Onko joku tutustunut kovasti kehuttuihin Kramers Ergot -antologioihin, ja mahtaisiko niitä saada jostain kotoisasta maastamme?
Akateemisen kautta saa... Helsingissä ovat sijoittaneet ne sarjakuvahyllyn sijaan yläkertaan graafisen suunnittelun puolelle. En tiedä miksi.
Minun makuuni tämän hetken paras antologia. Komeat puitteet (satoja täysin nelivärisiä sivuja hyvällä paperilla ja isossa koossa) jo sinällään vaikuttavat. Hyvällä näkemyksellä yhdistelty artsua ja kerronnallisuutta. Intuituolla koossa pidetystä kokonaisuudesta olen kuitenkin eniten vaikuttunut.
Muistaakseni Römpötin Harri viimeisimmän (#5) numeron teilasi Sarjainfossa huumehaahuiluna tai taidekoululaisten kokeilualustana. Halpaa kritiikkiä. Mielestäni tämä on jotain täysin muuta. Harkittua ja kestävää sisältöä, vapaata tahtoa tehdä jotain toisin, oman pään mukaan. Pari viimeisintä Kramer'sia ovat minulla ne eniten luvussa kuluneet viimeaikaiset julkaisut... pakko palata niihin yhä uudelleen. Mutta joo, jakavat mielipiteitä.
Avodahin sivuilta lisää:
http://www.avodahbooks.com/