Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Kolumnit ja matkaraportit: Suomessa julkaistut Tarzan-sarjakuvalehdet (25.05.2012 klo 10:00:00)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
26.05.2012, klo 22:25:45

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
355622 viestiä 8529 aihetta kirjoittanut 6032 jäsentä. Uusin jäsen: salamanterinainen
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Sarjakuvien ostaminen ja keräily
| | |-+  Ryhmä-X 1-84
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: [1] 2 3 4 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Ryhmä-X 1-84  (Luettu 6715 kertaa)
X-men
Jäsen
Poissa

Sukupuoli: mies

Comics costs too much, damned!!!

« : 24.10.2005, klo 10:25:20 »

voisin ostaa r-x:n 1- 84:n koska mulla se puuttuu kokoelmasta . käy "huonokuntoinenkin" koska kerään lehtiä vain omistamisen? lukemisen halusta

No tuo on kohtuu harvinaista tavaraa eli sinuna hankkisin R-X:n ihmesarjan jollet nyt välttämättä halua sitä värillisenä.
« Viimeksi muokattu: 15.09.2006, klo 13:03:01 kirjoittanut Petteri Oja » tallennettu

There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.
FinCrawler
Jäsen
Poissa

Hämisauto..

« Vastaus #1 : 24.10.2005, klo 14:55:47 »

mulla on jo ihmesarja. mutta haluan täydellisen ryhmä-x kokoelman Grin
tallennettu

MJÖTÖÖH!
X-men
Jäsen
Poissa

« Vastaus #2 : 24.10.2005, klo 21:38:27 »

mulla on jo ihmesarja. mutta haluan täydellisen ryhmä-x kokoelman Grin

Kas kummaa, niin minäkin. Aikoinaan ostin 1/84:n sijasta 2:n lehden paketin ja aloitin R-X:n keräämisen vasta 1985 ja 2-3/84 sain myöhemmin yhdestä divarista ja nyt ei puutu kuin tuo 1/84 ja haen myös 2-3/84:iä koska ne ovat hiukka huonossa kunnossa, mutta kuten on sanottu muualla nuo vuoden 1984 R-X:t ovat sen verta harvinaista tavaraa että.
tallennettu

TT
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #3 : 24.10.2005, klo 21:48:37 »

Mäkin aloitin RX:n keräilyn vasta 1985 maaliskuussa. 3/84:n olin saanut joululahjaksi, mutta jostain syystä innostukseen meni hieman aikaa. Jo tuohon aikaan oli älyttömän vaikeaa löytää numeroita 1-2/84 ja 1-2/85 divareista. 2/84 ja 1-2/85 lehdet löysin divareista parin vuoden sisään, mutta 1/84:sta ei millään. Viimein vuonna 1987 selvisi, että kaverinkaverinkaverilla oli se.  Jouduin maksamaan siitä 100mk, joka oli mielestäni ryöstöhinta. Vuonna 84 taisi olla todella pienet painokset.
tallennettu
Doc Lomapäivä
Jäsen
Poissa

« Vastaus #4 : 25.10.2005, klo 11:35:13 »

Viimein vuonna 1987 selvisi, että kaverinkaverinkaverilla oli se.  Jouduin maksamaan siitä 100mk, joka oli mielestäni ryöstöhinta. Vuonna 84 taisi olla todella pienet painokset.

Heh heh, kaveri osasi rahastaa. Kyllähän tuota ykköstä pyöri divareissa koko 80-luvun.
tallennettu

TT
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #5 : 25.10.2005, klo 18:17:06 »

Heh heh, kaveri osasi rahastaa. Kyllähän tuota ykköstä pyöri divareissa koko 80-luvun.

Eipäs pyörinyt, ainakaan meilläpäin. Vuosina 85-90 kolusin divareita suurella vimmalla, enkä sitä koskaan löytänyt. En itseasiassa ole sitä vieläkään nähnyt missään divarissa, koskaan. Täytyy myöntää, että hieman innottomampi asenne olisi voinut auttaa tinkauksessa, mutta ilmeisesti ostohinku paistoi kauas eikä hinta tippunut.
tallennettu
X-men
Jäsen
Poissa

« Vastaus #6 : 26.10.2005, klo 00:04:39 »

Eipäs pyörinyt, ainakaan meilläpäin. Vuosina 85-90 kolusin divareita suurella vimmalla, enkä sitä koskaan löytänyt. En itseasiassa ole sitä vieläkään nähnyt missään divarissa, koskaan. Täytyy myöntää, että hieman innottomampi asenne olisi voinut auttaa tinkauksessa, mutta ilmeisesti ostohinku paistoi kauas eikä hinta tippunut.

Ei näkynyt kyllä täälläkään päin 1/84:ää ja olen etsinyt sitä parikymmentä vuotta lähidivareista ja myös huuto.netistä, täällä on ollut pari ilmoa mutta ei ole tärpännyt ja yksi myyjä ei edes ole vastannut.
tallennettu

q-mies
Jäsen
Poissa

Muso Shinden Ryu

« Vastaus #7 : 26.10.2005, klo 22:12:26 »

90-luvun puolella taisi olla Bengt Heleniuksen listoilla myynnissä hintaan 40mk. En ostanu. Kaduttaako? No ei, onpahan joku syy käydä divareissa.. Tongue
tallennettu

t.Q
X-men
Jäsen
Poissa

« Vastaus #8 : 26.10.2005, klo 23:05:57 »

90-luvun puolella taisi olla Bengt Heleniuksen listoilla myynnissä hintaan 40mk. En ostanu. Kaduttaako? No ei, onpahan joku syy käydä divareissa.. Tongue

No riippuu kunnosta mutta itsellä raja on kyllä tuon alle euroaikana.
tallennettu

Jiksi
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #9 : 27.10.2005, klo 02:47:05 »

Toisaalta tuo lehti on monelle aika tärkeä jo kokoelman vuoksi, innokkaimmat Ryhmä-X-fanit, kuten minä, puolestaan muistelevat lämmöllä ensimmäistä Ryhmä-X-lehteään Smiley

Vaikka itselläni on sama tarinalinja täydellisemmässä muodossa (Ihmeneloset-lehden jatkosarjana, alkaen numerosta, jossa Peto löytää X-miehet sirkuksesta), en viitsisi pikkurahalla sitä myydä. Innokkaana divarien koluajana tiedän, kuinka vaikea tuo numero on löytää.
« Viimeksi muokattu: 27.10.2005, klo 17:52:12 kirjoittanut Jiksi » tallennettu
q-mies
Jäsen
Poissa

Muso Shinden Ryu

« Vastaus #10 : 27.10.2005, klo 18:52:14 »

Mulla on kans tuo pätkä IN-lehtinä ja mikä Classic X-Men jenkkilehtinä. Itse asiassa mulla on varmaankin jokainen suomennettu RX-lehti myös jenkkiversiona, vois vaikka myydä koko SF-RX-kokoelmansa joskus. Turhaan tilaa viemässä.
tallennettu

t.Q
Veli Loponen
Isoveli
Ylläpitäjä
Poissa

<><

« Vastaus #11 : 27.10.2005, klo 20:00:56 »

Toisaalta tuo lehti on monelle aika tärkeä jo kokoelman vuoksi, innokkaimmat Ryhmä-X-fanit, kuten minä, puolestaan muistelevat lämmöllä ensimmäistä Ryhmä-X-lehteään Smiley
Totta. Minulla se oli 12/86 ja vaikka en sillon vielä pahemmin sarjakuvia harrastellut ja lueskellut, niin kyllä se silti on kovin nostalginen lehti. Tosin ei yhtä muistopitoinen kuin Teräsmies 11/88, joka oli ensimmäinen Teräsmieheni.
tallennettu

Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva
Jiksi
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #12 : 27.10.2005, klo 20:48:55 »

Totta. Minulla se oli 12/86 ja vaikka en sillon vielä pahemmin sarjakuvia harrastellut ja lueskellut, niin kyllä se silti on kovin nostalginen lehti. Tosin ei yhtä muistopitoinen kuin Teräsmies 11/88, joka oli ensimmäinen Teräsmieheni.

Minulla oli jossain vaiheessa paussi kesäilyssä ja 12/86 oli pitkään juuri se ainoa puuttuva lehti.

Itse olen kyllä ihmetellyt, kuinka muistini toimii sarjakuvalehtien kanssa. Muistan ensimmäisen Ryhmä-X- ja Hulk-lehteni, mutten ole varma mikä oli ensimmäinen Hämähäkkimies-, Teräsmies- tai Judge Dredd -lehteni.

Sen sijaan muistan erittäin tarkasti aukot, joita kokoelmaan jäi ja joita tuli metsästettyä pitkään ja hartaasti. Materialismin kiroja tämäkin.
tallennettu
TT
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #13 : 27.10.2005, klo 21:07:54 »

Ryhmä-X 1/84 taitaa muuten olla arvokkain suomalainen supersankarisarjakuvalehti, joka on ilmestynyt vuoden 1980 jälkeen. Korjatkaa, jos olen väärässä.

Huuto.netissä erittäin huonokuntoisestakin on maksettu 20€, priiman luulisi olevan jo ihan toisessa sfäärissä. Hyväkuntoista vuosikertaa 1984 kaupiteltiin hintaan 150€. Vertailun vuoksi esim. hyväkuntoista Hämähäkkimies 1/80:tä kaupiteltiin menestyksettä 30€ hintaan.

Kyselin kerran Kulkukatistakin, että paljonko RX 1/84:ää  liikkuu. Vastaus oli, että erittäin vähän ja että hinta on sen mukainen.

Mitä hintapyyntöjä olette nähneet tai paljonko olette maksaneet tästä opuksesta? (kysymys on siis suunnattu niille, jotka eivät ostaneet opusta kiskalta tai saanet sitä tilauksen myötä postiluukusta kotiin)

tallennettu
Jiksi
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #14 : 27.10.2005, klo 21:19:14 »

Eräässä tavallisesti edullisessa divarissa oli alkusyksystä vino pino Conaneita vakaaseen 15 euron hintaan. Nuo eivät olleet edes 1984-1986 vuosina julkaistuja numeroja, joiden kohdalla hinta olisi ollut perusteltu. Joku nekin osti.

Nostalgian voimalla voisin jossain vaiheessa nuo ym. vuosikerrat hankkia, mutta en ihan niin korkealle Conaneita arvosta, että olisin valmis maksamaan kovin suuria summia.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: