Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Kolumnit ja matkaraportit: Suomessa julkaistut Tarzan- ja Tarzanin poika -erikoisjulkaisut (15.02.2012 klo 10:00:00)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
26.05.2012, klo 04:45:59

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
355580 viestiä 8528 aihetta kirjoittanut 6032 jäsentä. Uusin jäsen: salamanterinainen
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvantekijöiden keskustelut
| |-+  Välineet ja oppaat
| | |-+  Työpöydät (fyysiset & virtuaaliset)?
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Työpöydät (fyysiset & virtuaaliset)?  (Luettu 19719 kertaa)
Jarmo
tyhmä nilkki
Avustava toimittaja
*
Poissa

Sukupuoli: mies

Varokaa metaforista deformaatiota.

« Vastaus #45 : 11.12.2004, klo 01:00:57 »

Vähänks mulla on coolein työpöytä.
Fyysillinenhän jo tuolla aiemmin näkyikin.

On minulla joskus X käyttiskin päällä, mutta siellä ihan peruspohja sielläkin.
Ei ole jaksanut.

Aiemmin jaksoin, ja väkelsin satamäärin hienoja taustakuviakin.
Mutta 10 vuotta ja siihen kyllästyy....  Tongue
tallennettu
Hazart
Jäsen
Poissa

YARRRR!

« Vastaus #46 : 11.12.2004, klo 01:29:04 »

Meikäpojan monitorista kurkistaa oma mukula (kuola valuu) ja muistuttaa, että välillä täytyy vähän leikkiä.

8)
tallennettu

kalmisto
Kreivi Karsten
Jäsen
Poissa

Liikaa kahvia

« Vastaus #47 : 13.12.2004, klo 20:36:22 »

Onpa sulla Kalmisto komee taustakuva. Hehe. Mulla oli tuo töissä käytössä pari vuotta.

Mjuu, kyllähän sitä nörtillä pitää LotR-desktoppi olla.

Aiemmin jaksoin, ja väkelsin satamäärin hienoja taustakuviakin.
Mutta 10 vuotta ja siihen kyllästyy....

Jos tuo on totta niin minä lupaan...
tallennettu

Zabbo
Jäsen
Poissa

« Vastaus #48 : 13.12.2004, klo 21:59:32 »

Minä myös esittelen virtuaalisen (yö)työpöytäni.  

tallennettu

- Jokainen eilinen on uusi huominen -
Markku Myllymäki
Lyijykynän jatke
Galleriataiteilija
Poissa

/* You are not expected to understand this. */

« Vastaus #49 : 14.12.2004, klo 12:08:54 »

Zabolla on työpöydän design viimeisen päälle tyylikäs!  Smiley
tallennettu

When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.
Juha Kouvalainen
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #50 : 03.01.2005, klo 19:00:39 »

Itsekin sain työhuoneeni viimeinkin jonkinlaisiin kuosiin, joten nyt kuvia siitä.

Teknistä tointa varten on tämmöinen nurkkaus:

Ja sitten perinteistä varten tämmöinen:

Mutta ei sovi unohtaa myöskään sarjakuvantekijän lemmikkiä, terapeuttia, muusaa ja välillä kiusanhenkeäkin, kissiä:

tallennettu

Jouni Ahola
Jäsen
Poissa

« Vastaus #51 : 06.01.2005, klo 04:54:44 »

No kyllä kelpaa Kouvalaisen poijjan piirrellä... Shocked Meikällä kun ei ole edes erillistä (pöytä)tilaa perinteisen taiteen harrastamiselle.

Voi kun olisi varaa niin hankkisin työkoneeksi Macin kun ei tällä hiton Wintoosan romulla pysty tekemään mitään. Itku ja paraus.
tallennettu

O.K.
Jäsen
Poissa

« Vastaus #52 : 06.01.2005, klo 16:09:24 »

Voi kun olisi varaa niin hankkisin työkoneeksi Macin kun ei tällä hiton Wintoosan romulla pysty tekemään mitään. Itku ja paraus.
Ole mies, osta macci.

Miulla on tällä hetkellä koneena 12" iBook (vanha) ja sen perässä pikkuwacomi. Sen minkä tehoissa ja näyttökoossa tässä setissä menettää, saa ainakin liikuteltavuudessa takaisin. Näiden kanssa voi töilleen ruveta vaikka puistopenkillä! (no ei ihan mutta melkein) Eikä minulla oikein kunnon työpistettä olekaan.
tallennettu

Hanna
Jäsen
Poissa

Sukupuoli: nainen

« Vastaus #53 : 07.01.2005, klo 16:27:15 »

Tämmönen. Tykkään että kaikki on nopeasti saatavilla, siksi olen tunkenut näkyville paljon shortcutteja. Taustakuvaa tulee vaihdeltua kerran pari kuussa, vaihtelu virkistää.

tallennettu

Klik klik --> Sarjisblogini
Jarmo
tyhmä nilkki
Avustava toimittaja
*
Poissa

Varokaa metaforista deformaatiota.

« Vastaus #54 : 11.01.2005, klo 22:38:28 »

Macin hankkiminen on justiinsa helpottunut melkolailla.
tallennettu
Juha Kouvalainen
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #55 : 12.01.2005, klo 09:30:24 »

Macin hankkiminen on justiinsa helpottunut melkolailla.

Noinkohan tuommosella sitten kuvankäsittely tai muu työ on yhtään sen helpompaa, kuin PC-raudalla.

Melkein veikkaan että ohjelmat pyörivät takkuisemmin noilla spekseillä kuin samanhintaisella PC-kokoonpanolla, johon on masennettu resursseja hukkaava Micro$ucksin käyttöjärjestelmä.

[provo]Muutenkaan en oikein ymmärrä kitinää noista välineistä, kun ei se Mac oikeastaan ole yhtään sen kummempi alusta graafiseen työskentelyyn kuin PC/Windows tai PC/Linux. Tuskin työn tuottavuus tai tekeminen pelkällä konekannan vaihdolla paranee. PC:llä kuitenkin voi tehdä ihan samat jutut kuin Macilla - ehkä vähän enemmän jumien, mutta on se rauta monta kertaa halvempaakin.[/provo]
« Viimeksi muokattu: 12.01.2005, klo 09:32:15 kirjoittanut Juha Kouvalainen » tallennettu

Jouni Ahola
Jäsen
Poissa

« Vastaus #56 : 12.01.2005, klo 12:28:12 »

[angsti]Windows XP toimi vastaostetussa tietokoneessani noin kaksi viikkoa jonka jälkeen kaikki meni sekaisin. Formatoin aseman ja asensin Windowsin uudestaan. Sen jälkeen taistelinkin kolme päivää ja kolme yötä että sain koneen Windowsin toimimaan normaalisti. Jouduin asentamaan "käyttöjärjestelmän" kolme kertaa uudestaan ja ajurit samaten sekä muutaman kerran asennuksen korjauksen, sillä SP2:n asennus tuhosi Windowsin elintärkeitä tiedostoja.

Kun sen jälkeen lähdin "lomailemaan" ja morjestamaan vanhempiani, pääsin vaihteeksi taas asennuspuuhiin. Vasta-asennettu Windowsi ei toiminut sielläkään yhtään sen paremmin, joten viiden asennusyrityksen ja kahden päivän päästä olinkin taas hyvin rentoutunut lomalainen. (Olin nimittäin visiitillänikin asentanut Windowsin uudelleen.)

En edes viitsi ruveta selittämään niitä miljoonia syitä joiden takia jouduin kaikissa tapauksissa asentamaan käyttiksen uudelleen, mutta uskokaa pois, ne eivät ole mitään loogista.

Iloisimmat muistoni liittyvätkin juuri Windowsiin ja sen asentamiseen, johon olen käyttänyt luultavasti n. 35% elämästäni. Muistan jo kaikki asennuskoodit ulkoa.

En voi sanoin kuvata miten uskomattoman masentavan ahdistavan ärsyttävän kettumaista Windowsin asennusruudun näkeminenkään on, mutta se on varmaa että minulla on kolme vaihtoehtoa: Mac, Linux tai kirves. Ja nyt viimeaikoina olen kallistumassa tuon viimeisen vaihtoehdon puoleen. Jos en olisi tällä hetkellä mainostoimistossa työharjoittelussa, lopettaisin tietokoneenkäytön kokonaan.[/angsti]

Pointti on siis se, että ei sillä väliä mikä käyttöjärjestelmä tai kokoonpano on tai toimiiko se paremmin, kunhan se EI OLE Windows.

Taidan vaan asentaa tähän Linuxin...
tallennettu

O.K.
Jäsen
Poissa

« Vastaus #57 : 12.01.2005, klo 14:04:58 »

[provo]Muutenkaan en oikein ymmärrä kitinää noista välineistä, kun ei se Mac oikeastaan ole yhtään sen kummempi alusta graafiseen työskentelyyn kuin PC/Windows tai PC/Linux. Tuskin työn tuottavuus tai tekeminen pelkällä konekannan vaihdolla paranee. PC:llä kuitenkin voi tehdä ihan samat jutut kuin Macilla - ehkä vähän enemmän jumien, mutta on se rauta monta kertaa halvempaakin.[/provo]

Niin, nyky(ammattilais)ohjelmat tottelevat samalla tavalla periaatteessa millä alustalla vaan. Omasta puolesta voin sanoa, että olen käyttänyt maccia about 14 vuotta, eikä ikinä ole koneen takia tarvinnut töitään keskeyttää; koskaan ei ole ollut sellaista vikaa, jota en itse olisi osannut selvittää.

Mac on nimenomaan luovan ihmisen työkalu, joka toimii silloin kun pitääkin. Siksi mac on graafisen teollisuuden ja ääni- ja musiikkituotannon perusrauta. Purkaja-kokooja-nörteille tai tehopelaajille kone ei riitä. Macistien ei tarvitse tuntea koneensa sisuksia voidakseen käyttää sitä tehokkaasti.

Mac ei ole tietokone. Mac on filosofia.
« Viimeksi muokattu: 12.01.2005, klo 14:07:13 kirjoittanut O.K. » tallennettu

Jouni Ahola
Jäsen
Poissa

« Vastaus #58 : 12.01.2005, klo 14:06:17 »

Huomasinpa juuri että oma työpöytäkuvani on poistettu, ja koska se ei muutenkaan ole enää ajan tasalla, pistänpä samalla kuvan uudesta kämpästäni... Uskokaa tai älkää, nyt minulla on vielä ahtaammat oltavat. Smiley

Huomatkaa uskomattoman ergonominen työtuolini, joka oli alunperin keittiötuolina, mutta koska kyllästyin siihen baarijakkaraan mikä minulla aikaisemmin oli, vaihdoin tuohon.. Tarkoitus on ensi viikolla käydä ostamassa oikea tuoli. Sellainen ihana käsinojallinen jollaista minulla ei koskaan ole ollut, mutta jollaista olen aina halunnut. 8)
tallennettu

Tero Mäntylä
Peliohjelmoija?
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #59 : 02.04.2006, klo 20:26:22 »

Tältä näyttää näyttää työpöytäni. Pahoittelen kuvan huonoa laatua. Ei ilmeisesti saisi kuvata näin hämärässä. Etualalla näkyy vähän valopöytää.

Edit: Lisäsin tarkemmat kuvat.

* tyopoyta.jpg (35.99 kilotavua, 400x300 - tarkasteltu 1091 kertaa.)

* piirustus.jpg (28.58 kilotavua, 400x300 - tarkasteltu 301 kertaa.)

* valopoyta.jpg (24.23 kilotavua, 400x310 - tarkasteltu 312 kertaa.)

* tietokone.jpg (28.96 kilotavua, 400x300 - tarkasteltu 297 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: 03.04.2006, klo 08:20:55 kirjoittanut Tero Mäntylä » tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: