Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Uutiset: Läskimooses, suomalainen sarjakuvalehti (03.05.2012 klo 18:02:10)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
23.05.2012, klo 23:50:18

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
355351 viestiä 8523 aihetta kirjoittanut 6029 jäsentä. Uusin jäsen: Ak-ke
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvantekijöiden keskustelut
| |-+  Välineet ja oppaat
| | |-+  Pentel brush pen ja muste
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Pentel brush pen ja muste  (Luettu 3089 kertaa)
sebastian
Galleriataiteilija
Poissa

Sukupuoli: mies

En ole nero

« : 25.09.2008, klo 10:09:45 »

Olen nyt puoli vuotta käyttänyt Pentelin brush peniä päätyökalunani. Olen huomannut, että muste tulee siitä eri tavalla riipuen siitä, paljonko mustetta on patruunassa: tuoreesta patruunasta lähtee mustetta suht nihkeästi, sitten seuraa vaihe jonka aikana mustetta tulee juuri sopivasti, mutta kun muste alkaa loppua, sitä tulee jotenkin liikaa eli varsinkin ohuiden viivojen kontrollointi ei tahdo onnistua. Nyt minusta tuntuu myös siltä, että viime aikoina kynästä tulee yhä enemmän liikaa mustetta, mutta en ole varma asiasta.

Onko muilla samankaltaisia kokemuksia?
tallennettu
keijoahlqvist
Sarjakuvaneuvos
Avustava toimittaja
*
Poissa

-

« Vastaus #1 : 25.09.2008, klo 11:34:30 »

Mulla on rinnakkain käytössä kolme neljä kynää ja ne toimii. Kaveri näytti omaansa joka pukkas liikaa mustetta. Ei löytynyt korjauskeinoa.
tallennettu

sebastian
Galleriataiteilija
Poissa

En ole nero

« Vastaus #2 : 25.09.2008, klo 13:23:16 »

Ehkä pitää sitten ostaa toinen kynä, vertailun vuoksi. Plääh, vasta pari viikkoa sitten tilasin reippaasti lisää mustepatruunoita, olisin samalla voinut sen kynänkin ostaa.

Elämä pilalla!!!
tallennettu
Tertsi
Mutsi Naamio
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #3 : 25.09.2008, klo 13:30:18 »

Miten olet ratkaissut sen, että Pentelin muste haalenee kumitettaessa melkeinpä olemattomiin.

Mille paperille piirrät? Annatko musteen kuivua kuin kauan?
tallennettu
Aura
Wannabe
Jäsen
Poissa

« Vastaus #4 : 25.09.2008, klo 13:37:32 »

Itse en ole ratkaissut ongelmaa kumittamisen kanssa, mutta olen huomannut että indian inkilläkin tehdessä tuppaavat siveltimen viivat haalistumaan kun kumittaa päältä. Liekö vika paperissa? Ainakin Pentelin pitää antaa kuivua kunnolla ennenkuin kumittamista voi edes ajatella.

Mitä tuohon vuotamiseen tulee, siitä on toisinaan kuultu. Lämpö voi vaikuttaa siihen miten muste juoksee. Kuulemma myös kynällä tökkiminen voi vaikuttaa asiaan ja aiheuttaa musteen liiallista valumista.
tallennettu

sebastian
Galleriataiteilija
Poissa

En ole nero

« Vastaus #5 : 25.09.2008, klo 14:06:28 »

Miten olet ratkaissut sen, että Pentelin muste haalenee kumitettaessa melkeinpä olemattomiin.

Minusta ei kyllä lähde sen pahemmin kuin muilla kynilläkään. Piirrän kevyellä kädellä ääriviivat lyijykynällä tavalliselle 80 gramman kopio/tulostinpaperille, sitten Pentelillä, lopuksi annan kuivua 7 minuttia. Tämän jälkeen kumitan, pyyhekumi on Rabbit Eraser. Kaikki mahdolliset yksityiskohdat teen lopuksi Pentelillä, kun ääriviivat on hoidettu.
tallennettu
sebastian
Galleriataiteilija
Poissa

En ole nero

« Vastaus #6 : 25.09.2008, klo 14:43:34 »

Kuulemma myös kynällä tökkiminen voi vaikuttaa asiaan ja aiheuttaa musteen liiallista valumista.

Olen kieltämättä huomannut, että joskus "ylikäytän" Pentel-kynääni, kun maalaan mustaksi sellaisia alueita, mitä yleensä toisella kynällä, mutta laiskuuttani en viitsi aina vaihtaa. Ehkä pitää nyt skarpata.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: