Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Artikkelit ja henkilökuvat: Tarzan – viidakon valtias 1/2 (01.02.2012 klo 10:00:00)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
25.05.2012, klo 22:57:10

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
355566 viestiä 8528 aihetta kirjoittanut 6032 jäsentä. Uusin jäsen: salamanterinainen
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Sarjakuvien ostaminen ja keräily
| | |-+  Kuinka paljon sarjakuvia
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 4 5 6 7 8 [9] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kuinka paljon sarjakuvia  (Luettu 19039 kertaa)
Jööti
Uusi jäsen
*
Poissa

Sukupuoli: mies

"I think I'm getting the fear" - Dr. Gonzo

« Vastaus #120 : 17.10.2007, klo 13:52:08 »

Äärimmäisen vähän. Muutin tuossa Tampereelle kesällä  ja heitin surutta vanhoja sarjakuvia monta muovikassillista roksikseen. Melko hektinen muutto ja piti järjestellä ties mitä, eikä yksinkertaisesti jaksanut ajatella noita sarjakuvia ja miettiä mihin helvettiin ne oikein pakkaa ja jaksaako niitä roudata. Muutaman tuommoisen muovisen lehtitelineen verran säilytin, sekä sitten näitä arvokkaampia sarjakuvia tietysti joita kirjahyllyssä kirjojen vieressä muutenkin säilön. Rosikseen meni Marvelia, Tarzania, DC:n juttuja, Transformerssia, Hiimänniä, Mustista, Conania, Akuja, Karvisia, Maijjamehiläisiä ja Nallepuheja sun muuta, vuosilta akselilla 85-95. Hiimännit meinasin vessalukemiseksi säästää, mutten sitten halunut niitäkään nurkkiin pyörimään.

Toisaalta harmittaa, mutta noitten säilöntä alkoi olla jo ongelma. Osa oli aika huonossa kunnossakin ja mikäpä parempi kuoriutumisriitti kuin muutto. Sarjisten lisäksi tuli kannettua roskikseen valehtelematta kymmenisen jätesäkkiä paskaa. Kummasti tuota roinaa kertyy. Jäljellä taitaa olla vain Calvin & Hobbesia, sekä muutama Masamune Shirowin vanhempi mangakokoelma. Englanninkielistä C&B:tä on tarkoitus kerätä essentiaalisti, sekä sitten Marvelin juttuja noina kokoelmina kovissa kansissa. Elvytystä ajatuksella. Tarkoitus on hankkia sarjiksia enää alkuperäiskielellä - halua mitään hiton SM-liigan mainoksia katsella lehtien takakansissa.
« Viimeksi muokattu: 17.10.2007, klo 14:02:48 kirjoittanut Jööti » tallennettu

Isona voi puhua vähemmän
Lurker
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #121 : 17.10.2007, klo 13:56:38 »

Pakon edessä olen itsekin joutunut joskus kärräämään sarjiksia roskiin. Erään muuton yhteydessä vein ruotsinkielisiä Agent X9- ja Fantomen-lehtiä valtavat niput roskalaatikkoon, mutta jätin niin että joku halukas saattoi ottaa jos halusi...

Ei noita ruotsinkielisiä lehtiä divaritkaan oikein huoli.
tallennettu

Timo Ronkainen
professionaali amatööri
Toimittaja
**
Poissa

"Ja rangaistus on greippi!"

« Vastaus #122 : 17.10.2007, klo 15:31:44 »

Roskiksella on toivottavasti tarkoitettu paperinkierrätyslootaa, eikä sekajäteastiaa?

Timo
tallennettu

Amerikkalainen sanakirjamääritelmä 1950-luvulta.
http://suttuvihko.vuodatus.net/
Poika nro 3,141
Tiedonimijä
Jäsen
Poissa

Elämä on surkuhupaisan naurettavaa.

« Vastaus #123 : 17.10.2007, klo 15:41:17 »

Itse sain ensimmäisen ikean Perushyllyn täyteen sarjakuva festivaalien tuliaisilla. Eli tekeekö se jotain 5 metriä sarjakuvaa. Laskeskelin, että noin 400 albumia + sarjakuva kirjat ja "pokkarit" tyyliin Akira ja Sin city. Eli ei vielä liikaa.

Mutta tuo säilöminen on hyvä aihe keskustella. Itse olen täysin boknäsin kannalla. En vain pidä pitkistä toimitusajoista. Eli liikkeiden lupaamasta 6-8 viikosta. ENkä haluaisi ostaa hyllyä pienissä paloissa. Toisaalta ei ole varaa pistää Yli 3000 euroa kirjahyllyyn kerralla. En taida tosin olla ainoa tämän ongelman kanssa.

On muuten hauska lukea teidän vinkkejä, että miten olete itse "ratkaisseet" säilytys ongelman. Ties vaikka saisi toteuttamisen arvoisia vinkkejä. Tosin vinkki tyyliin: "osta omakotitalo!" Ei ole hyvä vinkki!
tallennettu
Lewis
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #124 : 17.10.2007, klo 16:03:04 »

Viime sunnuntaina tulin laskeneeksi että kirjahyllystä löytyy 480 kappaletta eri lehtiä ja albuumeja ja kirjoja. Ja siitä puuttuu vielä AA:t, AATK:t ym. muita lehtiä.
Ihan hyvä saldo tähän ikään mennessä, kirjastosta saa sitten kaikki mitä puuttuu!

Joonas
tallennettu

Wade
Toimittaja
Valvoja
Poissa

« Vastaus #125 : 25.10.2007, klo 16:56:58 »

Pakon edessä olen itsekin joutunut joskus kärräämään sarjiksia roskiin. Erään muuton yhteydessä vein ruotsinkielisiä Agent X9- ja Fantomen-lehtiä valtavat niput roskalaatikkoon, mutta jätin niin että joku halukas saattoi ottaa jos halusi...

Tästä päivästä eteenpäin, jos tuollainen tilanne tulee, soita mulle, niin haen ne pois. Ei tarvi sun vaivautua roskalaatikolle asti.
tallennettu

Wade Koivurinne
Lurker
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #126 : 25.10.2007, klo 19:54:34 »

Tästä päivästä eteenpäin, jos tuollainen tilanne tulee, soita mulle, niin haen ne pois. Ei tarvi sun vaivautua roskalaatikolle asti.

Lupaan ja vannon.

Ko. toimenpide on painanut mieltäni raskaana jo vuosien ajan. Yön pimeinä, levottomina tunteina se tulee usein mieleen. Jos vain voisin muuttaa jotain elämästäni, niin tuon.
tallennettu

Wade
Toimittaja
Valvoja
Poissa

« Vastaus #127 : 25.10.2007, klo 20:32:05 »

Lupaan ja vannon.
Kiitos. Tosin lupausta seuraava lause näytti siltä, ettet ihan heti aio moista uudelleen tehdä, joten en turhia odottele Wink
tallennettu

Wade Koivurinne
Sivuja: 1 ... 4 5 6 7 8 [9] | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: