Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Arvostelut: Mustapukuinen mies (18.05.2012 klo 18:29:56)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
26.05.2012, klo 06:33:23

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
355581 viestiä 8528 aihetta kirjoittanut 6032 jäsentä. Uusin jäsen: salamanterinainen
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Kvaak.fi
| |-+  Palaute & uudistukset
| | |-+  Foorumeiden keskustelun taso (ja rekistöröityneiden määrä)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: [1] 2 3 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Foorumeiden keskustelun taso (ja rekistöröityneiden määrä)  (Luettu 5707 kertaa)
Storm
Jäsen
Poissa

Sukupuoli: nainen

Elämä ei ole aina helppoa.

« : 03.09.2004, klo 12:25:47 »

Tässä hieman olen hyppinyt neljällä tai viidellä foorumilla ja olen huomannut, että keskustelutaso on aika erillainen porukan määrästä riippuen ja myös samalla mitä on aiheena.¨

Täällä Kvaakissa keskustelun taso on tosi hyvä, että aina on jotain lukemista.
Kuten täällä suurin osa (?) kuitenkin juttelee hieman rennommin ja samalla syventyneenä.
Myös Risingshdaow on yksi esimerkki.
Johtuuko se ihan, että kun mies on perustanut foorumin tai keskustelu palstan se toimii ihan hyvin ja sielä on enemmän miehiä, kuin naisia.

Tosin miten on sitten muilla foorumeilla, missä te olette? Onko keskustelu heikkoa vai ihan hyvä tasoista.

Itse ihan mielenkiinnolla seurannut omaa foorumia ja samalla muita foorumeita, että oliko ihan turhaa perustaa tämä "ihana" X-Men foorumi, sillä sielä on jo kaksi ihmistä ottaneet loparit. Toinen lähti, kun siellä oli "liikaa" kirjoitusvirheitä ja huomautteli niistä.
Eli miten saisin ihmiste keskustelemaan siellä mukana ja myös miehiä, tosin siellä on muutama mies.
Vai pelottaako se naisten määrä siellä niin paljon, vai onko se niin yksitoikkoista?

P.s Olen pahoillani tästä aiheesta, olen vaan samperin turhaantunut.
« Viimeksi muokattu: 03.09.2004, klo 12:26:16 kirjoittanut Storm » tallennettu

I live, when my heroes live...
Hanna
Jäsen
Poissa

Sukupuoli: nainen

« Vastaus #1 : 03.09.2004, klo 13:08:08 »

Johtuuko se ihan, että kun mies on perustanut foorumin tai keskustelu palstan se toimii ihan hyvin ja sielä on enemmän miehiä, kuin naisia.

Ei kai keskustelun taso tai ylipäänsä keskustelupalstan toimivuus ole kytköksissä siihen, onko palstan perustanut mies vai nainen tai kumpia on enemmän edustettuna keskusteluissa. Eiköhän keskustelun / palstan taso ole suoraan verrannollinen keskustelijoiden älynlahjoihin, aiheeseen perehtyneisyyteen yms. eikä sukupuolijakaumaan.

Tosin miten on sitten muilla foorumeilla, missä te olette? Onko keskustelu heikkoa vai ihan hyvä tasoista.

Kirjoittelen varsin aktiivisesti konemusiikkikulttuurille omistetulle suomalaiselle Platinum-forumille, jossa on yleensä varsin korkealentoista keskustelua, syvällisiä mielipiteitä, asiantuntevuutta ja perusteltuja näkökantoja (en väitä että itseltäni löytyisi kaikkia edellä mainittuja Grin ), joten veikkaanpa, että keskustelun taso on jonkin verran korkeammalla kuin monella "tusinafoorumilla". Toisaalta toinen saman genren foorumi jossa satunnaisesti vierailen eli Klubitus on jossakin määrin tunnettu aika alkeellisesta keskustelun tasosta, vaikka satunnaisesti sieltäkin löytää mielenkiintoisia ja syvällisiä keskusteluja. Suurin osa niistä hukkuu kuitenkin lapselliseen kinasteluun ja hymiöviidakkoon.

Täällä Kvaakissa on havaittavissa merkkejä älyllisestä elämästä, jota on oikein mukava seurata ja lukea, vaikkei itsellä aina olisikaan omaa kommentoitavaa aiheeseen. Kvaak rulaa!
« Viimeksi muokattu: 03.09.2004, klo 13:09:06 kirjoittanut Hanna » tallennettu

Klik klik --> Sarjisblogini
bgt
Jäsen
Poissa

Sukupuoli: mies

Grrr....

