Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Artikkelit ja henkilökuvat: Sarjakuva, etymologisia aatoksia (23.05.2012 klo 18:00:00)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
26.05.2012, klo 11:04:03

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
355585 viestiä 8528 aihetta kirjoittanut 6032 jäsentä. Uusin jäsen: salamanterinainen
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Eurooppalaiset sarjakuvat
| | |-+  Corto Maltese
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 25 26 27 28 29 [30] 31 32 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Corto Maltese  (Luettu 57306 kertaa)
Nirpi
Jäsen
Poissa

« Vastaus #435 : 18.10.2011, klo 17:56:45 »

Ostin Rovaniemen Cityn kirjasta vanhan Tapiirin (oliskohan 2/86), jossa oli Corton seikkailu Tarinoita ja isoisiä. Olin lukenut tarinan ennenkin, mutta se avautui ihan eri lailla tällä kertaa. Varsinaista "lehtitaikinataidetta", kerroksia siis riittää! Olkoon pieni klisee, mutta Corto Maltese taitaa olla yksi lempisarjakuvistani...

Hyvä, että tulee uusintaversioita suomeksi, mutta en kyllä purematta niele tuollaisia muutoksia. Mitä vikaa oli vanhoissa suomi-Cortoissa, miksei ole vain otettu uusintapainoksia? Tuskin kuitenkaan hassaan rahojani nuihin uutuuksiin, ainakaan täysihintaisina. Voisin aloittaa divariprojektin "kaikki Cortot halvalla ja vanhoina versioina hyllyyn". Puhkiluettuja läystäkkeitä kenenkään nurkissa? Wink
tallennettu
Irene
Avustava toimittaja
*
Poissa

Sukupuoli: nainen

« Vastaus #436 : 18.10.2011, klo 18:05:41 »

Ostin Rovaniemen Cityn kirjasta vanhan Tapiirin (oliskohan 2/86), jossa oli Corton seikkailu Tarinoita ja isoisiä. Olin lukenut tarinan ennenkin, mutta se avautui ihan eri lailla tällä kertaa. Varsinaista "lehtitaikinataidetta", kerroksia siis riittää! Olkoon pieni klisee, mutta Corto Maltese taitaa olla yksi lempisarjakuvistani...

Hyvä, että tulee uusintaversioita suomeksi, mutta en kyllä purematta niele tuollaisia muutoksia. Mitä vikaa oli vanhoissa suomi-Cortoissa, miksei ole vain otettu uusintapainoksia? Tuskin kuitenkaan hassaan rahojani nuihin uutuuksiin, ainakaan täysihintaisina. Voisin aloittaa divariprojektin "kaikki Cortot halvalla ja vanhoina versioina hyllyyn". Puhkiluettuja läystäkkeitä kenenkään nurkissa? Wink

Heh, hyvä idea, mutta ei niitä kovin halvalla saa. Huuto.netissä vanhat albut on aika kalliita.

Yksittäisiä Tapiireja sen sijaan löytää kyllä edelleen ihan suht järkevillä hinnoilla, ja niissä noita Corto-novelleja on usein.
tallennettu

Lukupäiväkirjani: http://sbrunou.blogspot.com
Lurker
Toimittaja
**
Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #437 : 18.10.2011, klo 18:32:45 »

Itse tutustuin Cortoon ekan kerran Non Stop -lehden kautta; Tristan Bantamin salaisuus taisi olla se tarina, jolla aloitettiin. Hailakka väritys on aina mielestäni sopinut oikein hyvin, ehkä juuri tämän lukutaustan takia.

Näissä uusissa suomalaisissa on myös käsin tehty tekstaus, Rasin Jarin.
tallennettu

Sampsa Kuukasjärvi
Avustava toimittaja
*
Poissa

Entinen Satunnainen kävijä

« Vastaus #438 : 18.10.2011, klo 20:11:40 »

Minustakaan ei ole oikein muuttaa tekijän alkuperäisiä ruutuja ja sivujakoa. Hienoa kuitenkin, että näistä tulee uusia laitoksia, koska vanhat teokset ovat loppuun myytyjä ja kovissa hinnoissa – eli parempi tämä kuin ei mitään. Näin Corto saa uusia ystäviä. On uusissa albumeissa myös aivan uudet, perusteelliset esipuheet, niin kuin tässä uusimmassa 26 sivun tykitys näyttävien kuvien kanssa. Ja plussaa on, jos uusissa laitoksissa korjataan käännösvirheitä. Uudenlaiset kansikuvat ovat minusta ok. Väritys ei ole minulle tärkeä.

(joiden kokonaisvaltainen hirveys lienee jostain muualta kuin Jalavalta peräisin, kiitti vaan oikeuksien omistajat ja eurooppalaiset yhteistyökumppanit!).

"Kokonaisvaltainen hirveys" on aikamoista liioittelua. Roll Eyes Joo, muiden maiden painosten matkassa varmaan mennään.
tallennettu
Irene
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #439 : 18.10.2011, klo 20:36:21 »

Olen vääntämässä Samarkandista arviota Kvaakiin (julki varmaan joskus tällä viikolla) ja keskustelun innoittamana plarasin vierekkäin läpi tämän albumin ja omistamani ranskankielisen mustavalko-Samarkandin, Castermanin julkaisu vuodelta 2001. Sivun 45 alalaidassa olevat kartta- ja kansallisuustutkielmaruudut ovat värillisessä mukana, mutta eivät mustavalkoisessa. Muita pieniä muutoksia oli joidenkin puhekuplien puuttuminen jommastakummasta versiosta, ne tosin olivat näitä "aah" tyyppisiä puhekuplia, mitään todella olennaista ei ollut kadonnut.

Tuon kahden lisäruudun vuoksi värillisen version sivutaitto heitti koko loppualbumin ajan puoli sivua mustavalkoisen sivutaitosta.

Olisi kiinnostava tietää, onko nuo kaksi ruutua lisätty värilliseen versioon ylimääräisinä, vai ovatko ne "alkuperäisainesta" joka on jätetty mustavalkoisesta pois.

Mutta en minäkään tätä väripainosta sanoisi tämän perusteella "kokonaisvaltaiseksi hirveydeksi".
tallennettu

Kreegah Bundolo
Jäsen
Poissa

« Vastaus #440 : 18.10.2011, klo 21:46:42 »

Mutta en minäkään tätä väripainosta sanoisi tämän perusteella "kokonaisvaltaiseksi hirveydeksi".

Ehkä meni savolaisen liittoiluksi ja muutenkin ylidramaattiseksi lausunto, mutta silti: Omaan silmääni muutaman uuden albumin kirjasuunnittelussa olevat puutteet ovat ilmeiset. Paperivalinta, kannen karsea typografia jota käytetään myös sisäsivuilla, ihme tietokoneella rakennetut ja väritetyt kansikuvat, materiaalin muokkaaminen ja (oletettavasti) alkuperäisten sivurytmien sekoittaminen sekä venyttäminen, tarpeettomat uudet tekstiosiot. Voisin jatkaa listaa jos olisi pari uusinta alpparia nyt käsillä mutta piti poistaa ne nettikauppani valikoimasta kun hävetti myydä niitä.

Täsmennykseksi vielä: Minua rassaavat siis nämä kaksi tuoreinta uusintapainosta.
tallennettu

Irene
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #441 : 19.10.2011, klo 18:15:35 »

Tuskin kuitenkaan hassaan rahojani nuihin uutuuksiin, ainakaan täysihintaisina.

Pakko vielä jatkaa maksamattomalla mainoksella: osta ihmeessä Cortot silloin kun niitä kaupassa on. Myöhemmin voi nimittäin kaduttaa.

Aina kun olen ostanut Corto-albumin, olen kiittänyt itseäni siitä vuosia myöhemmin. Aina kun olen jättänyt Corto-albumin ostamatta, olen katunut sitä myöhemmin. (Ja jäljittänyt niitä ostamattomia kallilla milloin mistäkin.)
tallennettu

Kreegah Bundolo
Jäsen
Poissa

« Vastaus #442 : 19.10.2011, klo 18:30:48 »

Vinkkinä: Monia harvinaisiakin Corto Malteseja on edulliseen hintaan käyttämättömänä saatavilla Tampereen Lukulaarista. Helsingin antikvariaatit ja jopparit hakivat niitä sieltä laatikkokaupalla ja myyvät nyt netissä moninkertaisella hinnalla, mutta heille ei enää myydä, tavallisille asiakkaille vain. Muutamia jäännöseriä Hugo Prattin viime vuosikymmenen suomennoksista on myös Kuopion Halpakirjassa. Näistä kahdesta antikvariaatista olen haalinut lähes täyden Corto Maltese-kokoelman.
tallennettu

Irene
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #443 : 19.10.2011, klo 18:43:55 »

Vinkkinä: Monia harvinaisiakin Corto Malteseja on edulliseen hintaan käyttämättömänä saatavilla Tampereen Lukulaarista. Helsingin antikvariaatit ja jopparit hakivat niitä sieltä laatikkokaupalla ja myyvät nyt netissä moninkertaisella hinnalla, mutta heille ei enää myydä, tavallisille asiakkaille vain. Muutamia jäännöseriä Hugo Prattin viime vuosikymmenen suomennoksista on myös Kuopion Halpakirjassa. Näistä kahdesta antikvariaatista olen haalinut lähes täyden Corto Maltese-kokoelman.

Tämä on erinomainen vinkki, ja muistan itsekin tilanneeni muutama vuosi sitten Corto-novellialbumit Banaaniconga, Kauriin merkin alla ja Kelttiläistarinoita juuri Lukulaarista. (Tämäkin tarina löytyy varmasti Kvaak-keskustelujen historiasta.)
tallennettu

Spip-orava
Jäsen
Poissa

Pähkinöitä!

« Vastaus #444 : 19.10.2011, klo 19:12:20 »

Olin vähän aikaa sitten kuvaamassa seiniä. Koska seinien kuvaaminen voi olla antoisaa. Vähän niinkuin maalin kuivumisen katselu. Tälläkertaa seinistä löytyi mm. Cortoa. Tuossa osa-otos neljän talon pituisesta maalauksesta:

* cortoseinää.jpg (91.97 kilotavua, 800x449 - tarkasteltu 100 kertaa.)
tallennettu
musta köksä
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #445 : 20.10.2011, klo 15:04:59 »

Olin vähän aikaa sitten kuvaamassa seiniä. Koska seinien kuvaaminen voi olla antoisaa. Vähän niinkuin maalin kuivumisen katselu. Tälläkertaa seinistä löytyi mm. Cortoa. Tuossa osa-otos neljän talon pituisesta maalauksesta:

Mistä tällainen löytyy?
tallennettu
Spip-orava
Jäsen
Poissa

Pähkinöitä!

« Vastaus #446 : 20.10.2011, klo 20:05:55 »

Mistä tällainen löytyy?

Siinähän se oli Citroen huollon vieressä.
http://maps.google.fi/maps?q=Quai+des+P%C3%A9niches,+Bruxelles,+Belgique&hl=fi&ie=UTF8&sll=62.593341,27.575684&sspn=11.845094,52.558594&vpsrc=0&hnear=Quai+des+P%C3%A9niches,+1000+Bruxelles,+Belgia&t=m&z=16
tallennettu
Tertsi
Mutsi Naamio
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #447 : 20.10.2011, klo 20:22:20 »

Minkälaista seutua tuo Corton ympäristö on? Teollisuusaluetta? Slummia?
En ole tuolla päin paljon liikuskellut,
kas kun eräs hotellin vastaanottovirkailija aikoinaan sanoi: "älä mene sinne".   Grin
tallennettu
Spip-orava
Jäsen
Poissa

Pähkinöitä!

« Vastaus #448 : 20.10.2011, klo 20:45:09 »

Kävin päiväseltään ja kun metrosta nousin maanpinnalle tulvi business porukkaa puku päällä kadulla joka puolelta. Ihan tuota kanaalia ennen on paljon isoja yrityksiä. Corto maalausten vieressä tolkuttoman suuri Sitikka kompleksi. Minusta ihan turvallista aluetta. Lombard-kustantamon kulmilla Gare du Midin vieressä tuntui olevan Rysselin heikkohappisemmat heebot. Sitä välttelisin.
tallennettu
Tertsi
Mutsi Naamio
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #449 : 20.10.2011, klo 20:55:45 »

Gare du Midille johtavan Avenue de Stalingradin nimi on jotenkin erittäin hyvin tunnelmaan sopiva.  Cheesy
tallennettu
Sivuja: 1 ... 25 26 27 28 29 [30] 31 32 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: