Viitaten tapaan millä Valerianin seikkailut päättyisivät ja mitä ehkäpä voitaisiinkin käyttää ko. tarinassa, niin minulla on ollut ajatus Valerianin aika-avaruuden kaikkein korkeimmasta tai paremminkin korkeimmista voimista, kun Pyhä Kolminaisuuskin oli kuvattu minun mielestäni sangen yllättävällä ja hämmentävällä...jopa tyrmistyttävällä tavalla, mikä osaltaan (ehkä) heijastaa myös sarjan tekijöiden uskonkäsitteitä, mene ja tiedä. Luulenpa, että tämä sama ajatus on ollut useammallakin kuin vain minulla, kun tämä mielikuva on yksinkertaisesti se, että he itse ovat tämän tarinan aika-avaruuden korkein voima; hehän ovat tämän sarjakuvan tekijät, jolloin heillä on siis myös kaikki valta. Tosin he ovat jo aiemmin esiintyneet mainioina interaktiivisina toden ja fiktion yhdistäjinä, sankarien yhteistyökumppaneina, kirjassa 'Avaruuden asukkaat' mikä on kirjana upea ja nerokas yleiskatsaus Valerianin maailmaan ja toivonkin, että myös sen toinen osa julkaistaisiin täällä meillä Suomessa

.
Tämä 'Suuri tyhjyys' -trilogian kolmas osa siis tulee ensi vuonna 2010 ja ihan vuoden alkupuolella

?! Siis ettäkö se olisi (jo

) myös päätösosa Valerianin ja Laurelinen seikkailuille, jos ymmärsin oikein?! Aiemminhan oli puhetta, että tämä kolmas osa olisi päätös vain tälle useaan osaan jaetulle seikkailulle, josta ollaan oltu montaakin mieltä

! Minäkin myös toivon tälle tarinalle jonkinlaista ytimekästä, upeaa palat yhteen sovittavaa ratkaisua, sillä kahta eri aikajanaa (Galaxityn aika/uusi, korvaava tai nykyaika, mitenvain) on vaikeaa pitää yllä samassa aika-avaruus linjassa. Vai mitenkä on, olisiko todella mahdollista, että Galaxity, Valerianin kotimaailma, jota Valerian ja Laureline ovat niin kovasti etsineet, voitaisiinkin saada takaisin..? Tosin sen ja sen asukkaiden olisi näin myös muututtava tähän aikajanaan sopiviksi. Kun tuosta uudesta suuresta tuhosta mainittiin 'Kivien Järjestys' kirjassa, niin itse olen tuuminut, että mahdollisesti myös planeetta Rubanis voisi olla vaarassa, sillä sehän on ollut monessa tarinassa päätapahtumapaikkana, tai sitten kaikki aiempien tarinoiden maailmat, mukaanlukien kaikkien vieraiden sivilisaatioiden risteyspaikka 'Keskuspiste', joutuisivat vaaraan. Eli siis jopa koko Valerianin tunteman avaruuden olemassaolo voisi olla vaakalaudalla, mikä olisi jo aika hurjaa ja vaikuttavaa

! Lisäksi on mainittava myös tämä 'Vallan Piirit' tarinassa esiin tuotu ja vain tässä ko. seikkailussa näkynyt 'Tähtien Prinssi'. Hän saattanee hyvinkin olla taustalla vaikuttamassa tuleviin tapahtumiin, kun hänet kerran kuvattiin sangen mystisenä ja palvottuna voimallisena olentona

!
Vielä yksi juttu tässä tuli mieleeni, että mitä sitten kun ja jos agenttihommat päättyvät Valerianilta? Hänhän on tullut ymmärretyksi useammassa tarinassa paremminkin sangen yksinkertaisena ja mielikuvituksettomana toiminnan miehenä (ei selityksiä kesken toiminnan) ja nyt hän joutunee hankkimaan kokonaan uuden työn. Eli siis onkohan sarjan tekijöillä mielessään myös jokin naseva humoristinen kevennys tähän suureen 'Grand Finale' teokseen?
Elikä odotan suurella mielenkiinnolla tätä 'Suuren Tyhjyyden' tarinan kolmatta osaa 'Aika-avaaja'! On oikeen hianua, että kirja julkaistahan myös tällä puhtaalla suamen kiälellä samahan aikahan muiren mairen kuten Ranskan julukaasujen kans

! Toivottavasti julkaisuaikataulut pitävät nyt paikkansa ja näin pitkä odotus myös palkitaan!