« Vastaus #2 : 03.09.2004, klo 13:38:14 »

En ole niin laajasti eri foorumeihin perehtynyt, että osaisin sanoa miten sukupuolijakauma toimintaan vaikuttaa. Yleensä en vastaa sukuelimelle, vaan kirjoitukselle. Grin

Miesvaltainenhan tämä foorumi paljolti on. Ja pääosin aikuista, lukuunottamatta muutamaa erinomaista tulevaisuuden toivoa. Muutama ärsyttävämpikin on, mutta pysyvät tuolla Divari-alueella.

Esimerkiksi Animeunionin keskustelupalsta on sangen vilkas. Siellä on energeettisiä teini-ikäisiä. Ikävä kyllä keskustelun tasokin on teini-keskustelua. Ei sitä kauheasti jaksa seurata.

Aiemmin keskustelin www.straightedge.net-foorumilla, mutta se kuoli. Ihmisiltä loppuivat puheenaiheet. Siellä oli tasokasta keskustelua ja sukupuolijakauma taisi mennä aika tasan.

Kvaakissa sentään vielä riittää keskustelunaiheita. Itse olen sangen heikko uusia aiheita keksimään, mutta asioista olen valmis keskustelemaan. Kuten nyt taas tästäkin. Wink
tallennettu

Also spracht Blau Tiger.
Wilpuri
Vellihousu
Jäsen
Poissa

Jaa kuka?

« Vastaus #3 : 03.09.2004, klo 13:50:38 »

Jossain vaiheessa seurailin Pelit-lehden foorumia, mutta siellä oli niin vilkasta, että kun jätti yhden päivän väliin, niin olivat jo mielenkiintoiset aiheet kadonneet jonnekin tai sitten oli tullut väliin jo niin monta viestiä, että ei jaksanut lukea...

Siellä oli kyllä varsin miesvaltaista keskustelua, eikä se mitenkään lisännyt keskustelun tasoa. Joka ketjuun eksyi aina joku hehkuttamaan Mimmua tai Ushmaa ja siita alkoi hirveä taistelu. Lähes jokainen ketju päätyi ennemmin tai myöhemmin Mimmu vs. Ushma -kamppailuksi.

Findieleffat.org:issa tulee seurattua foorumia. rekisteröityneiden tyyppien taholta keskustelu on melko tasokasta (aiheen huomioon ottaen  Wink), mutta välillä satunnaiset vierailijat skriivailevat kommentteja tyyliin: "Blöhöö, te otte kaiki iha preseestä!" Tyttöjä tuolla foorumilla ei oikeastaan näy, mikä surullista, koska tytöt toisivat varmasti tuoreutta kulahtaneeseen ja paikallaan junnaavaan "findie-skeneen"...  8)
tallennettu

"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern
bgt
Jäsen
Poissa

Grrr....

« Vastaus #4 : 03.09.2004, klo 13:56:30 »

Jossain vaiheessa seurailin Pelit-lehden foorumia, mutta siellä oli niin vilkasta, että kun jätti yhden päivän väliin, niin olivat jo mielenkiintoiset aiheet kadonneet jonnekin tai sitten oli tullut väliin jo niin monta viestiä, että ei jaksanut lukea...

Tuommoisesta syystä en ole jaksanut news-groupeja seurata. Tällaiset foorumit ovat jotenkin lämpimämpiä ja kodikkaampia keskustelupaikkoja. Smiley

Joka ketjuun eksyi aina joku hehkuttamaan Mimmua tai Ushmaa ja siita alkoi hirveä taistelu. Lähes jokainen ketju päätyi ennemmin tai myöhemmin Mimmu vs. Ushma -kamppailuksi.

Tuo on yksi teini-keskusteluiden tunnusmerkeistä. Ymmärrettävästi Pelit-lehdellä on nuorta katsojakuntaa.

Findieleffat.org:issa tulee seurattua foorumia. rekisteröityneiden tyyppien taholta keskustelu on melko tasokasta (aiheen huomioon ottaen  Wink), mutta välillä satunnaiset vierailijat skriivailevat kommentteja tyyliin: "Blöhöö, te otte kaiki iha preseestä!"

Teinibashereita, junttibashereita ja/tai kännibashereita. Tongue
tallennettu

Also spracht Blau Tiger.
Canard
Jäsen
Poissa

Der Zorn Gottes

« Vastaus #5 : 03.09.2004, klo 20:32:08 »

Missään, ja sanon vielä, missään en ole nähnyt sellaista alatyyyliä ja suoranaista muukalais/liberaalivihaa kuin joillakin amerikkalaissivustoilla, joissa on tällainen current events / politics - osio.

tallennettu
tompelo
Jäsen
Poissa

Fakta on vain jähmeä mielipide.

« Vastaus #6 : 03.09.2004, klo 20:49:11 »

Kvaak.fi on ehkä ensimmäinen keskustelupalsta verkossa, jossa ei ole näkynyt montaakaan "nettipelleä". Rekisteröityneiden käyttäjien jättämiä asiattomia kommentteja en ole nähnyt ja, ihme kyllä, keskustelu pysyy kohtuullisen hyvin vieläpä aiheen puitteissa - useimmiten.

Muita foorumeita en juuri nyt enää harrasta... paitsi  mitä nyt Forza-HJK:n pulinapalstalla on tullut lueskeltua juttuja ja sielläkin aihe pysyy kohtuullisen hyvin fiksuuden rajoissa.

Lampunvaihto uutisryhmissä
Vielä loppuun vähän pilaa off-topic ilmiöstä. Voi olla vanha linkki mutta silti...  Wink
tallennettu

Ruzaccho
Teol. yo, medianomi
Jäsen
Poissa

Et in Arcadia ego...

« Vastaus #7 : 04.09.2004, klo 01:14:26 »

Keskustelun yleinen taso ei ole Kvaakissa järin korkea. Ja ennen kuin tästä joku saa liikaa vihneitä nokkaansa, niin lisätään sanat "mun mielestä".

Itse asiasta, siis esimerkiksi tietyistä sarjakuvanimikkeistä tai -piirtäjistä kumpuaa asiallista juttua, mutta muuten olen aistinut tietynlaista tarpeetonta ärhäkkyyttä ynnä kaikille ammattifoorumeille ominaista sisäpiirimäisyyttä. Lienisikö näissä taustalla tuo iki-hankala taiteellinen temperamentti, joka on herkkä ottamaan itseensä?

Pahimmat Kvaakin off-topic-keskustelut muistuttivat minua hyvin nopeasti siitä, miksi en ole joillakin foorumeilla viihtynyt. Vakavista asioista väitellään vakavissaan – hirvittävää! Teini-ikäisten keskustelutaitoa edustava takertuminen väitteisiin jopa yhden sanan tarkkuudella halvaannuttaa lupaavasti virinneen viinilasin-yli-filosofoinnin, vie väittelyn aidasta aidanseipäisiin.

Edesmeneessä Njet.net-keskustelussa ilmenneet riidat "Filosofien kammio" -nimisellä alueella johtivat siihen, että ylläpito perusti Pub-ryhmän niitä jorisijoita varten, jotka halusivat viljellä (filosofistakin) sananviljaa ilman tarvetta ruveta tukkanuottasille.
tallennettu
Tuukka
Vaivainen
Jäsen
Poissa

Words of wisdom ->

« Vastaus #8 : 04.09.2004, klo 15:46:12 »

Itse asiasta, siis esimerkiksi tietyistä sarjakuvanimikkeistä tai -piirtäjistä kumpuaa asiallista juttua, mutta muuten olen aistinut tietynlaista tarpeetonta ärhäkkyyttä ynnä kaikille ammattifoorumeille ominaista sisäpiirimäisyyttä. Lienisikö näissä taustalla tuo iki-hankala taiteellinen temperamentti, joka on herkkä ottamaan itseensä?

Käypä joskus lukemassa Imperiumin foorumia. Ahdasmielisempää yhteisöä saa hakea. Yksilöt ovat usein älykkäitä, mutta kun käyttäjiä on päälle neljätuhatta mahtuu mukaan myös uskomaton määrä peeloja. Samojen aiheiden, tarpeettomien listaustopiccien ja teinisankareiden verbaalisessa ristitulessa alkavat vanhat käyttäjät ja moderaattorikin hiiltyä, joten uusiin tulokkaisiin suhtaudutaan hyvin epäilevästi.

Useita kuukausia Imperiumia kolunneena törmäsin kvaakkiin. Ehkä osasyynä on imperiumin täyteenahdettu tiukkuus, mutta Kvaak.fi on tuntunut äärimmäisen rauhalliselta ja ennenkaikkea rennolta foorumilta, jossa ei uusia käyttäjiä turhaan syrjitä.

Ja ei. En henkilökohtaisesti usko, että perustajan/käyttäjien sukupuolella on minkäänlaista merkitystä keskustelun tasoon.

Repikää tästä tasokasta keskustelua  Grin Huumoriarvo korvaamaton.
« Viimeksi muokattu: 04.09.2004, klo 15:47:13 kirjoittanut Tuukka » tallennettu

<- Klikkaa, tsekkaa ja kommentoi Smiley
irappan
Jäsen
Poissa

« Vastaus #9 : 04.09.2004, klo 16:26:32 »

Vähän Tuukan linjoilla olen tässä - siis kvaakin tason ja hengen suhteen.

En ole havainnut ainakaan aktiivisimpien käyttäjien taholta mitään mainittavaa sisäpiirimäisyyttä tahi sisäänpäinlämpiävyyttä. Uusiin käyttäjiin tunnutaan pääsiallisesti suhtautuvan avoimesti, ja usein uudet ja nuorehkot, hiukan yli-innokaatkin "akuankka on paras koska se onparsa!!" -käyttäjät rauhoittuvat äkkiseltään, useimmiten ilman muiden käyttäjien kurinpalautustakin (paitsi tuo myyntiosio on paikoin vähän kaaoksessa joo).

Eli ilmapiiri tuntuu lunkilta, rennolta sekä asialliselta, ja kaiken lisäksi tunnen olevani fiksumpieni seurassa.

Smiley
tallennettu

http://nappari.vuodatus.net/
"Muistan jokaisen minuutin lapsuudestani - olen vieläkin katkera."      -Daniel Clowes
"Kun täytän 46 ja ½ vuotta, perustan pilailupuodin!"      -Jorma Orava

Tuukka
Vaivainen
Jäsen
Poissa

Words of wisdom ->

« Vastaus #10 : 04.09.2004, klo 16:39:28 »

...paitsi tuo myyntiosio on paikoin vähän kaaoksessa joo....

Enpä ollut ennen huomannut, mutta nyt kun asiasta mainitsit... Grin
tallennettu

<- Klikkaa, tsekkaa ja kommentoi Smiley
Juha Kouvalainen
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #11 : 04.09.2004, klo 17:32:19 »

Heh. Eiköhän tuon jantterin jutut mene jo satiiriosaston puolelle.
tallennettu

Tuuk42
Jäsen
Poissa

"En pidä minään"

« Vastaus #12 : 04.09.2004, klo 22:47:57 »

Tässä olen muutamaa foorumia selaillut hieman useamminkin ja pakko kyllä sanoa että missään ei ole niin järkevää ja hyväkäytöksistä (useimmiten) käyttäjiä kuin Kvaakissa. Seuraan sekä englannin että suomenkielisiä foorumeita ja pakko myöntää että ainakaan kansallisuudella ei ole kovinkaan suurta merkitystä juttujen tasoon. Tosin englanninkielisillä foorumeilla näkee useammin kaiken maailman: pwned,  omg, lol, l337 jne. peeloilua ja idioottimaista sanojen typistämistä.
Perustajan sukupuolella en ole havainnut olevan suurtakaan merkitystä. Jossain juttu kaatuu moderaattorien pieneen määrään tai siihen että ko. henkilöillä on noussut vesi päähän.
Mielestäni eniten foorumin tasoon vaikuttaa aiheenlisäksi itse foorumin ulkoasu. Toki tietyt foorumit aiheidensa puolesta myös vetävät typäreitä enemmän puoleensa.  

Unohdin mitä minun oikeastaan piti sanoa joten tyydyn esittämään esimerkin huonostafoorumimallista.

Ai niin. Asia mikä pilaa helposti hyvänkin foorumin:allekirjoituskuvat jotka vievät puolet ruututilasta.

tallennettu

"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!
Tertsi
Mutsi Naamio
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #13 : 04.09.2004, klo 23:19:44 »

Ai niin. Asia mikä pilaa helposti hyvänkin foorumin:allekirjoituskuvat jotka vievät puolet ruututilasta.

Onko mulla liian iso?
tallennettu
Tuuk42
Jäsen
Poissa

"En pidä minään"

« Vastaus #14 : 04.09.2004, klo 23:33:46 »

Onko mulla liian iso?

Tarkoitin siis nimenomaan graafisia allekirjoituksia. Tuollainen tekstihän on mainio ratkaisu, mutta usealla foorumilla näkee sellaisia 70x640 kokoisia bannereita allekirjoituksina jotka häritsevät luettavuutta suuresti.

tallennettu

"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!
Sivuja: [1] 2 3 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: