Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu
Kvaak.fi
:n
mediatietoihin
.
Kolumnit ja matkaraportit:
Angoulême 2012
(19.02.2012 klo 17:49:00)
Tervetuloa,
Vieras
. Ole hyvä ja
kirjaudu
tai
rekisteröidy
.
Jäikö
aktivointi sähköposti
saamatta?
26.05.2012, klo 17:46:21
1 tunti
1 päivä
1 viikko
1 kuukausi
Ikuisesti
Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:
Tarkempi haku
355603
viestiä
8528
aihetta kirjoittanut
6032
jäsentä. Uusin jäsen:
salamanterinainen
Lue lisää
pikkuilmoituksesta
.
Etusivu
|
Ohjeet
|
Haku
|
Jäsenet
|
Galleria
|
Ylläpito ja toimitus
|
Kirjaudu
|
Rekisteröidy
Kvaak.fi - keskustelu
Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
Manga ja anime
Katy Coopen Manga piirtäjän opas
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
« edellinen
seuraava »
Sivuja:
1
...
5
6
7
8
9
[
10
]
11
|
Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja
Aihe: Katy Coopen Manga piirtäjän opas (Luettu 43753 kertaa)
Rovio
Mahdoton.
Jäsen
Poissa
Sukupuoli:
The friendly looking lad.
Re: Katy Coopen Manga piirtäjän opas
«
Vastaus #135 :
10.03.2007, klo 21:50:51 »
Ja ite olet mitenvanha? 10v?
Mikäs kirja sillä saaralla sitten oli?
tallennettu
Azzy
Uusi jäsen
Poissa
Sukupuoli:
Outo olio
«
Vastaus #136 :
11.03.2007, klo 11:01:13 »
Joku kaide Drawing manga-kirja.
Tyhmintä on se et se sai sen viime vuonna aargh
«
Viimeksi muokattu: 11.03.2007, klo 11:04:47 kirjoittanut Azzy
»
tallennettu
Tyttö aikuisten maailmassa.
Mannytsu
Vieras
«
Vastaus #137 :
11.03.2007, klo 12:34:57 »
Itse olen ostanut molemmat oppaat mutta ei niistä ole enää mitään hyötyä, kun on kerran harjoitellut. Kun se ensimmäinen opas tuli silloin siitä oli itselleni sen verran hyötyä, että opin piirtämään ruumiin oikeissa mittasuhteissa. Enkä ole ikinä pitänyt coopen tyylistä. Varsinkin se mangahahmojen suunnittelu opas ei kertonut mitään erikoista minulle. Erityisesti minua ärsyttää kun jossain Inuyashan tai Ranma ½ postipalstoilla julkaistuissa piirustuksissa monissa on Coope-kopioita. Kannatan oman tyyli etsimistä!
tallennettu
Enmi
Uusi jäsen
Poissa
«
Vastaus #138 :
11.03.2007, klo 13:24:14 »
Kyllä tästä oppaasta on naurua saatu. Harmi vain kun joidenkin "ensimmäinen mangakuvani" onkin vain tökerö kopio jostain Coopen ukkelista. Nuo piirtäjät pystyisivat paljon parempaankin paremmalla opastuksella.
Ainakin nämä länsimaalaisten "How to draw manga" -kirjat ovat vain miten piirrät mangaukkelin vaihe vaiheelta. Coopen kirjassa opastettavalle ei anneta edes vapaita käsiä oman tyylinsä toteuttamiseen. "Ensin piirretään tähän ympyrä, ja siihen viisi poikkiviivaa. Yhdelle tulee hiusraja, toiselle silmän ylänurkka, kolmannelle silmäkulma..." jne. Kyllä itsekin myönnän aloittaneeni mangan alkuhuumassa piirtää kirjastosta löytämäni Christopher Hartin manga-oppaiden avulla. Piirretään hahmo muutaman välivaiheen avulla. Sitten kun oppii, voi soveltaa itse ja jättää jotain pois. Sellaisessa oppii tiettyä rutiinia, mutta Coopelta oppii vain apuviivojen paikat ja minkä ihmisen pään suhteen vartaloon "kuuluisi" olla (1:4).
tallennettu
GoldenMemory
Uusi jäsen
Poissa
Sukupuoli:
Kissat <33 Manga <33 :)
«
Vastaus #139 :
17.03.2007, klo 11:26:16 »
Joo kiitos paljon vinkistä . Olen paljon etsiskellytkin sellaista manga opasta. Joka ikisen kaupan olen melkein penkonut..
No en ehkä ihan joka ikistä mutta aika monta! siis todella paljon KIITOOS!
tallennettu
Salevits
Sarjakuvapiirtäjä
Uusi jäsen
Poissa
Sukupuoli:
Kukkuu!
«
Vastaus #140 :
04.04.2007, klo 23:21:14 »
Mitäs tähän nyt sanoisi. Aikoinaan vuosia sitten oppaasta oli minulle hyötyä. Opas ei hinnan vuoksi ole aivan onneton tekijä piirtotaidoiltaan aloitteleville. Uskon kuitenkin, että silloin vuosia sitten olisi monesta muusta oppaasta ollut vielä enemmän hyötyä, toisaalta tiettyjä monimutkaisia asioita on vaikea ymmärtää, ennenkuin hallitsee se yksinkertaisessa muodossaan.
En kuitenkaan ole opasta puolustavalla kannalla. Kuten kaverini tapaa sanoa: Sellaista meininkiä näkee ihan liian usein, jossa joku laittaa Caty Coopen oppasta kopioidun kuvan nettiin ja mainosta itse piirtäneensä. Arvostan OMAA TYYLIÄ, johon ei Coopen oppaasta apuja löydy. Vaikka itse Coopen oppaan luin läpi, ei tyylini ole (toivottavasti) lähelläkään tuota persoonatonta manga-tyyliä. Opas on silkkaa roskaa vähänkin asiantuntevalle väelle.
Ja yhdyn mielipiteeseen, että olisivat antaneet jonkun suomalaisen paremman piirtäjän tehdä paremman oppaan ja julkaisseet.
tallennettu
What would Jesus do?
--
Töitä:
http://salevits.deviantart.com
Caza
Vieras
«
Vastaus #141 :
10.04.2007, klo 20:24:57 »
Heh . . . olen ostanut tämän kyseisen oppaan ja olen hyvin tyytyväinen siihen . . . Aion ostaa vielä oppaan jossa opetetaan mangan harmaasävyt
tallennettu
pyörylä
Aktiivi vihannes ja söheltäjä
Uusi jäsen
Poissa
Sukupuoli:
Lady example xp
«
Vastaus #142 :
06.05.2007, klo 21:00:06 »
nyt myöhemmin olen tajunnut että ei kirja niin hyvä ollutkaan.
Mutta ostamista EN kadu.shoppailu on elämä!! :
tallennettu
"Autuaita ovat puupäät sillä he eivät huku."
Hanskutti
Uusi jäsen
Poissa
«
Vastaus #143 :
10.05.2007, klo 09:43:50 »
Mrh....
Mitä vikaa siinä kirjassa on? Mun mielestä se on hyvä. En ole itse
paras piirtämään mangaa, mutta olen perehtynyt eläimiin.
Sain vähän aikaa sitten tuon kirjan, ja minusta se vaikuttaa hyvältä. Ei se tietenkään paras ole! Mutta auttaa se oppimaan piirtämään alkeet, mangasta.
En tajua miksi haukutte sitä, ja ilkutte. En usko että ittelläne on pokkaa mennä tehä kirja, ja julkaista se!
Niin, mitä vikaa siinä kirjassa on? Kaikilla on erillainen piirtotyyli ja sitä ei tarvitse haukkua. Tietenkään KAIKKI kohdat eivät ole onnistuneet.
Mutta tuskinpa TEIDÄNKÄÄN kuvat on täydellisiä!
Toi oli VAAN mun mieli pide!
tallennettu
Jukka Laine
Maestro
Ylläpitäjä
Paikalla
Sukupuoli:
«
Vastaus #144 :
10.05.2007, klo 10:56:36 »
Hyvä uusi jäsen, täällä saa esittää kritiikkiä vaikka ei itse pystyisi tekemään parempaa teosta. Koetapas muistaa tämä jatkossa.
Tervetuloa Kvaakiin!
Edit: Listäänpä vielä toinen Ylläpidon kommentti. Jos ketjun aihe on kiinnostava, kannattaa ketju lukea kokonaan. Hanskutille tiedoksi: tässä ketjussa on perusteltu hyvinkin laajasti sitä, miksi kyseessä olevasta teoksesta ei ole tykätty. On siis todellakin sallittua olla pitämättä jostakin.
Kun mistä tahansa aiheesta avautuu Kvaakissa, odotamme kuitenkin useampisanaisia perusteltuja mielipiteitä, tarinoita, yms. kirjoituksia, joiden voisi olettaa kiinnostavan muitakin kuin kirjoittajan äitiä. Kirjoittelemisiin
Reima
«
Viimeksi muokattu: 11.05.2007, klo 11:24:50 kirjoittanut Reima Mäkinen
»
tallennettu
"I, Jukka, will tell you what you wish to know" -rigeliläinen mutantti, Thor # 218, Dec. 1973-
keijoahlqvist
Sarjakuvaneuvos
Avustava toimittaja
Poissa
Sukupuoli:
-
«
Vastaus #145 :
17.05.2007, klo 16:59:46 »
Tässä eräs kommentti:
http://www.limingantaidekoulu.com/xcomic/comics/hautudroo.jpg
tallennettu
Keijoahlqvist, sarjisope
http://limingantaidekoulu.fi/fi/index.php?option=com_content&view=article&id=3&Itemid=6
vauvakolibri
Limingan Virallinen Ei-tyttö
Jäsen
Poissa
Super-kolibri extraordinaire
«
Vastaus #146 :
17.05.2007, klo 18:14:22 »
Lainaus käyttäjältä: Hanskutti - 10.05.2007, klo 09:43:50
(...) Mitä vikaa siinä kirjassa on? Mun mielestä se on hyvä. En ole itse paras piirtämään mangaa, mutta olen perehtynyt eläimiin.
En usko että ittelläne on pokkaa mennä tehä kirja, ja julkaista se!
(...)
Ota huomioon että täällä Kvaakissa ON useitakin ammattilaispiirtäjiä ja tässäkin ketjussa ainakin muutama.
Joiden juttuja on myös julkaisu.
P.S. Jos olet erikoistunut eläimiin niin älä vahingossakaan ota mallia Coopen kirjojen eläintenpiirto opetuksista. Koirillakin on yhteensä viisi varvasta. (Minä lasken sen pienenkin varpaaksi.)
tallennettu
"Ei on uusi Ehkä."
www.putput.info
KillingKiss
Ipana pipana
Uusi jäsen
Poissa
Sukupuoli:
Kermaleivos.
«
Vastaus #147 :
06.06.2007, klo 11:52:36 »
Aii...Nyt meni vaikeaksi. Katy Coopen opas on aika hyödyllinen aloittelijalle. Minulla on tuo punakantinen missä liilahiuksinen heebo kannessa. Olen kasvanut jo tuosta chibi-vaiheesta ulos, eikä sitä esiinny piirrustuksissani enää ^^
Coopen piirrustus opas on lähinnä mangan "loukkausta", koska minun mielestäni suomessa pitäisi myydä vain suomennettuja
aitoja
japanilaisia versioita. Käytännöllisempi on Ben Kreftan luomus "The art of drawing manga" Vaikka kirja sisältääkin lukuisia vähäpukeisia naisia, opettaa kirja sentään piirtämään ihmisen näköisempiä hahmoja, ja sisältää piirrostyylin, mitä monet käyttävät. Lopetan tähän.
«
Viimeksi muokattu: 18.06.2007, klo 15:46:17 kirjoittanut KillingKiss
»
tallennettu
Mayday
Uusi jäsen
Poissa
Sukupuoli:
Vs: Katy Coopen Manga piirtäjän opas
«
Vastaus #148 :
13.01.2009, klo 22:28:36 »
Kröhm...
Viestini tarkoitus ei ole loukata ketään
.
Piirrän sarjakuviani ns. "mangatyylin" inspiroimana, ja ennakkoluuloisena moni voi ajatella että piirrän "ihQkawaiijättisilmäoppaastakopsattuja" tyyppejä, mutta yritän olla kopioimatta mitään, olen saanut innostuksen mangasta (Ranmat ja Inuyashat ym.) ja ihmistenpiirtotyylini on hyvin lähellä realistista tyyliä (oma tyylini), eläimet ovat hiukan tyylitellympiä.
Olen lainannut kyseisen oppaan kaveriltani ja hyödyin siitä silloisena aloittelijana. Opin piirtämään loistavasti ketjuja, jotka olisvat näyttäneet aikaisemmin niiiin sotkusilmukkanauhaköysi...joltakin. Omistan manganpiirto-oppaita ja lueskelen niitä piirtoväsymyksen vaivatessa jotta saisin "luomisen voimaa" ja lisää intoa.
tallennettu
Hudu
Uusi jäsen
Poissa
Vs: Katy Coopen Manga piirtäjän opas
«
Vastaus #149 :
16.04.2009, klo 15:53:38 »
Lainaus käyttäjältä: Mayday - 13.01.2009, klo 22:28:36
Kröhm...
Viestini tarkoitus ei ole loukata ketään
.
Piirrän sarjakuviani ns. "mangatyylin" inspiroimana, ja ennakkoluuloisena moni voi ajatella että piirrän "ihQkawaiijättisilmäoppaastakopsattuja" tyyppejä, mutta yritän olla kopioimatta mitään, olen saanut innostuksen mangasta (Ranmat ja Inuyashat ym.) ja ihmistenpiirtotyylini on hyvin lähellä realistista tyyliä (oma tyylini), eläimet ovat hiukan tyylitellympiä.
Olen lainannut kyseisen oppaan kaveriltani ja hyödyin siitä silloisena aloittelijana. Opin piirtämään loistavasti ketjuja, jotka olisvat näyttäneet aikaisemmin niiiin sotkusilmukkanauhaköysi...joltakin. Omistan manganpiirto-oppaita ja lueskelen niitä piirtoväsymyksen vaivatessa jotta saisin "luomisen voimaa" ja lisää intoa.
Juuri näin itsekkin teen. En koita piirtää mitään tiettyä tyyliä, mutta kun katson tuherrustani jälkeen päin, niin siinä on aika paljon otettu mangasta vaikutteita, mutta toki paljon muustakin. On tullut kopioitua kaiken maailman tyylejä ja imettyä niistä vaikutteita. Tätä nykyä "oma tyylini" on eri tyylien sekametelisoppa. Lisäilin omasta mielestäni ihan hyviä mangan piirtämisvideoita tuonne
http://www.tutobook.com
Eli ne nyt oli noita, mitä satuin Youtubesta löytämään
tallennettu
Sivuja:
1
...
5
6
7
8
9
[