Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Arvostelut: Feeniksin vuosi (20.05.2012 klo 12:00:00)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
25.05.2012, klo 17:00:56

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
355510 viestiä 8528 aihetta kirjoittanut 6032 jäsentä. Uusin jäsen: salamanterinainen
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Sarjakuvaelokuvat, -TV-sarjat ja animaatiot
| | |-+  No Ordinary Family ja The Cape
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: No Ordinary Family ja The Cape  (Luettu 493 kertaa)
Michael Riddle
huiskija
Jäsen
Poissa

Sukupuoli: mies

Nok nok!

« : 31.01.2011, klo 22:19:20 »

Näistä on Heroes ketjussa puhuttu sarjan korvaajana joten pistän samaan ketjuun, tämä varmaan sopinee kaikille?

Minua ärsyttää aivan suunnattomasti No Ordinary Family sarjan perhe, ja jaksot. Sarja toki kiinnostaa minua. Mutta en vain mahda sille mitään, että koko sarjan perhe on ärsyttävä.

Minua ärsyttää, että vain perheen isä ratkoo rikoksia. Minua ärsyttää, että perheen äiti käyttää nopeuttaan vain omiin tarkoituksiinsa. Minua ärsyttää, että perheen tyttö vain pelkää voimiaan, eikä käytä niitä edes omiin tarkoituksiin. Minua ärsyttää perheen poika, jonka älyä ei osata käyttää luovasti, ja hänet on pistetty syrjään. Minua ärsyttää että jaksoissa ei tunnu tapahtuvan yhtikäs mitään, ja superpahikset eivät saa tarpeeksi ruutuaikaa.

Noin. Nyt tämä on sanottu. Kertokaa minulle, onko tämä The Cape parempi? Ainakin hahmo tuo mieleen Spawnin sen perusteella mitä olen lukenut juoni selostuksia 3:sta ekasta jaksosta. Eikai sarja sentään ole samanlaista roskiksessa istumista kuin Spawn?
tallennettu

"Do idiots dream of electric stupidity?"
Blogi ->http://michaelriddle.sarjakuvablogit.com/
Curtvile
Ylläpitäjä
Paikalla

« Vastaus #1 : 01.02.2011, klo 01:00:09 »

yritän nyt tässä tavoittaa mitä sanot:
sinua ärsyttää tv-sarjassa lähinnä koko tv-sarjan idea ja sisältö, ei niinkään mikään muu mutta seuraat sitä koska se kiinnostaa?
aha.
Aivan.

Itse olen nähnyt No ordinary familystä alkupuolen ja se on sangen onnistunutta tv-viihdettä, hyvillä näyttelijöillä eritoten Michael Chiklis isänä ja poliisin piirtäjänä.
Mikäli pitää ihmenelosista(sarjakuva) tai Incredibles-ihmeperhe animaatioista No ordinary familyä voi suositella vaikka onkin paljon lähempänä 4400 ja heroesia trikoiden puutteellaan.
Sarjassa perhe saa sattuman kautta yli-inhimilliset kyvyt mutta niiden kanssa eläminen ei olekaan ihan kuin sarjakuvissa ja aivan yhtä mutkatonta.
Jos kohta äidin kolleega, sarjakuvia harrastava tiedenörtti neitokainen, lisää sarjakuvafanin viihtyvyyttä.
Ydin on kuitenkin perhedraama.

Itse sain joku päivä sitten dvd:n tutulta kauhuharrastajalta jenkeistä. sisälsi nauhoitetut the capen ekat 2 jaksoa.
Miten kiitetään toista kohteliaasti ja kerrotaan ettei tarvitse lisää lasinalusia on päivän kysymys.
Sarjan premissi on hyvä mutta Spawn on huikeaa korkeakulttuuria tähän verrattuna.
Hyviä ideoita on mutta luulin että kaverilla oli mainostaukojen poisto mennyt pieleen sillä rytmitys hyppi ihan kaikkialle.
Ei ollut hänen vikansa, sarjan perheen kuvaus on ihan onnistunut mutta tasapainottelu täyden Tim Burton värejä ja friikkejä skaalan ja nyt ollaan urbaanin synkkää ...ei toimi.
Robocopista ripatussa maailmassa seikkailee Taika-Jimin ja Batmanin lehtolapsukainen jonka (ja sarjan huisan pahojen tyyppien) tyylitajusta vastaavat Liberace ja Elton John.
viimeistellään Summer Glaun esittämällä Dark angelistä varastetulla Orwelliksi nimetyllä nettivapaustaistelija ja tietokonenerohahmolla....niin jos nyt saisivat vakuutetuksi että tuo kohdassa "press any key" olisi etsimättä näppäintä "Any" niin lujaa menisi.

No ordinary familyä tullee seurattua, capea ei.
mutta The cape sarjassa oleva sarjakuva The Cape näyttää sentään hyvältä.
tallennettu
Michael Riddle
huiskija
Jäsen
Poissa

Nok nok!

« Vastaus #2 : 03.02.2011, klo 14:26:22 »

yritän nyt tässä tavoittaa mitä sanot:
sinua ärsyttää tv-sarjassa lähinnä koko tv-sarjan idea ja sisältö, ei niinkään mikään muu mutta seuraat sitä koska se kiinnostaa?
aha.
Aivan.

En jaksaisi jankata tätä joka pirun tv-sarjan yhteydessä, joka minua kiinnostaa...mutta ihan totta, maailmassa on niin hemmetin vähän sarjoja jotka käsittelevät minua kiinnostavia aiheita, että se mitä saa on vähän pakko ottaa vastaan, vaikka olisi kuinka ärsyttävää tavaraa. Mainittakoot vielä että Nipa Normaali oli paljon parempi kuin NOF.

Itse olen nähnyt No ordinary familystä alkupuolen ja se on sangen onnistunutta tv-viihdettä, hyvillä näyttelijöillä eritoten Michael Chiklis isänä ja poliisin piirtäjänä.

Chiklis jankkaa samoja asioita koko ajan. Draaman aiheet koskien häntä on aina samat. Itse tarina ei etene edes muihin sarjoihin nähden, ja näyttelijät ovat toivottomia. Tosin ei minua kiinnosta hittojakaan mitä tasoa jonkun tv-sarjan näyttelijät ovat, kunhan aihe on kiinnostava. Smallvillessäkin paljon miellyttävämmät näyttelijät ovat useimmiten ne vierailevat.

Mikäli pitää ihmenelosista(sarjakuva) tai Incredibles-ihmeperhe animaatioista No ordinary familyä voi suositella vaikka onkin paljon lähempänä 4400 ja heroesia trikoiden puutteellaan.

4400 sarjaan en silti tätä vertaisi. En laadun vuoksi, vaan lähinnä draaman ja tarinan ja teemojen vuoksi. Ja NOF sopii muutenkin paremmin myös vähän nuoremmalle yleisölle, vaikka ammuskelua ja muuta rytinää tosin välillä löytyykin.

Hyviä ideoita on mutta luulin että kaverilla oli mainostaukojen poisto mennyt pieleen sillä rytmitys hyppi ihan kaikkialle.
Ei ollut hänen vikansa, sarjan perheen kuvaus on ihan onnistunut mutta tasapainottelu täyden Tim Burton värejä ja friikkejä skaalan ja nyt ollaan urbaanin synkkää ...ei toimi.
Robocopista ripatussa maailmassa seikkailee Taika-Jimin ja Batmanin lehtolapsukainen jonka (ja sarjan huisan pahojen tyyppien) tyylitajusta vastaavat Liberace ja Elton John.
viimeistellään Summer Glaun esittämällä Dark angelistä varastetulla Orwelliksi nimetyllä nettivapaustaistelija ja tietokonenerohahmolla....niin jos nyt saisivat vakuutetuksi että tuo kohdassa "press any key" olisi etsimättä näppäintä "Any" niin lujaa menisi.

Katsoin ekan jakson, ja tuo Burton höpinäsi ei oikein sopinut kuvaukseen.
Sarjan hahmot eivät ärsytä, mikä on hyvä juttu. Ja synkkyys oli sopivaa tämmöiseen. Luojan kiitos sitä ei ollut enempää, en olisi jaksanut mitään wannabe Batmania.

Taika-Jim sopii kyllä kuvaukseen. Oli ehkä koko hahmon kiinnostavin piirre. Minusta on muutenkin hyvä juttu, että ei mennä siitä mistä aita on matalin, eli tehdä jotain wannabe Batmania, vaan sen sijaan etsitään juttuja ns. toisenlaisista supersankareista. Pahikset ovat silti enemmän Batmaniä.

Kyllä sen Orwellin kaltaisia hahmoja on nähty muuallakin kuin DA:ssa. Se tuntui vähän ylimääräiseltä ja sekavalta idealta aluksi, koska sillä Capella oli se sirkus porukka jo siinä taustalla. Minua sarjan pilotissa rytmitys ei ainakaan häirinnyt, minusta se oli oikeastaan aika selkeä.

Kaiken kaikkiaan hyvää, hyvin kirjoitettua, hauskaa ja kiinnostavaa viihdettä pilotin perusteella. Menee myös seurantaan. Kiinnostus suurempi kuin NOF:ään. Ei ollut ihan pelkkää Spawnin kaltaista ruikutusta roskiksessa siitä kuinka vaimolla on uusi mies ja lapsi. Mutta saattaa muuttua semmoiseksi. Mutta se on sen ajan murhe, ei tämän päivän.

Ps. Curt, sinun ihan totta täytyy käydä hakemassa apua tuohon Liberace ja Elton John traumaasi.
tallennettu

"Do idiots dream of electric stupidity?"
Blogi ->http://michaelriddle.sarjakuvablogit.com/
Curtvile
Ylläpitäjä
Paikalla

« Vastaus #3 : 03.02.2011, klo 15:35:35 »

Tämän perusteella:
Minua sarjan pilotissa rytmitys ei ainakaan häirinnyt, minusta se oli oikeastaan aika selkeä.

Kaiken kaikkiaan hyvää, hyvin kirjoitettua, hauskaa ja kiinnostavaa viihdettä pilotin perusteella. 
olemme joko katsoneet eri ohjelmat tai ollaan vaan aivan eri aaltopituuksilla.
kauniimpi osapuoli oli varma että olisi ollut Capeen ihan pähkinöinä yhdeksänvuotiaana.
Vaatimustaso vaan on eri nykyään.

Hyvä jos pidit. Ainoastaan Faradayn perheen kuvaus toimi minusta sarjassa, yhtenäinen maan logiikkaan tai sisäiseen logiikkaan liittyvä selkeys uupui minusta.
Ja uutisten mukaan sama on havaittavissa USAssa:

NBC leikkaa Capen tuotannon 13 jaksosta kymmeneen
tallennettu
Curtvile
Ylläpitäjä
Paikalla

« Vastaus #4 : 14.05.2011, klo 11:23:48 »

Capen pöhköily otti niskalaukauksen ensin, minusta ihan syystäkin, ja nyt seuraa No ordinary family.
Ei uusita seuraavalle kaudelle.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: