Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Artikkelit ja henkilökuvat: Sarjakuva, etymologisia aatoksia (23.05.2012 klo 18:00:00)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
25.05.2012, klo 11:52:45

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
355474 viestiä 8528 aihetta kirjoittanut 6031 jäsentä. Uusin jäsen: Parabola
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Netti- ja mobiilisarjakuvat
| | |-+  "Kahden maailman välissä" leffaksi?
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: "Kahden maailman välissä" leffaksi?  (Luettu 30785 kertaa)
Tuukka
Vaivainen
Jäsen
Poissa

Sukupuoli: mies

Words of wisdom ->

« Vastaus #135 : 15.08.2005, klo 19:44:15 »

kissat tekevät tarpeensa istualteen silmät auki.

Ja viikset kääntyvät kasvolihasten jännityksestä johtuen eteenpäin, mutta tämä tuskin lienee oleellista.
Kiivi tosin kaipaa lisää kissamaisuutta. Jotenkin välillä liikkeet ja etenkin kuonoton pää muistuttavat jotain ihan muuta eläintä...
tallennettu

<- Klikkaa, tsekkaa ja kommentoi Smiley
JJ Naas
Toikkarointia lammashaassa
Jäsen
Poissa

« Vastaus #136 : 17.08.2005, klo 03:04:43 »

Kiitos kaikista kommenteista. Kaltsu myöskin.. ihan paikkansapitävää kritiikkiä.

Tämän projektin kuluessa olen henkilökohtaisella tasolla jo oppinut mm. seuraavaa:

1. Ennakkosuunnittelulla on merkitystä. Tyhmän yksinkertainen neuvo, mutta enpä vain ole suhtautunut ennakkosuunnitteluun sillä vakavuudella, mikä 200+ sivuista sarjakuvaa tehdessä olisi tarpeen. Jos lähtee vain piirtämään, tarina epämääräisinä välipysäkkeinä mielessä, niin silloin kaikki energia menee itse tarinan etenemistä auttavien asioiden pähkäilemiseen, eikä ympäristösuunnittelulle yms. tahdo riittää niin paljon aikaa enää siinä vaiheessa kun jo piirretään. Sama koskee hahmojen luomista. Ongelmia syntyy, kun ajattelee, että no, tässä on nämä hahmot, eivätköhän ne tarinan mukana sitten kehity. (Voihan se niinkin käydä, mutta se on vähän lottoamista, jotkut hahmot onnistuvat paremmin, jotkut huonommin. Desert Rocksissa sain viimein 11. kappaleessa otteen Niznan hahmosta, ja hänestä kasvoi mielestäni persoonallinen ja voimallinen hahmo.)

2. Koko käsiksen tekeminen thumbnaileina etukäteen saattaisi antaa kuvan siitä kuinka pitkä tarinasta oikeasti tulee. Tämän oli tarkoitus olla 80-90 -sivuinen...

3. X-määrän muita asioita. Mukaanlukien vaikkapa sitten, että kissat pitävät silmät auki tarpeilla käydessään, kiitos vain.  Roll Eyes Wink

tallennettu
diego-go:godego,I
Jäsen
Poissa

« Vastaus #137 : 21.08.2005, klo 16:45:01 »

Osa pitkästyttävyydestä ja dialogin tyhjäkäymisestä saattaa johtua siitä että henkilöhahmot ovat paperinohuita enkä meinaa millään edes erottaa heitä toisistaan. Toinen tyttö taitaa olla sellainen kiivaampi luonne ja toinen sitten perinteisemmin "tyttömäinen"? Okei menkööt, mutta sitä en anna anteeksi että esim yhden pojan ainoa luonteenpiirre tuntuisi olevan "kiinnostunut tietokoneista ja muusta tekniikasta".

Mielestäni hahmoja on esitelty ihan kiitettävästi, suhteessa siihen että keskeisenä teemana on ollut kaveriporukan suhde ympäristöönsä(missä JJ onkin suoriutunut suurenmoisesti). Kaikkea ei yksinkertaisesti saa mahdutettua tämän tyyppiseen tarinaan, missä pitää myös luoda tunnelmia ja juonellisia jännitteitä. Jos tarina olisi ollut vain "kavereiden kanssa landella"- tyylinen realistisempi ihmissuhteisiin keskittyvä kertomus, olisin varmaankin kanssasi samoilla linjoilla.

Yhtenä ehdottomana ansiona pidän myös sitä,  ettei tässä olla sorruttu valmiiden stereotyyppien kierrätykseen. Totutusta poiketen tietokoneista  kiinostunut poika on sosiaalisesti kyvykäs ja naiset ovat aktiivisissa sankarirooleissa. Toinen on mietiskelevämpää sorttia ja toinen valmiimpi impulsiiviseen toimintaan.

Mutta se siitä. Nämä ovat minun tulkintojani keskeneräisestä teoksesta, antaa tarinan vielä mennä menojaan tekijän ehdoilla ja katsotaan sitten. Itsekin kyllä toivoisin vähän harppaavampia päivityksiä silläkin uhrauksella, että niitä tapahtuisi harvemmin. Näin sarjan maailmaan pääsisi uudestaan sisään ilman nykimisiä.

Kaiken kaikkiaan, plussat ja miinukset ynnättynä, tämä on paras sarjakuva minkä netistä olen onnistunut löytämään. Kahden maailman välissä + Minä = Mustikkapiirakka + Maito
tallennettu
PTJ Uusitalo
Mediaholisti
Valvoja
Poissa

« Vastaus #138 : 04.10.2005, klo 01:32:58 »

No niin, tulihan se päivitys sieltä! (Runsaan tunnin myöhässä tosin.) Täällä alettiinkin jo käydä kärsimättömiksi.

Perustan Otakuun Nettisarjis-palstan ihan vain sitä varten, että sen ensimmäisessä osassa voitaisiin esitellä Kahden maailman välissä. Olen puhunut.
« Viimeksi muokattu: 04.10.2005, klo 01:35:03 kirjoittanut PTJ Uusitalo » tallennettu

Elaynea
Jäsen
Poissa

Sukupuoli: nainen

« Vastaus #139 : 17.10.2005, klo 13:53:01 »

Löysin nettisarjakuvasi Mist Gardenin kautta. Täytyy sanoa, että hvyää jälkeä teet ja mielenkiinnolla odotan jatkoa. Nyt n. kuukauden ajan säännöllisesti olen tarkastanut että jokos lisää sivuja olisi jo tullut. Smiley
tallennettu
JJ Naas
Jäsen
Poissa

« Vastaus #140 : 07.12.2005, klo 15:54:54 »

Kaiken kaikkiaan, plussat ja miinukset ynnättynä, tämä on paras sarjakuva minkä netistä olen onnistunut löytämään. Kahden maailman välissä + Minä = Mustikkapiirakka + Maito

Kiitoksia paljon. Smiley Kun itse selailen tarinaa taaksepäin, löydän paljon sellaista, jonka olisi saanut varmasti paljon paremmaksi jos olisi suunnitellut asioita etukäteen pidemmälle, mutta toisaalta myöskin paljon yksittäisiä kohtauksia ja juttuja, joihin olen edelleen tyytyväinen.

Perustan Otakuun Nettisarjis-palstan ihan vain sitä varten, että sen ensimmäisessä osassa voitaisiin esitellä Kahden maailman välissä. Olen puhunut.

Sori kun vastaus tähän tulee myöhässä.. jos olet vielä tekemässä juttua, niin ota vain yhteyttä, vastaan mielelläni kysymyksiin. ^__^

Löysin nettisarjakuvasi Mist Gardenin kautta. Täytyy sanoa, että hvyää jälkeä teet ja mielenkiinnolla odotan jatkoa. Nyt n. kuukauden ajan säännöllisesti olen tarkastanut että jokos lisää sivuja olisi jo tullut. Smiley

Kiitos. Smiley Mist Garden on kova.

-------------------------------------------------------------

Cliffhangeriin päätettiin juttu ja ollaan tammikuun yhdeksänteen päivään asti tauolla. Loppu häämöttää jo. Cheesy Ei aivan alle 3oo sivun päästä, mutta ei se siitä paljon enää ylitykään.

tallennettu
diego-go:godego,I
Jäsen
Poissa

« Vastaus #141 : 07.12.2005, klo 16:57:20 »

Muistanko väärin vai olivatko sivut aikaisemmin keskemmällä kuvaruutua? Nyt ne ovat vasemmassa reunassa, en tiedä johtuuko se jostain asetuksista täällä päin meripeninkulmia vai mistä.

Hyvä äksönkohtaus tämä viimeisin, muuten. Jatka samaan malliin.
tallennettu
JJ Naas
Jäsen
Poissa

« Vastaus #142 : 07.12.2005, klo 18:10:59 »

Muistanko väärin vai olivatko sivut aikaisemmin keskemmällä kuvaruutua? Nyt ne ovat vasemmassa reunassa, en tiedä johtuuko se jostain asetuksista täällä päin meripeninkulmia vai mistä.

Omassa selaimessani kaikki sivut näyttävät toimivan ok.. kaikissa on noin sentin marginaali vasemmassa reunassa. Windows XP, Firefox.

Lainaus
Hyvä äksönkohtaus tämä viimeisin, muuten. Jatka samaan malliin.

Yksi syy miksi valitsin tämäntyyppisen juonen tälle tarinalle oli se, että halusin harjoitella taistelukohtauksien piirtämistä.

tallennettu
PTJ Uusitalo
Mediaholisti
Valvoja
Poissa

« Vastaus #143 : 19.12.2005, klo 20:43:08 »

Perustan Otakuun Nettisarjis-palstan ihan vain sitä varten, että sen ensimmäisessä osassa voitaisiin esitellä Kahden maailman välissä.

Sanottu ja tehty. Sivu 1, sivu 2.

(Aa. Mist Gardenin kautta muuten minäkin tämän pariin eksyin.)
« Viimeksi muokattu: 19.12.2005, klo 20:45:19 kirjoittanut PTJ Uusitalo » tallennettu

hah
Vieras
« Vastaus #144 : 21.01.2006, klo 13:22:33 »

täältä lisää netti sarjista: www.freewebs.com/sarjakuva-sivut Wink
tallennettu
Wilpuri
Vellihousu
Jäsen
Poissa

Jaa kuka?

« Vastaus #145 : 31.01.2006, klo 17:36:52 »

Hyvä meno se vain jatkuu... hetken luulin, että ote hahmoihin katoaa, kun homma alkoi mennä niin mittavaksi galaksejatuhoavaksi suurspektaakkeliksi, mutta onneksi inhimillisyys on edelleen vahvasti läsnä.

Vähä sä oot kone!
tallennettu

"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern
JJ Naas
Jäsen
Poissa

« Vastaus #146 : 31.01.2006, klo 17:58:46 »

Hyvä meno se vain jatkuu... hetken luulin, että ote hahmoihin katoaa, kun homma alkoi mennä niin mittavaksi galaksejatuhoavaksi suurspektaakkeliksi, mutta onneksi inhimillisyys on edelleen vahvasti läsnä.

Vähä sä oot kone!

Heh, kiitos! Smiley Joo, nyt on lähdetty sellaiselle linjalle, että rymistelyssä ja draaman määrässä ei säästellä. Wink
tallennettu
Wilpuri
Vellihousu
Jäsen
Poissa

Jaa kuka?

« Vastaus #147 : 09.03.2006, klo 12:29:14 »

Heh. Tämä osa FAQ:sta on varmaan jo historiaa: "Tarina tulee päivittymään n. 10 sivun erissä, joten kun koko tarina on kasassa, pituutta tulee olemaan noin 70-90 sivua."

Onko lähtenyt kenties mopo hanskasta. Hahmot lähteneet elämään omaa elämäänsä.  Grin
tallennettu

"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern
JJ Naas
Jäsen
Poissa

« Vastaus #148 : 09.03.2006, klo 16:21:32 »

Heh. Tämä osa FAQ:sta on varmaan jo historiaa: "Tarina tulee päivittymään n. 10 sivun erissä, joten kun koko tarina on kasassa, pituutta tulee olemaan noin 70-90 sivua."

Näin on. Sarjakuvan piirtäminen vie kaiken energian niin että olen laiska uudistamaan sivun lay-outia tai muuta sisältöä.

Lainaus
Onko lähtenyt kenties mopo hanskasta. Hahmot lähteneet elämään omaa elämäänsä.  Grin

Niinkin voi sanoa. Wink Minkäs teet, tässä vaiheessa tuntuisi hieman hölmöltä kiihdyttää tahtia "No niin, nää meni nyt tänne ja sitte tapahtui näin ja näin ja se oli sitten siinä. Loppu"

Epilogikin päivittyi vaihteeksi, vuoden tauon jälkeen.
tallennettu
Tuukka Saturi
Sosiaalilehmä
Jäsen
Poissa

"That's a fact Jack!"

« Vastaus #149 : 09.03.2006, klo 16:38:12 »

Loistavaa! Tykkäsin kyllä. Enpä ole tällaista nettisarjakuvaa vielä nähnytkään aikaisemmin.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: