmolla! Tarkoituksenani ei ollut sanoa, että piyo-piyo olisi esiintynyt montakin kertaa vaatetuksessa, anteeksi jos sait sellaisen kuvan.
Mistä lie Takahashi moisen tipusen napannut, aika villi mielikuvitus hänellä kyllä on.
tallennettu
naka 619
Jäsen
Poissa
Sukupuoli:
-nopea kana jyvän nappaa ja hidas sen syö-
«
Vastaus #17 :
11.12.2005, klo 14:29:06 »
Sanokaapa Ranmassa piyo-piyo tipu on kyllä ollut muistellakseni ainakin pokkarissa -oisko ollut- 2, Genma-pandan ruokalapussa
ja kai sitten Kasuminkin essussa.
mieki oon huomannu et ranmoissa on niitä piyo-piyo tipuja vilahdellu....
esimerkiksi pokkarissa 9 kunolla on piyo-piyo ruokalappu.......
tallennettu
Dogbert
Vieras
«
Vastaus #18 :
11.12.2005, klo 15:11:52 »
Vaikka itse vihaankin ranma puolikasta (joka ei ole minulta ansainnut edelleenkään suurta alkukirjainta), silti ihailen Takashin tyyliä: Hän luottaa joissakin tapauksissa enemmän mustaan kuin tonejen viehätykseen.
Samankaltaisuudesta; eikö se ole aika luonnollista, että samalla tekijän hahmoilla on joskus samoja piirteitä? Rumiko Takashi sattuu vain olemaan hyvä esimerkki, koska hänellä tämä tuotanto on kuitenkin suhteellisen laaja. Toiseksi hyväksi esimerkiksi
voisi
ottaa CLAMPin, mutta tämähän on enemmän porukan tekemä yhden henkilön johtamana, eiköstä näin? (Anteeksi, taas valui offtopicciin).
PTJ-edit: Nyt ei olla irkissä.
«
Viimeksi muokattu: 11.12.2005, klo 21:04:27 kirjoittanut PTJ Uusitalo
»
tallennettu
PTJ Uusitalo
Mediaholisti
Valvoja
Poissa
«
Vastaus #19 :
11.12.2005, klo 21:03:23 »
Lainaus käyttäjältä: Dogbert - 11.12.2005, klo 15:11:52
Toiseksi hyväksi esimerkiksi
voisi
ottaa CLAMPin, mutta tämähän on enemmän porukan tekemä yhden henkilön johtamana, eiköstä näin?
Mjaa, ei ole. Yleensä CLAMPista yksi toimii pääartistina, toinen käsikirjoittajana ja loput kaksi avustajina. Ei heillä mitään hierarkiaa silti ole.
«
Viimeksi muokattu: 11.12.2005, klo 21:05:01 kirjoittanut PTJ Uusitalo
»
tallennettu
Otakunvirka
-
Twitter
-
Anime-lehti
Dogbert
Vieras
«
Vastaus #20 :
17.12.2005, klo 22:45:02 »
Lainaus käyttäjältä: PTJ Uusitalo - 11.12.2005, klo 21:03:23
Mjaa, ei ole. Yleensä CLAMPista yksi toimii pääartistina, toinen käsikirjoittajana ja loput kaksi avustajina. Ei heillä mitään hierarkiaa silti ole.
Mutta eivätkö he vuorottele näitä hommia? (Itse ainakin olen käsitinyt tämän niin)
Ja silti (oli se sitten vuorottelua ne hommat tai eivät) heidän hahmoista löytyy samankaltaisuuksia vaikka juonet eroavatkin aika paljonkin toisistaan.
(Anteeksi offtopic, toivottavasti ette syö minua.)
tallennettu
PTJ Uusitalo
Mediaholisti
Valvoja
Poissa
«
Vastaus #21 :
18.12.2005, klo 20:00:34 »
Lainaus käyttäjältä: Dogbert - 17.12.2005, klo 22:45:02
Mutta eivätkö he vuorottele näitä hommia? (Itse ainakin olen käsitinyt tämän niin)
Ja silti (oli se sitten vuorottelua ne hommat tai eivät) heidän hahmoista löytyy samankaltaisuuksia vaikka juonet eroavatkin aika paljonkin toisistaan.
(Anteeksi offtopic, toivottavasti ette syö minua.)
Toki vuorottelevat, ja juuri sitä tarkoitinkin. Mutta olin käsittävinäni viestistäsi, että luulit heillä olevan
pysyvän
hierarkian.
tallennettu
Otakunvirka
-
Twitter
-
Anime-lehti
zakura
Uusi jäsen
Poissa
Sukupuoli:
«
Vastaus #22 :
14.01.2006, klo 20:15:17 »
Takahashi on aivan loistava. Ranmaan ja Inuyashaan oon tutustunu, pitäs tarkemmin muihinkin tekeleisiin tutustua.
tallennettu
Tinca
Jäsen
Poissa
Sukupuoli:
«
Vastaus #23 :
14.01.2006, klo 23:23:16 »
Arvostan Takahashia siksi, koska hän piirtää erittäin hauskoja ja yksityiskohtaisia sarjiksia. Siitä piirustustyylistä en niinkään hirveästi sanoisi. Se on ehkä aika persoonallista. Ja persoonallisuus on vain plussa.
Ranma on se eka takahashin manga, mihin olen tutustunut ja myöhemmin inuyasha. Kumpikin on hyvä, en osaa sanoa kumpi olisi parempi. Muita en ole nähnyt/lukenut, mutta se ois oikein hupaisaa.
tallennettu
http://luovakettu.blogspot.com
Sivuja:
1
[
2
] |
Siirry ylös
Tulostusversio
« edellinen
seuraava »
Siirry: