Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Kolumnit ja matkaraportit: Angoulême 2012 (19.02.2012 klo 17:49:00)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
26.05.2012, klo 05:49:40

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
355580 viestiä 8528 aihetta kirjoittanut 6032 jäsentä. Uusin jäsen: salamanterinainen
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Toimintasankarit
| | |-+  DC vs. Marvel...oikeasti?
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 2 3 4 [5] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: DC vs. Marvel...oikeasti?  (Luettu 4710 kertaa)
Lönkka
Jäsen
Poissa

Sukupuoli: mies

Babtized in ignorance and chloroform

« Vastaus #60 : 25.10.2011, klo 16:40:34 »

Mutta tarkoin harkittu, tiivis julkaisuohjelma (tarkoittaen, että luovuttaisiin nykytyylisestä jatkumoajattelusta edes vähän väljempään menoon ja suurtapahtumat jätettäisiin pois kokonaan tai pelkästään erikoisnumeroiden ja albumeiden varaan) ja lehtipistemyynti saattaisivat tepsiä ja tuoda paljon lisää oikeasti uusia lukijoita.
Lehtipistemyynti jenkkilässä saattaisi tosiaankin tarkoittaa sitä että satunnaisia lukijoita tulisi huomattavasti enempi. Kaikille ei vaan ole luontevaa, tai mahdollista, mennä erikoisliikkeeseen asioimaan.

Olen hieman peruutellut takaisin aiemmasta jyrkästä linjasta, kun Kostajat-lehti sai muistamaan, kuinka hauska niitä lehtiä olikaan lopulta ostaa.
Suomalainen Kostajat, kuten kaikki suomalaiset Marvel/DC -julkaisut, ovat ihan muuta kuin jenkkilän lehtiä. Minialppuja ja ekstrojen tapauksessa täysin vastaavia kuin jenkkilän ohuet 4 numeron kokoomat. Lehdissä kun kuitenkin on rapakon tuolla puolen vain 22 sarjakuvasivua.

PW:n mukaan vuodenvaihteeseen mennessä Marvelin lehtien kappalemäärästä häviää jopa neljännes
Kuulostaa hyvältä sillä onhan noita oikeasti aivan liikaa, Kuluvan kuun Previewsissä tarjotaan 91 Marvelin lehteä.

Perinteisesti on julkaistu scheissea vaan pullistamaan markkinaosuutta ja viemään jälleenmyyjien käytössä olevia rahoja muilta kustantajuilta pois.
tallennettu
Lurker
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #61 : 25.10.2011, klo 18:37:15 »

Jos tuo aasinsiltana omaa kantaansa puolustavia mielipiteitä ja faktoja ei saa hermostua jos joku huomauttaa sillanrakenteista.

En minä ole hermostunut, ainakaan sinuun. Mielipiteesi avartavat omiani. Luulin, että luulit minun lukeneen artikkelin huonosti.

tallennettu

hatinufer
Jäsen
Poissa

« Vastaus #62 : 26.10.2011, klo 14:09:03 »

Mieli sen suhteen, kumpi yhtiö on mieluinen, on vaihdellut iän, ja käsiin sattuneiden lehtien mukaan . Pikkupoikana en tiennyt Marvelista muuta kuin yhden Hämmystyttävän Hämähäkin verran,joka lojua röhnötti kaapissa hiirenkorvilla. Luin  Teräspoikaa ja Teräsmiestä ynnä Batmania aina vuoteen 1980 saakka.
Kun Hämis alkoi ilmestyä, aloin kallistua Marvelin puolelle.
Nykyään tekijätiimit ratkaisevat jenkkilehtien suhteen. Tuo taitaa olla kaikkien järkevien sarjisfanien suuntaus.
 Hyvä, että on kaksi isoa firmaa.
Mutta jos on ihan pakko valita, valitsen Marvelin. Hämis, ja Mail-Man ky:n julkaisut veivät aikoinaan sydämeni. 
tallennettu
Tina DeMona
Pervo Örvelö
Jäsen
Poissa

« Vastaus #63 : 28.10.2011, klo 02:02:08 »

Minä otan kanssa Marvelin. En tiedä, aina olen vaan tykännyt kyseisen yhtiön tuotoksista enemmän, niin hahmo- kuin ihan tarinamielessäkin. Totta kai kaikki DC:nkin paketit olen hommannut, mitä näille raukoille rajoille on nuoruuteni jälkeen puskenut.

Vaikka tietysti DC:llä on Batman... Mutta silti, Marvel. Ellei Vertigoa lasketa...
tallennettu
Lurker
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #64 : 05.11.2011, klo 13:18:43 »

DC päihitti Marvelin ensimmäisen kerran kuukauden markkinaosuuksissa sitten vuoden 2002.

DC Comics Vs. Marvel: DC Overtimes Rival For First Time Since 2002
tallennettu

Sivuja: 1 2 3 4 [5] | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: