Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu
Kvaak.fi
:n
mediatietoihin
.
Uutiset:
Sarjakuva-Finlandia Ville Tietäväiselle
(04.05.2012 klo 11:38:30)
Tervetuloa,
Vieras
. Ole hyvä ja
kirjaudu
tai
rekisteröidy
.
Jäikö
aktivointi sähköposti
saamatta?
25.05.2012, klo 23:48:50
1 tunti
1 päivä
1 viikko
1 kuukausi
Ikuisesti
Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:
Tarkempi haku
355573
viestiä
8528
aihetta kirjoittanut
6032
jäsentä. Uusin jäsen:
salamanterinainen
Lue lisää
pikkuilmoituksesta
.
Etusivu
|
Ohjeet
|
Haku
|
Jäsenet
|
Galleria
|
Ylläpito ja toimitus
|
Kirjaudu
|
Rekisteröidy
Kvaak.fi - keskustelu
Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
Netti- ja mobiilisarjakuvat
FinnishComicsDA, ryhmällinen suomalaista sarjakuvaa
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
« edellinen
seuraava »
Sivuja:
1
...
13
14
15
16
17
[
18
]
19
20
21
22
|
Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja
Aihe: FinnishComicsDA, ryhmällinen suomalaista sarjakuvaa (Luettu 12237 kertaa)
katjunen
Uusi jäsen
Poissa
Vs: FinnishComicsDA, ryhmällinen suomalaista sarjakuvaa
«
Vastaus #255 :
11.02.2012, klo 12:13:02 »
Arvatkaas kuka meistä ei koskaan sulje välilehtiä...
Kat
Muutama sana toisinajattelusta
Hessu pyysi minut tässä taannoin kirjoittajaksi tähän blogiin, koska kuulemma osaan kirjoittaa. Tapa jolla tämä blogi pyörähti käyntiin oli kuitenkin sellainen, että ehdin jo katua lupautuneeni mukaan. Minä en nimittäin aio olla mukana yhdessäkään yhdistyksessä, seurassa, kerhossa, foorumissa, blogissa tai vastaavassa, jonka olemassaolo tai toiminta perustuu jonkin toisen ryhmittymän lyttäämiseen. Saa nyt nähdä, mihin tässä päätyy näillä kriteereillä. Päätin kuitenkin, että pistän nyt ainakin tämän kerran lusikkani soppaan ja ilmaisen mitä itse ajattelen toisinajattelusta.
Minä en halua ottaa kantaa siihen, onko natsimuumio terminä asianmukainen, oikeutettu tai käyttökelpoinen. Väitettyyn hegemoniaan en myöskään voi ottaa kantaa, koska en ole käynyt läpi lähellekkään tarpeeksi suurta aineistoa jotta voisin sen olemassaolon allekirjoittaa. Se, mihin kuitenkin voin ottaa kantaa on se, miten Sarjakuvaseura ja FinnishComicsDA minulle näyttäytyvät erityisesti verrattuna toisiinsa. Tämän kokemukseni perusteella olen sitä mieltä, että Hessun kritiikissä on jotakin perää. Olen käynyt kahta eri sarjakuvakoulua, opettajien määrää en edes muista, enkä missään välissä tänä aikana kuullut mitään mistään Sarjakuvaseurasta. Tai jos kuulin, siitä välittyi varsin etäinen ja suljettu kuva. Koin, että kyseessä on varmaankin jonkinlainen ammattilaisten oma seurapiiri, jolla ei ole tarjota nuorille ja/tai amatööreille mitään. Mikäli tämä käsitykseni on väärä, Sarjakuvaseura on pahasti epäonnistunut itsensä markkinoinnissa ainakin nuorille amatööreille. Hessun ryhmä sen sijaan on ollut alusta lähtien helposti lähestyttävä ja monipuolinen. Toisaalta ymmärrän kyllä Sarjakuvaseuraa, enkä vaadi sitä muuttumaan. Sen tavoitteenahan on omien nettisivujensa mukaan sarjakuvan arvostuksen lisääminen, joten se toimii omista lähtökohdistaan hyvinkin tarkoituksenmukaisesti ja viisaasti, jos pitää itsensä hieman elitistisenä ja vaikeasti lähestyttävänä. Tuskinpa se nimittäin lisää sarjakuvan arvostusta, jos kaikki mahdolliset keskenkasvuiset amatöörit saavat lisää näkyvyyttä. Olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että pitää näille amatööreillekin kuitenkin jotakin olla, ja juuri sen takia FinnishComicsDA on mielestäni oikeuttanut oman olemassaolonsa. Juuri samasta syystä kuulun itsekin kyseiseen ryhmään, vaikka en ihan teini enää olekaan; minä koen itseni amatööriksi, ja FinnishComicsDA:n joksikin, joka halusi minut siitä huolimatta.
FinnishComicsDA on siis mielestäni aito vaihtoehto, ja tämä on samalla myös syy siihen, miksi mitään loanheittoa tai hyökkäystä ei missään nimessä tarvita. Jos Sarjakuvaseuralla ja FinnishComicsDA:lla on erilaiset tavoitteet, niillä on silloin todennäköisetsi myös eri kohderyhmät, eikä niiden kuuluisi häiritä toistensa olemassaoloa ja toimintaa millään tavalla. Ei torikauppiaskaan huuda toiselle siksi, että tällä on myynnissä toisenlaisia tuotteita! Jos ryhmä ei pysty toiminnallaan saamaan itselleen riittävän vahvaa jalansijaa, mahdollisten kilpailijoiden kimppuun hyökkääminen tuskin kompensoi asiaa. Sarjakuvakenttä tarvitsee toisinajattelijoita, mutta toisinajattelu puolestaan ei tarvitse katkeruutta ja aggressiota. Torikauppiasvertausta jatkaakseni, keskittykäämme siis myyntiin.
Rauhaa ja toleranssia,
Elisa
tallennettu
Veli Loponen
Isoveli
Ylläpitäjä
Poissa
Sukupuoli:
<><
«
Vastaus #256 :
11.02.2012, klo 14:18:35 »
Lainaus käyttäjältä: Lurker - 11.02.2012, klo 09:33:20
Täh? Tiedän, että Kreikassa on useita Olympos-nimisiä vuoria mutta Roomassa niitä nyt tuskin oli. Hellas' on lietes'.
Juu kato Rooma oli tuohon aikaan muutakin kuin kaupunki Italiassa. Kreikkakin oli silloin vain Rooman provinssi.
tallennettu
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva
Lurker
Toimittaja
Poissa
Sukupuoli:
«
Vastaus #257 :
11.02.2012, klo 15:02:05 »
Lainaus käyttäjältä: Veli Loponen - 11.02.2012, klo 14:18:35
Juu kato Rooma oli tuohon aikaan muutakin kuin kaupunki Italiassa. Kreikkakin oli silloin vain Rooman provinssi.
No niinpä tietenkin. Siis Hellaan Olympos osana Rooman valtakuntaa! Olinpas minä hidas, taas. Kiitos korjaukseni korjauksesta.
Älykkyyteni ei riitä ymmärtämään tyhmyyttäni, kuten Hessu Hopo on joskus sanonut.
tallennettu
https://www.facebook.com/ylefan
Hessu
Jäsen
Poissa
«
Vastaus #258 :
11.02.2012, klo 15:47:31 »
Lainaus käyttäjältä: katjunen - 11.02.2012, klo 12:13:02
Arvatkaas kuka meistä ei koskaan sulje välilehtiä...
Kat
Mahtavaa! Hyvä Katjunen ja hyvä Kvaak.
tallennettu
FinnishComicsDA-sarjakuvayhteisö:
http://finnishcomicsda.com
http://finnishcomics.deviantart.com
http://foorumi.finnishcomicsda.com
Hessu
Jäsen
Poissa
«
Vastaus #259 :
11.02.2012, klo 16:10:45 »
Lainaus käyttäjältä: Lurker - 11.02.2012, klo 15:02:05
Älykkyyteni ei riitä ymmärtämään tyhmyyttäni, kuten Hessu Hopo on joskus sanonut.
Aiheeseen liittyen:
Kyllä Hessullakin joskus leikkaa.
tallennettu
Curtvile
Ylläpitäjä
Paikalla
Sukupuoli:
«
Vastaus #260 :
11.02.2012, klo 17:47:46 »
Lainaus käyttäjältä: Jukka Koivusaari - 11.02.2012, klo 00:33:26
Ja joku vielä kehtaa nimitellä heitä muumioiksi
se on kivaa vaihtelua siihen norminatsitteluun jonka kohteena on. Honda civiciksi ei kyllä tätä ennen oltu nimitelty.
noh, kaikkeen tottuu ja sitten sekin tuhoutuu.
tallennettu
Antti Vainio
Karpaattien nero
Avustava toimittaja
Poissa
«
Vastaus #261 :
12.02.2012, klo 04:42:04 »
Lainaus käyttäjältä: katjunen - 11.02.2012, klo 12:13:02
Toisaalta ymmärrän kyllä Sarjakuvaseuraa, enkä vaadi sitä muuttumaan. Sen tavoitteenahan on omien nettisivujensa mukaan sarjakuvan arvostuksen lisääminen, joten se toimii omista lähtökohdistaan hyvinkin tarkoituksenmukaisesti ja viisaasti, jos pitää itsensä hieman elitistisenä ja vaikeasti lähestyttävänä. Tuskinpa se nimittäin lisää sarjakuvan arvostusta, jos kaikki mahdolliset keskenkasvuiset amatöörit saavat lisää näkyvyyttä. Olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että pitää näille amatööreillekin kuitenkin jotakin olla, ja juuri sen takia FinnishComicsDA on mielestäni oikeuttanut oman olemassaolonsa. Juuri samasta syystä kuulun itsekin kyseiseen ryhmään, vaikka en ihan teini enää olekaan; minä koen itseni amatööriksi, ja FinnishComicsDA:n joksikin, joka halusi minut siitä huolimatta.
FinnishComicsDA on siis mielestäni aito vaihtoehto
Elisa
No hei, minä olen ehkä törkein natsimuumio mitä on olemassa vaikka ei titteliä Virallisten Sarjakuva Muurareiden Pyramidissa olekaan. Haluaisin olla Der Fyyrer ja pelottava henkilö. Se, rakas Elisa, on olennainen osa meidän salaliittoa. The first rule of Finnish Comics Society is there's no Finnish Comics Society. Voit helposti tulla mikä ilta tahansa katsomaan että ei Hämeentie 150:ssä kukaan piirrä, keskustele tai puuhaa mitään. Alaikäiset varsinkaan.
Ps. Pidän erityisesti tosta sun "aito vaihtoehto"-jutusta. Hippipaskaa. Me natsit ollaan aina oltu omasta mielestämme ainoa vaihtoehto. Hauta tai elitistinen taidepieruilu, siinä on ne vaihtoehdot.
«
Viimeksi muokattu: 12.02.2012, klo 05:20:09 kirjoittanut Antti Vainio
»
tallennettu
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".
Hessu
Jäsen
Poissa
«
Vastaus #262 :
13.02.2012, klo 13:55:37 »
Uudella voorumillamme on kivasti aktiivisuutta havaittavissa, jo 18 jäsenen toimesta.
Kuvaa tai tätä tekstiä klikkaamalla pääsee foorumille!
(Jopa hymiötä klikkaamalla pääset foorumille!)
tallennettu
Antti Vainio
Karpaattien nero
Avustava toimittaja
Poissa
«
Vastaus #263 :
14.02.2012, klo 21:56:38 »
Mitäpä jos lopettaisitte paskanjauhamisen ja alkaisitte vaikka sensijaan tekemään sarjakuvia?
tallennettu
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".
Aura
Wannabe
Jäsen
Poissa
«
Vastaus #264 :
14.02.2012, klo 22:06:38 »
Ihan kuin joku yrittäisi tahallaan jatkaa riitaa, joka kuoli jo?
tallennettu
Auratodellisuus
-
Jäähtynyttä kahvia
judea
Sarjakuvaharrastaja...luulisin
Galleriataiteilija
Poissa
Sukupuoli:
«
Vastaus #265 :
14.02.2012, klo 22:28:50 »
Lainaus käyttäjältä: Antti Vainio - 14.02.2012, klo 21:56:38
Mitäpä jos lopettaisitte paskanjauhamisen ja alkaisitte vaikka sensijaan tekemään sarjakuvia?
Mitäs jos lopettaisit paskanjauhamisen ja miettisit että loppujen lopuksi kaikki jauhaa paskaa?
tallennettu
http://jerppu.blogspot.com/
http://sarjaseuraa.blogspot.com/
VesaK
Toimittaja
Paikalla
Sukupuoli:
Oh, Santo cielo!
«
Vastaus #266 :
15.02.2012, klo 00:44:24 »
Noh noh, OMG, katsotaan nyt rauhassa mitä tulevaisuus vie mennessään.
tallennettu
En nyt aio kysyä miten se on sinne joutunut.
Hessu
Jäsen
Poissa
«
Vastaus #267 :
15.02.2012, klo 18:04:00 »
Lainaus käyttäjältä: Antti Vainio - 14.02.2012, klo 21:56:38
Teemme sarjakuvia hyvää tahtia
, mutta kyllä siinä parit paskatkin ehtii jauhaa.
tallennettu
Orjan May
Galleriataiteilija
Poissa
Sukupuoli:
«
Vastaus #268 :
15.02.2012, klo 18:17:49 »
Siis toihan on mahtavaa. Tuossa Hessun laittamassa linkissä oli yli 66 kokonaista sivua jäsenten tekemiä sarjakuvia. En ole koskaan noilla sivuilla käynytkään. Siellä oli tekijöitä, joista varmasti vielä kuullaan enemmän. Onkohan noista suurinta osaa edes kvaakin gallerioissa nähtävinä. Olihan tuo otos tuolla FCDA:ssa aika vakuuttava kun vertaa siihen, mitä tulee kvaakin sarjakuvalliseen tarjontaan. Onhan sitä täällä kvakissakin tietenkin tarjolla ihan kivasti. Mutta joku on joskus sanonut, että saisi olla enemmän sarjakuvaa kvaakin galleriassa ja se varmasti on totta. Minultakaan ei ole yhtään. Onhan noita kotona jotain valmiina keskeeräisinä , mutta keskenreäisiä sarjakuvia ei ole mitään järkeä laittaa. Sarjakuva on erilainen ja haasteellisempi projekti kuin kuvituksen tai piirroksen tuhertelu. Pitää olla valmis käsikirjoitus. Suunnitella sopiva dynaaminen ruutujako ja paljon paljon muuta.
Mutta onpa hienoa nähdä FCDA:ssa noin paljon nimenomaan sarjakuvaa. Joten sanoisin kyllä tähän väliin, että tuolla selvästikkin on tehty sarjakuvaa oikein urakalla.
Ja kyllähän tuo otos tuolla hyödyttää myös jollakin tasolla kvaakkilaisia sarjakuvantekiöitä ja yleiselläkin tasolla. Kaikki tuollainen positiivinen julkisuus on hyvästä. Sehän on esittävää taidetta ja saatta saada aikaan kiinnostusta Suomen ulkopuolelta nimeomaan suomalaista sarjakuvaa kohtaan. Tässä näimme jälleen yhden esimerkin siitä, että kyllä Suomessakin osataan tehdä sarjakuvaa. Erinomaista työtä Suomalaisen sarjakuvan puolesta FCDA! Miksei myös kvaakkilaiset nuoret tekijät käyttäisi hyvänen aika tuollaista loistavaa mahdollisuutta hyväkseen ja senkun liittyisivät FCDA:han tai Devianartiin. Tosin Devianartisssa hukkuu valtavaan massaan, mutta.... eräs loistava taiteilija sanoi, että tuollaisissa portaaleissa kannattaa itse olla aktiivinen. Silloin saa kontakteja varmasti ja vierailijoita sivuillesi. Ja nythän FCDA:ssa on oman ryhmän vahva tuki mitä kvaakissa ei ole koskaan. Tuolla voit saada paljon enemmän kontakteja kuvillesi ja enemmän katsojia. Kvaakissa kaikki tämä on niin pientä. Ja tuota äsken sanomaani ei pidä tulkita negatiivisessa mielessä vaan se oli totuus asiasta. Kvaakhan on paljon pienempi kokonaisuus koska asumme hyvin pienessä maassa ja sarjakuvarintama on levittäytynyt hyvin epätasaisesti ympäri Suomea. En osaa sanoa, kuinka paljon yhteistyötä tänä päivänä tehdään eri sarjakuvaseurojen puitteissa Suomessa. Tämäkin on varmasti yksi asia, jossa meillä Suomessa olisi varmasti paljon kehittämisen varaa. Minä ainakin toivon, että sitä olisi paljon. En osaa aiheesta kirjoittaa muuta, koska minulla ei ole tarvittavaa informaatiota käytettävissäni.
«
Viimeksi muokattu: 15.02.2012, klo 18:37:51 kirjoittanut Orjan May
»
tallennettu
Aura
Wannabe
Jäsen
Poissa
«
Vastaus #269 :
15.02.2012, klo 19:25:02 »
Lainaus käyttäjältä: Orjan May - 15.02.2012, klo 18:17:49
Miksei myös kvaakkilaiset nuoret tekijät käyttäisi hyvänen aika tuollaista loistavaa mahdollisuutta hyväkseen ja senkun liittyisivät FCDA:han tai Devianartiin. Tosin Devianartisssa hukkuu valtavaan massaan, mutta.... eräs loistava taiteilija sanoi, että tuollaisissa portaaleissa kannattaa itse olla aktiivinen. Silloin saa kontakteja varmasti ja vierailijoita sivuillesi.
Itseä ahdistaa nettiyhteisöissä juuri se että pitäisi olla aktiivinen joka suuntaan, vaikka ei olisi aikaa. Ja jos saa tykkäyksiä, se ei välttämättä johdukaan siitä että ihmiset olisivat aidosti kiinnostuneita sarjakuvasta, vaan siitä että he tykkäävät takaisin koska artisti tykkäsi, ja haluavat itse tykkäyksiä. Se on johtanut ikävään selkääntaputtelukulttuuriin.
Olen aiemmin nitissyt siitä, että nettipohjaiset tekijät nähdään jotenkin eri tavalla kuin "oikea sarjakuva". Ja originaalilla työllä on huomattavasti vaikeampi päästä esiin kuin fanartilla. (Niti niti.) Virallisesti julkaistusta mangasta esim piirretään fanartia ilman ongelmia, mutta ei ole lainkaan harvinaista että dA-tekijältä kysytään aina lupa tai ei uskalleta piirtää sitä, mikä on vähän ristiriidassa sen netin vapaus-ajattelun kanssa. Jotkut muutkin ovat ahdistuneet netin "kehujen kalastelukulttuurista" kun asiasta on ollut puhetta.
Mutta joo, en pidä dA:sta.
Tosin ite aina poden huonoa omaatuntoa siitä etten ehdi revetä joka suuntaan, tulee aina olo että miksi odottaisin ihmisten kiinnostuvan mun jutuista kun en itsekään ehdi lukea kaikkien muiden juttuja - ihan väärä lähtökohta sarjakuvantekijälle, tiedä, mutta voi olla perua tuosta dA-ajattelusta tai jostain... vaikka en ole koskaan ollut siellä itse. En tiedä.
Mutta tää on vain tätä mun nitinää.
tallennettu
Auratodellisuus
-
Jäähtynyttä kahvia
Sivuja:
1
...
13
14
15
16