Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Arvostelut: Feeniksin vuosi (20.05.2012 klo 12:00:00)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
26.05.2012, klo 13:58:45

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
355596 viestiä 8528 aihetta kirjoittanut 6032 jäsentä. Uusin jäsen: salamanterinainen
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Eurooppalaiset sarjakuvat
| | |-+  Myytävänä TROMBONE ILLUSTREE
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Myytävänä TROMBONE ILLUSTREE  (Luettu 1071 kertaa)
Tertsi
Mutsi Naamio
Toimittaja
**
Poissa

Sukupuoli: mies

« : 11.03.2005, klo 11:43:12 »

http://www.comics-itrade.com/index/prod_534_Le-trombone-illustre.html

Vinkiksi eurooppalaisesta sarjakuvasta kiinnostuneille!

En ehtinyt oikein ottaa selvää,mitä albbu pitääsisällään.Mutta lieneekö Trombone Illustreen kaikki numerot yksissä kansissa ja Delporten kommentoimana.

No, mä  ainakin tilasin.  Grin

EDIT: Siis mä en oo myymässä mitään. Kunhan vain innostuin huomattuani kyseisen opuksen olevan kyseisillä sivuilla kaupan. Ja aattelin vain välittää tästä tiedon eteenpäin..

EDIT: Kvaakin linkkilistassa pitäisi olla kaikki Trombone-kannet. Hakusana: Franquin tai Trombone.

EDIT: Eipä taida olla kokonaisia numeroita, vaan kannet ja toivottavasti vähän sisältöäkin... Undecided
« Viimeksi muokattu: 12.03.2005, klo 17:00:24 kirjoittanut tertsi » tallennettu
Jyrki Vainio
Mielikuvittelija
Avustava toimittaja
*
Poissa

Kvaak!

« Vastaus #1 : 12.03.2005, klo 03:46:39 »

Nytpä sopiikin kysyä, että mikä tuo Trombone illustre tarkkaan ottaen oli? Olen nähnyt joissain Franquin-kirjoissa näytteeksi muutamia tämän kirotun hienoja kuvituksia siihen, mutta sen tarkemmin ei selvinnyt, mistä oli kyse.
Ja, nyt kun alkuun päästiin, mitä pitää sisällään Franquinin kirja Gauchemarrant?
(saksaksi Alpträume)?
tallennettu

"Comic strips are like a public utility, they're supposed to be there 365 days a year" - G. B. Trudeau
Tertsi
Mutsi Naamio
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #2 : 12.03.2005, klo 10:24:46 »

Trombone Illustré (tuli yks "e" liikaa tossa otsikossa) oli Spirou-lehden reaktio aikuissarjakuvan nousuun (Pilote ja kumpp.) Se oli semmoinen vaakamuotoinen, puolet emolehden koosta oleva lärpäke. Se kannettiin kotiin Spiroun välissä.

Kohderyhmänä oli selkeästi nuoret aikuiset ja siitä ylöspäin. Taisi Trombonessa oikein  olla mainintakin, että Spirou-lehden toimitus ei ole vastuussa Trombonen sisällöstä.

Lehden taiteilijoina oli ainakin: Franquin, Delporte, Dany, Alexis, Hausman, Bilal, Bretecher, Tardi...

Trombonea ilmestyi kai alta 20 numeroa, lähes kaikissa Franquinin piirtämä kansi.

Korjatkaa, jos olen väärässä.

Minäkään en ole koskaan nähnyt yhtään Trombonea livenä. Ainoastaan esimerkkejä hienosta sisällöstä eri kokoelmissa.

Tässä kuva joistakin Trombonen tekijöistä Alexiksen näkemänä. Kirjasta: Le journal de Spirou, 1938 - 1988, cinquante ans d'histoire(s)

EDIT: 30 numeroa tätä tehtiin.
http://www.comics-itrade.com/index/index.php?page=zoom&arg=1165
« Viimeksi muokattu: 12.03.2005, klo 11:13:27 kirjoittanut tertsi » tallennettu
Tertsi
Mutsi Naamio
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #3 : 20.03.2005, klo 20:42:45 »

Lukaisin pikaisesti tuon opuksen ontuvalla ranskantaidolla.

Leppoisa ja helppotajuinen teos. Delporte vaan kehuu Franquinia jopa tällaisen vanhan fanittajankin mielestä hieman liikaa.

Pitää paneutua  teokseen pian uudelleen sanakirjan kanssa.
tallennettu
Tertsi
Mutsi Naamio
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #4 : 26.03.2005, klo 18:26:22 »

Tunnistaako joku tuossa hieman yläpuolella olevassa kuvassa esiintyvät henkilöt? Ja mitä sarjakuvia ovat tehneet?

Itse luulen tunnistavani kaikki muut paitsi yhden.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: