Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Kolumnit ja matkaraportit: Pää pyörällä Kuopion taidemuseossa (26.10.2011 klo 14:34:37)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
12.02.2012, klo 12:53:10

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
346709 viestiä 8433 aihetta kirjoittanut 5928 jäsentä. Uusin jäsen: macrodeath
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvantekijöiden keskustelut
| |-+  Piirtäminen, tekstaus, väritys ja skannaus
| | |-+  Mitä on vaikea piirtää?
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 27 28 29 30 31 [32] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Mitä on vaikea piirtää?  (Luettu 76079 kertaa)
Aura
Wannabe
Jäsen
Poissa

« Vastaus #465 : 15.09.2011, klo 11:33:20 »

Drawn to Life: 20 Golden Years of Disney Master Classes on kyllä kirja, jota suosittelisin jos piirtäminen tuntuu hankalalta. Se on tarkoitettu animaattoreille, mutta auttaa myös sarjakuvantekijää. Kirjasta on myös kakkososa.

Tuo on siis niitä Walt Stanchfieldin luentoja, jotka alun perin kiersivät kopioina ja myöhemmin pdf:änä animaatio-opiskelijoiden keskuudessa, ja nyt ne on koottu ihan oikeaksi kirjaksi jossa on matskuakin enemmän.

Itsellä on vaikea piirtää hahmoja luonteviin asentoihin, ja tuo tuntui selventävän ajatuksia jonkun verran. Jos vaikka oppisin jotain, huoh. Undecided
tallennettu

Nirpi
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #466 : 24.10.2011, klo 16:44:21 »

Jaa-a, näitähän riittää! Kaikista vaikeimpia piirrettäviä ovat omalta kannaltani autot ja esim. moottoripyörät. Lentokone onnistuu mallista, samoin pyörä, jopa hevonen (kulkupelinä sekin kuuluu tähän) mutta mallistakaan piirtämällä ei autoista tule yhtään minkäänlaisia.  Olen tehnyt ainoastaan yhden siedettävän kuvan autosta (posliinityönä A4-laatalle). Vanhojen autojen piirtäminen on jonkin verran vähemmän vaikeaa kuin modernien ilmanvastus-sukkuloiden.

Toinen piirtämisen vaikeus liittyy sormiin ja kämmeniin. Olen kokeillut kaiken maailman lieriö- ja nivelmalleja, piirrellyt apupyörylöitä, luita, katsonut omia töppösormiani, mutta silti piirroksieni heikoin kohta löytyy yleensä hahmojen käsistä. Mutta we'll keep on trying.

tallennettu
C. Gothicus
Jäsen
Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #467 : 25.10.2011, klo 12:41:00 »

Vanhojen autojen piirtäminen on jonkin verran vähemmän vaikeaa kuin modernien ilmanvastus-sukkuloiden.
Hauska huomio! Jos osaat piirtää koirankopin, osaat piirtää myös vanhan T-Fordin.
tallennettu

"Ihminen on ihmiselle kettu."
Korro
Opiskelia
Jäsen
Poissa

« Vastaus #468 : 25.10.2011, klo 13:02:10 »

Itse olen törmmänyt muutamia kertoja taiteilessani siihen että jos itseluottamusta kyseisen objektin piirtämisestä ei ole, sitä harvemmin onnistuu.

Mallista toki on hyvä katsoa , aina. Mutta jos tahtoo tunkea sivutolkulla samoja tiiliseiniä taustoiksi , alkaa sekin puuduttaa. Itseluottamusta tarinoidentaustojen piirtäjänä on aika olematon.

Tätä varten käyn kait taidekoulua. Siellä tähän oppii konstit(?)
tallennettu

Hyvinkää? Kuka sinne haluaa? -Salatut elämät
Orjan May
Galleriataiteilija
Poissa

« Vastaus #469 : 25.10.2011, klo 13:47:42 »

Hei Nirpi,

Luin kirjoituksesi. Tässä sinulle apua. Olen saanut näistä ja muista sivuista paljon oppia itselleni, kuinka piirtää käsiä ja kämmeniä.

Tässä hyvä linkki:
http://www.drawninblack.com/2009/10/how-to-draw-hands-35-tutorials-how-tos-step-by-steps-videos-studies-poses-and-photo-references/

Huom! Tämä on vain yksi niistä monista turoriaaleista, joissa opetetaan piirtämään. Kannattaa tsekkailla internettiä. Löytyy todella  hienoja sivustoja, joiden avulla olen oppinut piirtämään.
« Viimeksi muokattu: 25.10.2011, klo 14:29:58 kirjoittanut Orjan May » tallennettu
Nirpi
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #470 : 25.10.2011, klo 19:17:55 »

Onpa auttava ja kätevä sivusto. Kiitokset sinulle Orjan May!
tallennettu
Aura
Wannabe
Jäsen
Poissa

« Vastaus #471 : 27.10.2011, klo 22:05:32 »

Mulla on yhä ongelmana etten osaa käyttää mallikuvia varsinaisessa piirtämisessä. Se tuntuu huijaukselta koska ilman mallikuvia en osaa piirtää ammattimaisesti, ja ilman malleja ja mallista tehdyt kuvat erottaa liian helposti toisistaan. Samalla tiedän että mallikuvia nimenomaan pitäisi käyttää, ei ehkä kopiointiin vaan työkaluna. Ja onhan taidemaalauksetkin perinteisesti tehty mallista... Silti jo käden asennon katsominen mallista häiritsee, jos en osaa piirtää sitä muistista.

No, toki käytän malleja silloin kun on tarvis, esim piirtää tietty pöllölaji, mutta jokaista kättä ei viitsisi kopioida. Ja mallipiirustuksesta ei ole vielä tarttunut muistiin tarpeeksi.

Itsellä yksi suurimmista ongelmista ovat yhä kädet. Ne saattavat onnistua jos oikein yrittää ja tekee rakenneluonnoksen alle, mutta heti jos ei keskity, niistä tulee epämuodostuneet. No, harjoittelu jatkuu, olen viime aikoina yrittänyt etsiä uusia näkökulmia tekemiseen, ja toivottavasti siitä on ollut hyötyä.
tallennettu

X-men
Jäsen
Poissa

Comics costs too much, damned!!!

« Vastaus #472 : 03.11.2011, klo 22:16:02 »

Miksi jalat (jalkaterät) on niin vaikea piirtää? Esim. DCllä Doomsday-saagassa Teriksellä oli joko isot saappaat tai sitten isot jalat muutamissa kohdissa.
tallennettu

There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.
Korro
Opiskelia
Jäsen
Poissa

« Vastaus #473 : 23.11.2011, klo 13:46:10 »

1H 30MIN abaut meni kahdenruudun tekemiseen, kuvallisesti köyhä suoritus.
Heitin koko homman maalaus vaiheessa roskiin, eipä tarvitse mokomaa miettiä. (Olin piirtänyt hahmot varjotuksineen ja taustoineen ensin) Tökkii tarinan tuominen paperille, en oikein saa itseäni fantasiamaailmaan tai minnekkään muualle Muumilandiaan. Onneksi on koulu, siellä kait 'luovaa hulluutta' oppii ilmaisemaan.

Mene ja tiedä.
tallennettu

Hyvinkää? Kuka sinne haluaa? -Salatut elämät
Teräskäsine
Galleriataiteilija
Poissa

Punk's not dead

« Vastaus #474 : 19.12.2011, klo 19:52:56 »

Moottoripyörä, jossa kaksi ihmistä kyydissä. Saakelin vaikeaa!
tallennettu

Anssi Rauhala
Jäsen
Poissa

Aces High!

« Vastaus #475 : 22.12.2011, klo 22:11:05 »

Moottoripyörä, jossa kaksi ihmistä kyydissä. Saakelin vaikeaa!

Totta. Ja jos pitää vaikka tehdä kolmen sivun moottoripyörätakaa-ajo... brrr!

EDIT: Niin tännehän mun piti laittaa tuo Keijjo -sitaatti:

"Treenaamisesa on se upeus, että jos t treeni menee hyvin, edistyy, ja jos se menee huonosti, edistyy itse treenaamisessa."

* prätkä.jpg (175.17 kilotavua, 809x929 - tarkasteltu 41 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: 22.12.2011, klo 22:36:24 kirjoittanut Anssi Rauhala » tallennettu

"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/
judea
Sarjakuvaharrastaja...luulisin
Galleriataiteilija
Poissa

« Vastaus #476 : 23.12.2011, klo 16:38:00 »

Lyhyesti yksipyöräinen jolla vaikkapa pelle polkee.
tallennettu

Tertsi
Toimittaja
**
Paikalla

« Vastaus #477 : 23.12.2011, klo 16:49:14 »

Lyhyesti yksipyöräinen jolla vaikkapa pelle polkee.
Mikäs siinä nyt niin vaikeaa on?  Huh
tallennettu

Emppu
Jäsen
Poissa

Staring the wall since 1987

« Vastaus #478 : 09.02.2012, klo 04:36:51 »

Mekaaniset välineet ovat helppoja, kun niissä on se muotologiikka paremmin hahmotettavissa, jos vaikka vääntää perspektiivissä.

Asia on toista skeittikenkien ja conversejen kanssa. Kolmepisteperspektiivistä. Ylhäältä kuvattuna. Nämä mittasuhteet... AARGH!
« Viimeksi muokattu: 09.02.2012, klo 05:25:13 kirjoittanut Emppu » tallennettu

Sivuja: 1 ... 27 28 29 30 31 [32] | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: