Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Artikkelit ja henkilökuvat: Rodolfo Ciminon kosminen oikeus (06.04.2012 klo 04:30:32)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
24.05.2012, klo 06:07:57

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
355355 viestiä 8523 aihetta kirjoittanut 6029 jäsentä. Uusin jäsen: Ak-ke
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Muut sarjakuva-aiheet
| | |-+  Mistä sarjakuvasta olet saanut eniten vaikutteita (elämääsikin)?
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Mistä sarjakuvasta olet saanut eniten vaikutteita (elämääsikin)?  (Luettu 2547 kertaa)
Michael Riddle
huiskija
Jäsen
Poissa

Sukupuoli: mies

Nok nok!

« Vastaus #15 : 12.11.2008, klo 20:13:35 »

Syvin ajatus mitä olen ottanut sarjiksista, lienee "Itsemurha on luovuttamista", joka tuli esiin 1996 vuoden hämiksistä, ben reilyn ajatuksista.

Muutenkin Marvel on inspannut, ja pistänyt pohtimaan filosofisia ajatuksia, joita tämä saakelin manga-buumi ei ole vielä kertaakaan aiheuttanut. (Tosin eihän niissä chosen one, räiskintää & rytinää ja vähän huumoria joukkoon meiningillä menevissä sarjiksissa olekaan mitään ajatusta. Ja kun sitä on, se on jo aikaisemmin tehty.)

Aku Ankka on minunkin listalla. Ja kyllä ne Lassit ja Leevitkin on pistänyt miettimään, että miksi helkkarissa pitää aina olla niin pirun aikuinen? (Samalla selittyi se, että miksi se MINUN kopterihattuni tuli myöhässä. =( )

Viivi ja Wagner, Tenavat, Häjyt (Älkää kysykö mitä! Cheesy ) ja monet muut strippisarjakuvat ovat myös herättäneet jotain.
tallennettu

"Do idiots dream of electric stupidity?"
Blogi ->http://michaelriddle.sarjakuvablogit.com/
YhdysSanaKuvia.com
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #16 : 26.11.2008, klo 17:12:41 »

Onko siis nähtävissä, että "vakavia" sarjiksia lukeneet tarraavat mukaansa sen suuntaista vaikutusta: filosofia, kantaaottavuus, jne ja kuten itse olen tuollaista ns. höpö-höpö-huumorisarjakuvaa lukenut, niin olen saanut vaikutteita huumorinlaadullisesti?

Vai onko kellekään käynyt niin, että olette lukeneet ns. "vakavaa" sarjakuvaa/teosta tai miksi-sitä-haluaa-kutsua ja olettekin saaneet vaikutteita pelkästään piirrostyylin tai väritystavan osilta esimerkiksi fantasia tai huumoriteoksiinne?

Vai kulkeeko tyyli käsikädessä luonteen kanssa? Ei hirveästi näe realismiin pyrkivällä kuvituksella varustettua "Fingerporia". Smiley
tallennettu

gerber
Jäsen
Poissa

What did ya expect - A drunken Galactus?!!

« Vastaus #17 : 26.05.2009, klo 14:29:12 »

Lätsä Cool, Vanhat Herrat  Tongue ja Friikkilän Veljekset Grin
tallennettu
tolppis
Jäsen
Poissa

Cheers mates!

« Vastaus #18 : 08.07.2009, klo 11:53:16 »

Edelleenkin ennen kuin kirjoitan mitään vetoan siihen lieventävään asianhaaraan että olen univelkainen, hiukan ylirasittunut ja kaipaan vain jotakin tekemistä etten nukahda töissä pystyyn mutta siis...

Lähinnä olen (katsokaa tuota avatariani joten yllätys yllätys) saanut mainion kyynistä "hälläväliä, olen mitä olen, haistakaa..."-asennetta Hellblazer-sarjiksista. Viimeksi jäi mieleen yhdestä uudehkosta HB-kokoomasta kuinka John C. totesi kieltäydyttyään (enpäs spoilaakaan) hmmm...eräästä tarjouksesta, seuraava repla: "Sod off (tai vastaavaa), I'm me own man, always have been, always will". Hiukan tuonne päin. Samaistuin heti tuohon arroganttiin screw you asenteeseen.

Toinen vastaavasti mieleen jäänyt kohtaus on Prattin Corto Maltesesta jossa (Huom! jälleen olen muistin varassa!) kyyninen Kus nirtsii erään (aika roistomaisen) tyypin ja Corto raivostuu ja huutaa: "Miksi sinä noin teit! Minusta hän oli sympaattinen!". Kus:"Minustakin hän oli sympaattinen". Corto:"Pitääpä siis varoa jos tapat kaikki joita pidät sympaattisena...". Kus:"Et sinä ole minusta sympaattinen". REPEÄN AINA!  laugh Jälleen tuota (ainakin näennäisesti) välinpitämätöntä arroganttia asennetta elämään ja kuolemaan.

Erään sarjakuvan nimi taas on lähes ohjenuorani (sarjakuvaa en ole edes lukenut enkä tiedä YHTÄÄN mitä käsittelee!): What if this were heaven, wouldn't that be hell.

Nuff said. (juu, eräältä sarjishahmoltahan tuokin on jäänyt aivopoimuihin)

tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: