Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Artikkelit ja henkilökuvat: Tarzan – viidakon valtias 1/2 (01.02.2012 klo 10:00:00)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
24.05.2012, klo 19:09:37

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
355399 viestiä 8525 aihetta kirjoittanut 6030 jäsentä. Uusin jäsen: juggs
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Kvaak.fi
| |-+  Palaute & uudistukset
| | |-+  Oma forum uutisille?
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Oma forum uutisille?  (Luettu 2608 kertaa)
J.Salo
ijusten
Valvoja
Poissa

Sukupuoli: mies

..ja valmis!

« : 07.05.2004, klo 18:57:17 »

Tuli mieleen, kun taas kommentoin uutista etusivulla, ja sitten samasta aiheesta tehtyä topicia sarjakuvissa.

Eikö olisi kaikin puolin järkevämpää perustaa forum "uutiset" vaikka ajankohtaista-foorumin alle, johon laitetaan threadit kaikista etusivun artikkeleista? Tuo "keskustele uutisesta" laatikot eivät oikein toimi, lähinnä koska ne hautautuvat tuli niihin viestejä tai ei. Ja niissä on paha käydä keskustelua, saati sitten tarkistaa uusien viestien varalle.

Parempi olisi, jos itse uutisessa olisi linkki topiciin, jossa keskustella. Ja jos uutinen hautautuu, niin sitä tietää mistä sitä lähteä etsimään. Sarjakuva-foorumilla uutistopicit hautautuvat kaikkien ei-uutistopicien alle hyvinkin nopeasti, ja jälkikäteen niitä on vaikea löytää.

Uutistopic voisi alkaa joko copy/pasteella itse uutisesta tai lyhennelmällä uutisesta sekä linkistä itse uutiseen. Miltä kuulostaa?
tallennettu

Kronologisesti myöhässä.
#Kvaak.fi@IRCNet
Poissa

« Vastaus #1 : 08.05.2004, klo 10:59:51 »

Mä oon ajatellut tota samaa. Se ois hyödyllinen.  Kuka täällä voisi sellasen luoda? Se tåis todellakin uutta ja kivaa tänne.
tallennettu

Mitäsh minä shanoin... Vettähän she vain on...
Juha Kouvalainen
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #2 : 26.12.2004, klo 14:41:21 »

Pahoittelen vastaukseni myöhäistä ajankohtaa, sillä olen vasta viime aikoina palannut aktiiviseksi tämän palvelun suhteen. Parempi kuitenkin myöhään kuin ei milloinkaan.

Tätä on ehdotettu ennenkin, ongelmaksi on muodostunut vain se, että etusivun toimituksellinen uutismateriaali tuotetaan eri ohjelmalla kuin tämä keskustelu eikä niiden integrointi toisiinsa onnistu siten, että toinen ohjelma lisäisi myös keskustelufoorumin puolelle otsikot valmiiksi.

Uutisotsikoiden lisääminen ja siihen linkittäminen manuaalisesti taas on huomattavan iso homma ja varmasti unohtuisi useilta uutisen kirjoittajilta + nostaisi kynnystä uutisen kirjoittamiseenkin, joten kommentointi on jätetty lähinnä kunkin uutisen yhteyteen.

Puolivälin ratkaisu olisi tietysti ohjata linkki keskustelualueelle johonkin omaan osioonsa, johon aktiivinen kommentoija voisi perustaa uuden uutisaiheen. Toisaalta riittääkö siihen kellään intoa, koska kommentointimahdollisuus - vaikka suppeampi onkin - on jo valmiina kunkin uutissivun yhteydessä?
tallennettu

Reima Mäkinen
Jäsen
Poissa

« Vastaus #3 : 30.12.2004, klo 00:06:05 »

Tälle on nähdäkseni tarvetta lähinnä siinä mielessä, että jos keskustelijat haluavat uutisoida. Olen Juhan kanssa samaa mieltä, että viksuinta on joko Artikkelin/uutisen tekijän luoda keskustelu ja linkittää jatkot sinne tai sitten toisin päin keskustelijan linkittää aloittamansa keskustelu uutiseen johon viitttaa. Ehkä toimivin/ohjaavin ratkaisu tähän olisikin poistaa kommentointimahdollisuus uutisten ja artikkelien perästä?! Ja siitäkin olen Juhan kanssa samaa mieltä, että keskustelu on parasta luoda sille alueelle jota se koskee. Tai sitten yleiseen sarjakuvat osioon... Näin asiallinen keskustelu voi jatkua vielä viikonkin kuluttua kun uutisarvo on himmennyt, tai jos aihe ponnahtaa uudelleen ajankohtaiseksi.

Toimitusta vinkkaamalla (jos olisi toimitus) Kvaakilainen voi myös saada skuuppinsa etusivun käsittelyyt ja laajemmin pohjustetuksi.
tallennettu
Juha Kouvalainen
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #4 : 30.12.2004, klo 02:27:12 »

Lainaus
Ehkä toimivin/ohjaavin ratkaisu tähän olisikin poistaa kommentointimahdollisuus uutisten ja artikkelien perästä?! Ja siitäkin olen Juhan kanssa samaa mieltä, että keskustelu on parasta luoda sille alueelle jota se koskee. Tai sitten yleiseen sarjakuvat osioon... Näin asiallinen keskustelu voi jatkua vielä viikonkin kuluttua kun uutisarvo on himmennyt, tai jos aihe ponnahtaa uudelleen ajankohtaiseksi.

Toimitusta vinkkaamalla (jos olisi toimitus) Kvaakilainen voi myös saada skuuppinsa etusivun käsittelyyt ja laajemmin pohjustetuksi.

Keskustelun keskittäminen yhteen foorumiin on periaatteessa hyvä ajatus, mutta edelleenkin näen tässä tuon teknisen rajoituksen, että keskustelun aloittaminen/linkitykset pitäisi toimia automaattisesti.

Ja toisekseen kommentointikynnys nousee huomattavasti, mikäli kommentoijan on siirryttävä erillisen linkin kautta foorumille ja kahlattava sieltä oikea aihe ja kirjoitettava siihen aiheeseen. Nytkin toimituksellista materiaalia kommentoivat monet ihmiset ja satunnaiset kävijät, joilla ei kuitenkaan ole aikaa/kiinnostusta perehtyä itse foorumin käyttöön. Kommentointi on yksinkertaista, helppoa ja nopeaa sekä virittää kuitenkin keskustelua aiheesta.

Kolmannekseen mielestäni toimitukselliseen materiaaliin liittyvät kommentit pitäisi löytyä samalta sivulta ja kommenttiboxinkin olla samalla sivulla. Monet jättävät kommentit lukematta, jos ne ovat erillisen linkin takana.

Vastaavasti myös tekstiin viittaaminen on hankalampaa kun itse uutinen tai muu juttu häviää ruudusta siirryttäessä kommentoimaan foorumille.

Tämän vuoksi itse edelleenkin kannatan nykyistä systeemiä parempana.

Lainaus
Tälle on nähdäkseni tarvetta lähinnä siinä mielessä, että jos keskustelijat haluavat uutisoida.
Tätä käyttöä varten Uutiset -kategoria olisi perusteltu. Loisinko?
« Viimeksi muokattu: 30.12.2004, klo 02:29:11 kirjoittanut Juha Kouvalainen » tallennettu

Reima Mäkinen
Jäsen
Poissa

« Vastaus #5 : 02.01.2005, klo 21:16:08 »

Juha: "Tätä käyttöä varten Uutiset -kategoria olisi perusteltu. Loisinko?"

Ei. Sehän sotkisi koko foorumeihin jaettujen keskustelujen idean. Muut kommentoisivat uutista, jne. Tämä onnistuisi kyllä niin, että ylläpito siirtäisi aiheen sitten "Foorumiarkistoon" kun kuumin keskustelu laantuu, mutta en kyllä ymmärrä mikä ongelma käyttäjien on uutisoida juttuja asianmukaisella foorumilla?! (Aloitetut säikeet näkyvät kumminkin etusivullekin!)
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: