Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Arvostelut: Feeniksin vuosi (20.05.2012 klo 12:00:00)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
26.05.2012, klo 16:16:38

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
355602 viestiä 8528 aihetta kirjoittanut 6032 jäsentä. Uusin jäsen: salamanterinainen
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvantekijöiden keskustelut
| |-+  Piirtäminen, tekstaus, väritys ja skannaus
| | |-+  Rasterikuviot
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Rasterikuviot  (Luettu 6984 kertaa)
Orjan May
Galleriataiteilija
Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #15 : 08.04.2008, klo 14:22:22 »

Heips sarjakuvataiteilijat,

Voisiko joku auttaa minua seuraavassa ongelmassa. Ostin kirpputorilta Valtterilta ison kasan erilaisia A4 kokoaisia rastetri kalvoja hintaan 50c/kpl. En tiedä oliko hinta kohtuullinen. Haluaisin tietää, onnistuuko rasteri kalvojen käyttö, jos otan arkista kopiokoneella kopion ja siitä sitten leikkaan tarvittavat ääriviivat ja liitän sarjakuvaan. En ole juuri rastereita käyttänyt, mutta kerta se on ensimmäinenkin. Haluaisin säästää ostamiani rasteri kalvoja ja siksi kyselisin neuvoa, kannattaako kalvo kopioida eli onko lopputulos sitten yhtä hyvä kuin originaalin kalvon leikkaaminen. Selostinko ymmärettävästi tarkoitukseni?

Kiitos avustanne taiteilijat,
t: sheriffi redman
tallennettu
Timo Ronkainen
professionaali amatööri
Toimittaja
**
Poissa

"Ja rangaistus on greippi!"

« Vastaus #16 : 08.04.2008, klo 14:28:32 »

Hinta on erittäin halpa. Paperille valokopioidusta kalvostahan ei näy läpi, että sikäli se ei toimi. Tietokoneella voi kanssa tehdä rasteria, eli skannattuun kuvaa voi sitä lisätä kuvankäsittelyohjelmassa. Asiasta on Kvaakissa ollut jo keskustelua. Tee haku.

Timo
tallennettu

Amerikkalainen sanakirjamääritelmä 1950-luvulta.
http://suttuvihko.vuodatus.net/
pertti jarla
Jäsen
Poissa

« Vastaus #17 : 08.04.2008, klo 14:31:27 »

Jos rasterin skannaisi, siitä olisi helppo Photarissa tai vastaavassa leikellä sopivia paloja, on kyllä kyseenalaista olisiko siitä hyötyä koska tietsikalla tosiaan voi tehdä rasteria. Ehkä kannattaa harkita olla säästämättä niitä rasterikalvoja? Saisi aikaan mukavan näköisiä rasteroituja originaaleja.
tallennettu

Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti
JanneT
Jäsen
Paikalla

« Vastaus #18 : 08.04.2008, klo 14:42:35 »

Olen joskus ottanut kopioita rasterista kopiokalvolle. Tavallinen piirtoheitinkalvohan voi sulaa kopiokoneen sisälle, joten sitä en suosittele. Omat kokemukseni eivät olleet kovin lämpimät, kalvo oli turhan paksua ja orginaalista tuli ruma enkä saanut levitettyä liimaa tasaisesti kalvon pinnalle jolloin rasteristakin tuli rumaa. Toisaalta olen aika rävelö tällaisissa hommissa.

Paperille printattaessa/kopioitaessa rasteria paperia on todella vaikeaa leikata aivan viivan myötäisesti - paperi menee joko tussiviivan päälle, jolloin viiva kärsii tai ei mene viivaan kiinni, jolloin rasterin ja tussiviivan väliin jää irvistävä kohta.

Edit: Ohops, aikaisemmin olen kirjoittanut samaan ketjuun että toimii kohtuullisesti tuo kalvo. No on kyllä itsekritiikki ollut turhan matalalla tuolloin  Tongue
« Viimeksi muokattu: 08.04.2008, klo 14:45:01 kirjoittanut JanneT » tallennettu

Kuvitukset       Sarjakuvat         Animaatiot                        http://www.jannetoriseva.fi                         http://www.oswald.fi
Orjan May
Galleriataiteilija
Poissa

« Vastaus #19 : 08.04.2008, klo 14:54:40 »

Olen joskus ottanut kopioita rasterista kopiokalvolle. Tavallinen piirtoheitinkalvohan voi sulaa kopiokoneen sisälle, joten sitä en suosittele. Omat kokemukseni eivät olleet kovin lämpimät, kalvo oli turhan paksua ja orginaalista tuli ruma enkä saanut levitettyä liimaa tasaisesti kalvon pinnalle jolloin rasteristakin tuli rumaa. Toisaalta olen aika rävelö tällaisissa hommissa.

Paperille printattaessa/kopioitaessa rasteria paperia on todella vaikeaa leikata aivan viivan myötäisesti - paperi menee joko tussiviivan päälle, jolloin viiva kärsii tai ei mene viivaan kiinni, jolloin rasterin ja tussiviivan väliin jää irvistävä kohta.

Edit: Ohops, aikaisemmin olen kirjoittanut samaan ketjuun että toimii kohtuullisesti tuo kalvo. No on kyllä itsekritiikki ollut turhan matalalla tuolloin  Tongue

Tässä redman,

Kiitos kaikille  jotka vastasitte  ja muillekkin jotka vielä ehkä vastaavat. Sain tosi arvokkaita vinkkejä. Suuri kiitos taas avusta jota sain.

Olisiko joku halukas ehkä tekemään minun kuviini rastereita tietokoneella, sillä luulen, että sen oppiminen tuottaa minulle päänvaivaa. Voisimme sopia kohtuullisesta korvauksesta jne. Mutta tämä ei ole vielä ajankohtainen.  En yleensäkkään ole sinut tietokoneiden kanssa tai sanotaan näin, että tietokoneet eivät pidä minusta!

t: redman
tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: