Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Kolumnit ja matkaraportit: Suomessa julkaistut Tarzan- ja Tarzanin poika -erikoisjulkaisut (15.02.2012 klo 10:00:00)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
25.05.2012, klo 01:12:01

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
355449 viestiä 8528 aihetta kirjoittanut 6031 jäsentä. Uusin jäsen: Parabola
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Sarjakuvien ostaminen ja keräily
| | |-+  Sarjakuvien ensipainokset
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvien ensipainokset  (Luettu 1701 kertaa)
Tertsi
Mutsi Naamio
Toimittaja
**
Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #15 : 17.09.2009, klo 21:56:41 »

Ensipainoksella ei ole mulle mitään merkitystä.
Mutta en olekaan keräilijä. Luulisin.
tallennettu
Jukka Laine
Maestro
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #16 : 17.09.2009, klo 22:06:00 »

Mutta nythän ovat Blueberry- eli Navaho-albumit 70-luvulta arvossaan, kun noita on sössitty tämän vuoden painoksissa?
tallennettu

"I, Jukka, will tell you what you wish to know" -rigeliläinen mutantti, Thor # 218, Dec. 1973-
EetuT
Jäsen
Poissa

« Vastaus #17 : 17.09.2009, klo 22:17:45 »

Noissa Blueberryissähän on keräilijöille koukkuna tuo numeroinnin jatkuminen, lisäksi niissä on esilehdellä listaukset alkuperäisestä ilmestymisjärjestyksestä. Enkä tiedä huomaako tuota vikaa perus sarjakuvan lukija joka selailee niitä, eikä ole lukenut aiheesta kvaakista. Lisäksi nuo Zoom albumit 1 ja 3 on melko yleisiä.

Sitä en tiedä kuinka paljon keräilijät/lukijat miettivät ostoa harkitessaan uudelleen tehtyä käännöstä.
« Viimeksi muokattu: 17.09.2009, klo 22:32:51 kirjoittanut EetuT » tallennettu

E.T
Jukka Laine
Maestro
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #18 : 17.09.2009, klo 22:31:49 »

Joo, mutta ensipainoksista on kyse tässä ketjussa.
tallennettu

"I, Jukka, will tell you what you wish to know" -rigeliläinen mutantti, Thor # 218, Dec. 1973-
EetuT
Jäsen
Poissa

« Vastaus #19 : 17.09.2009, klo 22:39:55 »

Esitit olettamuksen että Zoomin ensipainokset olisi arvossaan ja uudet painokset ei olisi haluttuja. Minä esitin eriävän mielipiteeni ja perustelin miksi näin ei ole. Pitääkö tällekin avata uusi ketju?
tallennettu

E.T
Jukka Laine
Maestro
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #20 : 17.09.2009, klo 23:05:31 »

En esittänyt olettamusta, vaan pohdin päteekö ensipainos-idea tähänkin. Tuskin uusia painoksia olisi otettukaan jos niille ei olisi kysyntää.

Korjasit edellistä viestiäsi uuden käännöksen osalta. Voit avata uuden ketjun uusille käännöksille minun puolestani.
tallennettu

EetuT
Jäsen
Poissa

« Vastaus #21 : 17.09.2009, klo 23:32:01 »

Eikö tässä ole kysymys?
Mutta nythän ovat Blueberry- eli Navaho-albumit 70-luvulta arvossaan, kun noita on sössitty tämän vuoden painoksissa?
Ja tässä ole minun mielipiteeni sisältävä vastaus
Noissa Blueberryissähän on keräilijöille koukkuna tuo numeroinnin jatkuminen, lisäksi niissä on esilehdellä listaukset alkuperäisestä ilmestymisjärjestyksestä. Enkä tiedä huomaako tuota vikaa perus sarjakuvan lukija joka selailee niitä, eikä ole lukenut aiheesta kvaakista. Lisäksi nuo Zoom albumit 1 ja 3 on melko yleisiä.
Olisiko vastaus pitänyt muotoilla näin: 70-luvun Blueberry ensipainoksissa ei ole juoksevaa numerointia, eikä esilehdellä alkuperäistä listaa ilmestymisjärjestyksestä, eli se laskenee niiden haluttavuutta. Eikä nuo 70-luvun painokset taida olla painolaadultaan kovin paljon parempia kuin nämä tämän vuotisetkaan. Lisäksi nuo Zoom albumit 1 ja 3 on melko yleisiä.

Sama asia vaikeammin ilmaistuna. Ymmärrän kyllä pointtisi, että jutut lähtevät rönsyilemään aihepiirin ulkopuolelle. Mutta ei kai tästä sen enempää tarvitse vääntää.

Voit poistaa nämä turhat viestit minun puolestani.
tallennettu

E.T
Lönkka
Jäsen
Poissa

Babtized in ignorance and chloroform

« Vastaus #22 : 17.09.2009, klo 23:47:12 »

Taannoin kun tuli joskus nuoruudessa vaihtoon menneet alput hankittua uudelleen pyrin keskittymään noihin vanhempiin painoksiin klassikko-osastosta (Tintti, Asterix) koska uudempien painosten parempilaatuinen paperi sai alpparit vaan tuntumaan jotenkin oudoilta. Eli  kun oli koko lapsuuden lukenut niitä tietynoloisina ei luultavimmin parempi painatus tuntunut oikealta ja niistä puuttui "se" fiilis.

Ensipainoksilla ei muuten ole merkitystä.
Toki jos hinta on sama niin aina eka painos tulee mielummin valkattua.

Mangapuoleta muistelisin lukeneeni että Sagatsun mankassa ykköspainos on se merkittävästi isompilevikkinen lehtipiste(?)painos. Pienempi kakkospainos tehdään samaan/samoihin aikoihin ja se menee kirjakauppa(?)levitykseen. Kummalla on sitten enemmän keräilyarvoa (jossain epämääräisessä kohtaa tulevaisuutta)? Isommalla ensipainoksella vai samaan aikaan painetulla mutta pienemmällä kakkospainoksella?
tallennettu
Tertsi
Mutsi Naamio
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #23 : 18.09.2009, klo 14:28:36 »

Jos jossain on hyväkuntoisia Navaho-albbuja, olen kiinnostunut.
Mun omat Navahot on ihan repaleina, uusien laatu ei tyydytä.

Minusta esim. Huuto-netissä myytäessä pitäisi mainita selkeästi,
että nuo uudet Blueberryt ovat viallisia.

tallennettu
Petteri Oja
Juudas itselleen
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #24 : 18.09.2009, klo 17:42:03 »

Minusta esim. Huuto-netissä myytäessä pitäisi mainita selkeästi,
että nuo uudet Blueberryt ovat viallisia.

No kun ei kukaan normaali lukija huomaa niissä mitään vikaa...   Wink
tallennettu

Rauta
Cheap plastic imitation of Orson Welles
Jäsen
Poissa

Voi millaista höpinää!

« Vastaus #25 : 21.09.2009, klo 17:52:28 »

Onko sarjakuvienkeräilijöissä merkittävästi painosintoutuneita keräilijöitä? Taskarien kanssa kyllä, mutta tällaisen muun sarjakuvan keskuudessa?

Joistakin tietyistä sarjoista haluan ensipainokset. Syy on ensisijaisesti nostalginen. Tenavat nyt vain pitää omistaa samanlaisina kuin ne ekan kerran luki. Lucky Luket, Asterixit ja Tintit omistan samasta syystä vanhoina painoksina, 70- 80-luvun kappaleina, ensipainoksia en niistä kaipaa, mutta (Lönkan tapaan) uusissa ei vain ole sitä fiilistä.

Valerianeista ja kaikista muistakin scifisarjoista olen hankkinut kaikki eri versiot, mikä kylläkin käytännössä on tarkoittanut, että olen ostellut (muuttuneita) uusintapainoksia alkuperäisteni rinnalle.

Siinä se painoskikkailu taitaa olla. Alkuperäiset Tex Willerit 4- ja 5-1971 kyllä haluaisin kronikoiden seuraksi, mutta en nykyhinnoilla. Maltan helposti odotella sopivaa ostotilaisuutta vielä seuraavat 10 vuotta.

Ja minun kokoelmissani kaikki lehdet ovat lukemista varten.

tallennettu

Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: