Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Artikkelit ja henkilökuvat: Sarjakuva, etymologisia aatoksia (23.05.2012 klo 18:00:00)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
25.05.2012, klo 20:45:42

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
355534 viestiä 8528 aihetta kirjoittanut 6032 jäsentä. Uusin jäsen: salamanterinainen
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Aku Ankka ja kumppanit
| | |-+  Disney DigiComics
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Disney DigiComics  (Luettu 1124 kertaa)
Koninkaulus
Jäsen
Poissa

Sukupuoli: mies

"Atte kumiorava, varo imuketta!"

« Vastaus #15 : 08.12.2011, klo 02:36:38 »

En malta olla kysymättä: Onko tämä ironiaa, menee ainakin minulta ohi...Siis mitäs kauhistuttavaa suuntauksessa sitten oikein on, voisiko hän vähän avata, s'il vous plait ja silviisii pliis?

Onko se nyt oikeasti niin vaikea tajuta, että joillekin (toivon mukaan monille) merkittävän osan sarjakuvan lukemisesta syntyvästä nautinnosta aiheuttaa se konkreettinen painotuote, jota voi käsissään hypistellä ja sivuja selailla? Se, että näkee kuvat paperilla eikä digitaalisessa muodossa? Että kirjat ja lehdet ovat oikeasti näkyvissä ja vievät sen oman tilansa kansioissa ja kirjahyllyissä, eivätkä sarjakuvat ole olemassa vain megatavuina jossain bittiavaruudessa? Että kaikkea haluamaansa sarjakuvaa EI voi ottaa jossain digikirjanlukijahärvelissä mukaansa lomamatkalle, vaan pitää miettiä, kuinka monta Taskaria pystyykään järkevästi pakkaamaan?

En minä ole periaatteessa tuomitsemassa digitaalista sarjakuvienjakoa, jos se on silkkaa lisää oikeille julkaisumuodoille, eikä vähennä fyysisten painotuotteiden määrää. Mutta nyt puhutaankin suuntauksesta. Uskooko joku oikeasti, että digisarjakuvat eivät tulevaisuudessa näillä näkymin vähentäisi perinteisten sarjakuvajulkaisujen määrää ja/tai kustantajien halukkuutta lanseerata uusia "isoja" julkaisuja perinteisessä fyysisessä muodossa? Sitä minä pelkään, ja uskon Henendonkin pelkäävän juuri samaa asiaa.

Siinä vaiheessa, kun/jos Disney-sarjakuvat julkaistaan täysin tai merkittävässä määrin digitaalisesti, minä ainakin lopetan harrastukseni uusien sarjakuvien osalta siihen paikkaan. Vanhat julkaisut minulle jäävät, ja tuota aukkoa elämässä täyttämään pitää löytää joku uusi mukava harrastus. Toivon sydämeni pohjasta, että tuohon asti ei tarvitse mennä.
« Viimeksi muokattu: 08.12.2011, klo 02:47:30 kirjoittanut Koninkaulus » tallennettu

Topolino & Orazio Cavezza
Henendo
Avustava toimittaja
*
Poissa

Kunnia myös hiirimestareille!

« Vastaus #16 : 08.12.2011, klo 15:04:19 »

En malta olla kysymättä: Onko tämä ironiaa, menee ainakin minulta ohi...Siis mitäs kauhistuttavaa suuntauksessa sitten oikein on, voisiko hän vähän avata, s'il vous plait ja silviisii pliis?

Koninkaulus sen hienosti totesikin. En mene lisäämään mitään.
tallennettu
Jukka Laine
Maestro
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #17 : 09.12.2011, klo 23:45:18 »

Kyllä minä vähän lisäisin että digilukuhärvelissä saa mukaansa paljonkin enemmän kun yhden kirjahyllyllisen.
tallennettu

"I, Jukka, will tell you what you wish to know" -rigeliläinen mutantti, Thor # 218, Dec. 1973-
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: