Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Arvostelut: Feeniksin vuosi (20.05.2012 klo 12:00:00)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
26.05.2012, klo 10:54:12

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
355585 viestiä 8528 aihetta kirjoittanut 6032 jäsentä. Uusin jäsen: salamanterinainen
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvantekijöiden keskustelut
| |-+  Välineet ja oppaat
| | |-+  Piirustusoppaat
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 2 3 4 [5] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Piirustusoppaat  (Luettu 20039 kertaa)
keijoahlqvist
Sarjakuvaneuvos
Avustava toimittaja
*
Poissa

Sukupuoli: mies

-

« Vastaus #60 : 14.04.2009, klo 12:39:12 »

Niille, jotka eivät pahemmin tunne ihmisten anatomia. Tässä olisi yksi tapa harjoittaa anatomian tuntemusta.
Bongatkaa jonkilaisen bodari kuvan netistä, sitten vaan piirtämään ääriviivat hänen lihaksista. Näytän vielä kuvan, jos ette tajunnut mitä selitin äsken Smiley (tai selitinkö mä edes oikein).
Varoituksen sana.

Bodari poseerauskuvassaan jännittää kaikkia mahdollisia lihaksiaan yhtä aikaa. Sitten supersankaripiirtäjä-parat piirtävät lihasukkelin samanlaiseksi michelin-ukoksi hyppimään talojen katoilla.

Kävisi vain niin että jos muskelimies jännittäisi sekä koukistaja- että ojentajalihaksiaan yhtä aikaa toimintatilanteessa, hän rojahtaisi turvalleen.

Katsokaa mieluummin karatekan tai nyrkkeilijän vartalosta lihasmalleja ettei tule yltiökoomisia virheitä.
tallennettu

Valtteri
Galleriataiteilija
Poissa

« Vastaus #61 : 14.04.2009, klo 20:51:59 »

Eikä pumpatun ihmisen katteleminen muutenkaan sinänsä vielä välttämättä kaikille kerro, että mikä lihas on mikäkin, mistä se alkaa, mihin loppuu, mitä tekee ja miten se näkyy tavallisessa ihmisessä.
Anatomiaoppaita on markkinoilla sikana. Itellä on pino Burne Hogarthin tekeleitä ja olen niihin tosi tyytyväinen. Niitä saa kuulemma aika helposti netistä laittomina kopioina, kun vähän jaksaa etsiä.
Hogarthin, ja muidenkin, opuksia opetellessa tärkeää ei ole se, että oppii ihan täsmälleen ulkoa ne lihasten nimet tai kunkin paikan. Vaikka oon ite piirrellyt niitä nyljettyjä ihmisiä jonkun verran, en ulkomuistista osais piirtää täsmälleen oikein juur mitään ruumiinosaa. Tärkeää ei olekaan osata lihaksia just tai muistaa niiden nimiä, mistä tahansa harjoittelusta tulee ainakin jotain hämärää alitajukäsitystä anatomiasta. Sitten kun piirtää niitä pyllistäviä naisia, niin muistaa kummasti, että tohonkin pitää vissiin tommonen kuhmu laittaa.
tallennettu
Nuorikko
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #62 : 17.05.2009, klo 21:48:00 »

Muutama löytyy.

"How to Draw Comics the Marvel Way" - Stan Lee ja Steve Busceman (sain lahjaksi sisaruksiltani) ja porukoilta olen saanut jonkun paksun anatomia oppaan, jonka nimeä en pysty muistamaan tähän hätään.

Itse ei ole varaa ostella :s Meinasin kyllä Saksasta ostaa sarjakuvien taustojen teko+rasterien käyttö oppaan, mutta se oli kokonaan saksaksi Cheesy Vaikka olikin täynnä hyviä kuvia!
tallennettu
Hazart
Jäsen
Poissa

Sukupuoli: mies

YARRRR!

« Vastaus #63 : 17.05.2009, klo 22:04:23 »

"How to Draw Comics the Marvel Way" - Stan Lee ja Steve Buscema...

Toi kirja on muuten juutubessa videoversionkin. Itsensä Stan Leen ja Busceman juontamana.

Cool
tallennettu

Sivuja: 1 2 3 4 [5] | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: