Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Uutiset: Liuskalehti palaa! (19.04.2012 klo 18:17:15)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
26.05.2012, klo 20:55:14

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
355616 viestiä 8528 aihetta kirjoittanut 6032 jäsentä. Uusin jäsen: salamanterinainen
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Kotimaiset sarjakuvat ja tekijät
| | |-+  "sarjakuvafriikkeys"
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: "sarjakuvafriikkeys"  (Luettu 5738 kertaa)
kaltsu
Jäsen
Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #15 : 02.09.2005, klo 11:10:08 »

No joo, minusta se on vähän kuin nigga-sana, ei haittaa jos muut friikit sitä minusta käyttävät mutta tavisurpojen tulisi sitä välttää

Tää oli kyl varsin tyhjentävästi sanottu! Cheesy
tallennettu

puro
Multirajoitteinen
Toimittaja
**
Poissa

Ei se siitä suttaannu.

« Vastaus #16 : 03.09.2005, klo 10:03:38 »

No joo, minusta se on vähän kuin nigga-sana, ei haittaa jos muut friikit sitä minusta käyttävät mutta tavisurpojen tulisi sitä välttää

Friikki on friikille friikki. T. Friikki.
tallennettu
Lurker
Toimittaja
**
Paikalla

« Vastaus #17 : 03.09.2005, klo 10:10:21 »

Keskittyminen sarjakuvan sijasta sarjakuvan harrastajiin on jotenkin outoa; primääristä siirrytään sekundääriin.

Sama juttu aina varsinkin mangan kohdalla. Juttunsa alussa kirjoittaja jaksaa mainita pari sanaa japanilaisesta sarjakuvasta, sitten siirrytäänkin jo otakuihin ja mangaan liittyviin ilmiöihin. Hoh hoijaa.

Miksi aina etsitään sensaatioita eikä koskaan "sarjakuvan syvintä olemusta"?

Älyllistä laiskuutta,
sanon minä.
tallennettu

Kivik
Paha Kissa
Jäsen
Poissa

« Vastaus #18 : 03.09.2005, klo 13:08:50 »

Olen friikki. Osan kokonaisfriikkeydestäni muodostaa sarjakuvafriikkeys.

tallennettu

"Sata taiteilijaa aikoo kiertää kymmenen päivää ympäri maata puhumassa rauhan puolesta. Jos siinä junassa säilyy rauha ja kaikki sata tulevat elävinä takaisin,ei kenenkään pitäisi enää epäillä rauhan mahdollisuutta."
(Henrik Tikkanen:Henrikinkatu)
AkuMies
Jäsen
Poissa

« Vastaus #19 : 03.09.2005, klo 13:44:40 »

En ole friikki, mutta koko koulu (n. 300 oppilasta) tuntee minut sarjakuvista  Grin.
tallennettu
Lewis
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #20 : 03.09.2005, klo 14:35:43 »

Luokkani tuntee minut sarjakuvafriikkeydestä...
Otan sen kohteliaisuutena.

Joonas
tallennettu

tolppis
Jäsen
Poissa

Cheers mates!

« Vastaus #21 : 06.09.2005, klo 13:22:26 »

Minä nyt ainakin myönnän ihan realistisesti olevani a) sarjisfriikki b) elokuvafriikki ja c) kirjallisuusfriikki.

Friikki on omasta mielestäni jonkin tietyn alan - lähinnä yleensä melko "hyödyttömäksi" katsotun taiteenalan - äärimmäisen innokas harrastaja joka tietää (tai luulee tietävänsä) kyseisen alan ihmisistä, tekijöistä, tuotoksista yms. kaiken mahdollisen. Usein tämän "friikin" tietämysmäärä onkin huomattavasti suurempi kuin  nk. tavallisen tallustajan. Itse näen tuon friikki-sanan käytön omalta kohdaltani aika positiivisena ja jopa kehuna  Grin Turhan tiedon mestarius kullakin noista aloistani sarjikset/leffat/kirjat on jo aika vauhtia saavuttamassa itsellänikin melkoiset mittasuhteet. Tosin tiedän "friikimpiäkin"...

Toinen asia on sitten käyttää "friikkiä" ihan perinteisesti haukkumasanana mutta senkin kyllä erottaa äänenpainoista ja tilanteista kummasta on kysymys.

"Friikki" VOI tarkoittaa pelkkää ulkonäöllistä eroavaisuutta nk. kantaväestöön tai miksi sitä nyt haluaa/pitäisi kutsuakaan mutta enenevässä määrin se on käytössä edellämainitussa yhteydessä. Tietokonefriikkejäkin on olemassa - itse en niihin lukeudu kun juuri ja juuri osaan käyttää rutiiniluontoisesti mutta täällä(kin) on muutamia ihmisiä jotka varmasti tuohon(kin) kategoriaan voisi laskea.

Sanahan suorastaan ylistää kohdettaan kyseisen sillä hetkellä käytettävän etuliitteen mukaisen alan eksperttiydessä.

(oi, mikä lause tuo viimeinen)

Cheesy

tallennettu
comic.book.guy
fiksu
Jäsen
Poissa

« Vastaus #22 : 23.11.2005, klo 18:37:29 »

Luokkani tuntee minut sarjakuvafriikkeydestä...
Otan sen kohteliaisuutena.

Joonas

Sama juttu mulla  Cheesy
tallennettu

MINÄLASSI
W
sarjakuvaduunari
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #23 : 24.11.2005, klo 15:26:29 »

Minä olin ainoa tuntemani sarjakuvia aktiivisesti harrastava tyttö koko peruskoulun ajan. Koska olin myös poikatyttö ,niin ei monet(pojat) pitänyt sitä niinkään tuomittavana. Piikittelyä sarjakuvista sain enemmänkin tyttöjen keskuudesta. Se on jatkunut vieläkin näillekin päiville. Viime keväänä tapasin ex parhaanystäväni pitkästä aikaa ja vaihdoimmen kuulumisia. Hän: Joo.. minä opiskelen valtiotieteellisessä. Ajattelin että EU:n tehtävät olisivat minua varten. Mitäs sinä? Vieläkö luet muuten sarjakuvia?
Minä: Joo luoenhan mä ja teenkin niitä.
Hän: Ai jaa..Heh heh...(Nopea liukeneminen paikalta #eihän sarjisfriikin kanssa voi käydä järkevää keskustelua#)
En mä nyt itseäni friikkinä pidä, kunha harrastan aktiivisesti kultuuria, monipuolisesti.
Mutta se että sarjakuvien harrastaminen laskee äö:täni mukamas, harmittaa.
Mun lempinimi yläasteella oli Rouva Romaani. Mä vaan luin kirjoja, enkä örveltänyt kuten tavalliset nuoret.
tallennettu

Jukka Laine
Maestro
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #24 : 24.11.2005, klo 17:05:29 »

Mäkin olin kympin jätkä lukiossa kun ope ymmärsi että luen kirjoja vapaaehtoisesti. Ensimmäinen kirjareferaatti oli vaan seiska, mutta kun kirjoitin aineen Vonnegutista, ope oli vaan että Jukka kirjoittaa vaikka ruuvinkannasta.

Mutta onko tämä ketju nyt oikeassa osiossa?
tallennettu

"I, Jukka, will tell you what you wish to know" -rigeliläinen mutantti, Thor # 218, Dec. 1973-
VesaK
Toimittaja
**
Poissa

Oh, Santo cielo!

« Vastaus #25 : 24.11.2005, klo 17:42:05 »

Kyllähän sitä kirjojakin lukee parempien sarjakuvien puutteessa, romaani holahtaa viikossa ja joskus jopa kaksi. The adventures of Kavalier & Clay on just kesken... 
tallennettu

En nyt aio kysyä miten se on sinne joutunut.
Timo Ronkainen
professionaali amatööri
Toimittaja
**
Poissa

"Ja rangaistus on greippi!"

« Vastaus #26 : 24.11.2005, klo 18:21:18 »

Mutta onko tämä ketju nyt oikeassa osiossa?

Ei. Pitäisikö laittaa "Muut sarjakuva-aiheet" -puolelle?
Entäs onko MAD toimintasankari?  Grin

Timo
tallennettu

Amerikkalainen sanakirjamääritelmä 1950-luvulta.
http://suttuvihko.vuodatus.net/
Jukka Laine
Maestro
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #27 : 24.11.2005, klo 19:32:56 »

On mua myös häirinnyt. Siirretäänkö MAD muualle? Muihin aiheisiin?
tallennettu

"I, Jukka, will tell you what you wish to know" -rigeliläinen mutantti, Thor # 218, Dec. 1973-
OlliH
Luopio
Jäsen
Poissa

« Vastaus #28 : 24.11.2005, klo 23:36:18 »

Jospa miettisitte sitä vaikka Mad-topicin alla?

Mutta se että sarjakuvien harrastaminen laskee äö:täni mukamas, harmittaa.
Mun lempinimi yläasteella oli Rouva Romaani. Mä vaan luin kirjoja, enkä örveltänyt kuten tavalliset nuoret.

Eikös se mene pikemminkin niin että runsas lukeminen (kirjat nyt etenkin, mutta myös sarjikset) viestii pikemminkin että on vähän nörtti, joka taas viittaa pikemminkin ÄÖ:n korkeaan kuin alhaiseen tasoon. No joo, kyllähän myöhemmällä iällä sarjakuvien lukemisesta saattaa ainakin vanhemmille ihmisille tulla mieleen jotain muutakin.

Ehkä en itseäni friikiksi (tässä yhteydessä siis) suostuisi sanomaan, kulttuuriharraste tämä vain on.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: