Kirjoittaja Aihe: Avun ja informaation tarpeessa  (Luettu 1424 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Abiit

• Uusi jäsen
Avun ja informaation tarpeessa
« : 23.08.2017 klo 22:14:07 »
Morjes, vasta rekisteröityneenä käyttäjänä kyseleisin apua ja informaatiota mitkä eepokset kannattaa hankkia/lukea. Eli, aktiivinen keräilijä DC:n, Marvelin ja osittain Imagen sarjiksiin olin 80-luvun lopulta 2000-luvun alkupuolelle. Sitten suuri maailma vei mennessään ja kyseisten asioiden lukeminen jäi melkein kokonaan muutamia tarinoita lukuunottamatta, mm. Planet Hulk, World War Hulk. Dc:n puolelta viimeisimmät varmaan on Batman: Catalysm ja Green Lantern: Blackest Night. Imagen lukeminen jäi siihen kun Spawn lopetettiin tässä maassa.

Kysymys kuuluukin, mistä olen jäänyt paitsi ja mistä aloitteleisi jälleen lukaisemaan? Kiinniotettavaa on tottakai paljon, aikakin on rajallista ja silmätkään ei ole enää kuin nuorena. Joten mahottomiin urakoihin ei pysty enää, siksi apua kaivaten että voisi karsia "turhimmat" pois.

Väärällä alueella jos on niin elkää ampuko :-D Poistakoon tai siirtäköön modet siinä tapauksessa.

Reima Mäkinen

• Jäsen
Vs: Avun ja informaation tarpeessa
« Vastaus #1 : 23.08.2017 klo 23:16:24 »
Tervetuloa keskustelemaan.  :) Minähän en asiasta mitään tiedä, mutta täältä löytyy jo ketjut Olennaiset DC:t ja Olennaiset Marvelit.
En tiedä miten ne osuvat tavoittelemaasi aikahaarukkaan, mutta kannattaa varmaan lukaista läpi ihan kertauksen vuoksikin mitä mieltä jengi on. Ja sit vaan siitä niitä ketjuja päivittämään. Täällä ollaan kuitenkin niin asiantevia että tämmöinen aivan yleisketju, joka kattaisi kaikki kustantamot, ja eriliaiset mielipiteet, paisuu helposti mahdottomiin.
Oletan myös että et halua rajata kysymystäsi pelkästään suomeksi julkaistuihin? Nyttenhän meillä on tämä uusi RW-kustantamo, jonka kirjoja (klassikoita ja ei niin klassikoita) on aika hyvin arvosteltu myös tuonne portaalin etusivulle.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #2 : 24.08.2017 klo 00:04:00 »
Minulle on ollut paljon hyötyä tällaisista vuosikymmenen parhaat -listoista. Sieltä vain kiinnostuksen mukaan.

Kustantajat ja hahmot sivuuttaen voi myös jahdata yksittäisten kärkinimien, kuten Warren Ellisin, Grant Morrisonin, Mark Millarin, Ed Brubakerin ja Jonathan Hickmanin, tuotantoa.

JJalonen

• Jäsen
« Vastaus #3 : 24.08.2017 klo 00:21:59 »
Minulle on ollut paljon hyötyä tällaisista vuosikymmenen parhaat -listoista. Sieltä vain kiinnostuksen mukaan.

Jep!

Ja hiukan aktiivisempaan etsiskelyyn voipi käydä läpi Eisner-palkintojen eri listauksia.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Eisner_Award_winners