Kirjoittaja Aihe: Roope Eronen: Eläimiä  (Luettu 7427 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mikko jylhä

• Jäsen
Roope Eronen: Eläimiä
« : 07.04.2010 klo 11:03:44 »
float like a butterfly, stink like a beaver

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
Vs: Roope Eronen: Eläimiä
« Vastaus #1 : 07.04.2010 klo 12:46:59 »
Eläimiä on oikein suositeltava teos.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #2 : 20.06.2011 klo 19:57:18 »
Lainaus
Mukana seuraa erillinen A3-kokoinen kaksipuolinen sivu eli juliste, joka ei liity millään lailla itse tarinaan.

Kyllä se mun nähdäkseni liittyi...

tomu

• Jäsen
  • the book is good but misunderstood
« Vastaus #3 : 21.06.2011 klo 11:57:31 »
Kyllä se mun nähdäkseni liittyi...

Joo, siis nämä eri tyylillä piirretyt sarjakuvathan ovat siis SE sarjakuva, johon päähenkilö menee töihin. Erosmaiseen (uh) tyyliin tarinaa kieputellaan eri meta-tasoilla läpi kirjan.

Nanna

• satunnainen silminnäkijä
  • Jäsen
  • Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
« Vastaus #4 : 23.06.2011 klo 12:55:42 »
Koiran kakkaa -albumi oli jo ensisilmäyksellä niin viettelevän oloinen, että pikaistuksissani ostin yhden kappaleen. Luin sen tietysti vessassa. Kaikkiin kakkahuumori ei kolahda, mutta itse pidin lukemastani kovasti ja hörähtelin tyytyväisenä albumin jutuille. Tarina oli paikoin suorastaan syvällinen.

Albumin mukana tuli tosiaan vielä tuo hieno julisteentapainen lisäherkku, joten tunsin saaneeni vastinetta rahoille. Suosittelen.

Sampsa_G

• Suomen Podcaster Supreme
  • Jäsen
« Vastaus #5 : 01.10.2012 klo 01:32:26 »
Tämä kun nyt on selvästikin asiaankuuluva niin laitan linkin tähän tekemääni Roope Erosen haastatteluun tännekin tuon podcastin oman threadin lisäksi.

http://directory.libsyn.com/episode/index/show/thesarjakuva/id/2082421

Reijo Valta

• Valvoja
  • Haddadaa
« Vastaus #6 : 21.09.2016 klo 10:30:53 »
Erosen Jouluyllätyksen arvio nyt etusivulla.

Humalaisesta tontusta kärsivät kaikki

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Vastaus #7 : 26.09.2016 klo 20:05:42 »
Hyvä arvio Reijolta vaikka itse en ihan yhtä paljon teoksesta innostunutkaan. Kirjassa oli muutama oivallinen oivallus, mutta enemmänkin niitä olisi mukaan mahtunut.

Sarjakuvan tekotavasta ja sisällöstä heräsi ajatus, että onko teoksen pohjimmainen viesti niinkin radikaali kuin, että kansanvalta ei toimi? Tekoprosessissa ihmisillä olisi ollut mahdollisuus vaikuttaa tarinan tapahtumiin, mutta suurin osa ei ollut tilaisuudesta kiinnostunut. Sitten varsinaisessa tarinassa kaikki menee pieleen heti, kun jokaiselle ihmiselle annetaan kyky vaikuttaa maailman menoon. Tilanne saadaan hallintaan rajaamalla vaikuttamismahdollisuudet pienelle joukolle ihmisiä. Eli viestiikö tekijä, että valveutunut diktatuuri voisi sittenkin olla parempi kuin joka suuntaan sinkoileva demokratia? Yleensähän kotimaiset sarjakuvat tuntuvat olevan hieman vasemmalle kallellaan, joten sen puoleen Jouluyllätys tarjoilee virkistävää vaihtelua.

"Now there's only two things in life but I forget what they are"