Kirjoittaja Aihe: Suzunari!  (Luettu 2959 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

haplo

• Jäsen
Suzunari!
« : 03.12.2011 klo 09:34:36 »
Suzunarin arvostelu on ilmestynyt etusivulle.

Kuten Kvaakissa on jo todettu, ei Suzunari! söpöstä ulkomuodosta huolimatta ole perheen nuorimpien sarja. Se tukee etenkin otakukulttuurin tuntemiseen ja sisältökin sanelee hieman varttuneemman lukijakunnan.

Hauskaa oli, vaikka alussa epäilyttikin.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: Suzunari!
« Vastaus #1 : 03.12.2011 klo 11:49:55 »
Mutta onko tämä nyt sitten oikeasti hyvää, eikä vaan Jiksi-hyvää (Sori Jiksi, mutta ymmärtänet mitä tarkoitan)?
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

haplo

• Jäsen
« Vastaus #2 : 03.12.2011 klo 12:05:01 »
Minä en ainakaan ymmärrä, mitä on Jiksi-hyvä. Mutta sanoisin, ettei tämä välttämättä ole Riddle-hyvää. Tai sen käsityksen olen saanut, ettet ihan hirveästi mangaa lue, ja Suzunari! vaatii mielestäni tietynasteista "alan tuntemusta" avautuakseen. Luulen etten itse olisi pitänyt jos moet sun muut eivät tuttuja olisi.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #3 : 03.12.2011 klo 12:21:10 »
Minä en ainakaan ymmärrä, mitä on Jiksi-hyvä. Mutta sanoisin, ettei tämä välttämättä ole Riddle-hyvää. Tai sen käsityksen olen saanut, ettet ihan hirveästi mangaa lue, ja Suzunari! vaatii mielestäni tietynasteista "alan tuntemusta" avautuakseen. Luulen etten itse olisi pitänyt jos moet sun muut eivät tuttuja olisi.

No siis Jiksi tuppaa tykkäämään mielestäni aika helposti sarjoista ilman minkäänlaista ajatuksen häivääkään siitä että kaikki eivät yksinkertaisesti kykene jostakin sukupuoleen tai ikään liittyvästä syystä tykkäämään siitä. Lyhyesti: Jiksi tykkää Narutosta, Riddle vihaa Narutoa.

Kyllähän minä mangaa luen. Ja tunnen aika hyvinkin alaa. Yllättyisit.
Mutta en vain lue sokeasti kaikkea kioskitarjontaa, vaan sarjan täytyy olla vähintään One Piecen, Planetesin, 20th Century Boysin, Gunmm:an, XXXHOLICin jne. tasoinen juttu.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Jari Lehtinen

• Jäsen
  • Itsevalaiseva myyrä joka selvittelee kurkkuaan
« Vastaus #4 : 03.12.2011 klo 13:00:03 »
Selasin myymälässä. Ei kilpaile Riddlen mainitsemien sarjojen kanssa, vaan Ichigo mashimaro -luokassa.
”Yhdysvalloissa vuosittain julkaistaan 720 miljoonaa kappaletta »C o m i c s» sarjakuvia … joista ei vain puutu kaikki kasvatuksellinen arvo, vaan jotka ovat suorastaan vahingollisia.” Lastemme puolesta, Kansainvälisen lastensuojelukonferenssin Suomen päätoimikunta 1952.

haplo

• Jäsen
« Vastaus #5 : 03.12.2011 klo 13:27:22 »
Ei tätä tosiaan noihin listan sarjoihin voi verrata. Nuo ovat kuitenkin tuollaisia joita Riddlen kaltainen sarjakuvaharrastaja lukee, Suzunari vetoaa mangaharrastajiin. Kyllä minä sen otakupuolen ja kohdeyleisön koitin esille arvostelussa ottaa, mutta liekö se jäänyt liian pienelle huomiolle.

Laskisin sinut siis kohdeyleisön ulkopuolelle. Jos ei ole jo tuttu, voisin englanninkielisen version selailun pohjalta suositella sinua odottamaan piakkoin suomeksi ilmetyvää Basiliskia jos japanilaista sarjakuvaa haluat lähiaikoina lukea.

kultakisu

• elämännautiskelija
  • Jäsen
  • ei ramase ennää...
« Vastaus #6 : 03.12.2011 klo 21:14:53 »
Suzunarin arvostelu on ilmestynyt etusivulle.

Kuten Kvaakissa on jo todettu, ei Suzunari! söpöstä ulkomuodosta huolimatta ole perheen nuorimpien sarja. Se tukee etenkin otakukulttuurin tuntemiseen ja sisältökin sanelee hieman varttuneemman lukijakunnan.

Hauskaa oli, vaikka alussa epäilyttikin.

Ei voi mitään, mutta hakematta tuli mieleen Nanna, kettutyttö.Kumpi on kampi,vai onko kampi kumpi???Hmmm ::)
Lady on aina Lady helmineen ja eriparisine villasukkineen

Jonz8

• Jäsen
« Vastaus #7 : 04.12.2011 klo 08:37:51 »
Pidän Suzunarista!. Toinen osa on vielä ostamatta. Saan sen ehkä joululahjaksi.  ;D
Pidän söpöistä hahmoista.