Author Topic: Toukokuun haaste - kommentit  (Read 4886 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tuipal

• Guest
Toukokuun haaste - kommentit
« on: 07.05.2012 klo 19:47:30 »
Suomessa lienee menossa jonkin marginaalisen, miljonäärien urheilulajin MM-kisat.
Niiden yhteydessä mainitaan televisiossa usein esine, jonka ulkonäöstä tai käyttötarkoituksesta minulla ei ole aavistustakaan. Haluaisin tietää mistä on kyse.

Toukokuun haasteen aihe on siis Ilmaveivi.

Tähän ketjuun kommentit. Tänne valmiit työt.

Lisäsin linkin.
« Last Edit: 08.05.2012 klo 09:31:12 by tuipal »

tuipal

• Guest
Vs: Toukokuun haaste - kommentit
« Reply #1 on: 11.05.2012 klo 11:12:46 »
Timo Ronkainen
Ei ole liian ilmeinen, ei tullut ainakaan minulle ensimmäisenä mieleen eikä vielä toisenakaan.

- Korjattu Tero Timoksi.
« Last Edit: 11.05.2012 klo 11:36:05 by tuipal »

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Reply #2 on: 11.05.2012 klo 11:18:08 »
Tero Ronkainen
Ei ole liian ilmeinen, ei tullut ainakaan minulle ensimmäisenä mieleen eikä vielä toisenakaan.

Tero on siis Timo Ronkaisen alter ego, oletan.
Aika ilmeinen minusta.

judea

• Guest
« Reply #3 on: 11.05.2012 klo 16:38:30 »
Minulle joskus selitettiin että työn haasteeseen on oltava sarjakuva?

tuipal

• Guest
« Reply #4 on: 11.05.2012 klo 17:07:07 »
Jos minä päätän toukokuun haasteesta - ja siltä näyttää toistaiseksi, niin "kaikki käy". Vilkaisin vanhaa keskustelua aiheesta ja sielläkin näkyi mielipiteitä olevan puolesta ja vastaan.
Pääasia, että siinä on ainakin yksi kuva ja että se jotenkin liittyy ilmaveiviin.

tuipal

• Guest
« Reply #5 on: 27.05.2012 klo 15:16:11 »
Tässä vaiheessa

Tuipal
Ilmeisen vihamielinen asenne urheiluun, yhdistettynä kadonneeksi luullun Myrkkylehtipinon löytymiseen ja selailuun, on ilmeisesti vaikuttanut tekijään
vaarallisen voimakkaasti.
Lopputulos ei ole arvokas, ei taiteellinen, ei edes sarjakuva ja fonttikin on aivan väärä. Puhumattakaan siitä, että tekijällä ei liene ollut edes osallistumisoikeutta.   

Timo Ronkainen
Minä pidän tästä sarjakuvasta. Sen juoni on kyllä melko suppea ja henkilökategoriaa olisi ehkä voinut laajentaa, samalla syventäen karakteerien luonnekuvausta. Ruutujako on onnistunut hyvin ja kompositio on kokonaisuudessaan silmää miellyttävä.

Judea
Hienoa, että osallistuit. Toivottavasti et ota seuraavaa liian henkilökohtaisesti.
Teit työn 13 minuutissa. Tarkoitatko, että se on kerrassaan erinomainen niin lyhyessä ajassa tehdyksi vai että se on surkea, koska et viitsinyt käyttää sen tekemiseen enempää aikaa?
Lopeta selittely. Jos Sinä et itse usko siihen mitä teet, niin ei kukaan muukaan usko (paitsi ne hassut sukulaistädit, joiden mielestä kaikki tekemäsi on nerokasta).
Luovan työn tekeminen ei saa riippua siitä mitä muut ajattelevat. Kyse on siitä, että olet itsellesi rehellinen ja teet sitä mihin uskot. Se ei ole helppo- tai oikotie maineeseen ja rikkauteen.
Kuvasi vaikuttaa huitaisten tehdyltä ja se ei vastaa siihen mitä haasteessa etsin. Elämässä on kuitenkin tärkeintä, että uskaltaa yrittää, uudelleen ja uudelleen. Jos ei yritä, niin ei onnistu ikinä. Jatka piirtämistä ja usko itseesi.

Holle
Mitä minä voin enää sanoa. Viivapiirustuksen ystävänä, viiva on minulle tärkeä. Toisten viivat kolahtaa ja toisten ei. Holle kolahtaa. Ilmaveivikin on hyvä. Haasteetta kirjoittaessani toivoin kuitenkin ironista tai sarkastista lähestymistapaa ja kuva ei sellaisia tunteita minussa herätä.

Muuta
Muutama päivä jäljellä, mukaan siis ehtii. Voittajaakaan ei ole, huhuista huolimatta, vielä valittu.
 J.K. Otan mielelläni vastaan lahjuksia.

J.K.K. Laitoin tämän ensin vahingossa valmiisiin töihin.

judea

• Guest
« Reply #6 on: 27.05.2012 klo 20:52:34 »
Judea
Hienoa, että osallistuit. Toivottavasti et ota seuraavaa liian henkilökohtaisesti.
Teit työn 13 minuutissa. Tarkoitatko, että se on kerrassaan erinomainen niin lyhyessä ajassa tehdyksi vai että se on surkea, koska et viitsinyt käyttää sen tekemiseen enempää aikaa?
Lopeta selittely. Jos Sinä et itse usko siihen mitä teet, niin ei kukaan muukaan usko (paitsi ne hassut sukulaistädit, joiden mielestä kaikki tekemäsi on nerokasta).
Luovan työn tekeminen ei saa riippua siitä mitä muut ajattelevat. Kyse on siitä, että olet itsellesi rehellinen ja teet sitä mihin uskot. Se ei ole helppo- tai oikotie maineeseen ja rikkauteen.
Kuvasi vaikuttaa huitaisten tehdyltä ja se ei vastaa siihen mitä haasteessa etsin. Elämässä on kuitenkin tärkeintä, että uskaltaa yrittää, uudelleen ja uudelleen. Jos ei yritä, niin ei onnistu ikinä. Jatka piirtämistä ja usko itseesi.

Joo. En ole ennen haasteisiin osallistunut ja kuulun n. kvaakin neljän nuorimman joukkoon niin en oikein pidä itseäni minäkään "konkarina" muiden seassa.

13 minuutin kommentilla yritin vain ilmaista että kuva ei ole omaa  "parhaimmistoa", mutta ei se huonoimpakaan. Muita kuvia voi verrata mun galleriassa.

Kiitos kommentista.
« Last Edit: 28.05.2012 klo 12:12:52 by judea »

Holle

• Jäsen
« Reply #7 on: 30.05.2012 klo 12:07:37 »
Tuipalin oma on toistaiseksi haasteen paras. Piirrostyyli sieltä minne tuo veivi tungetaan mutta asia tulee harvinaisen selväksi. Nauratti ja herätti mielikuvia jotka naurattivat vielä enemmän. Lopputulos ei siitä oikeastaan kummenisi vaikka toteutus olisi kuinka viilattu. Silti puhe/tekstikuplien viiva voisi olla hillitympi ja hallitumpi ja fontti erilainen.

Timon kuva teknisesti paras ja asiallinen mutta idealle en lämmennyt.

Judea: Ilmaveivin idea ei tässä ole jalostunut ja toteutus karuhko mutta silti mukava kuva. Oikean puolen hahmojen asento yksinkertaisuudessaan lupaava.
Sarjakuvat ja kuvitus
http://www.verikoirat.com

Holle

• Jäsen
« Reply #8 on: 31.05.2012 klo 16:57:41 »
EsaO:
Sarja on mainiosti rytmitetty ja sisältää mukavia yksityiskohtia. Toisen rivin irtonaiset päät toimivat ja alarivin kuvissa baaritiskin ruudut muodostavat vielä oman sarjan. Idea ja dialogi ei tällä kertaa tekijän parhaita mutta kokonaisuus hyvä.
Sarjakuvat ja kuvitus

tuipal

• Guest
« Reply #9 on: 31.05.2012 klo 21:50:40 »
EsaO
Idea on O.K. ja tarina on kerrottu hyvin. Tyyli ei minua kiehdo. Jäin myös kaipaamaan kuvaa "ilmaveivistä". 

tuipal

• Guest
« Reply #10 on: 01.06.2012 klo 07:39:11 »
Toukokuun haasteen voittaja on  Timo Ronkainen.

tuipal

• Guest
« Reply #11 on: 01.06.2012 klo 14:16:11 »
Inka
Myöhässäpä hyvinkin. Kisa on jo ratkennut ja koska et edes ehdottanut vaivojeni korvaamista sopivan paksuisella ruskealla kirjekuorella, niin päätös on ja pysyy.

Pidin ideastasi ja ja sen toteutuksesta. Väärä terä!!! Kuka kumma sen huomaa/tietää/välittää ellet itse siitä toitota.

Haastetta ajatellen - työstäsi puuttuu valitettavasti se anarkistis-ironinen ote, jota kaipailin. 

Inka

• Jäsen
« Reply #12 on: 01.06.2012 klo 14:21:25 »
Inka
Myöhässäpä hyvinkin. Kisa on jo ratkennut ja koska et edes ehdottanut vaivojeni korvaamista sopivan paksuisella ruskealla kirjekuorella, niin päätös on ja pysyy.

:laugh: tärkeintä ei ole voitto vaan se, että piirtää!

Holle

• Jäsen
« Reply #13 on: 02.06.2012 klo 10:14:52 »
Inkalla komea ensimmäinen sivu. Lähikuvia pojasta voisi vielä hioa ne eivät yllä aivan muun tasolle. Väritys kaunis. Tarpeeksi kaukaa haettu idea. Inspiroiva.
Sarjakuvat ja kuvitus